Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Smart Roadster: Líbezný divnotvor

Roadster si vzal do parády i dvorní úpravce mercedesů Brabus. Jím laděné smarty měly až 74 kW a často speciální kola Brabus „Monoblock“, velmi náchylná na hliníkovou oxidaci.
Design interiéru připomíná ForTwo, nenechte se ale zmást, například rádio z něj pasovat nebude. Uměl být však podobně dobře vybavený a barevný.
Přední kufr se otevírá poněkud krkolomně, potažením za červenou páčku v kastlíku před spolujezdcem
Rychloměr a otáčkoměr měly všechny verze, dva prostřední budíky jsou raritnější. Ukazatel teploty chladicí kapaliny ukazuje skutečné hodnoty nad 100 stupňů Celsia.
28 Fotogalerie
František Pisarovič
Diskuze (1)

Co je lákavější než dovoz auta z ciziny? Dovoz levného kabrioletu z ciziny uprostřed zimy, když jsou jejich ceny na dně. A ty u Smartu Roadster jsou někdy opravdu lákavé. Má tato plastová střela s motorem uprostřed i stinné stránky?

Dvoumístný kabriolet s motorem uprostřed a pohonem zadních kol, navíc s hmotností menší než původní Lotus Elise. Nezní to náhodou jako sen? Ano i ne. Tím autem je totiž jeden z největších propadáků evropského automobilového průmyslu posledních desetiletí, slovutný, leč drobný Smart Roadster.

Selanka, budíček…

Příběh roadsteru vyráběného mezi lety 2002 a 2005 začíná již v roce 1998, těsně před uvedením prvního auta značky na trh, jímž bylo City Coupé. Zhruba pár měsíců před jeho představením pronikly na veřejnost obavy o stabilitu inovativně postaveného vozu s pouhými 2,5 metry na délku. Když poté jeden z prvních kusů skončil při bouračce posazený na kolmých zadních vratech a jeho fotka se objevila na titulní stránce německého deníku, vznikl skandál. To je něco, co nepotřebuje u zrodu nového modelu ani zavedená značka, natožpak úplně nová firma.

Původní plán prodat 200.000 autíček ročně tak utrpěl hned ze dvou stran: muselo se zapracovat na elektronické stabilizaci a širším obutí, což znamenalo vyšší vývojové náklady, a tedy i vyšší cenu, která City Coupé posunula do prémiových sfér. A pak zde byla nezáviděníhodná publicita. Kombinace obou faktorů zkrouhla objem prodaných vozů v prvním roce výroby na asi 80 tisíc a značka k tomu, aby přežila, zoufale potřebovala další modely.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (1)