Ojetý Renault Twingo II (2007-2014): Hrdina všedního dne
Je levný na pořízení i údržbu, snáší krátké trasy, benzin E10 mu neubližuje, jeho karoserie nerezaví. A ve většině případů už bude mít i klimatizaci. Na nenáročné příměstské pendlování či cesty do práce je Renault Twingo II jako stvořený.
Malé levné městské vozy mají ukrutně nevděčnou roli. Nikdy na ně nečekaly lehké rychlé kilometry, ani elitní řidiči. A už vůbec ne velkorysý budget na údržbu. Jejich životy často provází jen nevděčná otročina, což se také promítá do statistik TÜV Report. Přirozeně. Auta, u nichž na každý ujetý kilometr připadá průměrně jeden studený start a třicet přejetých městských kanálů, těžko mohou přijíždět na technickou kontrolu v takové kondici jako manažerské sedany, rodinné leštěnky či sporťáčky pro nedělní vyjíždky...
Šance na koupi vzorně opečovaného vozu s poctivě orazítkovanou servisní knihou je v téhle třídě a ceně obecně nízká, ale nezoufejte. Tahle jednoduchá blecha s dostatečně kvalitní karoserií a levně opravitelnými věcmi pod ní vás nikdy nevystaví finanční pohromě. Jen se musíte držet stěžejní benzinové dvanáctistovky (v zásadě je jedno, v jaké verzi) s manuálem, u jiných kombinací to už neslibujeme.
Předfaceliftový častější
Ze všech tří generací Renaultu Twingo je dnes právě „dvojka“ z let 2007-2014 bazarově nejpočetnější. Kultovní roztomilá jednička už houfně odchází na korozi a neduhy stáří, nejmladší trojka z kooperace se Smartem má zase nepřitažlivou koncepci plnou kompromisů (motor vzadu topí pod kufrem, příď stejně nevyužitá), byť přinesla praktičtější pětidveřovou karoserii a nejlepší obratnost.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!