Ojetý Renault Twingo II (2007-2014): Hrdina všedního dne

13/26
Zavřít
  • Střední výbava Dynamique s mlhovkami a ozdobnými šedými segmenty v předním nárazníku trochu připomíná verzi GT, na rozdíl od ní však neměla v základu 15“ litá kola, ani malý zadní spoiler. Elegantní šedomodrá metalíza se nabízela jen v dobách fáze 1, tedy v předfaceliftovém modelu.
    Střední výbava Dynamique s mlhovkami a ozdobnými šedými segmenty v předním nárazníku trochu připomíná verzi GT, na rozdíl od ní však neměla v základu 15“ litá kola, ani malý zadní spoiler. Elegantní šedomodrá metalíza se nabízela jen v dobách fáze 1, tedy v předfaceliftovém modelu.| Zdroj: Svět motorů
  • Kvůli přísnějším pravidlům pro ochranu chodců si už druhé twingo nemohlo zachovat původní jednoprostorovou karoserii „mini-MPV“. Díky třídveřové koncepci a vzdušné prosvětlené kabině však v posádce navozuje podobnou atmosféru.
    Kvůli přísnějším pravidlům pro ochranu chodců si už druhé twingo nemohlo zachovat původní jednoprostorovou karoserii „mini-MPV“. Díky třídveřové koncepci a vzdušné prosvětlené kabině však v posádce navozuje podobnou atmosféru.| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní deska se inspirovala spíš Renaultem Modus než předchůdcem. Tyhle vzácné světlé verze se za slunečního počasí nepříjemně zrcadlí v čelním skle, běžnější tmavší provedení bývá praktičtější. Veselé vzory sedadel byly typické pro limitované edice Helios (2007-2008, na snímku) a Art Collection (2009).
    Palubní deska se inspirovala spíš Renaultem Modus než předchůdcem. Tyhle vzácné světlé verze se za slunečního počasí nepříjemně zrcadlí v čelním skle, běžnější tmavší provedení bývá praktičtější. Veselé vzory sedadel byly typické pro limitované edice Helios (2007-2008, na snímku) a Art Collection (2009).| Zdroj: Svět motorů
  • Starší provedení (fáze 1) s jednodušším designem přídě, ale širší škálou motorizací i výbav je častější. Zde ceněné provedení Initiale – nejluxusnější z šesti „civilních“ výbavových stupňů. Kromě nich existovaly ještě i limitované edice, souhrnně jich ale nevzniklo tolik jako za dob Twinga I.
    Starší provedení (fáze 1) s jednodušším designem přídě, ale širší škálou motorizací i výbav je častější. Zde ceněné provedení Initiale – nejluxusnější z šesti „civilních“ výbavových stupňů. Kromě nich existovaly ještě i limitované edice, souhrnně jich ale nevzniklo tolik jako za dob Twinga I.| Zdroj: Svět motorů
  • Restyling twinga v roce 2012 (fáze 2) už dostal na starost Laurens van den Acker, který v následující dekádě zásadně změnil tvář značky. Jeho odvážnější styl na přídi twinga docela zafungoval, ale záď s přidanými svítilnami do víka kufru spíš pokazil. Model díky prodlouženým nárazníkům narostl z 3600 mm na 3687 mm.
    Restyling twinga v roce 2012 (fáze 2) už dostal na starost Laurens van den Acker, který v následující dekádě zásadně změnil tvář značky. Jeho odvážnější styl na přídi twinga docela zafungoval, ale záď s přidanými svítilnami do víka kufru spíš pokazil. Model díky prodlouženým nárazníkům narostl z 3600 mm na 3687 mm.| Zdroj: Svět motorů
  • Robotická převodovka Quickshift šla objednat jen k verzím 1.2 16V. Nabízí možnost sekvenčního řazení (+/-) i samočinnou polohu (A), ale kvůli zdlouhavým reakcím se hodila spíš do venkovského než městského provozu. V dnešním stáří už nebývá moc spolehlivá.
