Účelné tvary se opakují i v interiéru, je však přehledný a dobře spasovaný. Zde sportovnější výbava FR s koženkovým obšitím palubky a výrazněji konturovanými předními sedadly. Klasickou mechanickou parkovací brzdu tu najdete vždy, většina řidičů to jen vítá.|
Zdroj: Svět motorů
Po loňském faceliftu vypadá interiér jinak. Krajní výdechy ventilace jsou kruhové, středový displej volně stojící a větší. Nově tvarovaný volant ještě zachovává klasická tlačítka, zatímco řidiči aktuálních VW už se rozčilují s módními dotykovými ploškami. Virtuální budíky (tzv. Digital Cockpit) se v nabídce příplatkových záležitostí objevily už v létě 2018, tedy ještě před faceliftem.|
Zdroj: Svět motorů
Ozdobný pásek na sloupku C někdy odstává, je jen nalepený. Vyplatí se ho spíš znovu a kvalitněji přilepit, protože nový vyjde na 2700 Kč (pro každou stranu zvlášť).|
Zdroj: Svět motorů
Ozdobný pásek na sloupku C někdy odstává, je jen nalepený. Vyplatí se ho spíš znovu a kvalitněji přilepit, protože nový vyjde na 2700 Kč (pro každou stranu zvlášť).|
Zdroj: Svět motorů
Navigace se pojila až s větším infotainmentem Connectivity Plus s 8“ skleněným displejem a funkcí MirrorLink. Poloautomatický parkovací asistent pro příčné a podélné parkování tu mohl být v kombinaci se zadní kamerou, nebo bez ní.|
Zdroj: Svět motorů
Volitelné dvoubarevné lakování je oblíbené, geometricky strohou karoserii hezky oživí. Střecha mohla mít kontrastní šedý, černý či oranžový lak. Po faceliftu šedý, černý nebo bílý.|
Zdroj: Svět motorů
Aktuální, faceliftový model přinesl novou výbavu Xperience (je náhradou za Xcellence) a má už v základu plné světlomety LED. Starší řešení nárazníku s mlhovkami dole bylo možná pohlednější.|
Zdroj: Svět motorů
Arona TGI na zemní plyn měla slibovat nízké provozní náklady, ale s drahým plynem se karta obrací. Tři modré tlakové nádrže v grafickém průhledu znalcům napoví, že tlakové nádoby tu kupodivu nejsou kompozitové, ale ještě staré, ocelové.|
Zdroj: Svět motorů
Tedy s vyraženým datem expirace poblíž hrdla a potenciálním rizikem koroze – díky důslednému zakrytování nádrží odspodu však málo pravděpodobné.|
Zdroj: Svět motorů
Kromě skromné dynamiky nejslabší a nejtěžší verze se musíte smířit i se zmenšeným kufrem ze 400 na 282 l.|
Zdroj: Svět motorů
U přední nápravy bývají problémy spíš s horním uložením tlumičů, vůle v ramenech se při dosavadních nájezdech zatím nevyskytuje. Čep půjde měnit samostatně, stojí 1663 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
S jednoduchou zadní torzní příčkou nebudou nikdy žádné problémy, jen do ní stejně jako do přední plechové nápravnice brzy vleze koroze – stejně jako u VW a škodovek|
Zdroj: Svět motorů
Pokud vám u TSI náhodou tuhne brzdový pedál, bude to nejspíš závadou na elektrické vakuové pumpě. Pár se jich už měnilo, pravidelná závada to ale nebývá.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní kotoučové brzdy se u málo jezdících kusů rozedírají korozí i „přilepováním“ destiček, pro sváteční jezdce jsou vhodnější nejslabší verze s bubnovými brzdami vzadu|
Zdroj: Svět motorů
Rozvor náprav je o 9 cm kratší než v kamiqu, takže o tolik je vzadu také méně místa pro nohy. Dospělý střední postavy si za sebe sedne, byť těsně. Víc vadí, že dozadu nevedou středové výdechy ventilace.|
Zdroj: Svět motorů
Nejčastěji se setkáte se základním přístrojem Media System Colour s 6,5“ displejem. Pro zrcadlení telefonu či podporu Apple CarPlay musí mít aktivován Full Link. Jde to i dodatečně, aktivační klíč stojí 5300 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Verze s navigací už vždy dostávaly i komfortní, indukční nabíječku telefonů. Za dvouzónovou automatickou klimatizaci se před faceliftem připlácelo i u vrcholných modelů.|
Zdroj: Svět motorů
Seat Arona|
Zdroj: Svět motorů
Sportovněji laděné provedení FR bylo navenek nejefektnější, ale na eleganci a komfort více zaměřená specifi kace Xcellence nabízela za srovnatelnou cenu o něco bohatší výbavu|
Zdroj: Svět motorů
S prohlídkou vozu pomohl Pavel Krbec, vedoucí servisu uherskohradišťského Araveru. Aronu má dokonce v rodině, takže kromě servisních poznatků přidal i pár uživatelských. Preferoval by kus s 1.0 TSI/85 kW a s plnými světlomety LED.|
Zdroj: Svět motorů
Od vrcholného 1.5 TSI jsme čekali o něco víc ochoty, plynulosti i efektivity, zvlášť v kombinaci s manuálem. V pestřejším provozním režimu jsme jezdili za běžných 6 litrů, a to v „úsporném“ dvouválcovém režimu hrčel motor co chvíli.|
Zdroj: Svět motorů
Seat Arona|
Zdroj: Svět motorů
Před faceliftem se za plné světlomety LED připlácelo, náš kus měl standardní, ale také slušně svítící halogenové s žárovkami H7. Diodové denní svícení měly výbavy Xcellence a FR standardně, stejně jako ambientní osvětlení interiéru a zadní svítilny z LED. Mlhovky s funkcí odbočovacích světel byly standardem už od druhé úrovně výbavy Style.|
Zdroj: Svět motorů
Před faceliftem se za plné světlomety LED připlácelo, náš kus měl standardní, ale také slušně svítící halogenové s žárovkami H7. Diodové denní svícení měly výbavy Xcellence a FR standardně, stejně jako ambientní osvětlení interiéru a zadní svítilny z LED. Mlhovky s funkcí odbočovacích světel byly standardem už od druhé úrovně výbavy Style.|
Zdroj: Svět motorů
Arona FR má vždy volbu jízdních režimů Seat Drive Profile, které můžete přepínat tímto tlačítkem nebo přímo z displeje.|
Zdroj: Svět motorů
Sedadla u FR mají dobrý tvar, ale standardní tkanina připomíná neprodyšné plavky. Preferujte typ velur/kůže.|
Zdroj: Svět motorů
Kvalita brzdových kotoučů u koncernu VW posledních deset let soustavně klesá. Takový pohled jsme dřív znali jen z vrakovišť, teď na to stačí jeden krátký noční deštík. Na již rozedraných kotoučích se navíc povrchová koroze rychle mění na bodovou hloubkovou.|
Zdroj: Svět motorů
Kvalita brzdových kotoučů u koncernu VW posledních deset let soustavně klesá. Takový pohled jsme dřív znali jen z vrakovišť, teď na to stačí jeden krátký noční deštík. Na již rozedraných kotoučích se navíc povrchová koroze rychle mění na bodovou hloubkovou.|
Zdroj: Svět motorů
Falešné koncovky výfuku u modelů FR možná leckdo odsoudí, ale záď s nimi dostala větší šmrnc. Vůz měl v minulosti lehce havarovanou záď, díky kvalitní opravě to však nepředstavuje problém.|
Zdroj: Svět motorů