Ojetý Renault Twingo III: Čím blíž k trabantu, tím líp!

1/35
Přehled fotografií
Zavřít
  • Twingo cílilo hlavně na mladé, takže kromě pestrých barev lákalo i rozsáhlými možnosti individualizace včetně ozdobných polepů karoserie
    Twingo cílilo hlavně na mladé, takže kromě pestrých barev lákalo i rozsáhlými možnosti individualizace včetně ozdobných polepů karoserie| Zdroj: Svět motorů
  • Jednoduchý interiér z tvrdých plastů oživují kontrastní barvy (bílá, červená či bledě modrá) a vtipné detaily, například příplatkový držák na mobil nebo odnímatelný zavírací box před řadicí pákou, pod ním jsou držáky na nápoje. Schránka před spolujezdcem mohla být textilní, přenosná.
    Jednoduchý interiér z tvrdých plastů oživují kontrastní barvy (bílá, červená či bledě modrá) a vtipné detaily, například příplatkový držák na mobil nebo odnímatelný zavírací box před řadicí pákou, pod ním jsou držáky na nápoje. Schránka před spolujezdcem mohla být textilní, přenosná.| Zdroj: Svět motorů
  • Jednoduchý interiér z tvrdých plastů oživují kontrastní barvy (bílá, červená či bledě modrá) a vtipné detaily, například příplatkový držák na mobil nebo odnímatelný zavírací box před řadicí pákou, pod ním jsou držáky na nápoje. Schránka před spolujezdcem mohla být textilní, přenosná.
    Jednoduchý interiér z tvrdých plastů oživují kontrastní barvy (bílá, červená či bledě modrá) a vtipné detaily, například příplatkový držák na mobil nebo odnímatelný zavírací box před řadicí pákou, pod ním jsou držáky na nápoje. Schránka před spolujezdcem mohla být textilní, přenosná.| Zdroj: Svět motorů
  • Design schválně trochu připomíná splašený Renault 5 Turbo, který měl také koncepci „vše vzadu“. Tohle Twingo GT s výkonnější variantou tříválce 0.9 TCe nabídne nejen nejvíce stylu a dynamiky, ale i nejstabilnější, snížený podvozek. Přesto mu ještě zůstává krásných 15 cm světlé výšky. Kupodivu i této verzi zůstaly bubnové zadní brzdy.
    Design schválně trochu připomíná splašený Renault 5 Turbo, který měl také koncepci „vše vzadu“. Tohle Twingo GT s výkonnější variantou tříválce 0.9 TCe nabídne nejen nejvíce stylu a dynamiky, ale i nejstabilnější, snížený podvozek. Přesto mu ještě zůstává krásných 15 cm světlé výšky. Kupodivu i této verzi zůstaly bubnové zadní brzdy.| Zdroj: Svět motorů
  • Bubnové zadní brzdy
    Bubnové zadní brzdy| Zdroj: Svět motorů
  • Faceliftové modely (od 2019) se už u nás oficiálně neprodávaly. Nemají denní svícení LED v nárazníku, ale v hlavních světlometech. Od loňska je twingo k mání už jen s atmosférickým tříválcem SCe nebo jako elektromobil Twingo Z.E. - taktéž nepříliš úspěšný. Osud twinga je už zpečetěn, nejpozději příští rok skončí bez přímého nástupce.
    Faceliftové modely (od 2019) se už u nás oficiálně neprodávaly. Nemají denní svícení LED v nárazníku, ale v hlavních světlometech. Od loňska je twingo k mání už jen s atmosférickým tříválcem SCe nebo jako elektromobil Twingo Z.E. - taktéž nepříliš úspěšný. Osud twinga je už zpečetěn, nejpozději příští rok skončí bez přímého nástupce.| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkový multimediální systém R-link s dotykovou obrazovkou a navigací TomTom volilo minimum zákazníků, v praxi stačil držák na mobil a základní rádio R&GO s podporou bluetooth, USB a MP3. Klimatizaci chtějte manuální.
    Příplatkový multimediální systém R-link s dotykovou obrazovkou a navigací TomTom volilo minimum zákazníků, v praxi stačil držák na mobil a základní rádio R&GO s podporou bluetooth, USB a MP3. Klimatizaci chtějte manuální.| Zdroj: Svět motorů
  • Kapaliny do ostřikovačů a chladiče se dolévají vpředu, kde je i akumulátor.