    Robotická převodovka Quickshift šla objednat jen k verzím 1.2 16V. Nabízí možnost sekvenčního řazení (+/-) i samočinnou polohu (A), ale kvůli zdlouhavým reakcím se hodila spíš do venkovského než městského provozu. V dnešním stáří už nebývá moc spolehlivá.| Zdroj: Svět motorů
  • U nejnižších výbav mělo twingo jen sklopnou zadní lavici. Pokud však má tahle samostatně polohovatelná, sklopná i zcela překlopitelná zadní sedadla, pak má variabilitu ještě výrazně lepší, než mívala první generace. Přední opěradlo sklopné „do stolíku“ tu najdete jen někdy, bývá odhalitelné podle plastových zad opěradla.
    U nejnižších výbav mělo twingo jen sklopnou zadní lavici. Pokud však má tahle samostatně polohovatelná, sklopná i zcela překlopitelná zadní sedadla, pak má variabilitu ještě výrazně lepší, než mívala první generace. Přední opěradlo sklopné „do stolíku“ tu najdete jen někdy, bývá odhalitelné podle plastových zad opěradla.| Zdroj: Svět motorů
  • U nejnižších výbav mělo twingo jen sklopnou zadní lavici. Pokud však má tahle samostatně polohovatelná, sklopná i zcela překlopitelná zadní sedadla, pak má variabilitu ještě výrazně lepší, než mívala první generace. Přední opěradlo sklopné „do stolíku“ tu najdete jen někdy, bývá odhalitelné podle plastových zad opěradla.
    U nejnižších výbav mělo twingo jen sklopnou zadní lavici. Pokud však má tahle samostatně polohovatelná, sklopná i zcela překlopitelná zadní sedadla, pak má variabilitu ještě výrazně lepší, než mívala první generace. Přední opěradlo sklopné „do stolíku“ tu najdete jen někdy, bývá odhalitelné podle plastových zad opěradla.| Zdroj: Svět motorů
  • Twingo II už přišlo do doby, kdy si většina zákazníků připlácela za klimatizaci. U vrcholných verzí mohla být i automatická (samozřejmě jednozónová), obvyklejší je ale tahle manuální. Chladivo je ještě stará klasika R134a, u motorů 1.2 a 1.2 16V bývá plnící množství 430 g, u 1.2 TCe, 1.6 16V a dieselů pak 510 g.
    Twingo II už přišlo do doby, kdy si většina zákazníků připlácela za klimatizaci. U vrcholných verzí mohla být i automatická (samozřejmě jednozónová), obvyklejší je ale tahle manuální. Chladivo je ještě stará klasika R134a, u motorů 1.2 a 1.2 16V bývá plnící množství 430 g, u 1.2 TCe, 1.6 16V a dieselů pak 510 g.| Zdroj: Svět motorů
  • U verzí 1.2 16V občas neškodí zkontrolovat míru zanesení hadic odvětrání motoru, které spolu se zanaseným labyrintem separátoru oleje mohou způsobovat přetlak v klikové skříni a zvýšenou spotřebu oleje
    U verzí 1.2 16V občas neškodí zkontrolovat míru zanesení hadic odvětrání motoru, které spolu se zanaseným labyrintem separátoru oleje mohou způsobovat přetlak v klikové skříni a zvýšenou spotřebu oleje| Zdroj: Svět motorů
  • S vůlemi v přední nápravě se tu až tak často nesetkáte, ale kdyby náhodou: Za pouhých 4200 Kč pořídíte tuhle velkou opravnou sadu pro přední nápravu od německé fi rmy Mapco. Obsahuje obě ramena (dokonce se zesílenými čepy), oba čepy řízení včetně spojovacích tyček, a nové uložení stabilizátoru, který je u twinga ukotven přímo do ramen.
