Ojetý Saab 9-5 II: Proč chtít auto, které skončilo po dvou letech?
45
/
57
Prohlédnout znovu
Ojetý Saab 9-5 II: Proč chtít auto, které skončilo po dvou letech?
Saab 9-5
|
Svět motorů
Saab 9-5
|
Svět motorů
Momentka ze světové výstavní premiéry sedanu Saab 9-5 v podzimním Frankfurtu 2009 ukazuje, jak skromné publicity se novince už tehdy dostalo
|
Svět motorů
Kombi dnes existuje pouze ve 27 vyrobených kusech. Vyhlášený saabista Zdeněk Suchomel si ze Švédska dovezl dva, a jak sám říká, ani tenkrát nebyly tak drahé. Jeden z nich dodnes provozuje.
|
Svět motorů
Plechové karosářské díly jsou v Ústí nad Orlicí dodnes volně dostupné, sklad je vzorně zásobený
|
Svět motorů
„Na skladě mám skoro všechno, ale tyhle díly jsou největší problém,“ tvrdí Zdeněk Suchomel o zadních sdružených svítilnách
|
Svět motorů
Důkaz o bytelnosti skeletu saabů poskytuje například unikátně pevná konstrukce střechy. Takhle vzorně vyztužené panely nad dveřními rámy totiž jinde nenajdete. Nedivíme se dobovým zkazkám o kultovních starých Saabech 9000, které dokázaly po nehodě klidně vykácet celý les a nic netušící posádka z nich pak vystoupila bez šrámu jako z tanku.
|
Svět motorů
Ucpaná palivová sítka se týkala původních čtyřválcových motorů o objemu 2,0 a 2,3 litru, které odešly do penze s původním modelem Saabu 9-5. Zadřené motory se tak druhé generace už téměř netýkají.
|
Svět motorů
Jestliže má některý motor sběratelský potenciál, pak vidlicový šestiválec 2.8 Turbo s pohonem všech kol. Musíte mu však odpustit téměř patnáctilitrovou spotřebu.
|
Svět motorů
Při nákupu saabu v domácím Švédsku buďte obezřetní: nájezd 100 000 švédských mil znamená v přepočtu desetinásobnou kilometrovou porci
|
Svět motorů
Lehká povrchová koroze podvozkových ramen zde nic neznamená, spodek saabu přežije s minimálními investicemi věky věků
|
Svět motorů
Spotřebních dílů pohonného řetězce je k dispozici stále ještě dostatek, třeba brzdovým obložením sklady překypují
|
Svět motorů
Podvozek Saabu 9-5 je s výjimkou ničivé koroze pozinkovaných dílů dodnes velmi odolný, stejně jako bytelný karosářský skelet. A kdyby došlo k nejhoršímu, díly stále jsou.
|
Svět motorů
Po zdolání 170 000 km a vystřídání majitelů ve tří zemích dodnes nehrozí šedý sedan žádnými drahými výdaji, v absolutním pořádku je nejen výfuková, ale i brzdová soustava
|
Svět motorů
Průsaky motorového oleje nejsou u starých čtyřválcových dieselů ničím výjimečným, lehké rosení proto nezazlíváme ani saabu
|
Svět motorů
Jedny z mála vnějších vizuálních nedostatků představují škrábance od obrubníků zespoda předního nárazníku
|
Svět motorů
Ani druhý Saab 9-5 NG z aktuální české nabídky neplatí za žádnou chudobku, málokdo v Evropě dnes dokáže s tímto modelem poradit tak ochotně jako fi rma Suchomel NEW v Ústí nad Orlicí
|
Svět motorů
Saab 9-5
|
Svět motorů
Saab 9-5
|
Svět motorů
Nejvýznamnější trhy Saabu 9-5 NG
|
Svět motorů
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Navenek se charismatická palubní deska nejdražšího a nejlevnějšího Saabu 9-5 příliš neliší. Jenže detaily jako ventilované sedačky nebo moderní multimediální systém prozrazují, kdo je mezi švédskými panovníky skutečným králem. Grafi ku displeje si automobilka vytvořila po svém.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ani základní výbava Vector nebyla ochuzena o částečně kožené čalounění sedadel nebo samostatný panel klimatizace pro zadní cestující
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Švédsky široký středový tunel působí bezpečně a honosně, tlačítko spuštění motoru zůstává jako u klasických saabů v těsném sousedství řadicí páky. Místa mají všichni hodně.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ulomený zámek víka příruční schránky v testovaném voze vyřešil předchozí majitel oblepením páskem suchého zipu
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dvoulitrové vznětové biturbo postavené koncernem GM na základech italského multijetu funguje neúnavně, navzdory výkonu 140 kW však připomíná spíše ležérní atmosférický šestiválec – a to i zvukově
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Minimální rozměr disku kola má 17 palců. Bát se však nemusíte ani devatenáctek, proti opelu je saab vždy komfortnější.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zadní lišta s osvětlením značky se v původním, čínském provedení přehřívá a její diody praskají. Dá se to však opravit.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Saab 9-5 2.0 TTiD
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid