Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Saab 9-5
Bystré oko na průřezu rozpozná nápravy z Vectry B, snad vše ostatní je ale převzato s velkými změnami
První sérii, vyráběnou v letech 1997 až 2001, rozpoznáte dle chromované masky a světlometů z broušeného skla. Díky nim se mu také říká „skleník“. Všechny verze měly stěrače světlometů jako standard, z pozdějších modelů vypadly kvůli ochraně chodců.
Saab 9-5
79
Fotogalerie

Ojetý Saab 9-5 (1997–2010): Trpělivost se vyplácí

Saab 9-5 první generace je jednou z nejlevnějších vstupenek do světa velkých vozů. Není to sice bez důvodu, vybírejte však obezřetně a dostanete solidní kus auta za příjemnou cenu.

Na počátku devadesátých let sestával výrobní program Saabu z dvou stěžejních modelů s označením 900 a 9000. Menší devítistovka vycházela ještě z typu 99 z šedesátých let a větší model 9000 ze společného vývojového programu s italským Fiatem. Ten se sice od sesterských modelů Alfa Romeo 164, Fiat Croma a Lancia Thema lišil více než dost, s uvedením na trh ještě v roce 1984 ale také nepatřil mezi nejmladší automobily.

Stejné, ale jiné

Saab potřeboval změnu a ta se dostavila s odkoupením většinového podílu v automobilce americkým koncernem General Motors. Prvním dítětem této spolupráce byla nová generace modelu 900, uvedená v roce 1994. Ta stála na výrazně upravených základech modernější platformy GM2900 tehdy šestiletého Opelu Vectra A. Model 9000 byl další na řadě a odborná veřejnost byla poněkud zmatena, když jeho nástupce s označením 9-5 stavěl na platformě menšího sourozence.

Švédský Saab není automobilkou, která by za jediné období svého života zrovna překypovala finančními prostředky, prim zde tedy hrála unifikace. Nepřekvapí tedy, že pohled pod kapotu modelu 900 (později 9-3) je až podezřele příbuzný tomu ve větší pětce.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!