Ojetý Seat Ateca (KH7/KHP): Brácha za lepší peníze

23/27
Zavřít
  • S 19“ koly to atece náramně sluší, ale moc pohodlí už s nimi nezažijete. Příplatkové adaptivní tlumiče DCC šlo před faceliftem pořídit výhradně ke čtyřkolkám. Pohon všech kol Seat označuje 4Drive, v článku užíváme obecné 4x4.
    S 19“ koly to atece náramně sluší, ale moc pohodlí už s nimi nezažijete. Příplatkové adaptivní tlumiče DCC šlo před faceliftem pořídit výhradně ke čtyřkolkám. Pohon všech kol Seat označuje 4Drive, v článku užíváme obecné 4x4.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér jako by z oka vypadl staršímu leonu, zpracovaný je ovšem festovně. Verze před faceliftem (2016-2020, na snímku) mají lesklé ozdobné rámečky, výhradně 8“ dotykový displej a praktičtější ovládání tempomatu menší páčkou vlevo pod volantem.
    Interiér jako by z oka vypadl staršímu leonu, zpracovaný je ovšem festovně. Verze před faceliftem (2016-2020, na snímku) mají lesklé ozdobné rámečky, výhradně 8“ dotykový displej a praktičtější ovládání tempomatu menší páčkou vlevo pod volantem.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.0 TSI
    Motor 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.4 TSI ACT
    Motor 1.4 TSI ACT| Zdroj: Svět motorů
  • Loňský facelift přinesl nový volant s možností vyhřívání a šikovné ovládání tempomatu tlačítky. Matné rámečky a 9,2“ displej interiér působí mnohem moderněji. Menší, 8,25“ displej si ještě zachovává praktické kruhové ovladače po stranách. Digitální přístrojový štít byl v nabídce už dříve
    Loňský facelift přinesl nový volant s možností vyhřívání a šikovné ovládání tempomatu tlačítky. Matné rámečky a 9,2“ displej interiér působí mnohem moderněji. Menší, 8,25“ displej si ještě zachovává praktické kruhové ovladače po stranách. Digitální přístrojový štít byl v nabídce už dříve| Zdroj: Svět motorů
  • Loňský facelift přinesl nový volant s možností vyhřívání a šikovné ovládání tempomatu tlačítky. Matné rámečky a 9,2“ displej interiér působí mnohem moderněji. Menší, 8,25“ displej si ještě zachovává praktické kruhové ovladače po stranách. Digitální přístrojový štít byl v nabídce už dříve
    Loňský facelift přinesl nový volant s možností vyhřívání a šikovné ovládání tempomatu tlačítky. Matné rámečky a 9,2“ displej interiér působí mnohem moderněji. Menší, 8,25“ displej si ještě zachovává praktické kruhové ovladače po stranách. Digitální přístrojový štít byl v nabídce už dříve| Zdroj: Svět motorů
  • Faceliftové vozy mají šestiúhelníkovou masku, přesunutý radar zpod znaku do nárazníku a nové světlomety LED s čočkou. Paradoxně nesvítí tak dobře jako starší provedení, světlo z nich je o dost užší. Zadní svítilny dostaly dynamické směrovky.
    Faceliftové vozy mají šestiúhelníkovou masku, přesunutý radar zpod znaku do nárazníku a nové světlomety LED s čočkou. Paradoxně nesvítí tak dobře jako starší provedení, světlo z nich je o dost užší. Zadní svítilny dostaly dynamické směrovky.| Zdroj: Svět motorů
  • Připojování zadních kol u verzí 4x4 není nijak bryskní, systém Haldex 5 nemá zásobník hydraulického tlaku. Malé čerpadlo (viz šipka) jej vytváří až na základě požadavku řídicí jednotky. haldexu měňte olej každých 60 000 km nebo nejpozději po čtyřech letech.
    Připojování zadních kol u verzí 4x4 není nijak bryskní, systém Haldex 5 nemá zásobník hydraulického tlaku. Malé čerpadlo (viz šipka) jej vytváří až na základě požadavku řídicí jednotky. haldexu měňte olej každých 60 000 km nebo nejpozději po čtyřech letech.| Zdroj: Svět motorů
  • Bezdrátové nabíjení telefonu se za drobný příplatek nabízelo už od počátku, ale potřeboval ho jen někdo. Kupodivu doplnit dodatečně nejde (originálem).
