Ojetý Seat Arona: Španěl bez kudrlinek

7/32
Přehled fotografií
Zavřít
  • Seat Arona
    Seat Arona| Zdroj: Svět motorů
  • Účelné tvary se opakují i v interiéru, je však přehledný a dobře spasovaný. Zde sportovnější výbava FR s koženkovým obšitím palubky a výrazněji konturovanými předními sedadly. Klasickou mechanickou parkovací brzdu tu najdete vždy, většina řidičů to jen vítá.
    Účelné tvary se opakují i v interiéru, je však přehledný a dobře spasovaný. Zde sportovnější výbava FR s koženkovým obšitím palubky a výrazněji konturovanými předními sedadly. Klasickou mechanickou parkovací brzdu tu najdete vždy, většina řidičů to jen vítá.| Zdroj: Svět motorů
  • Po loňském faceliftu vypadá interiér jinak. Krajní výdechy ventilace jsou kruhové, středový displej volně stojící a větší. Nově tvarovaný volant ještě zachovává klasická tlačítka, zatímco řidiči aktuálních VW už se rozčilují s módními dotykovými ploškami. Virtuální budíky (tzv. Digital Cockpit) se v nabídce příplatkových záležitostí objevily už v létě 2018, tedy ještě před faceliftem.
    Po loňském faceliftu vypadá interiér jinak. Krajní výdechy ventilace jsou kruhové, středový displej volně stojící a větší. Nově tvarovaný volant ještě zachovává klasická tlačítka, zatímco řidiči aktuálních VW už se rozčilují s módními dotykovými ploškami. Virtuální budíky (tzv. Digital Cockpit) se v nabídce příplatkových záležitostí objevily už v létě 2018, tedy ještě před faceliftem.| Zdroj: Svět motorů
  • Ozdobný pásek na sloupku C někdy odstává, je jen nalepený. Vyplatí se ho spíš znovu a kvalitněji přilepit, protože nový vyjde na 2700 Kč (pro každou stranu zvlášť).
    Ozdobný pásek na sloupku C někdy odstává, je jen nalepený. Vyplatí se ho spíš znovu a kvalitněji přilepit, protože nový vyjde na 2700 Kč (pro každou stranu zvlášť).| Zdroj: Svět motorů
  • Ozdobný pásek na sloupku C někdy odstává, je jen nalepený. Vyplatí se ho spíš znovu a kvalitněji přilepit, protože nový vyjde na 2700 Kč (pro každou stranu zvlášť).
    Ozdobný pásek na sloupku C někdy odstává, je jen nalepený. Vyplatí se ho spíš znovu a kvalitněji přilepit, protože nový vyjde na 2700 Kč (pro každou stranu zvlášť).| Zdroj: Svět motorů
  • Navigace se pojila až s větším infotainmentem Connectivity Plus s 8“ skleněným displejem a funkcí MirrorLink. Poloautomatický parkovací asistent pro příčné a podélné parkování tu mohl být v kombinaci se zadní kamerou, nebo bez ní.
    Navigace se pojila až s větším infotainmentem Connectivity Plus s 8“ skleněným displejem a funkcí MirrorLink. Poloautomatický parkovací asistent pro příčné a podélné parkování tu mohl být v kombinaci se zadní kamerou, nebo bez ní.| Zdroj: Svět motorů
  • Volitelné dvoubarevné lakování je oblíbené, geometricky strohou karoserii hezky oživí. Střecha mohla mít kontrastní šedý, černý či oranžový lak. Po faceliftu šedý, černý nebo bílý.
    Volitelné dvoubarevné lakování je oblíbené, geometricky strohou karoserii hezky oživí. Střecha mohla mít kontrastní šedý, černý či oranžový lak. Po faceliftu šedý, černý nebo bílý.| Zdroj: Svět motorů
  • Aktuální, faceliftový model přinesl novou výbavu Xperience (je náhradou za Xcellence) a má už v základu plné světlomety LED. Starší řešení nárazníku s mlhovkami dole bylo možná pohlednější.
    Aktuální, faceliftový model přinesl novou výbavu Xperience (je náhradou za Xcellence) a má už v základu plné světlomety LED. Starší řešení nárazníku s mlhovkami dole bylo možná pohlednější.| Zdroj: Svět motorů
  • Arona TGI na zemní plyn měla slibovat nízké provozní náklady, ale s drahým plynem se karta obrací. Tři modré tlakové nádrže v grafickém průhledu znalcům napoví, že tlakové nádoby tu kupodivu nejsou kompozitové, ale ještě staré, ocelové.
