Ojetý VW Golf II (19E/1G1): Proč vůbec kupovat dvojku?

23/34
Zavřít
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: Svět motorů
  • Drtivou většinu verzí šlo kombinovat i s levnější, třídveřovou karoserií. S první větší modernizací v roce 1987 přišla celistvá skla v předních dveřích a přesunutí zrcátek na běžnější místo.
    Drtivou většinu verzí šlo kombinovat i s levnější, třídveřovou karoserií. S první větší modernizací v roce 1987 přišla celistvá skla v předních dveřích a přesunutí zrcátek na běžnější místo.| Zdroj: Svět motorů
  • Sběratelsky cenné bývají varianty s digitální přístrojovkou DigiFiz, příplatkovou od roku 1988 k verzím GTI. Golf tak odpovídal na obdobné přístroje v Renaultu 11, Opelu Kadett E či záhy Fiatech Tipo a Tempra.
    Sběratelsky cenné bývají varianty s digitální přístrojovkou DigiFiz, příplatkovou od roku 1988 k verzím GTI. Golf tak odpovídal na obdobné přístroje v Renaultu 11, Opelu Kadett E či záhy Fiatech Tipo a Tempra.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejběžnější, analogová přístrojovka golfu s charakteristicky „přiznanými“ LED diodami kontrolek. Otáčkoměr byl ještě i u verze GL příplatkový.
    Nejběžnější, analogová přístrojovka golfu s charakteristicky „přiznanými“ LED diodami kontrolek. Otáčkoměr byl ještě i u verze GL příplatkový.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze GT a GTI měly zadní zkrutnou příčku ještě vyztuženou stabilizátorem, takže už skoro nepruží. Tohle divoké GTI 16V má zrovna nejproblémovější typ vstřikování.
    Verze GT a GTI měly zadní zkrutnou příčku ještě vyztuženou stabilizátorem, takže už skoro nepruží. Tohle divoké GTI 16V má zrovna nejproblémovější typ vstřikování.| Zdroj: Svět motorů
  • Sportovní sedadla mívají pravidelně prodřené bočnice. Kvalitní přečalounění interiéru začíná na 20 000 Kč.
    Sportovní sedadla mívají pravidelně prodřené bočnice. Kvalitní přečalounění interiéru začíná na 20 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér úrovně CL vypadá chudě, ale mohlo být hůř. Základní verze C (později bez označení) neměla ani hodiny a dolní část středové konzoly.
    Interiér úrovně CL vypadá chudě, ale mohlo být hůř. Základní verze C (později bez označení) neměla ani hodiny a dolní část středové konzoly.| Zdroj: Svět motorů
  • Pětistupňový manuál byl podle verze příplatkový, nebo standardní. Verze s úsporným rychloběhem nosily dlouho označení 4+E, na čtyřku se fakticky dosahovalo nejvyšší rychlosti.
    Pětistupňový manuál byl podle verze příplatkový, nebo standardní. Verze s úsporným rychloběhem nosily dlouho označení 4+E, na čtyřku se fakticky dosahovalo nejvyšší rychlosti.| Zdroj: Svět motorů
  • Ať dvouoký, či čtyřoký, tento golf už na dnešní poměry svítí slabě. Jen v případě halogenů značky Hella to bude o fous lepší.
    Ať dvouoký, či čtyřoký, tento golf už na dnešní poměry svítí slabě. Jen v případě halogenů značky Hella to bude o fous lepší.| Zdroj: Svět motorů
  • Podvozek GTI z ptačí perspektivy. Plastová palivová nádrž golfu nejenže nikdy neshnije, ale s 55 litry zaručovala i velmi slušný dojezd – u dieselů i hodně přes 1000 km.
    Podvozek GTI z ptačí perspektivy. Plastová palivová nádrž golfu nejenže nikdy neshnije, ale s 55 litry zaručovala i velmi slušný dojezd – u dieselů i hodně přes 1000 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Rallye Golf
    Volkswagen Rallye Golf| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Golf Country
    Volkswagen Golf Country| Zdroj: Svět motorů
  • Design dvou- i čtyřramenných volantů se měnil při modernizacích v letech 1987 a 1989. Zde poslední provedení čtyřramenného volantu v interiéru vzácného „terénního“ Golfu Country s vyvýšenou karoserií a rezervou na pátých dveřích.
    Design dvou- i čtyřramenných volantů se měnil při modernizacích v letech 1987 a 1989. Zde poslední provedení čtyřramenného volantu v interiéru vzácného „terénního“ Golfu Country s vyvýšenou karoserií a rezervou na pátých dveřích.| Zdroj: Svět motorů
  • V létě 1985 došlo u všech motorů k plošnému zavedení hydraulických zdvihátek ventilů. Poznáte je i podle tohoto širokého přidaného kanálu v hlavě válců pro „vratku“ oleje.