    Kapaliny do ostřikovačů a chladiče se dolévají vpředu, kde je i akumulátor.| Zdroj: Svět motorů
  • Plastovou přední kapotu lze jen trochu pošoupnout vpřed, drží na popruzích. Systém jištěný rychlozámky (jen jeden je uzamykatelný klíčem) je spíš k zlosti, konvenční panty a odjišťování bovdenem z interiéru by už auto moc nezdražily… Řada zákazníků čekala, že uvolněný prostor vpředu půjde využít alespoň na zavazadla, ale bohužel nejde.
    Plastovou přední kapotu lze jen trochu pošoupnout vpřed, drží na popruzích. Systém jištěný rychlozámky (jen jeden je uzamykatelný klíčem) je spíš k zlosti, konvenční panty a odjišťování bovdenem z interiéru by už auto moc nezdražily… Řada zákazníků čekala, že uvolněný prostor vpředu půjde využít alespoň na zavazadla, ale bohužel nejde.| Zdroj: Svět motorů
  • Ryzí jednoduchost. Okna v zadních dveřích lze jen vyklápět a dveřní madlo je jak od popelnice.
    Ryzí jednoduchost. Okna v zadních dveřích lze jen vyklápět a dveřní madlo je jak od popelnice.| Zdroj: Svět motorů
  • Praktický gumový popruh pro přichycení čehokoliv najdete u verzí Intens vždy, u stupně Zen jen někdy.
    Praktický gumový popruh pro přichycení čehokoliv najdete u verzí Intens vždy, u stupně Zen jen někdy.| Zdroj: Svět motorů
  • V Itálii šla koupit varianta na LPG (Twingo TCe 90 GPL) s toroidní nádrží pod přední částí podlahy. Systém od společnosti Landi Renzo se sice montoval přímo na lince, ovšem k neupravenému motoru. Twingo má jen pevná hrníčková zdvihátka ventilů, takže při dlouhodobém provozu na LPG riskujete zaklepání ventilových sedel a podpálení ventilů.
    V Itálii šla koupit varianta na LPG (Twingo TCe 90 GPL) s toroidní nádrží pod přední částí podlahy. Systém od společnosti Landi Renzo se sice montoval přímo na lince, ovšem k neupravenému motoru. Twingo má jen pevná hrníčková zdvihátka ventilů, takže při dlouhodobém provozu na LPG riskujete zaklepání ventilových sedel a podpálení ventilů.| Zdroj: Svět motorů
  • tříválci se dostanete po odšroubování tepelně izolované plechové přepážky pod kufrem. Motory jsou specifi cky upraveny pro zástavbu pod silným sklonem, výhodou je kratičké výfukové potrubí, v němž se nikdy nehromadí kondenzát.
    tříválci se dostanete po odšroubování tepelně izolované plechové přepážky pod kufrem. Motory jsou specifi cky upraveny pro zástavbu pod silným sklonem, výhodou je kratičké výfukové potrubí, v němž se nikdy nehromadí kondenzát.| Zdroj: Svět motorů
  • Ventilátor vlevo jen pomáhá honit vzduch nad motorem a kvůli tomu byl u silnějších verzí vybudován i přídavný vstup vzduchu v levém zadním blatníku
    Ventilátor vlevo jen pomáhá honit vzduch nad motorem a kvůli tomu byl u silnějších verzí vybudován i přídavný vstup vzduchu v levém zadním blatníku| Zdroj: Svět motorů
  • Vstup vzduchu v levém zadním blatníku
    Vstup vzduchu v levém zadním blatníku| Zdroj: Svět motorů
  • Skvělou vychytávkou je sklopné přední sedadlo, prodlužující ložnou plochu až na 2,3 metru. Vyšší výbava Intens ho mívala standardně, prostřední Zen jen v případě příplatkového paketu Pack City.
    Skvělou vychytávkou je sklopné přední sedadlo, prodlužující ložnou plochu až na 2,3 metru. Vyšší výbava Intens ho mívala standardně, prostřední Zen jen v případě příplatkového paketu Pack City.| Zdroj: Svět motorů
  • Spodní část vozu je kompletně zakrytovaná. Motor vzadu a chladiče vpředu znamenají předlouhé vedení klimatizace i chladicí kapaliny s mnoha spoji. Proto překvapí, že ani stará auta třeba vůbec netrpí úniky vody.
    Spodní část vozu je kompletně zakrytovaná. Motor vzadu a chladiče vpředu znamenají předlouhé vedení klimatizace i chladicí kapaliny s mnoha spoji. Proto překvapí, že ani stará auta třeba vůbec netrpí úniky vody.| Zdroj: Svět motorů
  • S příplatkovou plátěnou shrnovací střechou se setkáte spíš u aut individuálně přivezených z Francie, Itálie či Španělska. Bát se jí nemusíte, těsní dobře a shrnovací díl za 26 000 Kč patří ve své kategorii k levnějším.
