Drtivou většinu verzí šlo kombinovat i s levnější, třídveřovou karoserií. S první větší modernizací v roce 1987 přišla celistvá skla v předních dveřích a přesunutí zrcátek na běžnější místo.|
Zdroj: Svět motorů
Sběratelsky cenné bývají varianty s digitální přístrojovkou DigiFiz, příplatkovou od roku 1988 k verzím GTI. Golf tak odpovídal na obdobné přístroje v Renaultu 11, Opelu Kadett E či záhy Fiatech Tipo a Tempra.|
Zdroj: Svět motorů
Nejběžnější, analogová přístrojovka golfu s charakteristicky „přiznanými“ LED diodami kontrolek. Otáčkoměr byl ještě i u verze GL příplatkový.|
Zdroj: Svět motorů
Verze GT a GTI měly zadní zkrutnou příčku ještě vyztuženou stabilizátorem, takže už skoro nepruží. Tohle divoké GTI 16V má zrovna nejproblémovější typ vstřikování.|
Zdroj: Svět motorů
Sportovní sedadla mívají pravidelně prodřené bočnice. Kvalitní přečalounění interiéru začíná na 20 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Golf|
Zdroj: Svět motorů
Interiér úrovně CL vypadá chudě, ale mohlo být hůř. Základní verze C (později bez označení) neměla ani hodiny a dolní část středové konzoly.|
Zdroj: Svět motorů
Pětistupňový manuál byl podle verze příplatkový, nebo standardní. Verze s úsporným rychloběhem nosily dlouho označení 4+E, na čtyřku se fakticky dosahovalo nejvyšší rychlosti.|
Zdroj: Svět motorů
Ať dvouoký, či čtyřoký, tento golf už na dnešní poměry svítí slabě. Jen v případě halogenů značky Hella to bude o fous lepší.|
Zdroj: Svět motorů
Podvozek GTI z ptačí perspektivy. Plastová palivová nádrž golfu nejenže nikdy neshnije, ale s 55 litry zaručovala i velmi slušný dojezd – u dieselů i hodně přes 1000 km.|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Rallye Golf|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Golf Country|
Zdroj: Svět motorů
Design dvou- i čtyřramenných volantů se měnil při modernizacích v letech 1987 a 1989. Zde poslední provedení čtyřramenného volantu v interiéru vzácného „terénního“ Golfu Country s vyvýšenou karoserií a rezervou na pátých dveřích.|
Zdroj: Svět motorů
V létě 1985 došlo u všech motorů k plošnému zavedení hydraulických zdvihátek ventilů. Poznáte je i podle tohoto širokého přidaného kanálu v hlavě válců pro „vratku“ oleje.|
Zdroj: Svět motorů
Široce rozvidlená přední ramena na nerovnostech „necestovala“ a přispívala k přesnému držení stopy. Stabilizátor (jen u některých verzí) spojuje s ramenem jen krátká masivní ojnička.|
Zdroj: Svět motorů
Luxusní Golf Carat (1984-1986) měl výhradně pětidveřovou karoserii, motor 1.8/66 kW (dle trhu karburační i vstřikový) a velmi bohatou výbavu včetně standardní metalízy, servořízení, elektrických oken i vzadu či palubního počítače.|
Zdroj: Svět motorů
Čtyřkolky Syncro s viskózní spojkou dostaly lepší zadní nápravu s kyvnými rameny, takže měly paradoxně lepší podvozek než GTI|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Golf|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Golf|
Zdroj: Svět motorů
Golf GL měl vždy komfortnější výbavu a po skončení luxusních verzí Carat příplatkově nabízel i některé její prvky|
Zdroj: Svět motorů
Takto krásný interiér uvidíte tady a pak už jen v muzeu. Tím spíš se dlouho nerozmýšlejte! Model z období těsně před modernizací už nabízí i výškově nastavitelné přední pásy.|
Zdroj: Svět motorů
Blok motoru je kus litiny jak z dob krále Klacka, kovanou klikovku nezničíte nikdy a ničím. Hydroštely tu už jsou a nové rozvody taky. Všimněte si vylepšené izolace dělicí stěny.|
Zdroj: Svět motorů
Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.|
Zdroj: Svět motorů
Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.|
Zdroj: Svět motorů
Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.|
Zdroj: Svět motorů
S mechanickým vstřikovacím čerpadlem jsme si připomněli krásný rituál – z kabiny ovládáte přesuvník vstřiku. Mění načasování čerpadla a je to taková obdoba sytiče, usnadňující studené starty.|
Zdroj: Svět motorů
Malinký joystick ovládá zrcátka, zde ještě důmyslným bovdenovým mechanismem. U pozdějších verzí už bylo konvenční elektrické ovládání.|
Zdroj: Svět motorů