    Arona TGI na zemní plyn měla slibovat nízké provozní náklady, ale s drahým plynem se karta obrací. Tři modré tlakové nádrže v grafickém průhledu znalcům napoví, že tlakové nádoby tu kupodivu nejsou kompozitové, ale ještě staré, ocelové.| Zdroj: Svět motorů
  • Tedy s vyraženým datem expirace poblíž hrdla a potenciálním rizikem koroze – díky důslednému zakrytování nádrží odspodu však málo pravděpodobné.
    Tedy s vyraženým datem expirace poblíž hrdla a potenciálním rizikem koroze – díky důslednému zakrytování nádrží odspodu však málo pravděpodobné.| Zdroj: Svět motorů
  • Kromě skromné dynamiky nejslabší a nejtěžší verze se musíte smířit i se zmenšeným kufrem ze 400 na 282 l.
    Kromě skromné dynamiky nejslabší a nejtěžší verze se musíte smířit i se zmenšeným kufrem ze 400 na 282 l.| Zdroj: Svět motorů
  • U přední nápravy bývají problémy spíš s horním uložením tlumičů, vůle v ramenech se při dosavadních nájezdech zatím nevyskytuje. Čep půjde měnit samostatně, stojí 1663 Kč.
    U přední nápravy bývají problémy spíš s horním uložením tlumičů, vůle v ramenech se při dosavadních nájezdech zatím nevyskytuje. Čep půjde měnit samostatně, stojí 1663 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • S jednoduchou zadní torzní příčkou nebudou nikdy žádné problémy, jen do ní stejně jako do přední plechové nápravnice brzy vleze koroze – stejně jako u VW a škodovek
    S jednoduchou zadní torzní příčkou nebudou nikdy žádné problémy, jen do ní stejně jako do přední plechové nápravnice brzy vleze koroze – stejně jako u VW a škodovek| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud vám u TSI náhodou tuhne brzdový pedál, bude to nejspíš závadou na elektrické vakuové pumpě. Pár se jich už měnilo, pravidelná závada to ale nebývá.
    Pokud vám u TSI náhodou tuhne brzdový pedál, bude to nejspíš závadou na elektrické vakuové pumpě. Pár se jich už měnilo, pravidelná závada to ale nebývá.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní kotoučové brzdy se u málo jezdících kusů rozedírají korozí i „přilepováním“ destiček, pro sváteční jezdce jsou vhodnější nejslabší verze s bubnovými brzdami vzadu
    Zadní kotoučové brzdy se u málo jezdících kusů rozedírají korozí i „přilepováním“ destiček, pro sváteční jezdce jsou vhodnější nejslabší verze s bubnovými brzdami vzadu| Zdroj: Svět motorů
  • Rozvor náprav je o 9 cm kratší než v kamiqu, takže o tolik je vzadu také méně místa pro nohy. Dospělý střední postavy si za sebe sedne, byť těsně. Víc vadí, že dozadu nevedou středové výdechy ventilace.
    Rozvor náprav je o 9 cm kratší než v kamiqu, takže o tolik je vzadu také méně místa pro nohy. Dospělý střední postavy si za sebe sedne, byť těsně. Víc vadí, že dozadu nevedou středové výdechy ventilace.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejčastěji se setkáte se základním přístrojem Media System Colour s 6,5“ displejem. Pro zrcadlení telefonu či podporu Apple CarPlay musí mít aktivován Full Link. Jde to i dodatečně, aktivační klíč stojí 5300 Kč.
    Nejčastěji se setkáte se základním přístrojem Media System Colour s 6,5“ displejem. Pro zrcadlení telefonu či podporu Apple CarPlay musí mít aktivován Full Link. Jde to i dodatečně, aktivační klíč stojí 5300 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze s navigací už vždy dostávaly i komfortní, indukční nabíječku telefonů. Za dvouzónovou automatickou klimatizaci se před faceliftem připlácelo i u vrcholných modelů.