    S vůlemi v přední nápravě se tu až tak často nesetkáte, ale kdyby náhodou: Za pouhých 4200 Kč pořídíte tuhle velkou opravnou sadu pro přední nápravu od německé fi rmy Mapco. Obsahuje obě ramena (dokonce se zesílenými čepy), oba čepy řízení včetně spojovacích tyček, a nové uložení stabilizátoru, který je u twinga ukotven přímo do ramen.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejbytelnější spojku měly diesely. U benzinových dvanáctistovek vydrží s dobrým řidičem asi 100 000 km, se špatným dva průjezdy Prahou. Díly jsou za hubičku, v levnějším originálu (Motrio) vyjde celá opravná sada na pouhých 1800 Kč. V náhradě (třeba Valeo) dokonce na 500 Kč! Plus 5000 Kč za práci (v nezávislém servisu).
    Nejbytelnější spojku měly diesely. U benzinových dvanáctistovek vydrží s dobrým řidičem asi 100 000 km, se špatným dva průjezdy Prahou. Díly jsou za hubičku, v levnějším originálu (Motrio) vyjde celá opravná sada na pouhých 1800 Kč. V náhradě (třeba Valeo) dokonce na 500 Kč! Plus 5000 Kč za práci (v nezávislém servisu).| Zdroj: Svět motorů
  • Lehké přiklánění vozu ke straně a náhle změněná základní poloha volantu mohou signalizovat prasklou pružinu, obvykle ve spodním závitu. Řešte to neprodleně, než se úlomek pootočí a rozpárá za jízdy pneumatiku. Příčinou prasknutí bývá narušení korozí, u přední nápravy občas i přidřené horní uložení tlumičů – spolu s tlumičovou vzpěrou se pak otáčí jen spodní část pružiny, která kroucením praskne.
    Lehké přiklánění vozu ke straně a náhle změněná základní poloha volantu mohou signalizovat prasklou pružinu, obvykle ve spodním závitu. Řešte to neprodleně, než se úlomek pootočí a rozpárá za jízdy pneumatiku. Příčinou prasknutí bývá narušení korozí, u přední nápravy občas i přidřené horní uložení tlumičů – spolu s tlumičovou vzpěrou se pak otáčí jen spodní část pružiny, která kroucením praskne.| Zdroj: Svět motorů
  • Z nespočtu prvků pro vnější i vnitřní individualizaci vozu zaujme hlavně vtipná gumová podložka na drobnosti, které twingaři říkají „tráva“. Přesně zapadne do odkládací vaničky před volantem, stojí zhruba 800 Kč a jde objednat v zeleném, modrém a tmavě šedém provedení.
    Z nespočtu prvků pro vnější i vnitřní individualizaci vozu zaujme hlavně vtipná gumová podložka na drobnosti, které twingaři říkají „tráva“. Přesně zapadne do odkládací vaničky před volantem, stojí zhruba 800 Kč a jde objednat v zeleném, modrém a tmavě šedém provedení.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzteklé vzácné Twingo R.S. (zde už ve fázi 2) z dílen sportovní divize Renaultu má laděnou 1.6 16V točící až 7000 min-1, ale také zbytečně mnoho dražších dílů. Pro občasné svižnější předjetí bude stačit civilnější Twingo GT s přeplňovanou dvanáctistovkou, kterou jde pořídit i servisovat citelně levněji.
    Vzteklé vzácné Twingo R.S. (zde už ve fázi 2) z dílen sportovní divize Renaultu má laděnou 1.6 16V točící až 7000 min-1, ale také zbytečně mnoho dražších dílů. Pro občasné svižnější předjetí bude stačit civilnější Twingo GT s přeplňovanou dvanáctistovkou, kterou jde pořídit i servisovat citelně levněji.| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkovou panoramatickou prosklenou střechu s roletkou časem doplnila i odvážnější plátěná, po vzoru twinga první generace (ovšem už vždy elektricky ovládaná). K vidění je tu ale podstatně vzácněji. Pokud hodláte celoročně parkovat venku, ani ji nevyhledávejte.
