Ojetý Renault Modus je trpaslíků král. Vyplatí se do něj investovat? A jaké má závady?

5/28
Přehled fotografií
Zavřít
  • Renault Modus
    Renault Modus| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Modus
    Renault Modus| Zdroj: Svět motorů
  • Vozy po faceliftu (od 2008) jsou v hantýrce Renaultu označovány jako Fáze 2. Nové světlomety s „ocáskem“ přijali zákazníci rozpačitě.
    Vozy po faceliftu (od 2008) jsou v hantýrce Renaultu označovány jako Fáze 2. Nové světlomety s „ocáskem“ přijali zákazníci rozpačitě.| Zdroj: Svět motorů
  • Velké hladké plochy se snadno udržují. Digitální „kaplička“ uprostřed má i otáčkoměr, teploměr motoru a palubní počítač. Na snímku provedení Dynamic s příplatkovou automatickou klimatizací. Ovládání audia tradičním modulem pod volantem je praktičtější než tlačítky na volantu
    Velké hladké plochy se snadno udržují. Digitální „kaplička“ uprostřed má i otáčkoměr, teploměr motoru a palubní počítač. Na snímku provedení Dynamic s příplatkovou automatickou klimatizací. Ovládání audia tradičním modulem pod volantem je praktičtější než tlačítky na volantu| Zdroj: Svět motorů
  • Odkládacích prostorů je spousta, u lépe vybavených verzí (zde vrcholná kožená Initiale) lze odklopit i část sedáku spolujezdce, příruční taška pak necestuje po sedadle. Konvenční automat byl k dispozici jen k nejvýkonnější jednotce 1.6 16V, ale raději se tužte s běžným manuálem. Vždy to vyjde levněji.
    Odkládacích prostorů je spousta, u lépe vybavených verzí (zde vrcholná kožená Initiale) lze odklopit i část sedáku spolujezdce, příruční taška pak necestuje po sedadle. Konvenční automat byl k dispozici jen k nejvýkonnější jednotce 1.6 16V, ale raději se tužte s běžným manuálem. Vždy to vyjde levněji.| Zdroj: Svět motorů
  • Kapota je kratičká, pro lepší přístup k motoru či baterce je nutné demontovat horní palubu. Krycí plast drží jen čtyři šrouby Torx T27, samotnou stěnu pod ním pak šestice běžných šroubů na desítku klíč. Když máte grif, práce na tři minuty. Pak už máte motor jako na dlani.
    Kapota je kratičká, pro lepší přístup k motoru či baterce je nutné demontovat horní palubu. Krycí plast drží jen čtyři šrouby Torx T27, samotnou stěnu pod ním pak šestice běžných šroubů na desítku klíč. Když máte grif, práce na tři minuty. Pak už máte motor jako na dlani.| Zdroj: Svět motorů
  • Kapota je kratičká, pro lepší přístup k motoru či baterce je nutné demontovat horní palubu. Krycí plast drží jen čtyři šrouby Torx T27, samotnou stěnu pod ním pak šestice běžných šroubů na desítku klíč. Když máte grif, práce na tři minuty. Pak už máte motor jako na dlani.
    Kapota je kratičká, pro lepší přístup k motoru či baterce je nutné demontovat horní palubu. Krycí plast drží jen čtyři šrouby Torx T27, samotnou stěnu pod ním pak šestice běžných šroubů na desítku klíč. Když máte grif, práce na tři minuty. Pak už máte motor jako na dlani.| Zdroj: Svět motorů
  • Růžice seřizování sklonu opěradla je logicky správně umístěna tam, kde je pro ruku víc místa – tedy na vnitřní straně sedadel
    Růžice seřizování sklonu opěradla je logicky správně umístěna tam, kde je pro ruku víc místa – tedy na vnitřní straně sedadel| Zdroj: Svět motorů
  • Vzácná robotizovaná skříň Quickshift-5 „JA3“ (pro 1.2 16V/58 kW nebo 1.5 dCi/63 kW) by šla opravit levněji, ale velké pohodlí s ní nezažijete. Řadí pomalu a pod plynem se zřetelným škubnutím, ve stáří trpí netěsnostmi i elektrickými poruchami ovládací elektrohydraulické nástavby. Výměna oleje v ovládacím mechanismu žádá nové adaptace originální diagnostikou.
