Ojetý Volkswagen Arteon (typ 3G): Drahý, ale funguje

4/27
Zavřít
  • Arteon je přímým následníkem čtyřdveřového pseudokupé CC (zpočátku označovaného Passat CC), proti němu je však prostornější a díky výklopným pátým dveřím praktičtější. Hierarchicky stojí nad passatem, ale vlajkovou lodí značky VW není – tuhle roli po odchodu pompézního phaetonu netypicky převzalo velké SUV Touareg III. Zde arteon před faceliftem, ve zdobnější výbavové linii Elegance s větším podílem „chromu“.
    Arteon je přímým následníkem čtyřdveřového pseudokupé CC (zpočátku označovaného Passat CC), proti němu je však prostornější a díky výklopným pátým dveřím praktičtější. Hierarchicky stojí nad passatem, ale vlajkovou lodí značky VW není – tuhle roli po odchodu pompézního phaetonu netypicky převzalo velké SUV Touareg III. Zde arteon před faceliftem, ve zdobnější výbavové linii Elegance s větším podílem „chromu“.| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní deska nezastírá, že pochází přímo z Passatu B8. Liší je jen některé dekory a potahové materiály. Zde interiér staršího provedení z let z let 2017–2020, s praktičtějšími konvenčními ovladači ventilace i tlačítky na volantu.
    Palubní deska nezastírá, že pochází přímo z Passatu B8. Liší je jen některé dekory a potahové materiály. Zde interiér staršího provedení z let z let 2017–2020, s praktičtějšími konvenčními ovladači ventilace i tlačítky na volantu.| Zdroj: Svět motorů
  • Mladší interiér faceliftových kusů s novým infotainmentem už plošně sází na modernější a výrobně levnější dotykové ovládání – ovládání klimatizace i „virtuálních“ tlačítek na volantu už není tak intuitivní. Zmizely i analogové hodiny.
    Mladší interiér faceliftových kusů s novým infotainmentem už plošně sází na modernější a výrobně levnější dotykové ovládání – ovládání klimatizace i „virtuálních“ tlačítek na volantu už není tak intuitivní. Zmizely i analogové hodiny.| Zdroj: Svět motorů
  • Panel klimatizace po faceliftu
    Panel klimatizace po faceliftu| Zdroj: Svět motorů
  • Arteon sdílí se superbem delší podlahovou plošinu s rozvorem náprav 2,84 m, v podélné prostornosti jsou si oba vozy rovnocenné. Pod svažující se střechou liftbacku ale není moc místa pro hlavu, u verze se střešním oknem tak maximálně pro osoby do 185 cm (fi gurant 183 cm). Kombi Shooting Brake má vzadu střechu o dost vyšší.
    Arteon sdílí se superbem delší podlahovou plošinu s rozvorem náprav 2,84 m, v podélné prostornosti jsou si oba vozy rovnocenné. Pod svažující se střechou liftbacku ale není moc místa pro hlavu, u verze se střešním oknem tak maximálně pro osoby do 185 cm (fi gurant 183 cm). Kombi Shooting Brake má vzadu střechu o dost vyšší.| Zdroj: Svět motorů
  • Arteon prakticky nemá klasický celistvý přední nárazník. Celá jeho příď je důmyslná skládačka mřížek a rohových dílů, které jdou v případě potřeby měnit samostatně. Snižuje to náklady při drobných poškozeních. Zde například přední roh ze sportovnějšího nárazníku R-Line. Přeskládat nárazníky například z Elegance na R-Line není problém, ale znalce modelu tím neošálíte.
    Arteon prakticky nemá klasický celistvý přední nárazník. Celá jeho příď je důmyslná skládačka mřížek a rohových dílů, které jdou v případě potřeby měnit samostatně. Snižuje to náklady při drobných poškozeních. Zde například přední roh ze sportovnějšího nárazníku R-Line. Přeskládat nárazníky například z Elegance na R-Line není problém, ale znalce modelu tím neošálíte.| Zdroj: Svět motorů
  • Benzinová 2.0 TSI tu fungují dobře, slabším místem občas bývá jen termoregulátor, tedy rozvaděč vody s elektricky řízenými ventilky nahrazujícími termostat. Buď kolem něj teče voda (těsnění zhruba 1500 Kč + práce), nebo vzácně selže celý (nový 9500 Kč). Vodní pumpa u 2.0 TSI je poháněna malým řemínkem.