    Verze s navigací už vždy dostávaly i komfortní, indukční nabíječku telefonů. Za dvouzónovou automatickou klimatizaci se před faceliftem připlácelo i u vrcholných modelů.| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Arona
    Seat Arona| Zdroj: Svět motorů
  • Sportovněji laděné provedení FR bylo navenek nejefektnější, ale na eleganci a komfort více zaměřená specifi kace Xcellence nabízela za srovnatelnou cenu o něco bohatší výbavu
    Sportovněji laděné provedení FR bylo navenek nejefektnější, ale na eleganci a komfort více zaměřená specifi kace Xcellence nabízela za srovnatelnou cenu o něco bohatší výbavu| Zdroj: Svět motorů
  • S prohlídkou vozu pomohl Pavel Krbec, vedoucí servisu uherskohradišťského Araveru. Aronu má dokonce v rodině, takže kromě servisních poznatků přidal i pár uživatelských. Preferoval by kus s 1.0 TSI/85 kW a s plnými světlomety LED.
    S prohlídkou vozu pomohl Pavel Krbec, vedoucí servisu uherskohradišťského Araveru. Aronu má dokonce v rodině, takže kromě servisních poznatků přidal i pár uživatelských. Preferoval by kus s 1.0 TSI/85 kW a s plnými světlomety LED.| Zdroj: Svět motorů
  • Od vrcholného 1.5 TSI jsme čekali o něco víc ochoty, plynulosti i efektivity, zvlášť v kombinaci s manuálem. V pestřejším provozním režimu jsme jezdili za běžných 6 litrů, a to v „úsporném“ dvouválcovém režimu hrčel motor co chvíli.
    Od vrcholného 1.5 TSI jsme čekali o něco víc ochoty, plynulosti i efektivity, zvlášť v kombinaci s manuálem. V pestřejším provozním režimu jsme jezdili za běžných 6 litrů, a to v „úsporném“ dvouválcovém režimu hrčel motor co chvíli.| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Arona
    Seat Arona| Zdroj: Svět motorů
  • Před faceliftem se za plné světlomety LED připlácelo, náš kus měl standardní, ale také slušně svítící halogenové s žárovkami H7. Diodové denní svícení měly výbavy Xcellence a FR standardně, stejně jako ambientní osvětlení interiéru a zadní svítilny z LED. Mlhovky s funkcí odbočovacích světel byly standardem už od druhé úrovně výbavy Style.
    Před faceliftem se za plné světlomety LED připlácelo, náš kus měl standardní, ale také slušně svítící halogenové s žárovkami H7. Diodové denní svícení měly výbavy Xcellence a FR standardně, stejně jako ambientní osvětlení interiéru a zadní svítilny z LED. Mlhovky s funkcí odbočovacích světel byly standardem už od druhé úrovně výbavy Style.| Zdroj: Svět motorů
  • Před faceliftem se za plné světlomety LED připlácelo, náš kus měl standardní, ale také slušně svítící halogenové s žárovkami H7. Diodové denní svícení měly výbavy Xcellence a FR standardně, stejně jako ambientní osvětlení interiéru a zadní svítilny z LED. Mlhovky s funkcí odbočovacích světel byly standardem už od druhé úrovně výbavy Style.
    Před faceliftem se za plné světlomety LED připlácelo, náš kus měl standardní, ale také slušně svítící halogenové s žárovkami H7. Diodové denní svícení měly výbavy Xcellence a FR standardně, stejně jako ambientní osvětlení interiéru a zadní svítilny z LED. Mlhovky s funkcí odbočovacích světel byly standardem už od druhé úrovně výbavy Style.| Zdroj: Svět motorů
  • Arona FR má vždy volbu jízdních režimů Seat Drive Profile, které můžete přepínat tímto tlačítkem nebo přímo z displeje.
    Arona FR má vždy volbu jízdních režimů Seat Drive Profile, které můžete přepínat tímto tlačítkem nebo přímo z displeje.| Zdroj: Svět motorů
  • Sedadla u FR mají dobrý tvar, ale standardní tkanina připomíná neprodyšné plavky. Preferujte typ velur/kůže.
    Sedadla u FR mají dobrý tvar, ale standardní tkanina připomíná neprodyšné plavky. Preferujte typ velur/kůže.| Zdroj: Svět motorů
  • Kvalita brzdových kotoučů u koncernu VW posledních deset let soustavně klesá. Takový pohled jsme dřív znali jen z vrakovišť, teď na to stačí jeden krátký noční deštík. Na již rozedraných kotoučích se navíc povrchová koroze rychle mění na bodovou hloubkovou.