    S příplatkovou plátěnou shrnovací střechou se setkáte spíš u aut individuálně přivezených z Francie, Itálie či Španělska. Bát se jí nemusíte, těsní dobře a shrnovací díl za 26 000 Kč patří ve své kategorii k levnějším.| Zdroj: Svět motorů
  • Alternativou k pětistupňovému manuálu byla šestistupňová dvouspojková skříň 6EDC, s motorem TCe 90 ji dokonce český ceník spojoval povinně. Řadí chytře a rychle, suché spojky se ale v trvalém městském provozu rychle opotřebí a jejich výměna je drahá. Navíc se s ní pojí dvouhmotový setrvačník za 38 000 Kč – u manuálu je pevný.
    Alternativou k pětistupňovému manuálu byla šestistupňová dvouspojková skříň 6EDC, s motorem TCe 90 ji dokonce český ceník spojoval povinně. Řadí chytře a rychle, suché spojky se ale v trvalém městském provozu rychle opotřebí a jejich výměna je drahá. Navíc se s ní pojí dvouhmotový setrvačník za 38 000 Kč – u manuálu je pevný.| Zdroj: Svět motorů
  • Prostor pod zadními sedadly je ideální třeba pro lékárničku. Síťka se postará, aby necestovala po podlaze.
    Prostor pod zadními sedadly je ideální třeba pro lékárničku. Síťka se postará, aby necestovala po podlaze.| Zdroj: Svět motorů
  • Kultovní první generace twinga (v pozadí) z let 1992-2007 s motory 40 až 55 kW si všechny získala geniálním designem i vnitřní variabilitou, celkem se prodalo přes 2,6 milionu kusů. Konvenčnější a dražší druhá generace z období 2007-2014 (modrý vůz) uměla nabídnout až 98 kW (ve verzi RS), ale pro zákazníky už ztratila původní vtip.
    Kultovní první generace twinga (v pozadí) z let 1992-2007 s motory 40 až 55 kW si všechny získala geniálním designem i vnitřní variabilitou, celkem se prodalo přes 2,6 milionu kusů. Konvenčnější a dražší druhá generace z období 2007-2014 (modrý vůz) uměla nabídnout až 98 kW (ve verzi RS), ale pro zákazníky už ztratila původní vtip.| Zdroj: Svět motorů
  • Renault si i u malých modelů potrpí na bezpečnost, ale tentokrát musel trochu slevit. Twingo III z kooperace se Smartem neumí nabídnout víc než čtyři airbagy, předchozí Twingo II jich přitom mohlo mít šest - tedy i okenní.
    Renault si i u malých modelů potrpí na bezpečnost, ale tentokrát musel trochu slevit. Twingo III z kooperace se Smartem neumí nabídnout víc než čtyři airbagy, předchozí Twingo II jich přitom mohlo mít šest - tedy i okenní.| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Twingo
    Renault Twingo| Zdroj: Svět motorů
  • Jednoduchá přístrojovka bez otáčkoměru a teploměru vody nabídne alespoň palubní počítač. Za 5,5 až 6 l jezdí všechny tříválce.
    Jednoduchá přístrojovka bez otáčkoměru a teploměru vody nabídne alespoň palubní počítač. Za 5,5 až 6 l jezdí všechny tříválce.| Zdroj: Svět motorů
  • V případě defektu se musíte spoléhat jen na lepicí sadu, najdete ji schovanou pod nohama spolujezdce
    V případě defektu se musíte spoléhat jen na lepicí sadu, najdete ji schovanou pod nohama spolujezdce| Zdroj: Svět motorů
  • V případě defektu se musíte spoléhat jen na lepicí sadu, najdete ji schovanou pod nohama spolujezdce
    V případě defektu se musíte spoléhat jen na lepicí sadu, najdete ji schovanou pod nohama spolujezdce| Zdroj: Svět motorů
  • Hlavní světlomety jsou jen halogenové, ale díky velké parabole svítí parádně - široké silné světlo může mégane jen závidět
    Hlavní světlomety jsou jen halogenové, ale díky velké parabole svítí parádně - široké silné světlo může mégane jen závidět| Zdroj: Svět motorů
  • Navzdory délce jen 3,6 m je twingo regulérně čtyřmístné. Figurant se 183 cm si sedne i za sebe, na dlouhé cesty by to ale nebylo.
