Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zavalitý koleos trochu klame tělem, reálně je kratší než Škoda Kodiaq. Styl světlometů kopíruje řešení na dobových modelech Mégane IV a Talisman. Vodítko pro netrénované oko: předfaceliftový model „Phase 1“ poznáte podle kulatého víčka nádrže. Phase 2 má obdélníkové, a to kvůli přidanému hrdlu na AdBlue u dieselů.
Pouze v této vzácné základní výbavě Zen byl systém R-Link2 zkombinován s menším, 7“ displejem, orientovaným naležato. S manuální převodovkou se také setkáte vzácně a jen u Phase 1, tedy předfaceliftového modelu z let 2017-2019. Kvalitní integrovanou navigaci TomTom tu najdete vždy, cennou předvídavost však získává jen s funkčním on-line dopravním zpravodajstvím, jehož předplatné si musíte obnovovat (50 eur/1 rok).
Palubní deska připomíná model Talisman, ale je vyšší a kvalitněji spasovaná. Velká škoda, že tu mezi sedadly chybí praktický zástupný ovladač, který u talismanů a espace pomáhal s bezpečnějším ovládáním infotainmentu R-Link2 za jízdy. Zde starší provedení „Phase 1“ v nejvyšší výbavě Initiale Paris.
Naftový dvoulitr „dCi 175“ se 130 kW ještě nepotřeboval AdBlue a je nejčastější motorizací bazarových koleosů. Kulturou chodu a spotřebou už zaostává, na důchod by měl mít ale nejlepší „faktor opravitelnosti“ ze všech zdejších dieselů.
29 Fotogalerie

Ojetý Renault Koleos II (2017-2023): Ten skoro francouzský

Marek Oborník

Renault Koleos zaujme spíše dobrým poměrem ceny, odolnosti a pohodlí než dynamikou a technickými finesami. Jednodušší jádro, slabší variabilita a nešťastný typ automatu u nejběžnějšího dieselu mu nedovolují soupeřit s nejlepšími. Z bazarového hlediska jde ale o bezpečnou volbu.

Ani druhá generace Renaultu Koleos (v Evropě prodávaná od roku 2017 do letoška) není rodově „čistokrevným“ renaultem. Stejně jako v případě předchůdce šlo opět o model částečně technicky spřízněný s Nissanem X-Trail, s nímž v této generaci sdílel až 54 % dílů. Opět se vyráběl v jihokorejském Busanu, neboť primárně cílil na asijské trhy (až 75 % produkce), kde se v některých regionech prodával pod pseudonymem Samsung QM6.

Evropská specifikace koleosu byla zajímavá tím, že v první polovině života (Phase 1, období 2017 2019) nenabídla vůbec žádný benzinový motor. Druhou zajímavostí je, že u nejobvyklejší kombinace dieselu s automatem netradičně angažuje bezstupňovou skříň typu CVT (zde nazývanou X-Tronic). Šel tedy odlišnou cestou než doboví sourozenci Renault Talisman a Espace V, u nichž měly diesely mnohem efektivnějšího partnera ve dvouspojkové převodovce EDC. Dvouspojkové EDC (už sedmistupňové) tu najdete ve spojení s velmi vzácnou benzinovou třináctistovkou.

Funguje, ale nespoří

S nejběžnějším bezstupňovým x-tronikem vás trochu uklidníme. Použitá japonská skříň Jatco JF017E, dimenzovaná až na 380 Nm zdejších naftových dvoulitrů, je chytře naladěná a slušně spolehlivá. Ani u hodně zatěžovaných či často dálničně používaných kusů servisy neevidují obávané vydření kuželových řemenic. Dokonce ani v Americe a Kanadě, kde tuhle skříň používá Nissan Rogue (americká varianta x-trailu), prodávaný ve statisícových počtech. To ale neznamená, že se neumí pokazit v jiné části.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!