    Kvalita brzdových kotoučů u koncernu VW posledních deset let soustavně klesá. Takový pohled jsme dřív znali jen z vrakovišť, teď na to stačí jeden krátký noční deštík. Na již rozedraných kotoučích se navíc povrchová koroze rychle mění na bodovou hloubkovou.| Zdroj: Svět motorů
  • Kvalita brzdových kotoučů u koncernu VW posledních deset let soustavně klesá. Takový pohled jsme dřív znali jen z vrakovišť, teď na to stačí jeden krátký noční deštík. Na již rozedraných kotoučích se navíc povrchová koroze rychle mění na bodovou hloubkovou.
    Kvalita brzdových kotoučů u koncernu VW posledních deset let soustavně klesá. Takový pohled jsme dřív znali jen z vrakovišť, teď na to stačí jeden krátký noční deštík. Na již rozedraných kotoučích se navíc povrchová koroze rychle mění na bodovou hloubkovou.| Zdroj: Svět motorů
  • Falešné koncovky výfuku u modelů FR možná leckdo odsoudí, ale záď s nimi dostala větší šmrnc. Vůz měl v minulosti lehce havarovanou záď, díky kvalitní opravě to však nepředstavuje problém.
    Falešné koncovky výfuku u modelů FR možná leckdo odsoudí, ale záď s nimi dostala větší šmrnc. Vůz měl v minulosti lehce havarovanou záď, díky kvalitní opravě to však nepředstavuje problém.| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Arona
    Seat Arona| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Arona
    Seat Arona| Zdroj: Svět motorů
Seat Arona
Účelné tvary se opakují i v interiéru, je však přehledný a dobře spasovaný. Zde sportovnější výbava FR s koženkovým obšitím palubky a výrazněji konturovanými předními sedadly. Klasickou mechanickou parkovací brzdu tu najdete vždy, většina řidičů to jen vítá.
Po loňském faceliftu vypadá interiér jinak. Krajní výdechy ventilace jsou kruhové, středový displej volně stojící a větší. Nově tvarovaný volant ještě zachovává klasická tlačítka, zatímco řidiči aktuálních VW už se rozčilují s módními dotykovými ploškami. Virtuální budíky (tzv. Digital Cockpit) se v nabídce příplatkových záležitostí objevily už v létě 2018, tedy ještě před faceliftem.
Ozdobný pásek na sloupku C někdy odstává, je jen nalepený. Vyplatí se ho spíš znovu a kvalitněji přilepit, protože nový vyjde na 2700 Kč (pro každou stranu zvlášť).
Ozdobný pásek na sloupku C někdy odstává, je jen nalepený. Vyplatí se ho spíš znovu a kvalitněji přilepit, protože nový vyjde na 2700 Kč (pro každou stranu zvlášť).
Navigace se pojila až s větším infotainmentem Connectivity Plus s 8“ skleněným displejem a funkcí MirrorLink. Poloautomatický parkovací asistent pro příčné a podélné parkování tu mohl být v kombinaci se zadní kamerou, nebo bez ní.
Volitelné dvoubarevné lakování je oblíbené, geometricky strohou karoserii hezky oživí. Střecha mohla mít kontrastní šedý, černý či oranžový lak. Po faceliftu šedý, černý nebo bílý.
Aktuální, faceliftový model přinesl novou výbavu Xperience (je náhradou za Xcellence) a má už v základu plné světlomety LED. Starší řešení nárazníku s mlhovkami dole bylo možná pohlednější.
Arona TGI na zemní plyn měla slibovat nízké provozní náklady, ale s drahým plynem se karta obrací. Tři modré tlakové nádrže v grafickém průhledu znalcům napoví, že tlakové nádoby tu kupodivu nejsou kompozitové, ale ještě staré, ocelové.
Tedy s vyraženým datem expirace poblíž hrdla a potenciálním rizikem koroze – díky důslednému zakrytování nádrží odspodu však málo pravděpodobné.
Kromě skromné dynamiky nejslabší a nejtěžší verze se musíte smířit i se zmenšeným kufrem ze 400 na 282 l.
