Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Smart Fortwo II (W451): Dvojka je bezproblémová

Svět motorů Svět motorů 4. 10. 2022 • 05:47
49
2
Zobrazit náhledy (49)
Na Západě byly překvapivě populární a v nabídce bazarů jich je spousta. Nebránil se ale ani elektrické verzi, které dopřál o 5 kW vyšší výkon a o 10 mm nižší podvozek. Smart Fortwo I (W 450) Smart Fortwo III (C 453) Smart Fortwo Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Interiér druhého smartu je stále velmi jednoduchý, elektroniky zde moc není, v nejvyšších výbavách už ale dostával i multimediální systém. Tvar palubní desky nenechává moc prostoru pro kolena řidiče. Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Robotizovaný automat je nejjednodušší formou automatické převodovky. Řadí velmi pomalu a s cukáním, dá se však přepnout na manuální režim. Ani v tom ale není rychlost přeřazování o moc lepší. Smart mhd je rozeznatelný díky tomuto tlačítku před voličem převodovky. Vůz se pokaždé spouští v režimu eco, s aktivním stop-startem. Pro delší životnost alternátoru je lepší jej před jízdou vypínat. Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Kufr smartu je maličký, má jen 220 litrů a je zahřívaný motorem umístěným pod jeho podlahou. Má ale netradiční přístup s výklopným oknem a spodní částí jako u pick-upu. Má ale netradiční přístup s výklopným oknem a spodní částí jako u pick-upu. Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Specifické široké plechové disky jsou pro smart asi nejlepší volbou. Vzhledem k častému manévrování ve stísněných prostorách poblíž obrubníků se dražší litá kola velmi rychle pokryjí škrábanci. Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Smart Fortwo 1.0 mhd Druhá generace smartu už má něco, co by se dalo nazvat kapotou. Neotvírá se ale klasicky, je nutné odjistit dvě páčky pod maskou a celou kapotu svěsit dolů. Motor je vzadu zavěšen na čtyřech pevnostních šroubech. Vzhledem ke kompaktním rozměrům je přístup k němu pořádně omezený. Při většině servisních úkonů je tak nutné šrouby uvolnit a motor vyvěsit z auta. Motor je vzadu zavěšen na čtyřech pevnostních šroubech. Vzhledem ke kompaktním rozměrům je přístup k němu pořádně omezený. Při většině servisních úkonů je tak nutné šrouby uvolnit a motor vyvěsit z auta. první generace smartu byla výměna žárovek možná buď přes velmi úzký otvor pod okny, nebo po odstrojení celé přední části. Nástupce má jednodušší řešení, stačí pomocí dvou páček odjistit přední „kapotu“ a otevře se přístup jak ke světlům, tak nádobkám na kapaliny. první generace smartu byla výměna žárovek možná buď přes velmi úzký otvor pod okny, nebo po odstrojení celé přední části. Nástupce má jednodušší řešení, stačí pomocí dvou páček odjistit přední „kapotu“ a otevře se přístup jak ke světlům, tak nádobkám na kapaliny. první generace smartu byla výměna žárovek možná buď přes velmi úzký otvor pod okny, nebo po odstrojení celé přední části. Nástupce má jednodušší řešení, stačí pomocí dvou páček odjistit přední „kapotu“ a otevře se přístup jak ke světlům, tak nádobkám na kapaliny. Podvozek smartu je kompletně zakrytovaný, čímž se zamezuje vzniku koroze. Na testovaném kusu se kryty těší skvělému stavu, nejsou odřené ani polámané. Také motor je velmi čistý, zde se nízkému nájezdu dá věřit bez problému. Podvozek smartu je kompletně zakrytovaný, čímž se zamezuje vzniku koroze. Na testovaném kusu se kryty těší skvělému stavu, nejsou odřené ani polámané. Také motor je velmi čistý, zde se nízkému nájezdu dá věřit bez problému. Kvůli tuhému nastavení podvozku, kompaktním rozměrům a nepříliš ideálnímu rozložení hmotnosti trpí některé poddimenzované komponenty zavěšení, jako jsou kosti stabilizátoru, čepy a silentbloky ramen Nejslabší článek vozu – zavěšení – je tady stále v perfektním pořádku a nese si ještě originální polepy od výroby. To samé platí i pro zadní nápravu, kde marně hledáme problémy. Nejslabší článek vozu – zavěšení – je tady stále v perfektním pořádku a nese si ještě originální polepy od výroby. To samé platí i pro zadní nápravu, kde marně hledáme problémy.

