Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Volkswagen Golf VIII (typ CD, CG): Velký krok pro golf, malý pro lidstvo

Marek Oborník
Diskuze (0)

Osmou generaci Volkswagenu Golf s „beztlačítkovým“ interiérem v úvodu trápily vleklé problémy s elektronikou. Ty se už podařilo vyléčit a neměly by strašit už ani u ojetin – pokud dosavadní život neprospaly ve stodole. Víc vadí vysoké ceny, které už odrazují i tvrdé jádro tradičních zákazníků.

Golf byl celé dekády synonymem kvality a zdravé dávky konzervatismu. Na trh přicházel vychytaný, neobtěžoval samoúčelnými prvky, všechny věkové skupiny mu rozuměly. To ale platívalo i pro mobilní telefony Nokia, než je jednoho dne přestal svět potřebovat. Asi by šlo pochopit, proč Volkswagen cítil potřebu golf někam technologicky posunout.

I Golf VIII stále ještě vychází z platformy MQB, uvedené předchůdcem. Takže nešlo výrazně čarovat s proporcemi, vnitřním prostorem, a vlastně ani s paletou motorizací. Liší se hlavně nově vyřešeným interiérem a podporou nových funkcí, důrazem na větší efektivitu provozu, větším množstvím hybridizovaných variant a naopak chybějící plně elektrickou verzí (aby nebral zákazníky modelům ID).

Ach, ty ceny…

Že už to není takový kasovní trhák jako kdysi, je fakt. Taky těch překážek neměl a nemá málo. Na počátku četné odstávky kvůli covidu a nedoladěné elektronice. Dále pak celoevropsky slábnoucí zájem o konvenční „nízké“ hatchbacky a kombi. K tomu příliš mnoho vnitrokoncernových kanibalů (třeba u nás mu dost zákazníků sebral i povedený crossover VW Taigo). A v čele toho všeho dramatické zdražení modelu jako takového. Za nový golf v základu dnes dáte 635.000 Kč, lehce atraktivnější exemplář z nižšího středu nabídky vyjde běžně na 800.000 Kč. Více než milionové varianty GTI, GTD, GTE či extrémní R jsou pro většinového zákazníka už úplným sci-fi , pokud se na peníze „nadělal“.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (0)

Doporučujeme