    Benzinová 2.0 TSI tu fungují dobře, slabším místem občas bývá jen termoregulátor, tedy rozvaděč vody s elektricky řízenými ventilky nahrazujícími termostat. Buď kolem něj teče voda (těsnění zhruba 1500 Kč + práce), nebo vzácně selže celý (nový 9500 Kč). Vodní pumpa u 2.0 TSI je poháněna malým řemínkem.| Zdroj: Svět motorů
  • Kufr s 563 litrů je proti superbu pouze mělčí, běžným potřebám s přehledem postačuje. Rozměrné páté dveře můžete ovládat i máchnutím nohy pod nárazníkem, jak je dnes moderní. Překrásná zlatá metalíza Kurkuma se nabízela jen do faceliftu.
    Kufr s 563 litrů je proti superbu pouze mělčí, běžným potřebám s přehledem postačuje. Rozměrné páté dveře můžete ovládat i máchnutím nohy pod nárazníkem, jak je dnes moderní. Překrásná zlatá metalíza Kurkuma se nabízela jen do faceliftu.| Zdroj: Svět motorů
  • Brzy rezavějící brzdové kotouče jsou inventářem všech koncernových modelů na platformě MQB, drahý arteon nevyjímaje. Opravdu účinnou prevencí je jezdit a brzdit, ovšem zároveň nepřetěžovat tak, aby se přehřály. Rakovinu pak spolehlivě odstartuje každé delší stání.
    Brzy rezavějící brzdové kotouče jsou inventářem všech koncernových modelů na platformě MQB, drahý arteon nevyjímaje. Opravdu účinnou prevencí je jezdit a brzdit, ovšem zároveň nepřetěžovat tak, aby se přehřály. Rakovinu pak spolehlivě odstartuje každé delší stání.| Zdroj: Svět motorů
  • Arteon ještě mohl mít i klasické budíky, častěji se ale setkáte virtuálním přístrojovým štítem Active Info Display, známým i z jiných koncernových vozů. Nezlobí, přesto neškodí vědět, že by vyšel na 50 000 Kč.
    Arteon ještě mohl mít i klasické budíky, častěji se ale setkáte virtuálním přístrojovým štítem Active Info Display, známým i z jiných koncernových vozů. Nezlobí, přesto neškodí vědět, že by vyšel na 50 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Kombi Shooting Brake přišlo až s faceliftem (2020). Stejně jako liftback má bezrámová boční okna a cílí spíše na individualisty. Zde nejrychlejší provedení Shooting Brake R s divokým 2.0 TSI/235 kW, robustnějším DSG typu DQ500 a dokonalejší verzí čtyřkolky se stranovým torque-vectoringem. S odstraněným omezovačem jede až 270 km/h.
    Kombi Shooting Brake přišlo až s faceliftem (2020). Stejně jako liftback má bezrámová boční okna a cílí spíše na individualisty. Zde nejrychlejší provedení Shooting Brake R s divokým 2.0 TSI/235 kW, robustnějším DSG typu DQ500 a dokonalejší verzí čtyřkolky se stranovým torque-vectoringem. S odstraněným omezovačem jede až 270 km/h.| Zdroj: Svět motorů
  • Vyšší verze multimediálního systému a navigace Discover Pro je propracovaná, lze v ní částečně listovat gesty a na některých trzích se s ní pojil i předplacený datový internet. Na poctivém skleněném displeji bohužel svítí sebemenší mastnota z prstu. S rozhraním App Connect nabídne širší konektivitu se smartphony včetně zrcadlení obsahu
    Vyšší verze multimediálního systému a navigace Discover Pro je propracovaná, lze v ní částečně listovat gesty a na některých trzích se s ní pojil i předplacený datový internet. Na poctivém skleněném displeji bohužel svítí sebemenší mastnota z prstu. S rozhraním App Connect nabídne širší konektivitu se smartphony včetně zrcadlení obsahu| Zdroj: Svět motorů
  • Vyšší verze multimediálního systému a navigace Discover Pro je propracovaná, lze v ní částečně listovat gesty a na některých trzích se s ní pojil i předplacený datový internet. Na poctivém skleněném displeji bohužel svítí sebemenší mastnota z prstu. S rozhraním App Connect nabídne širší konektivitu se smartphony včetně zrcadlení obsahu
    Vyšší verze multimediálního systému a navigace Discover Pro je propracovaná, lze v ní částečně listovat gesty a na některých trzích se s ní pojil i předplacený datový internet. Na poctivém skleněném displeji bohužel svítí sebemenší mastnota z prstu. S rozhraním App Connect nabídne širší konektivitu se smartphony včetně zrcadlení obsahu| Zdroj: Svět motorů
  • Skromnější mechanický základ arteonu naplno vynikne v tomto porovnání náprav s prémiovým Audi A4/A5 (vlevo), které používá kinematicky dokonalejší a materiálově robustnější řešení. Marná sláva, podvozek velkého VW se mechanicky v zásadě neliší od toho, jaký je použit u Volkswagenu Golf či Seatu Leon (když mají pohon všech kol). Výhodou artoenu jsou ale kvalitní magnetoreologické tlumiče – když má podvozek DCC.