    Příplatkovou panoramatickou prosklenou střechu s roletkou časem doplnila i odvážnější plátěná, po vzoru twinga první generace (ovšem už vždy elektricky ovládaná). K vidění je tu ale podstatně vzácněji. Pokud hodláte celoročně parkovat venku, ani ji nevyhledávejte.| Zdroj: Svět motorů
  • U výbavy Dynamique už vždy najdete otáčkoměr, výškově seřiditelné sedadlo řidiče i elektricky ovládaná zrcátka. Sedadla jsou pohodlnější než u první generace a zůstává jim chytré seřizování sklonu opěradel páčkou z vnitřní strany – kde je víc místa pro ruku. Nešťastné je jen vysoké kotvení předních bezpečnostních pásů, díky němuž se konfekčním postavám pás nepříjemně otírá o krk.
    U výbavy Dynamique už vždy najdete otáčkoměr, výškově seřiditelné sedadlo řidiče i elektricky ovládaná zrcátka. Sedadla jsou pohodlnější než u první generace a zůstává jim chytré seřizování sklonu opěradel páčkou z vnitřní strany – kde je víc místa pro ruku. Nešťastné je jen vysoké kotvení předních bezpečnostních pásů, díky němuž se konfekčním postavám pás nepříjemně otírá o krk.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzácnější kombinace motoru 1.2 16V s kratší převodovkou je nejen nečekaně dynamická, ale i omezuje nutnost řazení. Už v 50 km/h „pobere“ pětku, na kterou můžete odjet celý zbytek cesty – pokud na ní nejsou semafory nebo velký kopec.
    Vzácnější kombinace motoru 1.2 16V s kratší převodovkou je nejen nečekaně dynamická, ale i omezuje nutnost řazení. Už v 50 km/h „pobere“ pětku, na kterou můžete odjet celý zbytek cesty – pokud na ní nejsou semafory nebo velký kopec.| Zdroj: Svět motorů
  • Twingo II má světlomety s velkými parabolami, takže když je osadíte legální přestavbovou sadou LED (jako zde), svítí lépe než leckterý sedan střední třídy. Pro starší model fáze 1 je schválena sada Osram Night Breaker H4-LED, pro fázi 2 pak H4-LED od Philipsu. Obě dnes cenově oscilují kolem 3000 Kč.
    Twingo II má světlomety s velkými parabolami, takže když je osadíte legální přestavbovou sadou LED (jako zde), svítí lépe než leckterý sedan střední třídy. Pro starší model fáze 1 je schválena sada Osram Night Breaker H4-LED, pro fázi 2 pak H4-LED od Philipsu. Obě dnes cenově oscilují kolem 3000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • U základního osmiventilu byl přístup ke vzduchovému fi ltru jednodušší. U motorů 1.2 16V je součástí horního krytu motoru, který musíte odpojit od škrtící klapky, sejmout a rozšroubovat. Na parkovišti před panelákem se do toho bude chtít málokomu...
    U základního osmiventilu byl přístup ke vzduchovému fi ltru jednodušší. U motorů 1.2 16V je součástí horního krytu motoru, který musíte odpojit od škrtící klapky, sejmout a rozšroubovat. Na parkovišti před panelákem se do toho bude chtít málokomu...| Zdroj: Svět motorů
  • Tady je škrticí klapka čistá, ale u vašeho kusu to může být jinak. Po čištění případných nánosů se musí znovu inicializovat, aby si načetla novou polohu pro volnoběh. Umí to i bez diagnostiky – většinou stačí po startu nechat 10 minut motor vrkat bez jediného dotyku plynu a bez zapnutých spotřebičů. Po vypnutí a následném startu by měla fungovat správně.
