V roce 2003 představil Smart 10 prototypů se šestiválcem biturbo, který se pragmaticky skládal ze dvou suprexů. Měl 125 kW, na stovku zrychlil za 5,9 s a jel až 220 km/h.|
Zdroj: Svět motorů
Roadster si vzal do parády i dvorní úpravce mercedesů Brabus. Jím laděné smarty měly až 74 kW a často speciální kola Brabus „Monoblock“, velmi náchylná na hliníkovou oxidaci.|
Zdroj: Svět motorů
Design interiéru připomíná ForTwo, nenechte se ale zmást, například rádio z něj pasovat nebude. Uměl být však podobně dobře vybavený a barevný.|
Zdroj: Svět motorů
Přední kufr se otevírá poněkud krkolomně, potažením za červenou páčku v kastlíku před spolujezdcem|
Zdroj: Svět motorů
Rychloměr a otáčkoměr měly všechny verze, dva prostřední budíky jsou raritnější. Ukazatel teploty chladicí kapaliny ukazuje skutečné hodnoty nad 100 stupňů Celsia.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní zavazadelník má v případě notchbacku objem pouze 45 litrů, u kupé je zhruba dvojnásobný a s předním kufrem nabízí 163 l.|
Zdroj: Svět motorů
Pohon je prakticky shodný s tím, co najdeme v silnějších verzích modelu ForTwo. To znamená nízkou spotřebu, příjemný zátah už v malých otáčkách, pomalou převodovku a nevalnou trvanlivost.|
Zdroj: Svět motorů
Kromě roadsteru s vodorovným zadním „deklem“ existovala i verze Coupé s vyztuženou zádí a bohatým prosklením, které dnes také patří mezi raritní díly|
Zdroj: Svět motorů
Až příliš kompaktní – pohled na průřez motorovým prostorem objasňuje, proč je tady jakákoliv práce problematická. Prostě tu není místo.|
Zdroj: Svět motorů
Panely karoserie jsou plastové, nosnou konstrukcí vozu je něco mezi samonosnou karoserií a rámem na obrázku|
Zdroj: Svět motorů
Pokud potřebujete koupit přední nárazník neboli „frontmittelteil“, doporučujeme se naučit modelovat v 3D, koupit tiskárnu a raději si jeden vyrobit. S cenou začínající na zhruba 16 000 Kč za použitý díl to totiž bude levnější.|
Zdroj: Svět motorů
Nastupování do roadsteru je díky nízkému posezu podstatně jednodušší se střechou v kufru, jinak jde o slušnou akrobacii.|
Zdroj: Svět motorů
Kryt kolem kulatých světlometů je jedním z dílů, které pomalu nabírají na hodnotě. Při každé výměně žárovky je potřeba ho sundat, a pokud nevíte jak, poškodíte jej. Druhovýroba neexistuje.|
Zdroj: Svět motorů
Roadster měl až tři druhy řazení: základní poloautomat Softip vyžadoval na přeřazení ťuknutí do páky, podřazoval ale sám, lepší Softouch řadil sám i nahoru a vrcholem byla pádla pod volantem.|
Zdroj: Svět motorů
Roadster měl až tři druhy řazení: základní poloautomat Softip vyžadoval na přeřazení ťuknutí do páky, podřazoval ale sám, lepší Softouch řadil sám i nahoru a vrcholem byla pádla pod volantem.|
Zdroj: Svět motorů
Řídicí jednotka komfortu a aktuace SAM ráda navlhne a poté dělá problémy. Dá se to řešit klasickým přepájením spojů skrz díru, tolerance jsou na to dostatečně veliké. V kompaktním balení je ale seskládaná jako lasagne a jakýkoliv zásah vyžaduje její otevření a ohnutí, tedy i spolehnutí se na elasticitu křehnoucího plastu.|
Zdroj: Svět motorů
Smart Roadster|
Zdroj: Svět motorů
I tak smutný kousek jako ten náš může mít hezký interiér. Takže sklopte sedačku řidiče a spolujezdce, šoupněte je úplně dopředu a strčte ruce mezi kobereček a podlahu, kde se skrývá voda, pomalu demolující polstrování i elektroniku.|
Zdroj: Svět motorů
Každodenní realita života s hlavou ve výšce světlometů ostatních aut. Stačí, aby za vámi stálo třeba BMW X7 jako na obrázku, a řidič přes odrazy skoro nevidí.|
Zdroj: Svět motorů
Náš testovaný vůz odstavila porucha aktuátoru spojky, který už někdo v minulosti rozebíral a opravoval. Povšimněte si značné koroze dílu.|
Zdroj: Svět motorů
Přední kufr stačí tak akorát na basu piva. Je to sice francouzské auto, navrhli jej ale Němci a dle uniklého záběru z vývoje jako Germáni i přemýšleli.|
Zdroj: Svět motorů
Přední kufr stačí tak akorát na basu piva. Je to sice francouzské auto, navrhli jej ale Němci a dle uniklého záběru z vývoje jako Germáni i přemýšleli.|
Zdroj: Svět motorů
Jako by nestačil malý otvor, tohle v něm určitě nechcete vidět, pokud to s roadsterem myslíte vážně. Motorový prostor je špinavý a orezlý, jsou viditelné i úniky oleje a trubky klimatizace jsou úplně ulomené.|
Zdroj: Svět motorů
Díru v nárazníku vyřešil předchozí majitel posunutím registrační značky nepatrně výš, než by měla být. To rozhodně nedoporučujeme.|
Zdroj: Svět motorů
Výměna zadních žárovek je jednoduchá jako facka, pokud náhodou nevsadíte jejich uložení do světla ve špatném úhlu, jako se to povedlo mně. Pak je už nedostanete ven. Použité světlo stojí v inzerci zhruba 2 až 5 tisíc korun.|
Zdroj: Svět motorů