Ojetý Volkswagen Golf VIII (typ CD, CG): Velký krok pro golf, malý pro lidstvo

19/28
Přehled fotografií
Zavřít
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér působí uklizeně, ale lacině. Vše je v displejích. S levnějším volantem s fyzickými tlačítky se méně navztekáte, luxusnější s dotykovými ploškami je nepraktický. Zde startovní výbava Life s původním menším „rádiem“ Composition, u nás nabízeným do loňska.
    Interiér působí uklizeně, ale lacině. Vše je v displejích. S levnějším volantem s fyzickými tlačítky se méně navztekáte, luxusnější s dotykovými ploškami je nepraktický. Zde startovní výbava Life s původním menším „rádiem“ Composition, u nás nabízeným do loňska.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadelník kombi (na snímku) objemem 611 l sice za sesterskou octavií trochu zaostává, zato má o 8 cm delší ložnou plochu. Kufr hatchacku zůstává na 380 l (jako u předchůdce), vzácný plug-in eHybrid/GTE má jen 273 l.
    Zavazadelník kombi (na snímku) objemem 611 l sice za sesterskou octavií trochu zaostává, zato má o 8 cm delší ložnou plochu. Kufr hatchacku zůstává na 380 l (jako u předchůdce), vzácný plug-in eHybrid/GTE má jen 273 l.| Zdroj: Svět motorů
  • Už základní sedadla verze Life jsou pohodlná jako nikdy v historii golfu, obě přední místa mají i bederní opěrky. Tahle efektnější ergoActive (u Style standardní) přidávají elektrické ovládání i částečnou masáž, ale zásadně kvalitnější posez už nenabídnou. Díky potahu z látky microfl eece jsou v létě i méně prodyšná.
    Už základní sedadla verze Life jsou pohodlná jako nikdy v historii golfu, obě přední místa mají i bederní opěrky. Tahle efektnější ergoActive (u Style standardní) přidávají elektrické ovládání i částečnou masáž, ale zásadně kvalitnější posez už nenabídnou. Díky potahu z látky microfl eece jsou v létě i méně prodyšná.| Zdroj: Svět motorů
  • Praktičtější kombi Variant nabídne díky delšímu rozvoru náprav prostornost srovnatelnou s octavií, v kratším hatchbacku je před koleny o 6 cm méně. Sedáky jsou komfortně dlouhé, v české specifi kaci má i nižší výbava Life třízónovou klimatizaci.
    Praktičtější kombi Variant nabídne díky delšímu rozvoru náprav prostornost srovnatelnou s octavií, v kratším hatchbacku je před koleny o 6 cm méně. Sedáky jsou komfortně dlouhé, v české specifi kaci má i nižší výbava Life třízónovou klimatizaci.| Zdroj: Svět motorů
  • V případě infotainmentu řady Discover, tedy přístrojů s 10“ displejem, si můžete přes integrovaný kiosek (Shop) dokupovat služby či přidávat funkce svému vozu. Třeba vícebarevné náladové osvětlení, světelný asistent Light Assist, u nižších variant přístroje (Ready2Discover) se takto dá doplnit i chybějící navigace nebo čtení dopravních značek.
    V případě infotainmentu řady Discover, tedy přístrojů s 10“ displejem, si můžete přes integrovaný kiosek (Shop) dokupovat služby či přidávat funkce svému vozu. Třeba vícebarevné náladové osvětlení, světelný asistent Light Assist, u nižších variant přístroje (Ready2Discover) se takto dá doplnit i chybějící navigace nebo čtení dopravních značek.| Zdroj: Svět motorů
  • Digitální přístrojový štít nabídne mnoho stylů zobrazení, můžete si třeba do otáčkoměru zasadit údaj o teplotě vody i oleje. Navigační mapu umí při kombinaci s Discover Pro vždy, s Discover Media/ Ready2Discover jen někdy.
    Digitální přístrojový štít nabídne mnoho stylů zobrazení, můžete si třeba do otáčkoměru zasadit údaj o teplotě vody i oleje. Navigační mapu umí při kombinaci s Discover Pro vždy, s Discover Media/ Ready2Discover jen někdy.| Zdroj: Svět motorů
  • U benzinových kubatur 1.0 a 1.5 dostanete automat jen ve spojení s mild-hybridem, označovaným eTSI. Ve městě zkultivuje rozjíždění a zrychlí reakce na plyn, nechá vás i plachtit s vypnutým motorem. Něco uspoří, ale také vám propašuje do auta díly za dalších 100 000 Kč. Tady jsou v pořadí shora dolů: startér-generátor s řemenem a kladkou, baterie 48V 0,6 kWh, napěťový měnič 12V/48V.