    Bezdrátové nabíjení telefonu se za drobný příplatek nabízelo už od počátku, ale potřeboval ho jen někdo. Kupodivu doplnit dodatečně nejde (originálem).| Zdroj: Svět motorů
  • Benzinové motory 1.4 i 1.5 TSI s ACT při nízké zátěži odpojují prostřední dva válce. Škodovácký graf zobrazuje rozsah činnost systému mezi 1300 až 4000 min-1 při točivém momentu pod 100 Nm – čím nižší, tím častěji. V praxi to vypadá tak, že kdekoliv povolíte plynový pedál a chcete souvisle udržovat nižší rychlost, motor přechází do dvouválcového režimu.
    Benzinové motory 1.4 i 1.5 TSI s ACT při nízké zátěži odpojují prostřední dva válce. Škodovácký graf zobrazuje rozsah činnost systému mezi 1300 až 4000 min-1 při točivém momentu pod 100 Nm – čím nižší, tím častěji. V praxi to vypadá tak, že kdekoliv povolíte plynový pedál a chcete souvisle udržovat nižší rychlost, motor přechází do dvouválcového režimu.| Zdroj: Svět motorů
  • Ateca má proti karoqu nepatrně menší kufr s objemem 510 l a jen základní variabilitu zadních sedadel. Možnost bezdotykového ovládání pátých dveří „virtuálním pedálem“ u prvního ročníku chyběla.
    Ateca má proti karoqu nepatrně menší kufr s objemem 510 l a jen základní variabilitu zadních sedadel. Možnost bezdotykového ovládání pátých dveří „virtuálním pedálem“ u prvního ročníku chyběla.| Zdroj: Svět motorů
  • I většina verzí před faceliftem už má světlomety LED, pro model Style byly příplatkové, pro všechny vyšší linie standardní. Svítí hezky, mají vždy ostřikovače a citlivou přepínací automatiku.
    I většina verzí před faceliftem už má světlomety LED, pro model Style byly příplatkové, pro všechny vyšší linie standardní. Svítí hezky, mají vždy ostřikovače a citlivou přepínací automatiku.| Zdroj: Svět motorů
  • Ostrá čtyřkolka Cupra Ateca s 2.0 TSI/221 kW přišla v roce 2018 jako první model osamostatněné divize Cupra. Nechybí jí parádní výbava ani dynamika (0-100 km/h za 5,2 s, 247 km/h), cenově však byla a bude mimo horizont běžného zájemce o ateku.
    Ostrá čtyřkolka Cupra Ateca s 2.0 TSI/221 kW přišla v roce 2018 jako první model osamostatněné divize Cupra. Nechybí jí parádní výbava ani dynamika (0-100 km/h za 5,2 s, 247 km/h), cenově však byla a bude mimo horizont běžného zájemce o ateku.| Zdroj: Svět motorů
  • S vyššími výbavami FR a Xcellence (později Xperience) se pojí otočný volič jízdních režimů, ovlivňující odpor řízení, reakci motoru či celého pohonu (s DSG a 4x4), ale třeba i náladové osvětlení. Elektrická ruční brzda s funkcí Auto Hold je tu vždy.
    S vyššími výbavami FR a Xcellence (později Xperience) se pojí otočný volič jízdních režimů, ovlivňující odpor řízení, reakci motoru či celého pohonu (s DSG a 4x4), ale třeba i náladové osvětlení. Elektrická ruční brzda s funkcí Auto Hold je tu vždy.| Zdroj: Svět motorů
  • Starší typ infotainmentu Media System Plus s hardwarovými tlačítky po stranách sice není žádný designový skvost, ale je velmi přehledný a díky balíku rozšířené konektivity Full Link zvládá vše podstatné včetně zrcadlení obrazovky telefonu
    Starší typ infotainmentu Media System Plus s hardwarovými tlačítky po stranách sice není žádný designový skvost, ale je velmi přehledný a díky balíku rozšířené konektivity Full Link zvládá vše podstatné včetně zrcadlení obrazovky telefonu| Zdroj: Svět motorů
  • Verze s předním pohonem tu mají bez ohledu na motor vždy jednodušší zadní nápravu s torzní příčkou. Parkovací brzda s rychlými servomotorky na třmenech nezlobí, ale nesmíte dojíždět brzdové destičky na doraz.
