Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5|
Zdroj: Svět motorů
Bystré oko na průřezu rozpozná nápravy z Vectry B, snad vše ostatní je ale převzato s velkými změnami|
Zdroj: Svět motorů
První sérii, vyráběnou v letech 1997 až 2001, rozpoznáte dle chromované masky a světlometů z broušeného skla. Díky nim se mu také říká „skleník“. Všechny verze měly stěrače světlometů jako standard, z pozdějších modelů vypadly kvůli ochraně chodců.|
Zdroj: Svět motorů
Saab 9-5|
Zdroj: Svět motorů
Kvůli výraznému orámování předních světlometů si druhá, výrazná modernizace vozu v roce 2005 vysloužila přezdívku „brejlovec“|
Zdroj: Svět motorů
Saab 9-5|
Zdroj: Svět motorů
S výjimkou standardních rychlých verzí Aero byl k dispozici také ještě silnější model Troll R od dvorního úpravce Hirsch Performance. Ze čtyřválce vydoloval v pozdějších verzích až 228 kW a 410 Nm.|
Zdroj: Svět motorů
Modernizace v roce 2001 přinesla konzervativnější linie a čelní masku zapuštěnou do nárazníku|
Zdroj: Svět motorů
Zavazadelník sedanu pojme slušných 500 litrů, kombi nabídne do výšky plata poněkud menších 416 litrů|
Zdroj: Svět motorů
Přístrojový panel modelu Aero se od toho běžného odlišoval zejména ukazatelem plnicího tlaku turbodmychadla, což je dnes málo vídaná, ale velmi zábavná věc|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska 9-5 patří k hlavním lákadlům modelu. Je orientovaná na řidiče a do modernizace v roce 2005 vyvedena z kvalitních materiálů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nadšení řidiči volí spíše manuál než automat, v případě 9-5 se ale připravte na rychleji opotřebené synchrony|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Palubní počítač 9-5 nenajdeme v přístrojovém panelu, nýbrž v horní části palubní desky. Jmenuje se SID a do poloviny roku 2003 trpěl vypadáváním pixelů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Testovaný kus byl vybaven nejlepším stereem Harman Kardon s navigací DVD Kenwood. Systém hraje i na dnešní poměry skvěle.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeden fakt na machrování u piva: Saab 9-5 byl prvním vozem planety, který nabízel ventilovaná přední křesla|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dvojí clona a čtecí lampička jsou detaily, díky nimž se Saab 9-5 vryl do paměti nejednomu řidiči.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dvojí clona a čtecí lampička jsou detaily, díky nimž se Saab 9-5 vryl do paměti nejednomu řidiči.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Když inženýři ze saabu zjistili, že klíček v zapalování pod volantem umí v případě nárazu rozbít řidiči koleno, přesunuli celý modul mezi přední sedačky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Aero z let 2004-2005 mnozí považují za vůbec nejkrásnější a my toto tvrzení nerozporujeme. Rozměrná koncovka výfuku není standardem, tato je od úpravce MapTun.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zavazadelník sedanu pojme slušných 500 litrů, kombi nabídne do výšky plata poněkud menších 416 litrů|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Testovaný kus byl vybaven nejlepším stereem Harman Kardon s navigací DVD Kenwood. Systém hraje i na dnešní poměry skvěle.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Náhradní zapalovací kazeta v kufru je nepsanou základní výbavou každého benzinového saabu se systémem SDI. Naštěstí nezabírá moc místa.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přeplňovaný 2,3litrový čtyřválec s výkonem 184 kW v 5300 min-1 má impozantní elán ve středním pásmu otáček. Potěší i 370 Nm ve funkci overboost od 1900 min-1.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Hadice levé strany motoru jsou také spotřební záležitostí. Dobře překontrolujte jejich stav, případně výměnu. Totéž platí o podtlakových vedeních.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Také hlavní ukostření podléhá zkáze, není od věci je po koupi pro jistotu pročistit|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jednou z chronických slabin modelu Aero do modelového roku 2006 je modul ESP, který odchází s věkem|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na stav škrticí klapky si dejte pozor i v novějších modelech, občas je ji nutno vyčistit. Její špinění prudce souvisí se systémem větrání klikové skříně.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert