V Ústí nad Orlicí jsme objevili dvě úplně nová koranda. Na dotaz, zda bychom v nich mohli rovnou odjet, jsme dostali jen strohou odpověď: „Obě jsou dávno prodaná!“|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.6 E-XDI|
Zdroj: Svět motorů
Motor E-Motion|
Zdroj: Svět motorů
S devítipalcovým multimediálním displejem, světlým čalouněním a modrým náladovým podsvícením interiéru vypadá korando luxusně|
Zdroj: Svět motorů
Na tuhle kombinaci výbavy v bazaru těžko narazíte: elektronická parkovací brzda byla standardem pouze u provedení 4x4, ventilovaná sedadla zase výhradně u nejvyššího stupně Premium. Jako nová vyjde tato sestava nejméně na 761 700 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2675 milimetrů a uvnitř je to hodně znát. Korando je prostorné auto.|
Zdroj: Svět motorů
Také si při prohlížení virtuálního přístrojového štítu okamžitě vybavíte kulisy z legendárního televizního seriálu Návštěvníci?|
Zdroj: Svět motorů
Zadní náprava využívá na rozdíl od mnoha soupeřů víceprvkové zavěšení standardně u všech verzí|
Zdroj: Svět motorů
Veškerá zavěšení a sponky zespodu vozu jsou vzorně ošetřeny vůči korozi, podle zkušených mechaniků zde ani po nájezdu 100 000 km nic neodpadá|
Zdroj: Svět motorů
Při snaze o co nejúspornější jízdu tempem kochání jsme s motorem 1.5 T-GDI dosáhli průměru 6,8 litru, není však problém jezdit běžně za deset|
Zdroj: Svět motorů
SsangYong Korando|
Zdroj: Svět motorů
2013: Představení velkého, až jedenáctimístného modelu Korando Turismo, vycházejícího z typu Rodius a nabízeného výhradně v Jižní Koreji.|
Zdroj: Svět motorů
V letech 2011 až 2017 v nabídce i odvozený pick-up Korando Sports.|
Zdroj: Svět motorů
Na jaře odhalení ženevského konceptu SIV-2, předobrazu chystaného nástupce koranda.|
Zdroj: Svět motorů
SsangYong Korando|
Zdroj: Svět motorů
SsangYong Korando|
Zdroj: Svět motorů
SsangYong Korando|
Zdroj: Svět motorů
Raritu mezi korandy představuje dnes už téměř čtyřicetileté přeznačené Isuzu Trooper s označení Korando Family|
Zdroj: Svět motorů
V minulosti se Korando II dokázalo pochlubit dokonce verzí kabriolet. Českého trhu se však bohužel netýkala. Dnes jde o unikátní sběratelský skvost.|
Zdroj: Svět motorů
Elektromobil Korando E-Motion se navenek výrazně liší. V případě zájmu o něj však musíte vyrazit do Německa. Ceny začínají těsně pod milionem. Výhody? Stejný kufr jako u spalovacích verzí, sedmiletá záruka místo pětileté, značky pro bezplatné parkování.|
Zdroj: Svět motorů
Přestože v Evropě se korando už od minulé generace z roku 2010 chlubí zcela novým logem, v domácí Jižní Koreji dodnes využívá původní motiv|
Zdroj: Svět motorů
Díky spoustě přesných tlačítek na palubní desce a slušnému výhledu rozměrnými okny se korando příjemně ovládá, v případě dominantního motoru 1.5 T-GDI pohodu v kabině neruší ani hluk|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Interiér levnějších verzí působí dotaženě, bez podsvíceného obkladu před spolujezdcem nebo velkých displejů se většina cestujících obejde|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Základní, osmipalcová středová obrazovka pro většinu situací stačí, vadí jen nemožnost spárování s navigací v mobilním telefonu|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
V případě novinářských vozů představuje samozřejmost tlačítkové startování, klasický klíček ve spínací skřínce však budí více důvěry|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zavazadelník o objemu 551 litrů (s prohlubní pro rezervu) pro rodinné potřeby dostačuje, výhodou je možnost vytvoření ohrádek z rozdělené podlahy|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Diodové světlomety představují u lidového koranda možná až zbytečný luxus, slušně svítí i projektorové halogeny|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
„Co bylo černé jako nové, zůstane černé i po sto tisících kilometrů,“ chválí podvozek koranda na základě vlastních zkušeností Richard Dušek|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek