Ojetý Saab 900 (NG) a 9-3 (OG) – Ukřivděný sob

19/53
Přehled fotografií
Zavřít
  • Saab 900
    Saab 900| Zdroj: Svět Motorů
  • Model 900 přinesl vyztužené dveře a airbagy ve standardní výbavě. Na výsledek lepší než dvě hvězdičky v testech Euro NCAP si ale musel počkat až do roku 2000.
    Model 900 přinesl vyztužené dveře a airbagy ve standardní výbavě. Na výsledek lepší než dvě hvězdičky v testech Euro NCAP si ale musel počkat až do roku 2000.| Zdroj: Svět Motorů
  • Novější modely 9-3 Aero s motorem B205R mohly mít bodykit připomínající zběsilý viggen
    Novější modely 9-3 Aero s motorem B205R mohly mít bodykit připomínající zběsilý viggen| Zdroj: Svět Motorů
  • Hrany byly zaobleny, masivní sloupek C a charakteristický sklon zadního okna chválabohu zůstaly na svém místě chválabohu zůstaly na svém místě
    Hrany byly zaobleny, masivní sloupek C a charakteristický sklon zadního okna chválabohu zůstaly na svém místě chválabohu zůstaly na svém místě| Zdroj: Svět Motorů
  • Otevřená verze modelu se tradičně vyráběla ve fi nském Valmetu a i dnes se dá sehnat pod 100 000 Kč
    Otevřená verze modelu se tradičně vyráběla ve fi nském Valmetu a i dnes se dá sehnat pod 100 000 Kč| Zdroj: Svět Motorů
  • Za nepříliš dynamické jízdní vlastnosti modelu může i tato měkká příčka do U sloužící jako podmotorový rám. Větší 9-5 má rám uzavřený a je na silnici o poznání hbitější.
    Za nepříliš dynamické jízdní vlastnosti modelu může i tato měkká příčka do U sloužící jako podmotorový rám. Větší 9-5 má rám uzavřený a je na silnici o poznání hbitější.| Zdroj: Svět Motorů
  • Jedním ze slabých míst Saabu 9-3 je antikorozní ochrana v oblasti výpustí podvozku. Tohle už je opravdu špatný stav.
    Jedním ze slabých míst Saabu 9-3 je antikorozní ochrana v oblasti výpustí podvozku. Tohle už je opravdu špatný stav.| Zdroj: Svět Motorů
  • Na hotovém prototypu Project 102 z roku 1989 je patrné, že počítal s mnohem širším základem na platformě Tipo 4 z modelu 9000. Posléze ale přišel koncern General Motors a devítistovka dostala základ z Opelu Vectra A. Jedním
    Na hotovém prototypu Project 102 z roku 1989 je patrné, že počítal s mnohem širším základem na platformě Tipo 4 z modelu 9000. Posléze ale přišel koncern General Motors a devítistovka dostala základ z Opelu Vectra A. Jedním| Zdroj: Svět Motorů
  • Na obrázku široce rozvidlená ramena přední nápravy specifi cká pro saaby. I tak ale 900/9-3 uměla výrazně zatáhnout za volant.
    Na obrázku široce rozvidlená ramena přední nápravy specifi cká pro saaby. I tak ale 900/9-3 uměla výrazně zatáhnout za volant.| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 900
    Saab 900| Zdroj: Svět Motorů
  • Interiér prototypu 900 SVO, sloužící jako předobraz viggenu
    Interiér prototypu 900 SVO, sloužící jako předobraz viggenu| Zdroj: Svět Motorů
  • Svatý grál všech sběratelů modelu. Saab 9-3 Viggen se ukázal na přelomu milénia, nabídl 169 kW z motoru 2.3 Turbo a specifi cky upravený podvozek. I tak je ale najít kus, který by neprošel dalšími úpravami, téměř nemožné.
    Svatý grál všech sběratelů modelu. Saab 9-3 Viggen se ukázal na přelomu milénia, nabídl 169 kW z motoru 2.3 Turbo a specifi cky upravený podvozek. I tak je ale najít kus, který by neprošel dalšími úpravami, téměř nemožné.| Zdroj: Svět Motorů
  • Zadní náprava má původ dokonce v Opelu Astra F, což bylo vzhledem k zaměření devítistovky poněkud kompromisní řešení
    Zadní náprava má původ dokonce v Opelu Astra F, což bylo vzhledem k zaměření devítistovky poněkud kompromisní řešení| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 900
    Saab 900| Zdroj: Svět Motorů
  • Vzadu se generační přechod z devítistovky na devěttrojku projevil snad nejvíce. Poznávací značka se přesunula mezi světlomety a bezpečnější místo má i třetí brzdové světlo.