    Verze s předním pohonem tu mají bez ohledu na motor vždy jednodušší zadní nápravu s torzní příčkou. Parkovací brzda s rychlými servomotorky na třmenech nezlobí, ale nesmíte dojíždět brzdové destičky na doraz.| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Ateca
    Seat Ateca| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Ateca
    Seat Ateca| Zdroj: Svět motorů
  • V Německu dostávala ateca běžně škodováckou škrabku na led, u nás ne, aby karoq působil chytřeji. Nádržka na AdBlue má objem 12 l, na palivo 50 l (u čtyřkolek 55 l)
    V Německu dostávala ateca běžně škodováckou škrabku na led, u nás ne, aby karoq působil chytřeji. Nádržka na AdBlue má objem 12 l, na palivo 50 l (u čtyřkolek 55 l)| Zdroj: Svět motorů
  • Zdánlivě triviální poškození předního nárazníku bude ve výsledku stát 20 000 Kč. Za nárazníkem je prasklá plastová stěna, na níž drží chladič
    Zdánlivě triviální poškození předního nárazníku bude ve výsledku stát 20 000 Kč. Za nárazníkem je prasklá plastová stěna, na níž drží chladič| Zdroj: Svět motorů
  • Zdánlivě triviální poškození předního nárazníku bude ve výsledku stát 20 000 Kč. Za nárazníkem je prasklá plastová stěna (viz šipka), na níž drží chladič
    Zdánlivě triviální poškození předního nárazníku bude ve výsledku stát 20 000 Kč. Za nárazníkem je prasklá plastová stěna (viz šipka), na níž drží chladič| Zdroj: Svět motorů
  • Kvalitní elektronický plašič hlodavců si pořiďte ten samý den co auto. Když vám kuny a myši motorový prostor přímo neožerou, klidně ho mohou zapálit natahanou sušinou.
    Kvalitní elektronický plašič hlodavců si pořiďte ten samý den co auto. Když vám kuny a myši motorový prostor přímo neožerou, klidně ho mohou zapálit natahanou sušinou.| Zdroj: Svět motorů
  • Kvalitní elektronický plašič hlodavců si pořiďte ten samý den co auto. Když vám kuny a myši motorový prostor přímo neožerou, klidně ho mohou zapálit natahanou sušinou.
    Kvalitní elektronický plašič hlodavců si pořiďte ten samý den co auto. Když vám kuny a myši motorový prostor přímo neožerou, klidně ho mohou zapálit natahanou sušinou.| Zdroj: Svět motorů
  • Jedna z mála výtek ke komfortu obsluhy: nešikovné nastavování jasu přístrojů hluboko v menu palubního systému
    Jedna z mála výtek ke komfortu obsluhy: nešikovné nastavování jasu přístrojů hluboko v menu palubního systému| Zdroj: Svět motorů
  • Předfaceliftové verze měly méně šťastný systém upozornění na vozidla v mrtvém úhlu málo výraznou kontrolkou ve sklíčku zpětného zrcátka. Ty současné už mají výraznější diody přímo na krytu zrcátka.
    Předfaceliftové verze měly méně šťastný systém upozornění na vozidla v mrtvém úhlu málo výraznou kontrolkou ve sklíčku zpětného zrcátka. Ty současné už mají výraznější diody přímo na krytu zrcátka.| Zdroj: Svět motorů
  • Obecnou výhodou koncernových vozů je průběžný monitoring stavu AdBlue a srozumitelné doporučení pro řidiče, například „doplňte nejméně 4, maximálně 5,5 litru“
    Obecnou výhodou koncernových vozů je průběžný monitoring stavu AdBlue a srozumitelné doporučení pro řidiče, například „doplňte nejméně 4, maximálně 5,5 litru“| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Ateca
    Seat Ateca| Zdroj: Svět motorů
S 19“ koly to atece náramně sluší, ale moc pohodlí už s nimi nezažijete. Příplatkové adaptivní tlumiče DCC šlo před faceliftem pořídit výhradně ke čtyřkolkám. Pohon všech kol Seat označuje 4Drive, v článku užíváme obecné 4x4.
Interiér jako by z oka vypadl staršímu leonu, zpracovaný je ovšem festovně. Verze před faceliftem (2016-2020, na snímku) mají lesklé ozdobné rámečky, výhradně 8“ dotykový displej a praktičtější ovládání tempomatu menší páčkou vlevo pod volantem.
Motor 1.0 TSI
Motor 1.4 TSI ACT
Loňský facelift přinesl nový volant s možností vyhřívání a šikovné ovládání tempomatu tlačítky. Matné rámečky a 9,2“ displej interiér působí mnohem moderněji. Menší, 8,25“ displej si ještě zachovává praktické kruhové ovladače po stranách. Digitální přístrojový štít byl v nabídce už dříve
Loňský facelift přinesl nový volant s možností vyhřívání a šikovné ovládání tempomatu tlačítky. Matné rámečky a 9,2“ displej interiér působí mnohem moderněji. Menší, 8,25“ displej si ještě zachovává praktické kruhové ovladače po stranách. Digitální přístrojový štít byl v nabídce už dříve
Faceliftové vozy mají šestiúhelníkovou masku, přesunutý radar zpod znaku do nárazníku a nové světlomety LED s čočkou. Paradoxně nesvítí tak dobře jako starší provedení, světlo z nich je o dost užší. Zadní svítilny dostaly dynamické směrovky.