Drobné smarty vždy lákaly kombinací nízkých provozních nákladů a možností zaparkovat je ve stísněných městech skoro všude. Nadšení ale rychle opadlo po pohledu do ceníku. Teď se už i druhá generace dá pořídit levně jako ojetina a její provoz zůstává většinou bezproblémový.

Ačkoliv to tak fanoušci aut nemusí cítit, Smart Fortwo je jednou z ikon evropského automobilového průmyslu. Stačí se ostatně podívat na jakýkoliv hollywoodský film odehrávající se v Evropě. Američtí tvůrci dojem evropského provozu nejradši vytvářejí co největším zapojením smartů do každé scény. V západní Evropě se trochu bizarně vypadající vozítko ale opravdu hitem stalo, zejména ve městech jako Řím, kde jeho malé rozměry dávají smysl. V Česku to mělo podstatně horší, s vysokou cenou neodpovídající drobným rozměrům se prakticky smýšlejícím Čechům nikdy pod kůži moc nedostalo.

Druhá generace Smartu Fortwo s kódovým označením W 451 nahradila předchozí W 450 v roce 2007 a přinesla s sebou nárůst délky o 20 cm. To sice omezilo možnosti parkování ve městech, i tak ale smart zůstal nejmenším autem na trhu. Dnes už ceny ojetin druhé generace začínají na 70.000 Kč a ze smartu je tak konečně levné vozítko, které se do města hodí snad ještě více než většina elektromobilů.

Video se připravuje ...

Obrněný prcek

Jako první asi vždy padne dotaz na bezpečnost, přece jen malinké vozítko s minimálními deformačními zónami působí jako hračka pro sebevrahy. Opak je pravdou, celá kabina je tvořena prostorovým rámem Tridion z vysokopevnostní oceli, který se výrazněji nedeformuje ani při velkých bouračkách. Platí to i pro kabriolet, který chybějící kus střechy vynahrazuje dodatečnými výztuhami na podvozku. Nedá se však opravit a každý větší náraz znamená totální škodu. Neznamená to každý ťukanec, ty smart dokáže pohltit i se svými krátkými převisy. Většinu rán dostávají kola a nejvíce trpí jejich zavěšení, které je ale relativně levné vyměnit.

To platí i pro plastové panely, tvořící viditelný zbytek karoserie. Dokonce byly konstruovány se snadnou výměnou na mysli, třeba aby umožnily majiteli jednoduše vyměnit barvu svého vozu. Vyjde to asi na 25.000 Kč, pořád tedy levněji než celolak. Kvalita plastů se navíc proti první generace zlepšila. Zatímco předchůdce trpí praskáním plastových dílů při manipulaci, dvojku podobný problém netrápí.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
Avatar - 3_diamanty
5. 10. 2022 02:52
Re: Bezproblémová rozhodně není
Otcov znamy co podnikal v IT ho mal ( kupil ho uz
ako kusok jazdeny a len na dochadzanie do prace za super nizku spotrebu ... aby sa vyhol zdlhavejsiemu a unavnejsiemu vlakovemu spojeniu ) ... 2 roky s nim jazdil z krompach do kosic kazdy den do prace ( 55km ) az kym ho na tych serpentinovych okreskach cez jahodnu celkom nezodral a nevymenil za pracovnu dodavku od renaultu .. ale samozrejme v meste smart isto vydrzi viacej... co mam vsak info tak na danu cenovku docela nic moc auto ... aj tie trojsrubove kola su tiez divne... v podobnej cene je x lepsich aut....
Avatar - Barrichello
4. 10. 2022 19:37
Bezproblémová rozhodně není
na rozmmálcených silnicích a kostkách praskaj pružiny a kolem 110-135 tis odchází spojka u robot. automatu, výměna není zrovna za 5,50.

Měl sem Smarta přes 2,5 roku a spojku sem dělal + kalibraci převodovky.

Jinak motor 1,0 R3 je v pohodě, to ano. Narozdíl od starých smartů s motory 0,6 a 0,7