    Tady je škrticí klapka čistá, ale u vašeho kusu to může být jinak. Po čištění případných nánosů se musí znovu inicializovat, aby si načetla novou polohu pro volnoběh. Umí to i bez diagnostiky – většinou stačí po startu nechat 10 minut motor vrkat bez jediného dotyku plynu a bez zapnutých spotřebičů. Po vypnutí a následném startu by měla fungovat správně.| Zdroj: Svět motorů
  • Plechovou olejovou vanu dvanáctistovek je dobré preventivně vyměnit dřív, než ji perforuje koroze a motor náhle ztratí olej. Tenhle stav ještě není kritický. Mastný fl ek kolem výpustného šroubu není netěsnost, jen rozšmudlaný olej při nedávné výměně.
    Plechovou olejovou vanu dvanáctistovek je dobré preventivně vyměnit dřív, než ji perforuje koroze a motor náhle ztratí olej. Tenhle stav ještě není kritický. Mastný fl ek kolem výpustného šroubu není netěsnost, jen rozšmudlaný olej při nedávné výměně.| Zdroj: Svět motorů
  • Bubnové zadní brzdy dvanáctistovek a dieselů jsou dlouhověké, chtějí ale jednou za pár let rozdělat a pročistit. Ložisko je tu postaru součástí bubnu, ale jde přelisovat (originální opravná sada od Renaultu v levnějších dílech Motrio vyjde na 1140 Kč). Nebo si v kvalitní náhradě od 2000 Kč koupíte buben i s ložiskem.
    Bubnové zadní brzdy dvanáctistovek a dieselů jsou dlouhověké, chtějí ale jednou za pár let rozdělat a pročistit. Ložisko je tu postaru součástí bubnu, ale jde přelisovat (originální opravná sada od Renaultu v levnějších dílech Motrio vyjde na 1140 Kč). Nebo si v kvalitní náhradě od 2000 Kč koupíte buben i s ložiskem.| Zdroj: Svět motorů
  • Výjimkou z jinak promyšlené praktičnosti interiéru je pramálo použitelný držák nápojů, který je příliš mělký a kvůli překážejícímu „podbradku“ pod rádiem se do něj nevejde půllitrová plechovka.
    Výjimkou z jinak promyšlené praktičnosti interiéru je pramálo použitelný držák nápojů, který je příliš mělký a kvůli překážejícímu „podbradku“ pod rádiem se do něj nevejde půllitrová plechovka.| Zdroj: Svět motorů
  • Twingo s tažným zařízením je roztomilá rarita. Povolených 350 kg stačí na nosič jízdních kol nebo malý vozík s pytlem brambor. Po koupi byl vyměněn zadní tlumič výfuku, původní s vyrezlými přepážkami už hlasitě prděl.
    Twingo s tažným zařízením je roztomilá rarita. Povolených 350 kg stačí na nosič jízdních kol nebo malý vozík s pytlem brambor. Po koupi byl vyměněn zadní tlumič výfuku, původní s vyrezlými přepážkami už hlasitě prděl.| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Twingo
    Renault Twingo| Zdroj: Svět motorů
Střední výbava Dynamique s mlhovkami a ozdobnými šedými segmenty v předním nárazníku trochu připomíná verzi GT, na rozdíl od ní však neměla v základu 15“ litá kola, ani malý zadní spoiler. Elegantní šedomodrá metalíza se nabízela jen v dobách fáze 1, tedy v předfaceliftovém modelu.
Kvůli přísnějším pravidlům pro ochranu chodců si už druhé twingo nemohlo zachovat původní jednoprostorovou karoserii „mini-MPV“. Díky třídveřové koncepci a vzdušné prosvětlené kabině však v posádce navozuje podobnou atmosféru.
Palubní deska se inspirovala spíš Renaultem Modus než předchůdcem. Tyhle vzácné světlé verze se za slunečního počasí nepříjemně zrcadlí v čelním skle, běžnější tmavší provedení bývá praktičtější. Veselé vzory sedadel byly typické pro limitované edice Helios (2007-2008, na snímku) a Art Collection (2009).
