Model 900 přinesl vyztužené dveře a airbagy ve standardní výbavě. Na výsledek lepší než dvě hvězdičky v testech Euro NCAP si ale musel počkat až do roku 2000.|
Zdroj: Svět Motorů
Novější modely 9-3 Aero s motorem B205R mohly mít bodykit připomínající zběsilý viggen|
Zdroj: Svět Motorů
Hrany byly zaobleny, masivní sloupek C a charakteristický sklon zadního okna chválabohu zůstaly na svém místě chválabohu zůstaly na svém místě|
Zdroj: Svět Motorů
Otevřená verze modelu se tradičně vyráběla ve fi nském Valmetu a i dnes se dá sehnat pod 100 000 Kč|
Zdroj: Svět Motorů
Za nepříliš dynamické jízdní vlastnosti modelu může i tato měkká příčka do U sloužící jako podmotorový rám. Větší 9-5 má rám uzavřený a je na silnici o poznání hbitější.|
Zdroj: Svět Motorů
Jedním ze slabých míst Saabu 9-3 je antikorozní ochrana v oblasti výpustí podvozku. Tohle už je opravdu špatný stav.|
Zdroj: Svět Motorů
Na hotovém prototypu Project 102 z roku 1989 je patrné, že počítal s mnohem širším základem na platformě Tipo 4 z modelu 9000. Posléze ale přišel koncern General Motors a devítistovka dostala základ z Opelu Vectra A. Jedním|
Zdroj: Svět Motorů
Na obrázku široce rozvidlená ramena přední nápravy specifi cká pro saaby. I tak ale 900/9-3 uměla výrazně zatáhnout za volant.|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 900|
Zdroj: Svět Motorů
Interiér prototypu 900 SVO, sloužící jako předobraz viggenu|
Zdroj: Svět Motorů
Svatý grál všech sběratelů modelu. Saab 9-3 Viggen se ukázal na přelomu milénia, nabídl 169 kW z motoru 2.3 Turbo a specifi cky upravený podvozek. I tak je ale najít kus, který by neprošel dalšími úpravami, téměř nemožné.|
Zdroj: Svět Motorů
Zadní náprava má původ dokonce v Opelu Astra F, což bylo vzhledem k zaměření devítistovky poněkud kompromisní řešení|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 900|
Zdroj: Svět Motorů
Vzadu se generační přechod z devítistovky na devěttrojku projevil snad nejvíce. Poznávací značka se přesunula mezi světlomety a bezpečnější místo má i třetí brzdové světlo.|
Zdroj: Svět Motorů
Severská stylistická jednoduchost se projevuje například na nekonfl iktní grafi ce přístrojového panelu. Povšimněte si ukazatele plnicího tlaku turbodmychadla, rezervovaného pro nejsilnější verze.|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Palubní deska 9-3 je poplatná oblé módě devadesátých let. Z dnešního úhlu pohledu jí chybí trochu více odkládacích prostor a pár centimetrů do šířky.|
Zdroj: Svět Motorů
Automatická klimatizace zde je a její elektronika funguje, kvůli netěsnostem systému ale nechladí. Na jejím displeji se už projevuje degradace displejů.|
Zdroj: Svět Motorů
Kožená křesla saabu jsou synonymem pro komfort. Na rozdíl od verze Aero nemají sedačky standardního provedení tak výrazné boční vedení, 9-3 ale stejně není okruhové náčiní.|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Čtyřstupňová automatická převodovka nás svým projevem potěšila. Řadí hladce, jediný náznak naléhavosti projeví pouze u prudkého zrychlení, kdy výrazně podřadí.|
Zdroj: Svět Motorů
Vyhřívané sedačky, tempomat či elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Modely 900 a 9-3 umí být za danou cenu velmi dobře vybavenými společníky.|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Palubní počítač SID v našem voze fungoval perfektně, vypadané pixely jsou ale u monochromatického displeje běžné|
Zdroj: Svět Motorů
Novinkou modelu 900 byl Black Panel, později přejmenovaný na Night Panel. Je to funkce, která vypne veškeré osvětlení v kabině, až na rychloměr.|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Výrazný klínovitý profi l předchůdce s podélně uloženým motorem a dlouhou kapotou ustoupil konvenčnějším proporcím. Nezaměnitelná záď ale jednoznačně křičí, že jde o výrobek z Trollhättanu.|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Objem zavazadelníku devítistovky a 9-3 je bezmála 500 litrů, což dostatečně nevystihuje, o jakou bezednou díru ve skutečnosti jde.|
Zdroj: Svět Motorů
Mimochodem, prvkem základní výbavy byly kromě nářadí na výměnu kola i bílé pracovní rukavice, aby se řidič při výměně kola neušpinil.|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Motor H vychází ještě z podélně uložených jednotek klasických saabů, zde ve verzi B205R, značící objem dva litry, vysokotlaké turbodmychadlo a management zapalování Trionic 7 s černou kazetou|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Saab 9-3|
Zdroj: Svět Motorů
Náš kousek trpěl korozí na typických místech, tedy u výpustných otvorů podvozku a na lemech zadních blatníků|
Zdroj: Svět Motorů