    Vzadu se generační přechod z devítistovky na devěttrojku projevil snad nejvíce. Poznávací značka se přesunula mezi světlomety a bezpečnější místo má i třetí brzdové světlo.| Zdroj: Svět Motorů
  • Severská stylistická jednoduchost se projevuje například na nekonfl iktní grafi ce přístrojového panelu. Povšimněte si ukazatele plnicího tlaku turbodmychadla, rezervovaného pro nejsilnější verze.
    Severská stylistická jednoduchost se projevuje například na nekonfl iktní grafi ce přístrojového panelu. Povšimněte si ukazatele plnicího tlaku turbodmychadla, rezervovaného pro nejsilnější verze.| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Palubní deska 9-3 je poplatná oblé módě devadesátých let. Z dnešního úhlu pohledu jí chybí trochu více odkládacích prostor a pár centimetrů do šířky.
    Palubní deska 9-3 je poplatná oblé módě devadesátých let. Z dnešního úhlu pohledu jí chybí trochu více odkládacích prostor a pár centimetrů do šířky.| Zdroj: Svět Motorů
  • Automatická klimatizace zde je a její elektronika funguje, kvůli netěsnostem systému ale nechladí. Na jejím displeji se už projevuje degradace displejů.
    Automatická klimatizace zde je a její elektronika funguje, kvůli netěsnostem systému ale nechladí. Na jejím displeji se už projevuje degradace displejů.| Zdroj: Svět Motorů
  • Kožená křesla saabu jsou synonymem pro komfort. Na rozdíl od verze Aero nemají sedačky standardního provedení tak výrazné boční vedení, 9-3 ale stejně není okruhové náčiní.
    Kožená křesla saabu jsou synonymem pro komfort. Na rozdíl od verze Aero nemají sedačky standardního provedení tak výrazné boční vedení, 9-3 ale stejně není okruhové náčiní.| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Čtyřstupňová automatická převodovka nás svým projevem potěšila. Řadí hladce, jediný náznak naléhavosti projeví pouze u prudkého zrychlení, kdy výrazně podřadí.
    Čtyřstupňová automatická převodovka nás svým projevem potěšila. Řadí hladce, jediný náznak naléhavosti projeví pouze u prudkého zrychlení, kdy výrazně podřadí.| Zdroj: Svět Motorů
  • Vyhřívané sedačky, tempomat či elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Modely 900 a 9-3 umí být za danou cenu velmi dobře vybavenými společníky.
    Vyhřívané sedačky, tempomat či elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Modely 900 a 9-3 umí být za danou cenu velmi dobře vybavenými společníky.| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Palubní počítač SID v našem voze fungoval perfektně, vypadané pixely jsou ale u monochromatického displeje běžné
    Palubní počítač SID v našem voze fungoval perfektně, vypadané pixely jsou ale u monochromatického displeje běžné| Zdroj: Svět Motorů
  • Novinkou modelu 900 byl Black Panel, později přejmenovaný na Night Panel. Je to funkce, která vypne veškeré osvětlení v kabině, až na rychloměr.
    Novinkou modelu 900 byl Black Panel, později přejmenovaný na Night Panel. Je to funkce, která vypne veškeré osvětlení v kabině, až na rychloměr.| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Výrazný klínovitý profi l předchůdce s podélně uloženým motorem a dlouhou kapotou ustoupil konvenčnějším proporcím. Nezaměnitelná záď ale jednoznačně křičí, že jde o výrobek z Trollhättanu.
    Výrazný klínovitý profi l předchůdce s podélně uloženým motorem a dlouhou kapotou ustoupil konvenčnějším proporcím. Nezaměnitelná záď ale jednoznačně křičí, že jde o výrobek z Trollhättanu.| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Objem zavazadelníku devítistovky a 9-3 je bezmála 500 litrů, což dostatečně nevystihuje, o jakou bezednou díru ve skutečnosti jde.
    Objem zavazadelníku devítistovky a 9-3 je bezmála 500 litrů, což dostatečně nevystihuje, o jakou bezednou díru ve skutečnosti jde.| Zdroj: Svět Motorů
  • Mimochodem, prvkem základní výbavy byly kromě nářadí na výměnu kola i bílé pracovní rukavice, aby se řidič při výměně kola neušpinil.
    Mimochodem, prvkem základní výbavy byly kromě nářadí na výměnu kola i bílé pracovní rukavice, aby se řidič při výměně kola neušpinil.| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Motor H vychází ještě z podélně uložených jednotek klasických saabů, zde ve verzi B205R, značící objem dva litry, vysokotlaké turbodmychadlo a management zapalování Trionic 7 s černou kazetou
    Motor H vychází ještě z podélně uložených jednotek klasických saabů, zde ve verzi B205R, značící objem dva litry, vysokotlaké turbodmychadlo a management zapalování Trionic 7 s černou kazetou| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
  • Náš kousek trpěl korozí na typických místech, tedy u výpustných otvorů podvozku a na lemech zadních blatníků
    Náš kousek trpěl korozí na typických místech, tedy u výpustných otvorů podvozku a na lemech zadních blatníků| Zdroj: Svět Motorů
  • Saab 9-3
    Saab 9-3| Zdroj: Svět Motorů
Saab 900
Model 900 přinesl vyztužené dveře a airbagy ve standardní výbavě. Na výsledek lepší než dvě hvězdičky v testech Euro NCAP si ale musel počkat až do roku 2000.