    Vzácná robotizovaná skříň Quickshift-5 „JA3“ (pro 1.2 16V/58 kW nebo 1.5 dCi/63 kW) by šla opravit levněji, ale velké pohodlí s ní nezažijete. Řadí pomalu a pod plynem se zřetelným škubnutím, ve stáří trpí netěsnostmi i elektrickými poruchami ovládací elektrohydraulické nástavby. Výměna oleje v ovládacím mechanismu žádá nové adaptace originální diagnostikou.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzácná robotizovaná skříň Quickshift-5 „JA3“ (pro 1.2 16V/58 kW nebo 1.5 dCi/63 kW) by šla opravit levněji, ale velké pohodlí s ní nezažijete. Řadí pomalu a pod plynem se zřetelným škubnutím, ve stáří trpí netěsnostmi i elektrickými poruchami ovládací elektrohydraulické nástavby. Výměna oleje v ovládacím mechanismu žádá nové adaptace originální diagnostikou.
    Vzácná robotizovaná skříň Quickshift-5 „JA3“ (pro 1.2 16V/58 kW nebo 1.5 dCi/63 kW) by šla opravit levněji, ale velké pohodlí s ní nezažijete. Řadí pomalu a pod plynem se zřetelným škubnutím, ve stáří trpí netěsnostmi i elektrickými poruchami ovládací elektrohydraulické nástavby. Výměna oleje v ovládacím mechanismu žádá nové adaptace originální diagnostikou.| Zdroj: Svět motorů
  • Starší modus Fáze 1 dokázal volitelně nabídnout malá protisměrná dvířka ve víku kufru, umožňující přístup do i v těsných prostorech. Na výrobně nákladnou parádičku už musela „vylevněná“ Fáze 2 zapomenout.
    Starší modus Fáze 1 dokázal volitelně nabídnout malá protisměrná dvířka ve víku kufru, umožňující přístup do i v těsných prostorech. Na výrobně nákladnou parádičku už musela „vylevněná“ Fáze 2 zapomenout.| Zdroj: Svět motorů
  • Modus Fáze 1 uměl nabídnout dokonce xenony (sériově u Initiale, volitelně pro Dynamique a Privilége od kubatury 1.4), které poznáte podle ostřikovačů v nárazníku. Běžnější halogeny jinak byly dvojího provedení: se statickým přísvitem do zatáček (jen v kombinaci s mlhovkami) či bez něj.
    Modus Fáze 1 uměl nabídnout dokonce xenony (sériově u Initiale, volitelně pro Dynamique a Privilége od kubatury 1.4), které poznáte podle ostřikovačů v nárazníku. Běžnější halogeny jinak byly dvojího provedení: se statickým přísvitem do zatáček (jen v kombinaci s mlhovkami) či bez něj.| Zdroj: Svět motorů
  • Pro výměnu žárovky tlumených světel musíte sundat nárazník. Až bude drsný policista trvat na výměně spálené žárovky na místě, rovnou ho umlaťte heverem - zbytek života ve vězení bude bezpečnější než hodinové ležení pod autem u krajnice…
    Pro výměnu žárovky tlumených světel musíte sundat nárazník. Až bude drsný policista trvat na výměně spálené žárovky na místě, rovnou ho umlaťte heverem - zbytek života ve vězení bude bezpečnější než hodinové ležení pod autem u krajnice…| Zdroj: Svět motorů
  • O 16 cm delší a prostornější Grand Modus s prodlouženým rozvorem existuje jen ve Fázi 2 (2008-2012). České zastoupení od té doby vsadilo jen na ni, ale moc si nepomohlo. Pro městské paničky už nebyl tak šik a rodiny raději přišetřily na dospělejší scénic.
