Interiér působí uklizeně, ale lacině. Vše je v displejích. S levnějším volantem s fyzickými tlačítky se méně navztekáte, luxusnější s dotykovými ploškami je nepraktický. Zde startovní výbava Life s původním menším „rádiem“ Composition, u nás nabízeným do loňska.|
Zdroj: Svět motorů
Zavazadelník kombi (na snímku) objemem 611 l sice za sesterskou octavií trochu zaostává, zato má o 8 cm delší ložnou plochu. Kufr hatchacku zůstává na 380 l (jako u předchůdce), vzácný plug-in eHybrid/GTE má jen 273 l.|
Zdroj: Svět motorů
Už základní sedadla verze Life jsou pohodlná jako nikdy v historii golfu, obě přední místa mají i bederní opěrky. Tahle efektnější ergoActive (u Style standardní) přidávají elektrické ovládání i částečnou masáž, ale zásadně kvalitnější posez už nenabídnou. Díky potahu z látky microfl eece jsou v létě i méně prodyšná.|
Zdroj: Svět motorů
Praktičtější kombi Variant nabídne díky delšímu rozvoru náprav prostornost srovnatelnou s octavií, v kratším hatchbacku je před koleny o 6 cm méně. Sedáky jsou komfortně dlouhé, v české specifi kaci má i nižší výbava Life třízónovou klimatizaci.|
Zdroj: Svět motorů
V případě infotainmentu řady Discover, tedy přístrojů s 10“ displejem, si můžete přes integrovaný kiosek (Shop) dokupovat služby či přidávat funkce svému vozu. Třeba vícebarevné náladové osvětlení, světelný asistent Light Assist, u nižších variant přístroje (Ready2Discover) se takto dá doplnit i chybějící navigace nebo čtení dopravních značek.|
Zdroj: Svět motorů
Digitální přístrojový štít nabídne mnoho stylů zobrazení, můžete si třeba do otáčkoměru zasadit údaj o teplotě vody i oleje. Navigační mapu umí při kombinaci s Discover Pro vždy, s Discover Media/ Ready2Discover jen někdy.|
Zdroj: Svět motorů
U benzinových kubatur 1.0 a 1.5 dostanete automat jen ve spojení s mild-hybridem, označovaným eTSI. Ve městě zkultivuje rozjíždění a zrychlí reakce na plyn, nechá vás i plachtit s vypnutým motorem. Něco uspoří, ale také vám propašuje do auta díly za dalších 100 000 Kč. Tady jsou v pořadí shora dolů: startér-generátor s řemenem a kladkou, baterie 48V 0,6 kWh, napěťový měnič 12V/48V.|
Zdroj: Svět motorů
Verze s automatem DSG přešly na levnější, elektronický volič režimů, takže manuální zásah je možný už jen přes pádla|
Zdroj: Svět motorů
Manuální převodovky už troubí k odchodu, mezi levnějšími kusy ale pořád převažují. Diesely a benzinově jednotky 1.5 TSI/110 kW dostaly odlehčený manuál MQ281 s velmi nízkým vnitřním odporem. Už teď ale někdy trpí netěsnostmi i opotřebenou synchronizací.|
Zdroj: Svět motorů
U 10“ středového displeje (řada Discover) lze regulovat hlasitost či teplotu v interiéru jen taháním prstu po „touchslideru“. Bohužel je zatím neosvětlený, tudíž za tmy nepoužitelný.|
Zdroj: Svět motorů
Poprvé se v golfu objevuje i příplatkový projekční displej HUD, dobře čitelný i v protisvětle. Na bohatě vybavené kusy si ale v bazarech ještě počkáte, pokud vůbec přijdou…|
Zdroj: Svět motorů
Také golf podporuje moderní přenášení řidičských profi lů a nastavení z vozu do vozu. Pokud má auto přípravu pro mobilní klíč a aktivní on-line služby, lze ho zpřístupnit i smartphonem (přes NFC nebo mobilní aplikaci). Virtuální klíč můžete poslat na dálku i ověřeným dalším osobám.|