    U benzinových kubatur 1.0 a 1.5 dostanete automat jen ve spojení s mild-hybridem, označovaným eTSI. Ve městě zkultivuje rozjíždění a zrychlí reakce na plyn, nechá vás i plachtit s vypnutým motorem. Něco uspoří, ale také vám propašuje do auta díly za dalších 100 000 Kč. Tady jsou v pořadí shora dolů: startér-generátor s řemenem a kladkou, baterie 48V 0,6 kWh, napěťový měnič 12V/48V.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze s automatem DSG přešly na levnější, elektronický volič režimů, takže manuální zásah je možný už jen přes pádla
    Verze s automatem DSG přešly na levnější, elektronický volič režimů, takže manuální zásah je možný už jen přes pádla| Zdroj: Svět motorů
  • Manuální převodovky už troubí k odchodu, mezi levnějšími kusy ale pořád převažují. Diesely a benzinově jednotky 1.5 TSI/110 kW dostaly odlehčený manuál MQ281 s velmi nízkým vnitřním odporem. Už teď ale někdy trpí netěsnostmi i opotřebenou synchronizací.
    Manuální převodovky už troubí k odchodu, mezi levnějšími kusy ale pořád převažují. Diesely a benzinově jednotky 1.5 TSI/110 kW dostaly odlehčený manuál MQ281 s velmi nízkým vnitřním odporem. Už teď ale někdy trpí netěsnostmi i opotřebenou synchronizací.| Zdroj: Svět motorů
  • U 10“ středového displeje (řada Discover) lze regulovat hlasitost či teplotu v interiéru jen taháním prstu po „touchslideru“. Bohužel je zatím neosvětlený, tudíž za tmy nepoužitelný.
    U 10“ středového displeje (řada Discover) lze regulovat hlasitost či teplotu v interiéru jen taháním prstu po „touchslideru“. Bohužel je zatím neosvětlený, tudíž za tmy nepoužitelný.| Zdroj: Svět motorů
  • Poprvé se v golfu objevuje i příplatkový projekční displej HUD, dobře čitelný i v protisvětle. Na bohatě vybavené kusy si ale v bazarech ještě počkáte, pokud vůbec přijdou…
    Poprvé se v golfu objevuje i příplatkový projekční displej HUD, dobře čitelný i v protisvětle. Na bohatě vybavené kusy si ale v bazarech ještě počkáte, pokud vůbec přijdou…| Zdroj: Svět motorů
  • Také golf podporuje moderní přenášení řidičských profi lů a nastavení z vozu do vozu. Pokud má auto přípravu pro mobilní klíč a aktivní on-line služby, lze ho zpřístupnit i smartphonem (přes NFC nebo mobilní aplikaci). Virtuální klíč můžete poslat na dálku i ověřeným dalším osobám.
    Také golf podporuje moderní přenášení řidičských profi lů a nastavení z vozu do vozu. Pokud má auto přípravu pro mobilní klíč a aktivní on-line služby, lze ho zpřístupnit i smartphonem (přes NFC nebo mobilní aplikaci). Virtuální klíč můžete poslat na dálku i ověřeným dalším osobám.| Zdroj: Svět motorů
  • Složitý plug-in hybrid s možností externího dobíjení je podobně jako u octavie k dispozici ve verzi 150 kW (Golf eHybrid) nebo 180 kW (Golf GTE). Technika obou je stejná (1.4 TSI/110 kW + elektromotor 80 kW), liší je jen naladění a výbava. Vysokonapěťová baterie s využitelnými 10,4 kWh se skládá z osmi bateriových modulů (35 000 Kč za kus). Elektromotor jako náhradní díl nejde koupit, musela by se kvůli němu objednat celá převodovka 6DSG DQ400e za 350 000 Kč.
