Ojetý Smart Fortwo (451): Dospělejší, ale jen lehce

4/29
Přehled fotografií
Zavřít
  • Smart Fortwo
    Smart Fortwo| Zdroj: Smart
  • Smart Fortwo
    Smart Fortwo| Zdroj: Smart
  • Brabus Smart Fortwo
    Brabus Smart Fortwo| Zdroj: Smart
  • Modernizace si nejprve počkala na elektromobil, záhy se nového vzhledu čelní masky dočkala i spalovací verze
    Modernizace si nejprve počkala na elektromobil, záhy se nového vzhledu čelní masky dočkala i spalovací verze| Zdroj: Smart
  • Palubní deska modelu 451 je ve srovnání s předchůdcem poněkud strohá, takový byl ale tehdy trend. I po letech působí k světu, pro některé ale omezuje prostor na kolena. Proto také smart později dostal i kolenní airbagy.
    Palubní deska modelu 451 je ve srovnání s předchůdcem poněkud strohá, takový byl ale tehdy trend. I po letech působí k světu, pro některé ale omezuje prostor na kolena. Proto také smart později dostal i kolenní airbagy.| Zdroj: Smart
  • Palubní deska modelu 451 je ve srovnání s předchůdcem poněkud strohá, takový byl ale tehdy trend. I po letech působí k světu, pro některé ale omezuje prostor na kolena. Proto také smart později dostal i kolenní airbagy.
    Palubní deska modelu 451 je ve srovnání s předchůdcem poněkud strohá, takový byl ale tehdy trend. I po letech působí k světu, pro některé ale omezuje prostor na kolena. Proto také smart později dostal i kolenní airbagy.| Zdroj: Smart
  • V nárazovém testu získalo fortwo slušný výsledek 28 bodů, a tedy i čtyři hvězdy.
    V nárazovém testu získalo fortwo slušný výsledek 28 bodů, a tedy i čtyři hvězdy.| Zdroj: Smart
  • Vděčí za to konstrukci zvané „Tridion“, tedy kříženci samonosné karoserie a prostorového rámu.
    Vděčí za to konstrukci zvané „Tridion“, tedy kříženci samonosné karoserie a prostorového rámu.| Zdroj: Smart
  • Základní princip zůstává stejný, nový benzinový motor je ale od Mitsubishi a konvenční konstrukce se třemi svíčkami, dvanácti ventily a bez turbodmychadla. U Mercedesu mu říkali M132, svět jej ale zná spíše jako Mitsubishi 3B21.
    Základní princip zůstává stejný, nový benzinový motor je ale od Mitsubishi a konvenční konstrukce se třemi svíčkami, dvanácti ventily a bez turbodmychadla. U Mercedesu mu říkali M132, svět jej ale zná spíše jako Mitsubishi 3B21.| Zdroj: Smart
  • Základní princip zůstává stejný, nový benzinový motor je ale od Mitsubishi a konvenční konstrukce se třemi svíčkami, dvanácti ventily a bez turbodmychadla. U Mercedesu mu říkali M132, svět jej ale zná spíše jako Mitsubishi 3B21.
    Základní princip zůstává stejný, nový benzinový motor je ale od Mitsubishi a konvenční konstrukce se třemi svíčkami, dvanácti ventily a bez turbodmychadla. U Mercedesu mu říkali M132, svět jej ale zná spíše jako Mitsubishi 3B21.| Zdroj: Smart
  • Realita dostupnosti jednotlivých komponent v motorovém prostoru je poněkud smutná. Stále je to lepší než se šesti svíčkami v modelu 450, otvor je ale pořád malý a pro každý větší zásah – třeba na alternátoru – musí z auta ven.
    Realita dostupnosti jednotlivých komponent v motorovém prostoru je poněkud smutná. Stále je to lepší než se šesti svíčkami v modelu 450, otvor je ale pořád malý a pro každý větší zásah – třeba na alternátoru – musí z auta ven.| Zdroj: Smart
  • Problémový motor 1.0 mhd se startér/ generátorem spolehlivě rozeznáte dle tlačítka systému start-stop na středové konzole
    Problémový motor 1.0 mhd se startér/ generátorem spolehlivě rozeznáte dle tlačítka systému start-stop na středové konzole| Zdroj: Smart
  • Zavazadelník fortwo pojme v základu 220 litrů po roletku a 340 litrů po strop, což by mělo dvěma lidem běžně stačit.