Připojování zadních kol u verzí 4x4 není nijak bryskní, systém Haldex 5 nemá zásobník hydraulického tlaku. Malé čerpadlo (viz šipka) jej vytváří až na základě požadavku řídicí jednotky. haldexu měňte olej každých 60 000 km nebo nejpozději po čtyřech letech.
Bezdrátové nabíjení telefonu se za drobný příplatek nabízelo už od počátku, ale potřeboval ho jen někdo. Kupodivu doplnit dodatečně nejde (originálem).
Benzinové motory 1.4 i 1.5 TSI s ACT při nízké zátěži odpojují prostřední dva válce. Škodovácký graf zobrazuje rozsah činnost systému mezi 1300 až 4000 min-1 při točivém momentu pod 100 Nm – čím nižší, tím častěji. V praxi to vypadá tak, že kdekoliv povolíte plynový pedál a chcete souvisle udržovat nižší rychlost, motor přechází do dvouválcového režimu.
Ateca má proti karoqu nepatrně menší kufr s objemem 510 l a jen základní variabilitu zadních sedadel. Možnost bezdotykového ovládání pátých dveří „virtuálním pedálem“ u prvního ročníku chyběla.
I většina verzí před faceliftem už má světlomety LED, pro model Style byly příplatkové, pro všechny vyšší linie standardní. Svítí hezky, mají vždy ostřikovače a citlivou přepínací automatiku.
Ostrá čtyřkolka Cupra Ateca s 2.0 TSI/221 kW přišla v roce 2018 jako první model osamostatněné divize Cupra. Nechybí jí parádní výbava ani dynamika (0-100 km/h za 5,2 s, 247 km/h), cenově však byla a bude mimo horizont běžného zájemce o ateku.
S vyššími výbavami FR a Xcellence (později Xperience) se pojí otočný volič jízdních režimů, ovlivňující odpor řízení, reakci motoru či celého pohonu (s DSG a 4x4), ale třeba i náladové osvětlení. Elektrická ruční brzda s funkcí Auto Hold je tu vždy.
Starší typ infotainmentu Media System Plus s hardwarovými tlačítky po stranách sice není žádný designový skvost, ale je velmi přehledný a díky balíku rozšířené konektivity Full Link zvládá vše podstatné včetně zrcadlení obrazovky telefonu
Verze s předním pohonem tu mají bez ohledu na motor vždy jednodušší zadní nápravu s torzní příčkou. Parkovací brzda s rychlými servomotorky na třmenech nezlobí, ale nesmíte dojíždět brzdové destičky na doraz.
Seat Ateca
Seat Ateca
V Německu dostávala ateca běžně škodováckou škrabku na led, u nás ne, aby karoq působil chytřeji. Nádržka na AdBlue má objem 12 l, na palivo 50 l (u čtyřkolek 55 l)
Zdánlivě triviální poškození předního nárazníku bude ve výsledku stát 20 000 Kč. Za nárazníkem je prasklá plastová stěna, na níž drží chladič
Zdánlivě triviální poškození předního nárazníku bude ve výsledku stát 20 000 Kč. Za nárazníkem je prasklá plastová stěna (viz šipka), na níž drží chladič
Kvalitní elektronický plašič hlodavců si pořiďte ten samý den co auto. Když vám kuny a myši motorový prostor přímo neožerou, klidně ho mohou zapálit natahanou sušinou.
Kvalitní elektronický plašič hlodavců si pořiďte ten samý den co auto. Když vám kuny a myši motorový prostor přímo neožerou, klidně ho mohou zapálit natahanou sušinou.
Jedna z mála výtek ke komfortu obsluhy: nešikovné nastavování jasu přístrojů hluboko v menu palubního systému
Předfaceliftové verze měly méně šťastný systém upozornění na vozidla v mrtvém úhlu málo výraznou kontrolkou ve sklíčku zpětného zrcátka. Ty současné už mají výraznější diody přímo na krytu zrcátka.
Obecnou výhodou koncernových vozů je průběžný monitoring stavu AdBlue a srozumitelné doporučení pro řidiče, například „doplňte nejméně 4, maximálně 5,5 litru“
Seat Ateca