    O 16 cm delší a prostornější Grand Modus s prodlouženým rozvorem existuje jen ve Fázi 2 (2008-2012). České zastoupení od té doby vsadilo jen na ni, ale moc si nepomohlo. Pro městské paničky už nebyl tak šik a rodiny raději přišetřily na dospělejší scénic.| Zdroj: Svět motorů
  • Kouzelnou zadní lavici Triptic najdete u všech verzí s výjimkou vzácných levných limitovaných edic (například Campus). Důmyslným mechanismem lze zkrátit šířku sedáku a lavici zarazit až hluboko dozadu mezi zadní podběhy – pak modus odveze i čtveřici dospělých s výškou 190 cm.
    Kouzelnou zadní lavici Triptic najdete u všech verzí s výjimkou vzácných levných limitovaných edic (například Campus). Důmyslným mechanismem lze zkrátit šířku sedáku a lavici zarazit až hluboko dozadu mezi zadní podběhy – pak modus odveze i čtveřici dospělých s výškou 190 cm.| Zdroj: Svět motorů
  • Kouzelnou zadní lavici Triptic najdete u všech verzí s výjimkou vzácných levných limitovaných edic (například Campus). Důmyslným mechanismem lze zkrátit šířku sedáku a lavici zarazit až hluboko dozadu mezi zadní podběhy – pak modus odveze i čtveřici dospělých s výškou 190 cm.
    Kouzelnou zadní lavici Triptic najdete u všech verzí s výjimkou vzácných levných limitovaných edic (například Campus). Důmyslným mechanismem lze zkrátit šířku sedáku a lavici zarazit až hluboko dozadu mezi zadní podběhy – pak modus odveze i čtveřici dospělých s výškou 190 cm.| Zdroj: Svět motorů
  • Na svou velikost je to neskutečně pevný a bezpečný vůz, se svými šesti airbagy a pětihvězdičkovým hodnocením z Euro NCAP nechal dobovou konkurenci daleko za sebou
    Na svou velikost je to neskutečně pevný a bezpečný vůz, se svými šesti airbagy a pětihvězdičkovým hodnocením z Euro NCAP nechal dobovou konkurenci daleko za sebou| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadelník krátké verze se podle polohy zadní lavice pohybuje od 198 do 293 l, u Grand Modusu od 305 do 405 l. Po sklopení opěradel získáte až 1302, respektive 1454 l. To už je minidodávka.
    Zavazadelník krátké verze se podle polohy zadní lavice pohybuje od 198 do 293 l, u Grand Modusu od 305 do 405 l. Po sklopení opěradel získáte až 1302, respektive 1454 l. To už je minidodávka.| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Modus
    Renault Modus| Zdroj: Svět motorů
  • Rezervní kolo je uloženo pod vozem, kabina šetří každým litrem prostoru. Na nápravách nic moc neodchází, sem tam jen ložisko, vzácně praskne pružina. Vše levně opravitelné. Verze bez ESP mají vzadu bubnové brzdy.
    Rezervní kolo je uloženo pod vozem, kabina šetří každým litrem prostoru. Na nápravách nic moc neodchází, sem tam jen ložisko, vzácně praskne pružina. Vše levně opravitelné. Verze bez ESP mají vzadu bubnové brzdy.| Zdroj: Svět motorů
  • Lépe vybavené verze mají i druhé vnitřní zrcátko - pro kontrolu ratolestí na zadních sedadlech
    Lépe vybavené verze mají i druhé vnitřní zrcátko - pro kontrolu ratolestí na zadních sedadlech| Zdroj: Svět motorů
  • Stav hladiny oleje se vám po nastartování zobrazuje na displeji, případná zpráva o jeho promeškané výměně také – jako v tomto případě. Vynulovat interval si tu můžete i sami.