    Složitý plug-in hybrid s možností externího dobíjení je podobně jako u octavie k dispozici ve verzi 150 kW (Golf eHybrid) nebo 180 kW (Golf GTE). Technika obou je stejná (1.4 TSI/110 kW + elektromotor 80 kW), liší je jen naladění a výbava. Vysokonapěťová baterie s využitelnými 10,4 kWh se skládá z osmi bateriových modulů (35 000 Kč za kus). Elektromotor jako náhradní díl nejde koupit, musela by se kvůli němu objednat celá převodovka 6DSG DQ400e za 350 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Zdobnější verze Style mají osvětlenou lištu mezi předními světlomety. Přední světlomety LED může mít golf trojího typu. Nejchytřejší, Matrix LED s dynamickou regulací, poznáte podle loga iQ.Light v rohu „obočí“.
    Zdobnější verze Style mají osvětlenou lištu mezi předními světlomety. Přední světlomety LED může mít golf trojího typu. Nejchytřejší, Matrix LED s dynamickou regulací, poznáte podle loga iQ.Light v rohu „obočí“.| Zdroj: Svět motorů
  • Varianty do 96 kW mají vzadu nezničitelnou torzní příčku (na snímku), od 110 kW je už zadní náprava víceprvková. U verzí s příplatkovými adaptivními tlumiči DCC jde regulovat tuhost v mnohem jemnějších krocích než dřív.
    Varianty do 96 kW mají vzadu nezničitelnou torzní příčku (na snímku), od 110 kW je už zadní náprava víceprvková. U verzí s příplatkovými adaptivními tlumiči DCC jde regulovat tuhost v mnohem jemnějších krocích než dřív.| Zdroj: Svět motorů
  • Golf Variant Alltrack ještě pořád existuje, ale s cenou už úplně uletěl (od 1,2 milionu Kč) a prodeje podle toho vypadají – spíš jde o kusovou záležitost. U nás se nabízí jen s 2.0 TDI/147 kW, jinde je k mání s povedeným 2.0 TSI/140 kW, kterému bychom možná věřili víc.
    Golf Variant Alltrack ještě pořád existuje, ale s cenou už úplně uletěl (od 1,2 milionu Kč) a prodeje podle toho vypadají – spíš jde o kusovou záležitost. U nás se nabízí jen s 2.0 TDI/147 kW, jinde je k mání s povedeným 2.0 TSI/140 kW, kterému bychom možná věřili víc.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: Svět motorů
  • Obě výkonové verze 1.5 TSI vypadají pod kapotou stejně, ale technicky se dost liší. Přidušená, úspornější varianta 96 kW se kromě Millerova cyklu, vyšší statické komprese a variabilního turba liší také klasičtějším hliníkovým blokem s ocelovými vložkami válců. Verze 110 kW má válce řešené nástřikem tvrdokovu.
    Obě výkonové verze 1.5 TSI vypadají pod kapotou stejně, ale technicky se dost liší. Přidušená, úspornější varianta 96 kW se kromě Millerova cyklu, vyšší statické komprese a variabilního turba liší také klasičtějším hliníkovým blokem s ocelovými vložkami válců. Verze 110 kW má válce řešené nástřikem tvrdokovu.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavěšení kol se od předchůdce vzhledově neliší, jen zakrytování je hladší a přední ramena dostala plastové aerodynamické spoilery, aby moc nekazila proudění pod vozem. S podvozkem ještě problémy nebývají, jde o příliš mladé auto. Brzdy jsou u našeho kusu původní a ještě minimálně 20 000 km vydrží.
    Zavěšení kol se od předchůdce vzhledově neliší, jen zakrytování je hladší a přední ramena dostala plastové aerodynamické spoilery, aby moc nekazila proudění pod vozem. S podvozkem ještě problémy nebývají, jde o příliš mladé auto. Brzdy jsou u našeho kusu původní a ještě minimálně 20 000 km vydrží.| Zdroj: Svět motorů
  • I menší „rádio“ Composition s dvojicí kruhových ovladačů po stranách podporuje App Connect, takže si můžete zrcadlit mobilní navigaci. Ikonku systému stop-start je lépe si připnout do listu rychlého přístupu.
    I menší „rádio“ Composition s dvojicí kruhových ovladačů po stranách podporuje App Connect, takže si můžete zrcadlit mobilní navigaci. Ikonku systému stop-start je lépe si připnout do listu rychlého přístupu.| Zdroj: Svět motorů
  • Jde to i bez hybridu. Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI/96 kW s manuálem + lehčí noha = hned jste s průměrem pod pěti litry!