    Zavazadelník fortwo pojme v základu 220 litrů po roletku a 340 litrů po strop, což by mělo dvěma lidem běžně stačit.| Zdroj: Smart
  • Zadní vrata jsou dvoudílná jako v landroveru, uvnitř dveří je ještě další praktický odkládací prostor.
    Zadní vrata jsou dvoudílná jako v landroveru, uvnitř dveří je ještě další praktický odkládací prostor.| Zdroj: Smart
  • Druhý smart byl také masověji k dispozici jako elektromobil, dnes patří k těm nejlevnějším. V Evropě jim vdechují druhý život dílny EV Clinic v Berlíně a Záhřebu instalací vylepšené baterie.
    Druhý smart byl také masověji k dispozici jako elektromobil, dnes patří k těm nejlevnějším. V Evropě jim vdechují druhý život dílny EV Clinic v Berlíně a Záhřebu instalací vylepšené baterie.| Zdroj: Smart
  • Plátěná střecha druhé generace je kvalitnější než u té první, po letech ale může nadělat problémy i ta. Kvalitní kabriolet vyjde i dnes na částky vyšší než 100 000 Kč.
    Plátěná střecha druhé generace je kvalitnější než u té první, po letech ale může nadělat problémy i ta. Kvalitní kabriolet vyjde i dnes na částky vyšší než 100 000 Kč.| Zdroj: Smart
  • Princip chlazení smartu známe už ze starých škodovek, motor sice může být vzadu, ale chladič se nachází před přední nápravou. Problémy se systémem ale tady nebývají časté.
    Princip chlazení smartu známe už ze starých škodovek, motor sice může být vzadu, ale chladič se nachází před přední nápravou. Problémy se systémem ale tady nebývají časté.| Zdroj: Smart
  • Princip chlazení smartu známe už ze starých škodovek, motor sice může být vzadu, ale chladič se nachází před přední nápravou. Problémy se systémem ale tady nebývají časté.
    Princip chlazení smartu známe už ze starých škodovek, motor sice může být vzadu, ale chladič se nachází před přední nápravou. Problémy se systémem ale tady nebývají časté.| Zdroj: Smart
  • Model 451 dostal oproti prvnímu smartu i pořádnou kapotu. Tedy jak se to vezme – panty jí stále chybí a pro výměnu žárovky či dolití provozních kapalin musí jít celá dolů.
    Model 451 dostal oproti prvnímu smartu i pořádnou kapotu. Tedy jak se to vezme – panty jí stále chybí a pro výměnu žárovky či dolití provozních kapalin musí jít celá dolů.| Zdroj: Smart
  • Přední zavěšení musí snášet nejen rázy z provozu, ale také občasné šrámy od lehkých nárazů do okolních předmětů, jelikož auto prakticky nemá převisy. Jeho komponenty jsou ale lehce vyměnitelné.
    Přední zavěšení musí snášet nejen rázy z provozu, ale také občasné šrámy od lehkých nárazů do okolních předmětů, jelikož auto prakticky nemá převisy. Jeho komponenty jsou ale lehce vyměnitelné.| Zdroj: Smart
  • Smart Fortwo
    Smart Fortwo| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Sportovní prcek s osmi sty kilogramy a vysokým těžištěm prostě nebude komfortní, i kdyby to chtěli všichni svatí. Pohled z boku prozrazuje, že zadní kola jsou o palec větší než ta přední.
    Sportovní prcek s osmi sty kilogramy a vysokým těžištěm prostě nebude komfortní, i kdyby to chtěli všichni svatí. Pohled z boku prozrazuje, že zadní kola jsou o palec větší než ta přední.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Trvale svítící žlutý trojúhelník s vykřičníkem značí problém se systémem ESP. Většinou za to může jedna ze tří věcí: nejčastěji prasknou zadní reluktanční kroužky ABS kvůli korozi, problém ale může být i se snímačem laterálního zrychlení pod sedačkami či se snímačem polohy volantu. Pokud kontrolka nejprve déle bliká a po delším ignorování problému začne svítit, ukazuje to velmi jasně na kroužky.