    Stav hladiny oleje se vám po nastartování zobrazuje na displeji, případná zpráva o jeho promeškané výměně také – jako v tomto případě. Vynulovat interval si tu můžete i sami.| Zdroj: Svět motorů
  • O častých krátkých trasách svědčí i typická emulze z kondenzující vody na spodní straně olejového víčka, v zimních měsících běžná
    O častých krátkých trasách svědčí i typická emulze z kondenzující vody na spodní straně olejového víčka, v zimních měsících běžná| Zdroj: Svět motorů
  • Pětistupňový manuál benzinových modusů bez turba má vždy městské krátké převody. Odpočinkovější, delší měl jen přeplňovaný 1.2 TCe.
    Pětistupňový manuál benzinových modusů bez turba má vždy městské krátké převody. Odpočinkovější, delší měl jen přeplňovaný 1.2 TCe.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozvod od svorek akumulátoru je docela nešťastný, zvlášť plusové vedení řešené přes další přestupný plech je živnou půdou pro oxidaci a vysoké přechodové odpory. Jednou čas ho jemně osmirkujte a ošetřete sprejem na kontakty.
    Rozvod od svorek akumulátoru je docela nešťastný, zvlášť plusové vedení řešené přes další přestupný plech je živnou půdou pro oxidaci a vysoké přechodové odpory. Jednou čas ho jemně osmirkujte a ošetřete sprejem na kontakty.| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Modus
    Renault Modus| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Modus
    Renault Modus| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Modus
    Renault Modus| Zdroj: Svět motorů
Renault Modus
Renault Modus
Vozy po faceliftu (od 2008) jsou v hantýrce Renaultu označovány jako Fáze 2. Nové světlomety s „ocáskem“ přijali zákazníci rozpačitě.
Velké hladké plochy se snadno udržují. Digitální „kaplička“ uprostřed má i otáčkoměr, teploměr motoru a palubní počítač. Na snímku provedení Dynamic s příplatkovou automatickou klimatizací. Ovládání audia tradičním modulem pod volantem je praktičtější než tlačítky na volantu
Odkládacích prostorů je spousta, u lépe vybavených verzí (zde vrcholná kožená Initiale) lze odklopit i část sedáku spolujezdce, příruční taška pak necestuje po sedadle. Konvenční automat byl k dispozici jen k nejvýkonnější jednotce 1.6 16V, ale raději se tužte s běžným manuálem. Vždy to vyjde levněji.
Kapota je kratičká, pro lepší přístup k motoru či baterce je nutné demontovat horní palubu. Krycí plast drží jen čtyři šrouby Torx T27, samotnou stěnu pod ním pak šestice běžných šroubů na desítku klíč. Když máte grif, práce na tři minuty. Pak už máte motor jako na dlani.
Kapota je kratičká, pro lepší přístup k motoru či baterce je nutné demontovat horní palubu. Krycí plast drží jen čtyři šrouby Torx T27, samotnou stěnu pod ním pak šestice běžných šroubů na desítku klíč. Když máte grif, práce na tři minuty. Pak už máte motor jako na dlani.
Růžice seřizování sklonu opěradla je logicky správně umístěna tam, kde je pro ruku víc místa – tedy na vnitřní straně sedadel
Vzácná robotizovaná skříň Quickshift-5 „JA3“ (pro 1.2 16V/58 kW nebo 1.5 dCi/63 kW) by šla opravit levněji, ale velké pohodlí s ní nezažijete. Řadí pomalu a pod plynem se zřetelným škubnutím, ve stáří trpí netěsnostmi i elektrickými poruchami ovládací elektrohydraulické nástavby. Výměna oleje v ovládacím mechanismu žádá nové adaptace originální diagnostikou.