    Navzdory délce jen 3,6 m je twingo regulérně čtyřmístné. Figurant se 183 cm si sedne i za sebe, na dlouhé cesty by to ale nebylo.| Zdroj: Svět motorů
  • Čep předních ramen by šel přelisovat, ale při zdejší vysoké životnosti ramen a jejich nízké ceně to nebude dělat nikdo. Protikorozní ochranu podvozku ale mají větší renaulty lepší.
    Čep předních ramen by šel přelisovat, ale při zdejší vysoké životnosti ramen a jejich nízké ceně to nebude dělat nikdo. Protikorozní ochranu podvozku ale mají větší renaulty lepší.| Zdroj: Svět motorů
  • Omráčí bytelnost zadní nápravy typu De Dion. Podle Martina Trávníčka z kroměřížského Kromeximu se na podvozku neřešilo nikdy nic kromě svolávačky na přední tlumiče u prvního ročníku.
    Omráčí bytelnost zadní nápravy typu De Dion. Podle Martina Trávníčka z kroměřížského Kromeximu se na podvozku neřešilo nikdy nic kromě svolávačky na přední tlumiče u prvního ročníku.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejlepší důkaz jednoduchosti twinga: příručka k rádiu je dvojnásobně tlustá než manuál k celému zbytku auta
    Nejlepší důkaz jednoduchosti twinga: příručka k rádiu je dvojnásobně tlustá než manuál k celému zbytku auta| Zdroj: Svět motorů
  • Krycí plato zavazadelníku nemá obvyklé čepy, ale drží jen na záhybu vlastní vahou. Šňůrky k pátým dveřím naštěstí má.
    Krycí plato zavazadelníku nemá obvyklé čepy, ale drží jen na záhybu vlastní vahou. Šňůrky k pátým dveřím naštěstí má.| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Twingo
    Renault Twingo| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Twingo
    Renault Twingo| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Twingo
    Renault Twingo| Zdroj: Svět motorů
Twingo cílilo hlavně na mladé, takže kromě pestrých barev lákalo i rozsáhlými možnosti individualizace včetně ozdobných polepů karoserie
Jednoduchý interiér z tvrdých plastů oživují kontrastní barvy (bílá, červená či bledě modrá) a vtipné detaily, například příplatkový držák na mobil nebo odnímatelný zavírací box před řadicí pákou, pod ním jsou držáky na nápoje. Schránka před spolujezdcem mohla být textilní, přenosná.
Jednoduchý interiér z tvrdých plastů oživují kontrastní barvy (bílá, červená či bledě modrá) a vtipné detaily, například příplatkový držák na mobil nebo odnímatelný zavírací box před řadicí pákou, pod ním jsou držáky na nápoje. Schránka před spolujezdcem mohla být textilní, přenosná.
Design schválně trochu připomíná splašený Renault 5 Turbo, který měl také koncepci „vše vzadu“. Tohle Twingo GT s výkonnější variantou tříválce 0.9 TCe nabídne nejen nejvíce stylu a dynamiky, ale i nejstabilnější, snížený podvozek. Přesto mu ještě zůstává krásných 15 cm světlé výšky. Kupodivu i této verzi zůstaly bubnové zadní brzdy.
Bubnové zadní brzdy
Faceliftové modely (od 2019) se už u nás oficiálně neprodávaly. Nemají denní svícení LED v nárazníku, ale v hlavních světlometech. Od loňska je twingo k mání už jen s atmosférickým tříválcem SCe nebo jako elektromobil Twingo Z.E. - taktéž nepříliš úspěšný. Osud twinga je už zpečetěn, nejpozději příští rok skončí bez přímého nástupce.
Příplatkový multimediální systém R-link s dotykovou obrazovkou a navigací TomTom volilo minimum zákazníků, v praxi stačil držák na mobil a základní rádio R&GO s podporou bluetooth, USB a MP3. Klimatizaci chtějte manuální.
Kapaliny do ostřikovačů a chladiče se dolévají vpředu, kde je i akumulátor.
Plastovou přední kapotu lze jen trochu pošoupnout vpřed, drží na popruzích. Systém jištěný rychlozámky (jen jeden je uzamykatelný klíčem) je spíš k zlosti, konvenční panty a odjišťování bovdenem z interiéru by už auto moc nezdražily… Řada zákazníků čekala, že uvolněný prostor vpředu půjde využít alespoň na zavazadla, ale bohužel nejde.
Ryzí jednoduchost. Okna v zadních dveřích lze jen vyklápět a dveřní madlo je jak od popelnice.