    Trvale svítící žlutý trojúhelník s vykřičníkem značí problém se systémem ESP. Většinou za to může jedna ze tří věcí: nejčastěji prasknou zadní reluktanční kroužky ABS kvůli korozi, problém ale může být i se snímačem laterálního zrychlení pod sedačkami či se snímačem polohy volantu. Pokud kontrolka nejprve déle bliká a po delším ignorování problému začne svítit, ukazuje to velmi jasně na kroužky.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Provedení Brabus je svými leštěnými ráfky s výraznými límci dobře známé, stejně jako jejich tendence k oxidaci hliníku. Není se ale čemu divit, táhne jim na dvacet let.
    Provedení Brabus je svými leštěnými ráfky s výraznými límci dobře známé, stejně jako jejich tendence k oxidaci hliníku. Není se ale čemu divit, táhne jim na dvacet let.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Konstrukční principy u druhé generace jsou prakticky ty samé jako u první. Motor tedy najdeme vzadu napříč, uchycený je v pomocném rámu spolu s nápravou a je k němu hrozný přístup. Naštěstí už ale konstruktéři nezapomněli na výpustný šroub olejové vany.
    Konstrukční principy u druhé generace jsou prakticky ty samé jako u první. Motor tedy najdeme vzadu napříč, uchycený je v pomocném rámu spolu s nápravou a je k němu hrozný přístup. Naštěstí už ale konstruktéři nezapomněli na výpustný šroub olejové vany.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Na rozdíl od divokých řešení předchozí generace je převodovka druhého smartu klasickým pětistupňovým robotizovaným manuálem. Není nejrychlejší a také má své problémy, nyní se jí však nezávislí automechanici alespoň hned nezaleknou.
    Na rozdíl od divokých řešení předchozí generace je převodovka druhého smartu klasickým pětistupňovým robotizovaným manuálem. Není nejrychlejší a také má své problémy, nyní se jí však nezávislí automechanici alespoň hned nezaleknou.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Potěšily nás tlumiče, které jsou u všech kol nové a kvalitní. Škoda že s těmi zadními nevyměnili i zadní ABS kroužky.
    Potěšily nás tlumiče, které jsou u všech kol nové a kvalitní. Škoda že s těmi zadními nevyměnili i zadní ABS kroužky.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Startér je podobně jako u první generace velmi odhalený a musí odolávat povětrnostním podmínkám. Sice se jednoduše mění, ale jeho kontakty mohou ošklivě oxidovat.
    Startér je podobně jako u první generace velmi odhalený a musí odolávat povětrnostním podmínkám. Sice se jednoduše mění, ale jeho kontakty mohou ošklivě oxidovat.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • I když je smart druhé generace delší než té první o celých 20 centimetrů, pořád působí až neuvěřitelně kompaktně. A ve verzi Brabus také nasupeně a přesně tak i zní.
    I když je smart druhé generace delší než té první o celých 20 centimetrů, pořád působí až neuvěřitelně kompaktně. A ve verzi Brabus také nasupeně a přesně tak i zní.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Smart Fortwo
Smart Fortwo
Brabus Smart Fortwo
Modernizace si nejprve počkala na elektromobil, záhy se nového vzhledu čelní masky dočkala i spalovací verze
Palubní deska modelu 451 je ve srovnání s předchůdcem poněkud strohá, takový byl ale tehdy trend. I po letech působí k světu, pro některé ale omezuje prostor na kolena. Proto také smart později dostal i kolenní airbagy.
Palubní deska modelu 451 je ve srovnání s předchůdcem poněkud strohá, takový byl ale tehdy trend. I po letech působí k světu, pro některé ale omezuje prostor na kolena. Proto také smart později dostal i kolenní airbagy.
V nárazovém testu získalo fortwo slušný výsledek 28 bodů, a tedy i čtyři hvězdy.
Vděčí za to konstrukci zvané „Tridion“, tedy kříženci samonosné karoserie a prostorového rámu.
Základní princip zůstává stejný, nový benzinový motor je ale od Mitsubishi a konvenční konstrukce se třemi svíčkami, dvanácti ventily a bez turbodmychadla. U Mercedesu mu říkali M132, svět jej ale zná spíše jako Mitsubishi 3B21.