    Jde to i bez hybridu. Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI/96 kW s manuálem + lehčí noha = hned jste s průměrem pod pěti litry!| Zdroj: Svět motorů
  • Rezervní kolo (byť jen dojezdové) je už čím díl větší vzácnost, takže i taková drobnost potěší. Pokud máte základní rozměr disku 7 x 16, pak se sem vejde i plnohodnotné.
    Rezervní kolo (byť jen dojezdové) je už čím díl větší vzácnost, takže i taková drobnost potěší. Pokud máte základní rozměr disku 7 x 16, pak se sem vejde i plnohodnotné.| Zdroj: Svět motorů
  • Koncern Volkswagen už neuznává žádné jiné konektory než USB-C, takže první jízdy často provází sakrování a hledání nejbližšího elektroobchodu s kabely a adaptéry. Slabá indukční dobíječka slouží spíš jen pro udržení baterie.
    Koncern Volkswagen už neuznává žádné jiné konektory než USB-C, takže první jízdy často provází sakrování a hledání nejbližšího elektroobchodu s kabely a adaptéry. Slabá indukční dobíječka slouží spíš jen pro udržení baterie.| Zdroj: Svět motorů
  • Konečně základní golf slušně svítí. Jeho statické světlomety LED sice neomráčí dosvitem, proti někdejším slaboučkým halogenům jde ale o velký pokrok.
    Konečně základní golf slušně svítí. Jeho statické světlomety LED sice neomráčí dosvitem, proti někdejším slaboučkým halogenům jde ale o velký pokrok.| Zdroj: Svět motorů
  • Konečně základní golf slušně svítí. Jeho statické světlomety LED sice neomráčí dosvitem, proti někdejším slaboučkým halogenům jde ale o velký pokrok.
    Konečně základní golf slušně svítí. Jeho statické světlomety LED sice neomráčí dosvitem, proti někdejším slaboučkým halogenům jde ale o velký pokrok.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Interiér působí uklizeně, ale lacině. Vše je v displejích. S levnějším volantem s fyzickými tlačítky se méně navztekáte, luxusnější s dotykovými ploškami je nepraktický. Zde startovní výbava Life s původním menším „rádiem“ Composition, u nás nabízeným do loňska.
Zavazadelník kombi (na snímku) objemem 611 l sice za sesterskou octavií trochu zaostává, zato má o 8 cm delší ložnou plochu. Kufr hatchacku zůstává na 380 l (jako u předchůdce), vzácný plug-in eHybrid/GTE má jen 273 l.
Už základní sedadla verze Life jsou pohodlná jako nikdy v historii golfu, obě přední místa mají i bederní opěrky. Tahle efektnější ergoActive (u Style standardní) přidávají elektrické ovládání i částečnou masáž, ale zásadně kvalitnější posez už nenabídnou. Díky potahu z látky microfl eece jsou v létě i méně prodyšná.
Praktičtější kombi Variant nabídne díky delšímu rozvoru náprav prostornost srovnatelnou s octavií, v kratším hatchbacku je před koleny o 6 cm méně. Sedáky jsou komfortně dlouhé, v české specifi kaci má i nižší výbava Life třízónovou klimatizaci.
V případě infotainmentu řady Discover, tedy přístrojů s 10“ displejem, si můžete přes integrovaný kiosek (Shop) dokupovat služby či přidávat funkce svému vozu. Třeba vícebarevné náladové osvětlení, světelný asistent Light Assist, u nižších variant přístroje (Ready2Discover) se takto dá doplnit i chybějící navigace nebo čtení dopravních značek.
Digitální přístrojový štít nabídne mnoho stylů zobrazení, můžete si třeba do otáčkoměru zasadit údaj o teplotě vody i oleje. Navigační mapu umí při kombinaci s Discover Pro vždy, s Discover Media/ Ready2Discover jen někdy.
U benzinových kubatur 1.0 a 1.5 dostanete automat jen ve spojení s mild-hybridem, označovaným eTSI. Ve městě zkultivuje rozjíždění a zrychlí reakce na plyn, nechá vás i plachtit s vypnutým motorem. Něco uspoří, ale také vám propašuje do auta díly za dalších 100 000 Kč. Tady jsou v pořadí shora dolů: startér-generátor s řemenem a kladkou, baterie 48V 0,6 kWh, napěťový měnič 12V/48V.
Verze s automatem DSG přešly na levnější, elektronický volič režimů, takže manuální zásah je možný už jen přes pádla
Manuální převodovky už troubí k odchodu, mezi levnějšími kusy ale pořád převažují. Diesely a benzinově jednotky 1.5 TSI/110 kW dostaly odlehčený manuál MQ281 s velmi nízkým vnitřním odporem. Už teď ale někdy trpí netěsnostmi i opotřebenou synchronizací.