Starší provedení (fáze 1) s jednodušším designem přídě, ale širší škálou motorizací i výbav je častější. Zde ceněné provedení Initiale – nejluxusnější z šesti „civilních“ výbavových stupňů. Kromě nich existovaly ještě i limitované edice, souhrnně jich ale nevzniklo tolik jako za dob Twinga I.
Restyling twinga v roce 2012 (fáze 2) už dostal na starost Laurens van den Acker, který v následující dekádě zásadně změnil tvář značky. Jeho odvážnější styl na přídi twinga docela zafungoval, ale záď s přidanými svítilnami do víka kufru spíš pokazil. Model díky prodlouženým nárazníkům narostl z 3600 mm na 3687 mm.
Robotická převodovka Quickshift šla objednat jen k verzím 1.2 16V. Nabízí možnost sekvenčního řazení (+/-) i samočinnou polohu (A), ale kvůli zdlouhavým reakcím se hodila spíš do venkovského než městského provozu. V dnešním stáří už nebývá moc spolehlivá.
U nejnižších výbav mělo twingo jen sklopnou zadní lavici. Pokud však má tahle samostatně polohovatelná, sklopná i zcela překlopitelná zadní sedadla, pak má variabilitu ještě výrazně lepší, než mívala první generace. Přední opěradlo sklopné „do stolíku“ tu najdete jen někdy, bývá odhalitelné podle plastových zad opěradla.
U nejnižších výbav mělo twingo jen sklopnou zadní lavici. Pokud však má tahle samostatně polohovatelná, sklopná i zcela překlopitelná zadní sedadla, pak má variabilitu ještě výrazně lepší, než mívala první generace. Přední opěradlo sklopné „do stolíku“ tu najdete jen někdy, bývá odhalitelné podle plastových zad opěradla.
Twingo II už přišlo do doby, kdy si většina zákazníků připlácela za klimatizaci. U vrcholných verzí mohla být i automatická (samozřejmě jednozónová), obvyklejší je ale tahle manuální. Chladivo je ještě stará klasika R134a, u motorů 1.2 a 1.2 16V bývá plnící množství 430 g, u 1.2 TCe, 1.6 16V a dieselů pak 510 g.
U verzí 1.2 16V občas neškodí zkontrolovat míru zanesení hadic odvětrání motoru, které spolu se zanaseným labyrintem separátoru oleje mohou způsobovat přetlak v klikové skříni a zvýšenou spotřebu oleje
S vůlemi v přední nápravě se tu až tak často nesetkáte, ale kdyby náhodou: Za pouhých 4200 Kč pořídíte tuhle velkou opravnou sadu pro přední nápravu od německé fi rmy Mapco. Obsahuje obě ramena (dokonce se zesílenými čepy), oba čepy řízení včetně spojovacích tyček, a nové uložení stabilizátoru, který je u twinga ukotven přímo do ramen.
Nejbytelnější spojku měly diesely. U benzinových dvanáctistovek vydrží s dobrým řidičem asi 100 000 km, se špatným dva průjezdy Prahou. Díly jsou za hubičku, v levnějším originálu (Motrio) vyjde celá opravná sada na pouhých 1800 Kč. V náhradě (třeba Valeo) dokonce na 500 Kč! Plus 5000 Kč za práci (v nezávislém servisu).
Lehké přiklánění vozu ke straně a náhle změněná základní poloha volantu mohou signalizovat prasklou pružinu, obvykle ve spodním závitu. Řešte to neprodleně, než se úlomek pootočí a rozpárá za jízdy pneumatiku. Příčinou prasknutí bývá narušení korozí, u přední nápravy občas i přidřené horní uložení tlumičů – spolu s tlumičovou vzpěrou se pak otáčí jen spodní část pružiny, která kroucením praskne.
Z nespočtu prvků pro vnější i vnitřní individualizaci vozu zaujme hlavně vtipná gumová podložka na drobnosti, které twingaři říkají „tráva“. Přesně zapadne do odkládací vaničky před volantem, stojí zhruba 800 Kč a jde objednat v zeleném, modrém a tmavě šedém provedení.