    Skromnější mechanický základ arteonu naplno vynikne v tomto porovnání náprav s prémiovým Audi A4/A5 (vlevo), které používá kinematicky dokonalejší a materiálově robustnější řešení. Marná sláva, podvozek velkého VW se mechanicky v zásadě neliší od toho, jaký je použit u Volkswagenu Golf či Seatu Leon (když mají pohon všech kol). Výhodou artoenu jsou ale kvalitní magnetoreologické tlumiče – když má podvozek DCC.| Zdroj: Svět motorů
  • Vrzání silentbloků předních ramen (na snímku), známé z passatů i škodovek, by se už arteonu týkat nemělo, ani klepání zadních tlumičů u kusů s DCC. Celkově hodně těží z pozdějšího vstupu na trh, kdy se už dětské nemoci vychytaly na starších sourozencích.
    Vrzání silentbloků předních ramen (na snímku), známé z passatů i škodovek, by se už arteonu týkat nemělo, ani klepání zadních tlumičů u kusů s DCC. Celkově hodně těží z pozdějšího vstupu na trh, kdy se už dětské nemoci vychytaly na starších sourozencích.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Arteon
    Volkswagen Arteon| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Arteon
    Volkswagen Arteon| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Arteon
    Volkswagen Arteon| Zdroj: Svět motorů
  • Světlomety LED má arteon vždy. Tenhle sice nemá inteligentnější verzi spolupracující s navigací, ale i tak jsme byli spokojeni. Ani po faceliftu tu ještě nenajdete LED Matrix IQ.Light, ale světlomety LED Plus s DLA také umějí vystínit protijedoucí vozy.
    Světlomety LED má arteon vždy. Tenhle sice nemá inteligentnější verzi spolupracující s navigací, ale i tak jsme byli spokojeni. Ani po faceliftu tu ještě nenajdete LED Matrix IQ.Light, ale světlomety LED Plus s DLA také umějí vystínit protijedoucí vozy.| Zdroj: Svět motorů
  • Pavel Krbec je velký znalec techniky koncernu Volkswagen, nemá problém nazvat věci pravým jménem. Celkovou spolehlivost arteonů pochvaluje, s autem vycházejícím z osvědčené techniky Passatu B8 nejde šlápnout moc vedle.
    Pavel Krbec je velký znalec techniky koncernu Volkswagen, nemá problém nazvat věci pravým jménem. Celkovou spolehlivost arteonů pochvaluje, s autem vycházejícím z osvědčené techniky Passatu B8 nejde šlápnout moc vedle.| Zdroj: Svět motorů
  • Na rozdíl od starších passatů už arteon nerozlišoval pohodlnější „ortopedická“ sedadla na varianty ergoComfort a ergoActive, ale už je jednotně nazývá prvním názvem. S touhle plaketkou už jsou vždy masážní, za paměťové funkce a odvětrávání se ale ještě připlácelo.
    Na rozdíl od starších passatů už arteon nerozlišoval pohodlnější „ortopedická“ sedadla na varianty ergoComfort a ergoActive, ale už je jednotně nazývá prvním názvem. S touhle plaketkou už jsou vždy masážní, za paměťové funkce a odvětrávání se ale ještě připlácelo.| Zdroj: Svět motorů
  • Většina arteonů má baterie EFB značky MOLL, které v některých škodovkách s bohatší elektroinstalací nevydržely ani dva roky. Tady ale i nejstarší kusy běžně jezdí s původní baterií. Spíše než rozdílnou kvalitou to bude zdařilejším napěťovým managementem.
