Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Kvůli přísnějším pravidlům pro ochranu chodců si už druhé twingo nemohlo zachovat původní jednoprostorovou karoserii „mini-MPV“. Díky třídveřové koncepci a vzdušné prosvětlené kabině však v posádce navozuje podobnou atmosféru.
Palubní deska se inspirovala spíš Renaultem Modus než předchůdcem. Tyhle vzácné světlé verze se za slunečního počasí nepříjemně zrcadlí v čelním skle, běžnější tmavší provedení bývá praktičtější. Veselé vzory sedadel byly typické pro limitované edice Helios (2007-2008, na snímku) a Art Collection (2009).
Starší provedení (fáze 1) s jednodušším designem přídě, ale širší škálou motorizací i výbav je častější. Zde ceněné provedení Initiale – nejluxusnější z šesti „civilních“ výbavových stupňů. Kromě nich existovaly ještě i limitované edice, souhrnně jich ale nevzniklo tolik jako za dob Twinga I.
Restyling twinga v roce 2012 (fáze 2) už dostal na starost Laurens van den Acker, který v následující dekádě zásadně změnil tvář značky. Jeho odvážnější styl na přídi twinga docela zafungoval, ale záď s přidanými svítilnami do víka kufru spíš pokazil. Model díky prodlouženým nárazníkům narostl z 3600 mm na 3687 mm.
26 Fotogalerie

Ojetý Renault Twingo II (2007-2014): Hrdina všedního dne

Marek Oborník

Je levný na pořízení i údržbu, snáší krátké trasy, benzin E10 mu neubližuje, jeho karoserie nerezaví. A ve většině případů už bude mít i klimatizaci. Na nenáročné příměstské pendlování či cesty do práce je Renault Twingo II jako stvořený.

Malé levné městské vozy mají ukrutně nevděčnou roli. Nikdy na ně nečekaly lehké rychlé kilometry, ani elitní řidiči. A už vůbec ne velkorysý budget na údržbu. Jejich životy často provází jen nevděčná otročina, což se také promítá do statistik TÜV Report. Přirozeně. Auta, u nichž na každý ujetý kilometr připadá průměrně jeden studený start a třicet přejetých městských kanálů, těžko mohou přijíždět na technickou kontrolu v takové kondici jako manažerské sedany, rodinné leštěnky či sporťáčky pro nedělní vyjíždky...

Šance na koupi vzorně opečovaného vozu s poctivě orazítkovanou servisní knihou je v téhle třídě a ceně obecně nízká, ale nezoufejte. Tahle jednoduchá blecha s dostatečně kvalitní karoserií a levně opravitelnými věcmi pod ní vás nikdy nevystaví finanční pohromě. Jen se musíte držet stěžejní benzinové dvanáctistovky (v zásadě je jedno, v jaké verzi) s manuálem, u jiných kombinací to už neslibujeme.

Předfaceliftový častější

Ze všech tří generací Renaultu Twingo je dnes právě „dvojka“ z let 2007-2014 bazarově nejpočetnější. Kultovní roztomilá jednička už houfně odchází na korozi a neduhy stáří, nejmladší trojka z kooperace se Smartem má zase nepřitažlivou koncepci plnou kompromisů (motor vzadu topí pod kufrem, příď stejně nevyužitá), byť přinesla praktičtější pětidveřovou karoserii a nejlepší obratnost.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!