Vzteklé vzácné Twingo R.S. (zde už ve fázi 2) z dílen sportovní divize Renaultu má laděnou 1.6 16V točící až 7000 min-1, ale také zbytečně mnoho dražších dílů. Pro občasné svižnější předjetí bude stačit civilnější Twingo GT s přeplňovanou dvanáctistovkou, kterou jde pořídit i servisovat citelně levněji.
Příplatkovou panoramatickou prosklenou střechu s roletkou časem doplnila i odvážnější plátěná, po vzoru twinga první generace (ovšem už vždy elektricky ovládaná). K vidění je tu ale podstatně vzácněji. Pokud hodláte celoročně parkovat venku, ani ji nevyhledávejte.
U výbavy Dynamique už vždy najdete otáčkoměr, výškově seřiditelné sedadlo řidiče i elektricky ovládaná zrcátka. Sedadla jsou pohodlnější než u první generace a zůstává jim chytré seřizování sklonu opěradel páčkou z vnitřní strany – kde je víc místa pro ruku. Nešťastné je jen vysoké kotvení předních bezpečnostních pásů, díky němuž se konfekčním postavám pás nepříjemně otírá o krk.
Vzácnější kombinace motoru 1.2 16V s kratší převodovkou je nejen nečekaně dynamická, ale i omezuje nutnost řazení. Už v 50 km/h „pobere“ pětku, na kterou můžete odjet celý zbytek cesty – pokud na ní nejsou semafory nebo velký kopec.
Twingo II má světlomety s velkými parabolami, takže když je osadíte legální přestavbovou sadou LED (jako zde), svítí lépe než leckterý sedan střední třídy. Pro starší model fáze 1 je schválena sada Osram Night Breaker H4-LED, pro fázi 2 pak H4-LED od Philipsu. Obě dnes cenově oscilují kolem 3000 Kč.
U základního osmiventilu byl přístup ke vzduchovému fi ltru jednodušší. U motorů 1.2 16V je součástí horního krytu motoru, který musíte odpojit od škrtící klapky, sejmout a rozšroubovat. Na parkovišti před panelákem se do toho bude chtít málokomu...
Tady je škrticí klapka čistá, ale u vašeho kusu to může být jinak. Po čištění případných nánosů se musí znovu inicializovat, aby si načetla novou polohu pro volnoběh. Umí to i bez diagnostiky – většinou stačí po startu nechat 10 minut motor vrkat bez jediného dotyku plynu a bez zapnutých spotřebičů. Po vypnutí a následném startu by měla fungovat správně.
Plechovou olejovou vanu dvanáctistovek je dobré preventivně vyměnit dřív, než ji perforuje koroze a motor náhle ztratí olej. Tenhle stav ještě není kritický. Mastný fl ek kolem výpustného šroubu není netěsnost, jen rozšmudlaný olej při nedávné výměně.
Bubnové zadní brzdy dvanáctistovek a dieselů jsou dlouhověké, chtějí ale jednou za pár let rozdělat a pročistit. Ložisko je tu postaru součástí bubnu, ale jde přelisovat (originální opravná sada od Renaultu v levnějších dílech Motrio vyjde na 1140 Kč). Nebo si v kvalitní náhradě od 2000 Kč koupíte buben i s ložiskem.
Výjimkou z jinak promyšlené praktičnosti interiéru je pramálo použitelný držák nápojů, který je příliš mělký a kvůli překážejícímu „podbradku“ pod rádiem se do něj nevejde půllitrová plechovka.
Twingo s tažným zařízením je roztomilá rarita. Povolených 350 kg stačí na nosič jízdních kol nebo malý vozík s pytlem brambor. Po koupi byl vyměněn zadní tlumič výfuku, původní s vyrezlými přepážkami už hlasitě prděl.
Renault Twingo