S 19“ koly to atece náramně sluší, ale moc pohodlí už s nimi nezažijete. Příplatkové adaptivní tlumiče DCC šlo před faceliftem pořídit výhradně ke čtyřkolkám. Pohon všech kol Seat označuje 4Drive, v článku užíváme obecné 4x4.|
Zdroj: Svět motorů
Interiér jako by z oka vypadl staršímu leonu, zpracovaný je ovšem festovně. Verze před faceliftem (2016-2020, na snímku) mají lesklé ozdobné rámečky, výhradně 8“ dotykový displej a praktičtější ovládání tempomatu menší páčkou vlevo pod volantem.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.4 TSI ACT|
Zdroj: Svět motorů
Loňský facelift přinesl nový volant s možností vyhřívání a šikovné ovládání tempomatu tlačítky. Matné rámečky a 9,2“ displej interiér působí mnohem moderněji. Menší, 8,25“ displej si ještě zachovává praktické kruhové ovladače po stranách. Digitální přístrojový štít byl v nabídce už dříve|
Zdroj: Svět motorů
Loňský facelift přinesl nový volant s možností vyhřívání a šikovné ovládání tempomatu tlačítky. Matné rámečky a 9,2“ displej interiér působí mnohem moderněji. Menší, 8,25“ displej si ještě zachovává praktické kruhové ovladače po stranách. Digitální přístrojový štít byl v nabídce už dříve|
Zdroj: Svět motorů
Faceliftové vozy mají šestiúhelníkovou masku, přesunutý radar zpod znaku do nárazníku a nové světlomety LED s čočkou. Paradoxně nesvítí tak dobře jako starší provedení, světlo z nich je o dost užší. Zadní svítilny dostaly dynamické směrovky.|
Zdroj: Svět motorů
Připojování zadních kol u verzí 4x4 není nijak bryskní, systém Haldex 5 nemá zásobník hydraulického tlaku. Malé čerpadlo (viz šipka) jej vytváří až na základě požadavku řídicí jednotky. haldexu měňte olej každých 60 000 km nebo nejpozději po čtyřech letech.|
Zdroj: Svět motorů
Bezdrátové nabíjení telefonu se za drobný příplatek nabízelo už od počátku, ale potřeboval ho jen někdo. Kupodivu doplnit dodatečně nejde (originálem).|
Zdroj: Svět motorů
Benzinové motory 1.4 i 1.5 TSI s ACT při nízké zátěži odpojují prostřední dva válce. Škodovácký graf zobrazuje rozsah činnost systému mezi 1300 až 4000 min-1 při točivém momentu pod 100 Nm – čím nižší, tím častěji. V praxi to vypadá tak, že kdekoliv povolíte plynový pedál a chcete souvisle udržovat nižší rychlost, motor přechází do dvouválcového režimu.|
Zdroj: Svět motorů
Ateca má proti karoqu nepatrně menší kufr s objemem 510 l a jen základní variabilitu zadních sedadel. Možnost bezdotykového ovládání pátých dveří „virtuálním pedálem“ u prvního ročníku chyběla.|
Zdroj: Svět motorů
I většina verzí před faceliftem už má světlomety LED, pro model Style byly příplatkové, pro všechny vyšší linie standardní. Svítí hezky, mají vždy ostřikovače a citlivou přepínací automatiku.|
Zdroj: Svět motorů
Ostrá čtyřkolka Cupra Ateca s 2.0 TSI/221 kW přišla v roce 2018 jako první model osamostatněné divize Cupra. Nechybí jí parádní výbava ani dynamika (0-100 km/h za 5,2 s, 247 km/h), cenově však byla a bude mimo horizont běžného zájemce o ateku.|
Zdroj: Svět motorů
S vyššími výbavami FR a Xcellence (později Xperience) se pojí otočný volič jízdních režimů, ovlivňující odpor řízení, reakci motoru či celého pohonu (s DSG a 4x4), ale třeba i náladové osvětlení. Elektrická ruční brzda s funkcí Auto Hold je tu vždy.|
Zdroj: Svět motorů
Starší typ infotainmentu Media System Plus s hardwarovými tlačítky po stranách sice není žádný designový skvost, ale je velmi přehledný a díky balíku rozšířené konektivity Full Link zvládá vše podstatné včetně zrcadlení obrazovky telefonu|
Zdroj: Svět motorů
Verze s předním pohonem tu mají bez ohledu na motor vždy jednodušší zadní nápravu s torzní příčkou. Parkovací brzda s rychlými servomotorky na třmenech nezlobí, ale nesmíte dojíždět brzdové destičky na doraz.|
Zdroj: Svět motorů
Seat Ateca|
Zdroj: Svět motorů
Seat Ateca|
Zdroj: Svět motorů
V Německu dostávala ateca běžně škodováckou škrabku na led, u nás ne, aby karoq působil chytřeji. Nádržka na AdBlue má objem 12 l, na palivo 50 l (u čtyřkolek 55 l)|
Zdroj: Svět motorů
Zdánlivě triviální poškození předního nárazníku bude ve výsledku stát 20 000 Kč. Za nárazníkem je prasklá plastová stěna, na níž drží chladič|
Zdroj: Svět motorů
Zdánlivě triviální poškození předního nárazníku bude ve výsledku stát 20 000 Kč. Za nárazníkem je prasklá plastová stěna (viz šipka), na níž drží chladič|
Zdroj: Svět motorů
Kvalitní elektronický plašič hlodavců si pořiďte ten samý den co auto. Když vám kuny a myši motorový prostor přímo neožerou, klidně ho mohou zapálit natahanou sušinou.|
Zdroj: Svět motorů
Kvalitní elektronický plašič hlodavců si pořiďte ten samý den co auto. Když vám kuny a myši motorový prostor přímo neožerou, klidně ho mohou zapálit natahanou sušinou.|
Zdroj: Svět motorů
Jedna z mála výtek ke komfortu obsluhy: nešikovné nastavování jasu přístrojů hluboko v menu palubního systému|
Zdroj: Svět motorů
Předfaceliftové verze měly méně šťastný systém upozornění na vozidla v mrtvém úhlu málo výraznou kontrolkou ve sklíčku zpětného zrcátka. Ty současné už mají výraznější diody přímo na krytu zrcátka.|
Zdroj: Svět motorů
Obecnou výhodou koncernových vozů je průběžný monitoring stavu AdBlue a srozumitelné doporučení pro řidiče, například „doplňte nejméně 4, maximálně 5,5 litru“|
Zdroj: Svět motorů