Zdroj: Svět motorů
Složitý plug-in hybrid s možností externího dobíjení je podobně jako u octavie k dispozici ve verzi 150 kW (Golf eHybrid) nebo 180 kW (Golf GTE). Technika obou je stejná (1.4 TSI/110 kW + elektromotor 80 kW), liší je jen naladění a výbava. Vysokonapěťová baterie s využitelnými 10,4 kWh se skládá z osmi bateriových modulů (35 000 Kč za kus). Elektromotor jako náhradní díl nejde koupit, musela by se kvůli němu objednat celá převodovka 6DSG DQ400e za 350 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Zdobnější verze Style mají osvětlenou lištu mezi předními světlomety. Přední světlomety LED může mít golf trojího typu. Nejchytřejší, Matrix LED s dynamickou regulací, poznáte podle loga iQ.Light v rohu „obočí“.|
Zdroj: Svět motorů
Varianty do 96 kW mají vzadu nezničitelnou torzní příčku (na snímku), od 110 kW je už zadní náprava víceprvková. U verzí s příplatkovými adaptivními tlumiči DCC jde regulovat tuhost v mnohem jemnějších krocích než dřív.|
Zdroj: Svět motorů
Golf Variant Alltrack ještě pořád existuje, ale s cenou už úplně uletěl (od 1,2 milionu Kč) a prodeje podle toho vypadají – spíš jde o kusovou záležitost. U nás se nabízí jen s 2.0 TDI/147 kW, jinde je k mání s povedeným 2.0 TSI/140 kW, kterému bychom možná věřili víc.|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Golf|
Zdroj: Svět motorů
Obě výkonové verze 1.5 TSI vypadají pod kapotou stejně, ale technicky se dost liší. Přidušená, úspornější varianta 96 kW se kromě Millerova cyklu, vyšší statické komprese a variabilního turba liší také klasičtějším hliníkovým blokem s ocelovými vložkami válců. Verze 110 kW má válce řešené nástřikem tvrdokovu.|
Zdroj: Svět motorů
Zavěšení kol se od předchůdce vzhledově neliší, jen zakrytování je hladší a přední ramena dostala plastové aerodynamické spoilery, aby moc nekazila proudění pod vozem. S podvozkem ještě problémy nebývají, jde o příliš mladé auto. Brzdy jsou u našeho kusu původní a ještě minimálně 20 000 km vydrží.|
Zdroj: Svět motorů
I menší „rádio“ Composition s dvojicí kruhových ovladačů po stranách podporuje App Connect, takže si můžete zrcadlit mobilní navigaci. Ikonku systému stop-start je lépe si připnout do listu rychlého přístupu.|
Zdroj: Svět motorů
Jde to i bez hybridu. Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI/96 kW s manuálem + lehčí noha = hned jste s průměrem pod pěti litry!|
Zdroj: Svět motorů
Rezervní kolo (byť jen dojezdové) je už čím díl větší vzácnost, takže i taková drobnost potěší. Pokud máte základní rozměr disku 7 x 16, pak se sem vejde i plnohodnotné.|
Zdroj: Svět motorů
Koncern Volkswagen už neuznává žádné jiné konektory než USB-C, takže první jízdy často provází sakrování a hledání nejbližšího elektroobchodu s kabely a adaptéry. Slabá indukční dobíječka slouží spíš jen pro udržení baterie.|
Zdroj: Svět motorů
Konečně základní golf slušně svítí. Jeho statické světlomety LED sice neomráčí dosvitem, proti někdejším slaboučkým halogenům jde ale o velký pokrok.|
Zdroj: Svět motorů
Konečně základní golf slušně svítí. Jeho statické světlomety LED sice neomráčí dosvitem, proti někdejším slaboučkým halogenům jde ale o velký pokrok.|
Zdroj: Svět motorů