Novější modely 9-3 Aero s motorem B205R mohly mít bodykit připomínající zběsilý viggen
Hrany byly zaobleny, masivní sloupek C a charakteristický sklon zadního okna chválabohu zůstaly na svém místě chválabohu zůstaly na svém místě
Otevřená verze modelu se tradičně vyráběla ve fi nském Valmetu a i dnes se dá sehnat pod 100 000 Kč
Za nepříliš dynamické jízdní vlastnosti modelu může i tato měkká příčka do U sloužící jako podmotorový rám. Větší 9-5 má rám uzavřený a je na silnici o poznání hbitější.
Jedním ze slabých míst Saabu 9-3 je antikorozní ochrana v oblasti výpustí podvozku. Tohle už je opravdu špatný stav.
Na hotovém prototypu Project 102 z roku 1989 je patrné, že počítal s mnohem širším základem na platformě Tipo 4 z modelu 9000. Posléze ale přišel koncern General Motors a devítistovka dostala základ z Opelu Vectra A. Jedním
Na obrázku široce rozvidlená ramena přední nápravy specifi cká pro saaby. I tak ale 900/9-3 uměla výrazně zatáhnout za volant.
Saab 900
Interiér prototypu 900 SVO, sloužící jako předobraz viggenu
Svatý grál všech sběratelů modelu. Saab 9-3 Viggen se ukázal na přelomu milénia, nabídl 169 kW z motoru 2.3 Turbo a specifi cky upravený podvozek. I tak je ale najít kus, který by neprošel dalšími úpravami, téměř nemožné.
Zadní náprava má původ dokonce v Opelu Astra F, což bylo vzhledem k zaměření devítistovky poněkud kompromisní řešení
Saab 900
Vzadu se generační přechod z devítistovky na devěttrojku projevil snad nejvíce. Poznávací značka se přesunula mezi světlomety a bezpečnější místo má i třetí brzdové světlo.
Severská stylistická jednoduchost se projevuje například na nekonfl iktní grafi ce přístrojového panelu. Povšimněte si ukazatele plnicího tlaku turbodmychadla, rezervovaného pro nejsilnější verze.
Saab 9-3
Palubní deska 9-3 je poplatná oblé módě devadesátých let. Z dnešního úhlu pohledu jí chybí trochu více odkládacích prostor a pár centimetrů do šířky.
Automatická klimatizace zde je a její elektronika funguje, kvůli netěsnostem systému ale nechladí. Na jejím displeji se už projevuje degradace displejů.
Kožená křesla saabu jsou synonymem pro komfort. Na rozdíl od verze Aero nemají sedačky standardního provedení tak výrazné boční vedení, 9-3 ale stejně není okruhové náčiní.
Saab 9-3
Čtyřstupňová automatická převodovka nás svým projevem potěšila. Řadí hladce, jediný náznak naléhavosti projeví pouze u prudkého zrychlení, kdy výrazně podřadí.
Vyhřívané sedačky, tempomat či elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Modely 900 a 9-3 umí být za danou cenu velmi dobře vybavenými společníky.
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Palubní počítač SID v našem voze fungoval perfektně, vypadané pixely jsou ale u monochromatického displeje běžné
Novinkou modelu 900 byl Black Panel, později přejmenovaný na Night Panel. Je to funkce, která vypne veškeré osvětlení v kabině, až na rychloměr.
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Výrazný klínovitý profi l předchůdce s podélně uloženým motorem a dlouhou kapotou ustoupil konvenčnějším proporcím. Nezaměnitelná záď ale jednoznačně křičí, že jde o výrobek z Trollhättanu.
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Objem zavazadelníku devítistovky a 9-3 je bezmála 500 litrů, což dostatečně nevystihuje, o jakou bezednou díru ve skutečnosti jde.
Mimochodem, prvkem základní výbavy byly kromě nářadí na výměnu kola i bílé pracovní rukavice, aby se řidič při výměně kola neušpinil.
Saab 9-3
Motor H vychází ještě z podélně uložených jednotek klasických saabů, zde ve verzi B205R, značící objem dva litry, vysokotlaké turbodmychadlo a management zapalování Trionic 7 s černou kazetou
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Náš kousek trpěl korozí na typických místech, tedy u výpustných otvorů podvozku a na lemech zadních blatníků
Saab 9-3