Vzácná robotizovaná skříň Quickshift-5 „JA3“ (pro 1.2 16V/58 kW nebo 1.5 dCi/63 kW) by šla opravit levněji, ale velké pohodlí s ní nezažijete. Řadí pomalu a pod plynem se zřetelným škubnutím, ve stáří trpí netěsnostmi i elektrickými poruchami ovládací elektrohydraulické nástavby. Výměna oleje v ovládacím mechanismu žádá nové adaptace originální diagnostikou.
Starší modus Fáze 1 dokázal volitelně nabídnout malá protisměrná dvířka ve víku kufru, umožňující přístup do i v těsných prostorech. Na výrobně nákladnou parádičku už musela „vylevněná“ Fáze 2 zapomenout.
Modus Fáze 1 uměl nabídnout dokonce xenony (sériově u Initiale, volitelně pro Dynamique a Privilége od kubatury 1.4), které poznáte podle ostřikovačů v nárazníku. Běžnější halogeny jinak byly dvojího provedení: se statickým přísvitem do zatáček (jen v kombinaci s mlhovkami) či bez něj.
Pro výměnu žárovky tlumených světel musíte sundat nárazník. Až bude drsný policista trvat na výměně spálené žárovky na místě, rovnou ho umlaťte heverem - zbytek života ve vězení bude bezpečnější než hodinové ležení pod autem u krajnice…
O 16 cm delší a prostornější Grand Modus s prodlouženým rozvorem existuje jen ve Fázi 2 (2008-2012). České zastoupení od té doby vsadilo jen na ni, ale moc si nepomohlo. Pro městské paničky už nebyl tak šik a rodiny raději přišetřily na dospělejší scénic.
Kouzelnou zadní lavici Triptic najdete u všech verzí s výjimkou vzácných levných limitovaných edic (například Campus). Důmyslným mechanismem lze zkrátit šířku sedáku a lavici zarazit až hluboko dozadu mezi zadní podběhy – pak modus odveze i čtveřici dospělých s výškou 190 cm.
Kouzelnou zadní lavici Triptic najdete u všech verzí s výjimkou vzácných levných limitovaných edic (například Campus). Důmyslným mechanismem lze zkrátit šířku sedáku a lavici zarazit až hluboko dozadu mezi zadní podběhy – pak modus odveze i čtveřici dospělých s výškou 190 cm.
Na svou velikost je to neskutečně pevný a bezpečný vůz, se svými šesti airbagy a pětihvězdičkovým hodnocením z Euro NCAP nechal dobovou konkurenci daleko za sebou
Zavazadelník krátké verze se podle polohy zadní lavice pohybuje od 198 do 293 l, u Grand Modusu od 305 do 405 l. Po sklopení opěradel získáte až 1302, respektive 1454 l. To už je minidodávka.
Renault Modus
Rezervní kolo je uloženo pod vozem, kabina šetří každým litrem prostoru. Na nápravách nic moc neodchází, sem tam jen ložisko, vzácně praskne pružina. Vše levně opravitelné. Verze bez ESP mají vzadu bubnové brzdy.
Lépe vybavené verze mají i druhé vnitřní zrcátko - pro kontrolu ratolestí na zadních sedadlech
Stav hladiny oleje se vám po nastartování zobrazuje na displeji, případná zpráva o jeho promeškané výměně také – jako v tomto případě. Vynulovat interval si tu můžete i sami.
O častých krátkých trasách svědčí i typická emulze z kondenzující vody na spodní straně olejového víčka, v zimních měsících běžná
Pětistupňový manuál benzinových modusů bez turba má vždy městské krátké převody. Odpočinkovější, delší měl jen přeplňovaný 1.2 TCe.
Rozvod od svorek akumulátoru je docela nešťastný, zvlášť plusové vedení řešené přes další přestupný plech je živnou půdou pro oxidaci a vysoké přechodové odpory. Jednou čas ho jemně osmirkujte a ošetřete sprejem na kontakty.
Renault Modus
Renault Modus
Renault Modus