Ojetý Smart Fortwo II (W451): Dvojka je bezproblémová
43
/
49
Prohlédnout znovu
Ojetý Smart Fortwo II (W451): Dvojka je bezproblémová
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo
|
Smart
Základem smartu je prostorový rám Tridion z vysokopevnostní oceli.
|
Smart
V nárazových testech si smart vede až překvapivě dobře, rám se nedeformuje a umožní bez problému otevřít dveře. Platí to i pro náročnější nárazové testy americké organizace IIHS.
|
Smart
Německý úpravce Brabus se smartu věnoval intenzivně a připravil své verze se silnějším motorem jak pro kupé, tak kabriolet.
|
Smart
Na Západě byly překvapivě populární a v nabídce bazarů jich je spousta. Nebránil se ale ani elektrické verzi, které dopřál o 5 kW vyšší výkon a o 10 mm nižší podvozek.
|
Smart
Smart Fortwo I (W 450)
|
Smart
Smart Fortwo III (C 453)
|
Smart
Smart Fortwo
|
Smart
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér druhého smartu je stále velmi jednoduchý, elektroniky zde moc není, v nejvyšších výbavách už ale dostával i multimediální systém. Tvar palubní desky nenechává moc prostoru pro kolena řidiče.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Robotizovaný automat je nejjednodušší formou automatické převodovky. Řadí velmi pomalu a s cukáním, dá se však přepnout na manuální režim. Ani v tom ale není rychlost přeřazování o moc lepší.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart mhd je rozeznatelný díky tomuto tlačítku před voličem převodovky. Vůz se pokaždé spouští v režimu eco, s aktivním stop-startem. Pro delší životnost alternátoru je lepší jej před jízdou vypínat.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kufr smartu je maličký, má jen 220 litrů a je zahřívaný motorem umístěným pod jeho podlahou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Má ale netradiční přístup s výklopným oknem a spodní částí jako u pick-upu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Má ale netradiční přístup s výklopným oknem a spodní částí jako u pick-upu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Specifické široké plechové disky jsou pro smart asi nejlepší volbou. Vzhledem k častému manévrování ve stísněných prostorách poblíž obrubníků se dražší litá kola velmi rychle pokryjí škrábanci.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Smart Fortwo 1.0 mhd
|
Svět motorů/Petr Homolka
Druhá generace smartu už má něco, co by se dalo nazvat kapotou. Neotvírá se ale klasicky, je nutné odjistit dvě páčky pod maskou a celou kapotu svěsit dolů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Motor je vzadu zavěšen na čtyřech pevnostních šroubech. Vzhledem ke kompaktním rozměrům je přístup k němu pořádně omezený. Při většině servisních úkonů je tak nutné šrouby uvolnit a motor vyvěsit z auta.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Motor je vzadu zavěšen na čtyřech pevnostních šroubech. Vzhledem ke kompaktním rozměrům je přístup k němu pořádně omezený. Při většině servisních úkonů je tak nutné šrouby uvolnit a motor vyvěsit z auta.
|
Svět motorů/Petr Homolka
první generace smartu byla výměna žárovek možná buď přes velmi úzký otvor pod okny, nebo po odstrojení celé přední části. Nástupce má jednodušší řešení, stačí pomocí dvou páček odjistit přední „kapotu“ a otevře se přístup jak ke světlům, tak nádobkám na kapaliny.
|
Svět motorů/Petr Homolka
první generace smartu byla výměna žárovek možná buď přes velmi úzký otvor pod okny, nebo po odstrojení celé přední části. Nástupce má jednodušší řešení, stačí pomocí dvou páček odjistit přední „kapotu“ a otevře se přístup jak ke světlům, tak nádobkám na kapaliny.
|
Svět motorů/Petr Homolka
první generace smartu byla výměna žárovek možná buď přes velmi úzký otvor pod okny, nebo po odstrojení celé přední části. Nástupce má jednodušší řešení, stačí pomocí dvou páček odjistit přední „kapotu“ a otevře se přístup jak ke světlům, tak nádobkám na kapaliny.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Podvozek smartu je kompletně zakrytovaný, čímž se zamezuje vzniku koroze. Na testovaném kusu se kryty těší skvělému stavu, nejsou odřené ani polámané. Také motor je velmi čistý, zde se nízkému nájezdu dá věřit bez problému.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Podvozek smartu je kompletně zakrytovaný, čímž se zamezuje vzniku koroze. Na testovaném kusu se kryty těší skvělému stavu, nejsou odřené ani polámané. Také motor je velmi čistý, zde se nízkému nájezdu dá věřit bez problému.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kvůli tuhému nastavení podvozku, kompaktním rozměrům a nepříliš ideálnímu rozložení hmotnosti trpí některé poddimenzované komponenty zavěšení, jako jsou kosti stabilizátoru, čepy a silentbloky ramen
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nejslabší článek vozu – zavěšení – je tady stále v perfektním pořádku a nese si ještě originální polepy od výroby. To samé platí i pro zadní nápravu, kde marně hledáme problémy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nejslabší článek vozu – zavěšení – je tady stále v perfektním pořádku a nese si ještě originální polepy od výroby. To samé platí i pro zadní nápravu, kde marně hledáme problémy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Policie bude o Velikonocích aktivní. Zaměří se nejen na rychlost
Zkoušeli jsme alkoholtestery: Jistota stojí tisíce, představa pár korun
Tipy na výlet: Škoda Muzeum láká na nové výstavy. K vidění budou skutečné legendy
Volva dostanou funkci, kterou již dlouho nabízejí třeba Waze či Google mapy
Kdy se mění čas v roce 2024? Dejte si pozor na zvýšené riziko nehody
Před startem Safari rallye: Udrží Toyota africkou neporazitelnost?