Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý SsangYong Korando IV: Trhák z Guinnessovky. Vyplatí se?

SsangYong Korando
V Ústí nad Orlicí jsme objevili dvě úplně nová koranda. Na dotaz, zda bychom v nich mohli rovnou odjet, jsme dostali jen strohou odpověď: „Obě jsou dávno prodaná!“
Motor 1.6 E-XDI
Motor E-Motion
52 Fotogalerie
Lukáš Prejzek
Diskuze (2)

Značka SsangYong se na českém trhu objevila už před třemi desetiletími. Za tu dobu několikrát vystřídala své majitele, tuzemské obchodní zastoupení, modelové portfolio, techniku i designový směr. Korando přežilo vše, přesto jde v každé generaci o úplně jiné auto. A to poslední se ani nestačí vyrábět.

Vůbec poprvé se čtenáři Světa motorů o jakémsi SsangYongu Korando dozvěděli už v osmdesátých letech, kdy redakce pod tímto exotickým názvem představila pod korejskou značkou montované japonské Isuzu Trooper, později i u nás prodávané pod jménem Opel Monterey. Pětidveřový terénní model délky 4,5 metru se čtyřválcem 2,2 litru z období 1987–1995 však byl jen doplňkem výrobního programu. Skutečně první SsangYong Korando se totiž představil už v roce 1982, a to jako upravený licenční Jeep Willis.

O zahraniční partnery přitom neměl SsangYong nikdy nouzi, korando druhé generace se zase o čtrnáct let později zhlédlo v technice Mercedesu. Kontroverzní třídveřový crossover s žebřinovým rámem tehdy zahájil úspěšné tažení i v České republice. A z našeho trhu korando nezmizelo dodnes, přestože s prapůvodními modely má nyní společné pouze jméno. To je dokonce zapsáno v Guinnessově knize rekordů jako nejdéle používané obchodní označení produktu v celé Jižní Koreji.

Video placeholder
SsangYong Korando: představení multimediálního systému • Zdroj: Auto.cz

Moderní čtyřicátník

„Když před pár lety probíhala jednání o zahájení prodeje SsangYongu v naší společnosti, byl jsem vůči téhle značce dost skeptický,“ přiznává dnes vedoucí prodeje Richard Dušek z dealerství Suchomel New. „Dokud jsme měli v nabídce jen modely Tivoli a Rexton, odbyt skutečně nebyl nic moc,“ vzpomíná. „Jenže jakmile na trh před třemi lety dorazilo korando, zájem o celou značku obrovsky zvedlo,“ porovnává. Za pravdu mu dávají i oficiální statistiky SDA – s počtem 1043 kusů stanul SsangYong Korando za loňský rok na 31. příčce nejžádanějších modelů tuzemského trhu. Za sebou tak nechal i tak známé kompaktní konkurenty, jako jsou Peugeot 3008, Hyundai Kona, Seat Ateca nebo Toyota C-HR.

Přestože původní nabídka aktuálního koranda obsahovala díky dieselu i benzinovému motoru, manuální i samočinné převodovce a pohonu předních nebo zadních kol celkem osm kombinovatelných verzí, dnešní zájemce volí v drtivé většině střední výbavovou specifikaci Style Plus s předním pohonem a automatem. Diesel z nabídky vypadl loni, naopak v Německu dnes nové korando získáte i v čistě elektrickém provedení E-Motion. A když už jsme u exotických verzí, v domácí Jižní Koreji se korando prodává i v dynamické variantě R-Plus. Jde však jen o optický paket ke standardnímu motoru 1.5 T-GDI, posílenému však o pět kilowattů na 125 kW.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (2)