Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Renault Twingo III: Čím blíž k trabantu, tím líp!

Jednoduchý interiér z tvrdých plastů oživují kontrastní barvy (bílá, červená či bledě modrá) a vtipné detaily, například příplatkový držák na mobil nebo odnímatelný zavírací box před řadicí pákou, pod ním jsou držáky na nápoje. Schránka před spolujezdcem mohla být textilní, přenosná.
Jednoduchý interiér z tvrdých plastů oživují kontrastní barvy (bílá, červená či bledě modrá) a vtipné detaily, například příplatkový držák na mobil nebo odnímatelný zavírací box před řadicí pákou, pod ním jsou držáky na nápoje. Schránka před spolujezdcem mohla být textilní, přenosná.
Design schválně trochu připomíná splašený Renault 5 Turbo, který měl také koncepci „vše vzadu“. Tohle Twingo GT s výkonnější variantou tříválce 0.9 TCe nabídne nejen nejvíce stylu a dynamiky, ale i nejstabilnější, snížený podvozek. Přesto mu ještě zůstává krásných 15 cm světlé výšky. Kupodivu i této verzi zůstaly bubnové zadní brzdy.
Bubnové zadní brzdy
35 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (7)

Třetí generace twinga je spíš smart než renault. Trh jej moc nepřijal, a ačkoliv se ještě vyrábí, z české nabídky zmizelo pro nezájem už před třemi lety. Jako ojetina ale nabírá na popularitě, protože řada motoristů pochopila, že jednoduchá a levně opravitelná auta s dlouhým dojezdem se brzy stanou minulostí.

Ještě před pár lety bychom nad třetí generací Renaultu Twingo znechuceně mávli rukou. Nápad postavit malý městský vůz v kooperaci s Daimlerem (Twingo III je technickým dvojčetem Smartů generace „453“) sice na papíře dával smysl, ale reálně z něj vypadl produkt plný kompromisů.

Přesto by už na začátku mělo zaznít, že navzdory řadě nedokonalostí jde o jedno z nejlepších aut na městské pendlování a velmi nadějného partnera pro budoucí roky plné motoristických nejistot a zdražování – alespoň pokud se bavíme o verzích s osvědčenými benzinovými tříválci. Je to spolehlivé auto s jednoduchou mechanikou a jen nezbytným minimem elektroniky. Což je devíza, která nabírá na významu už teď. Že kvalita elektronických komponent i softwaru do nich vytrvale klesá kvůli rostoucímu tlaku na cenu a kvantitu, to vidíme všude kolem sebe, a nejen na automobilech. A současný hlad po čipech to ještě dále zhoršuje. I triviální opravy se tak leckdy protahují na celé měsíce, protože sklady jsou prázdné a dodavatelé mají nucené odstávky výroby. Vítězným motoristou 21. století se paradoxně stává ten, jehož auto má nejblíže k trabantu. Tedy je co nejjednodušší a opravitelné doslova „na koleně“. Což twingo víceméně splňuje.

Video placeholder
Renault Twingo 1.0 • Zdroj: auto.cz

Zůstalo jen jméno

Třetí twingo nemá se stejnojmennými předchůdci nic společného. Liší se od nich prostornější kabinou s pěti dveřmi, ale také motorem natěsnaným vzadu pod kufrem. Bohužel uvolněný prostor v přídi je tu k ničemu – nelze ho využít na nic jiného než k nahlédnutí na chladiče, přední nosníky, akumulátor a nádržky ostřikovače a chladicí kapaliny. Vachrlatou plastovou kapotu navíc nedrží konvenční panty, ale podivný „smartovský“ systém s popruhy, ližinami a rychlozámky, pro jejichž obsluhu potřebujete obě ruce. Hlavně přesné zpětné nasunutí kapoty je někdy práce na několikrát, takže většina majitelů se manipulaci s ní spíš vyhýbá.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (7)