    Většina arteonů má baterie EFB značky MOLL, které v některých škodovkách s bohatší elektroinstalací nevydržely ani dva roky. Tady ale i nejstarší kusy běžně jezdí s původní baterií. Spíše než rozdílnou kvalitou to bude zdařilejším napěťovým managementem.| Zdroj: Svět motorů
  • Výhodou „bezfiltrového“ 2.0 TSI/206 kW s kódem DJHC je odolnost proti zarůstání sacích ventilů karbonem. Využívá ještě původní řešení s kombinovaným vstřikováním HPI/MPI. To nepřímé, oplachující sací ventily, uplatňuje v nejběžnějším režimu nízké zátěže.
    Výhodou „bezfiltrového“ 2.0 TSI/206 kW s kódem DJHC je odolnost proti zarůstání sacích ventilů karbonem. Využívá ještě původní řešení s kombinovaným vstřikováním HPI/MPI. To nepřímé, oplachující sací ventily, uplatňuje v nejběžnějším režimu nízké zátěže.| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkové ambientní osvětlení interiéru nabízelo před faceliftem jen tři barvy, po něm třicet
    Příplatkové ambientní osvětlení interiéru nabízelo před faceliftem jen tři barvy, po něm třicet| Zdroj: Svět motorů
  • Svar výfukových trubek praskl. Možná jde o důsledek sednutí auta na břicho, na něž ukazují i lehce zvlněné prahy.
    Svar výfukových trubek praskl. Možná jde o důsledek sednutí auta na břicho, na něž ukazují i lehce zvlněné prahy.| Zdroj: Svět motorů
  • Vozy s příplatkovými akustickými skly (kód výbavy PAP) jsou citelně tišší, doporučujeme je zvláště u dieselů
    Vozy s příplatkovými akustickými skly (kód výbavy PAP) jsou citelně tišší, doporučujeme je zvláště u dieselů| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Arteon
    Volkswagen Arteon| Zdroj: Svět motorů
Arteon je přímým následníkem čtyřdveřového pseudokupé CC (zpočátku označovaného Passat CC), proti němu je však prostornější a díky výklopným pátým dveřím praktičtější. Hierarchicky stojí nad passatem, ale vlajkovou lodí značky VW není – tuhle roli po odchodu pompézního phaetonu netypicky převzalo velké SUV Touareg III. Zde arteon před faceliftem, ve zdobnější výbavové linii Elegance s větším podílem „chromu“.
Palubní deska nezastírá, že pochází přímo z Passatu B8. Liší je jen některé dekory a potahové materiály. Zde interiér staršího provedení z let z let 2017–2020, s praktičtějšími konvenčními ovladači ventilace i tlačítky na volantu.
Mladší interiér faceliftových kusů s novým infotainmentem už plošně sází na modernější a výrobně levnější dotykové ovládání – ovládání klimatizace i „virtuálních“ tlačítek na volantu už není tak intuitivní. Zmizely i analogové hodiny.
Panel klimatizace po faceliftu
Arteon sdílí se superbem delší podlahovou plošinu s rozvorem náprav 2,84 m, v podélné prostornosti jsou si oba vozy rovnocenné. Pod svažující se střechou liftbacku ale není moc místa pro hlavu, u verze se střešním oknem tak maximálně pro osoby do 185 cm (fi gurant 183 cm). Kombi Shooting Brake má vzadu střechu o dost vyšší.
Arteon prakticky nemá klasický celistvý přední nárazník. Celá jeho příď je důmyslná skládačka mřížek a rohových dílů, které jdou v případě potřeby měnit samostatně. Snižuje to náklady při drobných poškozeních. Zde například přední roh ze sportovnějšího nárazníku R-Line. Přeskládat nárazníky například z Elegance na R-Line není problém, ale znalce modelu tím neošálíte.
Benzinová 2.0 TSI tu fungují dobře, slabším místem občas bývá jen termoregulátor, tedy rozvaděč vody s elektricky řízenými ventilky nahrazujícími termostat. Buď kolem něj teče voda (těsnění zhruba 1500 Kč + práce), nebo vzácně selže celý (nový 9500 Kč). Vodní pumpa u 2.0 TSI je poháněna malým řemínkem.
Kufr s 563 litrů je proti superbu pouze mělčí, běžným potřebám s přehledem postačuje. Rozměrné páté dveře můžete ovládat i máchnutím nohy pod nárazníkem, jak je dnes moderní. Překrásná zlatá metalíza Kurkuma se nabízela jen do faceliftu.