U 10“ středového displeje (řada Discover) lze regulovat hlasitost či teplotu v interiéru jen taháním prstu po „touchslideru“. Bohužel je zatím neosvětlený, tudíž za tmy nepoužitelný.
Poprvé se v golfu objevuje i příplatkový projekční displej HUD, dobře čitelný i v protisvětle. Na bohatě vybavené kusy si ale v bazarech ještě počkáte, pokud vůbec přijdou…
Také golf podporuje moderní přenášení řidičských profi lů a nastavení z vozu do vozu. Pokud má auto přípravu pro mobilní klíč a aktivní on-line služby, lze ho zpřístupnit i smartphonem (přes NFC nebo mobilní aplikaci). Virtuální klíč můžete poslat na dálku i ověřeným dalším osobám.
Složitý plug-in hybrid s možností externího dobíjení je podobně jako u octavie k dispozici ve verzi 150 kW (Golf eHybrid) nebo 180 kW (Golf GTE). Technika obou je stejná (1.4 TSI/110 kW + elektromotor 80 kW), liší je jen naladění a výbava. Vysokonapěťová baterie s využitelnými 10,4 kWh se skládá z osmi bateriových modulů (35 000 Kč za kus). Elektromotor jako náhradní díl nejde koupit, musela by se kvůli němu objednat celá převodovka 6DSG DQ400e za 350 000 Kč.
Zdobnější verze Style mají osvětlenou lištu mezi předními světlomety. Přední světlomety LED může mít golf trojího typu. Nejchytřejší, Matrix LED s dynamickou regulací, poznáte podle loga iQ.Light v rohu „obočí“.
Varianty do 96 kW mají vzadu nezničitelnou torzní příčku (na snímku), od 110 kW je už zadní náprava víceprvková. U verzí s příplatkovými adaptivními tlumiči DCC jde regulovat tuhost v mnohem jemnějších krocích než dřív.
Golf Variant Alltrack ještě pořád existuje, ale s cenou už úplně uletěl (od 1,2 milionu Kč) a prodeje podle toho vypadají – spíš jde o kusovou záležitost. U nás se nabízí jen s 2.0 TDI/147 kW, jinde je k mání s povedeným 2.0 TSI/140 kW, kterému bychom možná věřili víc.
Volkswagen Golf
Obě výkonové verze 1.5 TSI vypadají pod kapotou stejně, ale technicky se dost liší. Přidušená, úspornější varianta 96 kW se kromě Millerova cyklu, vyšší statické komprese a variabilního turba liší také klasičtějším hliníkovým blokem s ocelovými vložkami válců. Verze 110 kW má válce řešené nástřikem tvrdokovu.
Zavěšení kol se od předchůdce vzhledově neliší, jen zakrytování je hladší a přední ramena dostala plastové aerodynamické spoilery, aby moc nekazila proudění pod vozem. S podvozkem ještě problémy nebývají, jde o příliš mladé auto. Brzdy jsou u našeho kusu původní a ještě minimálně 20 000 km vydrží.
I menší „rádio“ Composition s dvojicí kruhových ovladačů po stranách podporuje App Connect, takže si můžete zrcadlit mobilní navigaci. Ikonku systému stop-start je lépe si připnout do listu rychlého přístupu.
Jde to i bez hybridu. Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI/96 kW s manuálem + lehčí noha = hned jste s průměrem pod pěti litry!
Rezervní kolo (byť jen dojezdové) je už čím díl větší vzácnost, takže i taková drobnost potěší. Pokud máte základní rozměr disku 7 x 16, pak se sem vejde i plnohodnotné.
Koncern Volkswagen už neuznává žádné jiné konektory než USB-C, takže první jízdy často provází sakrování a hledání nejbližšího elektroobchodu s kabely a adaptéry. Slabá indukční dobíječka slouží spíš jen pro udržení baterie.
Konečně základní golf slušně svítí. Jeho statické světlomety LED sice neomráčí dosvitem, proti někdejším slaboučkým halogenům jde ale o velký pokrok.
Konečně základní golf slušně svítí. Jeho statické světlomety LED sice neomráčí dosvitem, proti někdejším slaboučkým halogenům jde ale o velký pokrok.
Volkswagen Golf