Základní princip zůstává stejný, nový benzinový motor je ale od Mitsubishi a konvenční konstrukce se třemi svíčkami, dvanácti ventily a bez turbodmychadla. U Mercedesu mu říkali M132, svět jej ale zná spíše jako Mitsubishi 3B21.
Realita dostupnosti jednotlivých komponent v motorovém prostoru je poněkud smutná. Stále je to lepší než se šesti svíčkami v modelu 450, otvor je ale pořád malý a pro každý větší zásah – třeba na alternátoru – musí z auta ven.
Problémový motor 1.0 mhd se startér/ generátorem spolehlivě rozeznáte dle tlačítka systému start-stop na středové konzole
Zavazadelník fortwo pojme v základu 220 litrů po roletku a 340 litrů po strop, což by mělo dvěma lidem běžně stačit.
Zadní vrata jsou dvoudílná jako v landroveru, uvnitř dveří je ještě další praktický odkládací prostor.
Druhý smart byl také masověji k dispozici jako elektromobil, dnes patří k těm nejlevnějším. V Evropě jim vdechují druhý život dílny EV Clinic v Berlíně a Záhřebu instalací vylepšené baterie.
Plátěná střecha druhé generace je kvalitnější než u té první, po letech ale může nadělat problémy i ta. Kvalitní kabriolet vyjde i dnes na částky vyšší než 100 000 Kč.
Princip chlazení smartu známe už ze starých škodovek, motor sice může být vzadu, ale chladič se nachází před přední nápravou. Problémy se systémem ale tady nebývají časté.
Princip chlazení smartu známe už ze starých škodovek, motor sice může být vzadu, ale chladič se nachází před přední nápravou. Problémy se systémem ale tady nebývají časté.
Model 451 dostal oproti prvnímu smartu i pořádnou kapotu. Tedy jak se to vezme – panty jí stále chybí a pro výměnu žárovky či dolití provozních kapalin musí jít celá dolů.
Přední zavěšení musí snášet nejen rázy z provozu, ale také občasné šrámy od lehkých nárazů do okolních předmětů, jelikož auto prakticky nemá převisy. Jeho komponenty jsou ale lehce vyměnitelné.
Smart Fortwo
Sportovní prcek s osmi sty kilogramy a vysokým těžištěm prostě nebude komfortní, i kdyby to chtěli všichni svatí. Pohled z boku prozrazuje, že zadní kola jsou o palec větší než ta přední.
Trvale svítící žlutý trojúhelník s vykřičníkem značí problém se systémem ESP. Většinou za to může jedna ze tří věcí: nejčastěji prasknou zadní reluktanční kroužky ABS kvůli korozi, problém ale může být i se snímačem laterálního zrychlení pod sedačkami či se snímačem polohy volantu. Pokud kontrolka nejprve déle bliká a po delším ignorování problému začne svítit, ukazuje to velmi jasně na kroužky.
Provedení Brabus je svými leštěnými ráfky s výraznými límci dobře známé, stejně jako jejich tendence k oxidaci hliníku. Není se ale čemu divit, táhne jim na dvacet let.
Konstrukční principy u druhé generace jsou prakticky ty samé jako u první. Motor tedy najdeme vzadu napříč, uchycený je v pomocném rámu spolu s nápravou a je k němu hrozný přístup. Naštěstí už ale konstruktéři nezapomněli na výpustný šroub olejové vany.
Na rozdíl od divokých řešení předchozí generace je převodovka druhého smartu klasickým pětistupňovým robotizovaným manuálem. Není nejrychlejší a také má své problémy, nyní se jí však nezávislí automechanici alespoň hned nezaleknou.
Potěšily nás tlumiče, které jsou u všech kol nové a kvalitní. Škoda že s těmi zadními nevyměnili i zadní ABS kroužky.
Startér je podobně jako u první generace velmi odhalený a musí odolávat povětrnostním podmínkám. Sice se jednoduše mění, ale jeho kontakty mohou ošklivě oxidovat.
I když je smart druhé generace delší než té první o celých 20 centimetrů, pořád působí až neuvěřitelně kompaktně. A ve verzi Brabus také nasupeně a přesně tak i zní.