Brzy rezavějící brzdové kotouče jsou inventářem všech koncernových modelů na platformě MQB, drahý arteon nevyjímaje. Opravdu účinnou prevencí je jezdit a brzdit, ovšem zároveň nepřetěžovat tak, aby se přehřály. Rakovinu pak spolehlivě odstartuje každé delší stání.
Arteon ještě mohl mít i klasické budíky, častěji se ale setkáte virtuálním přístrojovým štítem Active Info Display, známým i z jiných koncernových vozů. Nezlobí, přesto neškodí vědět, že by vyšel na 50 000 Kč.
Kombi Shooting Brake přišlo až s faceliftem (2020). Stejně jako liftback má bezrámová boční okna a cílí spíše na individualisty. Zde nejrychlejší provedení Shooting Brake R s divokým 2.0 TSI/235 kW, robustnějším DSG typu DQ500 a dokonalejší verzí čtyřkolky se stranovým torque-vectoringem. S odstraněným omezovačem jede až 270 km/h.
Vyšší verze multimediálního systému a navigace Discover Pro je propracovaná, lze v ní částečně listovat gesty a na některých trzích se s ní pojil i předplacený datový internet. Na poctivém skleněném displeji bohužel svítí sebemenší mastnota z prstu. S rozhraním App Connect nabídne širší konektivitu se smartphony včetně zrcadlení obsahu
Vyšší verze multimediálního systému a navigace Discover Pro je propracovaná, lze v ní částečně listovat gesty a na některých trzích se s ní pojil i předplacený datový internet. Na poctivém skleněném displeji bohužel svítí sebemenší mastnota z prstu. S rozhraním App Connect nabídne širší konektivitu se smartphony včetně zrcadlení obsahu
Skromnější mechanický základ arteonu naplno vynikne v tomto porovnání náprav s prémiovým Audi A4/A5 (vlevo), které používá kinematicky dokonalejší a materiálově robustnější řešení. Marná sláva, podvozek velkého VW se mechanicky v zásadě neliší od toho, jaký je použit u Volkswagenu Golf či Seatu Leon (když mají pohon všech kol). Výhodou artoenu jsou ale kvalitní magnetoreologické tlumiče – když má podvozek DCC.
Vrzání silentbloků předních ramen (na snímku), známé z passatů i škodovek, by se už arteonu týkat nemělo, ani klepání zadních tlumičů u kusů s DCC. Celkově hodně těží z pozdějšího vstupu na trh, kdy se už dětské nemoci vychytaly na starších sourozencích.
Volkswagen Arteon
Volkswagen Arteon
Volkswagen Arteon
Světlomety LED má arteon vždy. Tenhle sice nemá inteligentnější verzi spolupracující s navigací, ale i tak jsme byli spokojeni. Ani po faceliftu tu ještě nenajdete LED Matrix IQ.Light, ale světlomety LED Plus s DLA také umějí vystínit protijedoucí vozy.
Pavel Krbec je velký znalec techniky koncernu Volkswagen, nemá problém nazvat věci pravým jménem. Celkovou spolehlivost arteonů pochvaluje, s autem vycházejícím z osvědčené techniky Passatu B8 nejde šlápnout moc vedle.
Na rozdíl od starších passatů už arteon nerozlišoval pohodlnější „ortopedická“ sedadla na varianty ergoComfort a ergoActive, ale už je jednotně nazývá prvním názvem. S touhle plaketkou už jsou vždy masážní, za paměťové funkce a odvětrávání se ale ještě připlácelo.
Většina arteonů má baterie EFB značky MOLL, které v některých škodovkách s bohatší elektroinstalací nevydržely ani dva roky. Tady ale i nejstarší kusy běžně jezdí s původní baterií. Spíše než rozdílnou kvalitou to bude zdařilejším napěťovým managementem.
Výhodou „bezfiltrového“ 2.0 TSI/206 kW s kódem DJHC je odolnost proti zarůstání sacích ventilů karbonem. Využívá ještě původní řešení s kombinovaným vstřikováním HPI/MPI. To nepřímé, oplachující sací ventily, uplatňuje v nejběžnějším režimu nízké zátěže.
Příplatkové ambientní osvětlení interiéru nabízelo před faceliftem jen tři barvy, po něm třicet
Svar výfukových trubek praskl. Možná jde o důsledek sednutí auta na břicho, na něž ukazují i lehce zvlněné prahy.
Vozy s příplatkovými akustickými skly (kód výbavy PAP) jsou citelně tišší, doporučujeme je zvláště u dieselů
Volkswagen Arteon