U přední nápravy bývají problémy spíš s horním uložením tlumičů, vůle v ramenech se při dosavadních nájezdech zatím nevyskytuje. Čep půjde měnit samostatně, stojí 1663 Kč.
S jednoduchou zadní torzní příčkou nebudou nikdy žádné problémy, jen do ní stejně jako do přední plechové nápravnice brzy vleze koroze – stejně jako u VW a škodovek
Pokud vám u TSI náhodou tuhne brzdový pedál, bude to nejspíš závadou na elektrické vakuové pumpě. Pár se jich už měnilo, pravidelná závada to ale nebývá.
Zadní kotoučové brzdy se u málo jezdících kusů rozedírají korozí i „přilepováním“ destiček, pro sváteční jezdce jsou vhodnější nejslabší verze s bubnovými brzdami vzadu
Rozvor náprav je o 9 cm kratší než v kamiqu, takže o tolik je vzadu také méně místa pro nohy. Dospělý střední postavy si za sebe sedne, byť těsně. Víc vadí, že dozadu nevedou středové výdechy ventilace.
Nejčastěji se setkáte se základním přístrojem Media System Colour s 6,5“ displejem. Pro zrcadlení telefonu či podporu Apple CarPlay musí mít aktivován Full Link. Jde to i dodatečně, aktivační klíč stojí 5300 Kč.
Verze s navigací už vždy dostávaly i komfortní, indukční nabíječku telefonů. Za dvouzónovou automatickou klimatizaci se před faceliftem připlácelo i u vrcholných modelů.
Seat Arona
Sportovněji laděné provedení FR bylo navenek nejefektnější, ale na eleganci a komfort více zaměřená specifi kace Xcellence nabízela za srovnatelnou cenu o něco bohatší výbavu
S prohlídkou vozu pomohl Pavel Krbec, vedoucí servisu uherskohradišťského Araveru. Aronu má dokonce v rodině, takže kromě servisních poznatků přidal i pár uživatelských. Preferoval by kus s 1.0 TSI/85 kW a s plnými světlomety LED.
Od vrcholného 1.5 TSI jsme čekali o něco víc ochoty, plynulosti i efektivity, zvlášť v kombinaci s manuálem. V pestřejším provozním režimu jsme jezdili za běžných 6 litrů, a to v „úsporném“ dvouválcovém režimu hrčel motor co chvíli.
Seat Arona
Před faceliftem se za plné světlomety LED připlácelo, náš kus měl standardní, ale také slušně svítící halogenové s žárovkami H7. Diodové denní svícení měly výbavy Xcellence a FR standardně, stejně jako ambientní osvětlení interiéru a zadní svítilny z LED. Mlhovky s funkcí odbočovacích světel byly standardem už od druhé úrovně výbavy Style.
Před faceliftem se za plné světlomety LED připlácelo, náš kus měl standardní, ale také slušně svítící halogenové s žárovkami H7. Diodové denní svícení měly výbavy Xcellence a FR standardně, stejně jako ambientní osvětlení interiéru a zadní svítilny z LED. Mlhovky s funkcí odbočovacích světel byly standardem už od druhé úrovně výbavy Style.
Arona FR má vždy volbu jízdních režimů Seat Drive Profile, které můžete přepínat tímto tlačítkem nebo přímo z displeje.
Sedadla u FR mají dobrý tvar, ale standardní tkanina připomíná neprodyšné plavky. Preferujte typ velur/kůže.
Kvalita brzdových kotoučů u koncernu VW posledních deset let soustavně klesá. Takový pohled jsme dřív znali jen z vrakovišť, teď na to stačí jeden krátký noční deštík. Na již rozedraných kotoučích se navíc povrchová koroze rychle mění na bodovou hloubkovou.
Kvalita brzdových kotoučů u koncernu VW posledních deset let soustavně klesá. Takový pohled jsme dřív znali jen z vrakovišť, teď na to stačí jeden krátký noční deštík. Na již rozedraných kotoučích se navíc povrchová koroze rychle mění na bodovou hloubkovou.
Falešné koncovky výfuku u modelů FR možná leckdo odsoudí, ale záď s nimi dostala větší šmrnc. Vůz měl v minulosti lehce havarovanou záď, díky kvalitní opravě to však nepředstavuje problém.
Seat Arona
Seat Arona