Praktický gumový popruh pro přichycení čehokoliv najdete u verzí Intens vždy, u stupně Zen jen někdy.
V Itálii šla koupit varianta na LPG (Twingo TCe 90 GPL) s toroidní nádrží pod přední částí podlahy. Systém od společnosti Landi Renzo se sice montoval přímo na lince, ovšem k neupravenému motoru. Twingo má jen pevná hrníčková zdvihátka ventilů, takže při dlouhodobém provozu na LPG riskujete zaklepání ventilových sedel a podpálení ventilů.
tříválci se dostanete po odšroubování tepelně izolované plechové přepážky pod kufrem. Motory jsou specifi cky upraveny pro zástavbu pod silným sklonem, výhodou je kratičké výfukové potrubí, v němž se nikdy nehromadí kondenzát.
Ventilátor vlevo jen pomáhá honit vzduch nad motorem a kvůli tomu byl u silnějších verzí vybudován i přídavný vstup vzduchu v levém zadním blatníku
Vstup vzduchu v levém zadním blatníku
Skvělou vychytávkou je sklopné přední sedadlo, prodlužující ložnou plochu až na 2,3 metru. Vyšší výbava Intens ho mívala standardně, prostřední Zen jen v případě příplatkového paketu Pack City.
Spodní část vozu je kompletně zakrytovaná. Motor vzadu a chladiče vpředu znamenají předlouhé vedení klimatizace i chladicí kapaliny s mnoha spoji. Proto překvapí, že ani stará auta třeba vůbec netrpí úniky vody.
S příplatkovou plátěnou shrnovací střechou se setkáte spíš u aut individuálně přivezených z Francie, Itálie či Španělska. Bát se jí nemusíte, těsní dobře a shrnovací díl za 26 000 Kč patří ve své kategorii k levnějším.
Alternativou k pětistupňovému manuálu byla šestistupňová dvouspojková skříň 6EDC, s motorem TCe 90 ji dokonce český ceník spojoval povinně. Řadí chytře a rychle, suché spojky se ale v trvalém městském provozu rychle opotřebí a jejich výměna je drahá. Navíc se s ní pojí dvouhmotový setrvačník za 38 000 Kč – u manuálu je pevný.
Prostor pod zadními sedadly je ideální třeba pro lékárničku. Síťka se postará, aby necestovala po podlaze.
Kultovní první generace twinga (v pozadí) z let 1992-2007 s motory 40 až 55 kW si všechny získala geniálním designem i vnitřní variabilitou, celkem se prodalo přes 2,6 milionu kusů. Konvenčnější a dražší druhá generace z období 2007-2014 (modrý vůz) uměla nabídnout až 98 kW (ve verzi RS), ale pro zákazníky už ztratila původní vtip.
Renault si i u malých modelů potrpí na bezpečnost, ale tentokrát musel trochu slevit. Twingo III z kooperace se Smartem neumí nabídnout víc než čtyři airbagy, předchozí Twingo II jich přitom mohlo mít šest - tedy i okenní.
Renault Twingo
Jednoduchá přístrojovka bez otáčkoměru a teploměru vody nabídne alespoň palubní počítač. Za 5,5 až 6 l jezdí všechny tříválce.
V případě defektu se musíte spoléhat jen na lepicí sadu, najdete ji schovanou pod nohama spolujezdce
V případě defektu se musíte spoléhat jen na lepicí sadu, najdete ji schovanou pod nohama spolujezdce
Hlavní světlomety jsou jen halogenové, ale díky velké parabole svítí parádně - široké silné světlo může mégane jen závidět
Navzdory délce jen 3,6 m je twingo regulérně čtyřmístné. Figurant se 183 cm si sedne i za sebe, na dlouhé cesty by to ale nebylo.
Čep předních ramen by šel přelisovat, ale při zdejší vysoké životnosti ramen a jejich nízké ceně to nebude dělat nikdo. Protikorozní ochranu podvozku ale mají větší renaulty lepší.
Omráčí bytelnost zadní nápravy typu De Dion. Podle Martina Trávníčka z kroměřížského Kromeximu se na podvozku neřešilo nikdy nic kromě svolávačky na přední tlumiče u prvního ročníku.
Nejlepší důkaz jednoduchosti twinga: příručka k rádiu je dvojnásobně tlustá než manuál k celému zbytku auta
Krycí plato zavazadelníku nemá obvyklé čepy, ale drží jen na záhybu vlastní vahou. Šňůrky k pátým dveřím naštěstí má.
Renault Twingo
Renault Twingo
Renault Twingo