    V létě 1985 došlo u všech motorů k plošnému zavedení hydraulických zdvihátek ventilů. Poznáte je i podle tohoto širokého přidaného kanálu v hlavě válců pro „vratku“ oleje.| Zdroj: Svět motorů
  • Široce rozvidlená přední ramena na nerovnostech „necestovala“ a přispívala k přesnému držení stopy. Stabilizátor (jen u některých verzí) spojuje s ramenem jen krátká masivní ojnička.
    Široce rozvidlená přední ramena na nerovnostech „necestovala“ a přispívala k přesnému držení stopy. Stabilizátor (jen u některých verzí) spojuje s ramenem jen krátká masivní ojnička.| Zdroj: Svět motorů
  • Luxusní Golf Carat (1984-1986) měl výhradně pětidveřovou karoserii, motor 1.8/66 kW (dle trhu karburační i vstřikový) a velmi bohatou výbavu včetně standardní metalízy, servořízení, elektrických oken i vzadu či palubního počítače.
    Luxusní Golf Carat (1984-1986) měl výhradně pětidveřovou karoserii, motor 1.8/66 kW (dle trhu karburační i vstřikový) a velmi bohatou výbavu včetně standardní metalízy, servořízení, elektrických oken i vzadu či palubního počítače.| Zdroj: Svět motorů
  • Čtyřkolky Syncro s viskózní spojkou dostaly lepší zadní nápravu s kyvnými rameny, takže měly paradoxně lepší podvozek než GTI
    Čtyřkolky Syncro s viskózní spojkou dostaly lepší zadní nápravu s kyvnými rameny, takže měly paradoxně lepší podvozek než GTI| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: Svět motorů
  • Golf GL měl vždy komfortnější výbavu a po skončení luxusních verzí Carat příplatkově nabízel i některé její prvky
    Golf GL měl vždy komfortnější výbavu a po skončení luxusních verzí Carat příplatkově nabízel i některé její prvky| Zdroj: Svět motorů
  • Takto krásný interiér uvidíte tady a pak už jen v muzeu. Tím spíš se dlouho nerozmýšlejte! Model z období těsně před modernizací už nabízí i výškově nastavitelné přední pásy.
    Takto krásný interiér uvidíte tady a pak už jen v muzeu. Tím spíš se dlouho nerozmýšlejte! Model z období těsně před modernizací už nabízí i výškově nastavitelné přední pásy.| Zdroj: Svět motorů
  • Blok motoru je kus litiny jak z dob krále Klacka, kovanou klikovku nezničíte nikdy a ničím. Hydroštely tu už jsou a nové rozvody taky. Všimněte si vylepšené izolace dělicí stěny.
    Blok motoru je kus litiny jak z dob krále Klacka, kovanou klikovku nezničíte nikdy a ničím. Hydroštely tu už jsou a nové rozvody taky. Všimněte si vylepšené izolace dělicí stěny.| Zdroj: Svět motorů
  • Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.
    Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.| Zdroj: Svět motorů
  • Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.
    Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.| Zdroj: Svět motorů
  • Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.
    Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.| Zdroj: Svět motorů
  • S mechanickým vstřikovacím čerpadlem jsme si připomněli krásný rituál – z kabiny ovládáte přesuvník vstřiku. Mění načasování čerpadla a je to taková obdoba sytiče, usnadňující studené starty.
    S mechanickým vstřikovacím čerpadlem jsme si připomněli krásný rituál – z kabiny ovládáte přesuvník vstřiku. Mění načasování čerpadla a je to taková obdoba sytiče, usnadňující studené starty.| Zdroj: Svět motorů
  • Malinký joystick ovládá zrcátka, zde ještě důmyslným bovdenovým mechanismem. U pozdějších verzí už bylo konvenční elektrické ovládání.
    Malinký joystick ovládá zrcátka, zde ještě důmyslným bovdenovým mechanismem. U pozdějších verzí už bylo konvenční elektrické ovládání.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Jetta
    Volkswagen Jetta| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Jetta
    Volkswagen Jetta| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Jetta
    Volkswagen Jetta| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Jetta
    Volkswagen Jetta| Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Drtivou většinu verzí šlo kombinovat i s levnější, třídveřovou karoserií. S první větší modernizací v roce 1987 přišla celistvá skla v předních dveřích a přesunutí zrcátek na běžnější místo.
Sběratelsky cenné bývají varianty s digitální přístrojovkou DigiFiz, příplatkovou od roku 1988 k verzím GTI. Golf tak odpovídal na obdobné přístroje v Renaultu 11, Opelu Kadett E či záhy Fiatech Tipo a Tempra.
Nejběžnější, analogová přístrojovka golfu s charakteristicky „přiznanými“ LED diodami kontrolek. Otáčkoměr byl ještě i u verze GL příplatkový.
Verze GT a GTI měly zadní zkrutnou příčku ještě vyztuženou stabilizátorem, takže už skoro nepruží. Tohle divoké GTI 16V má zrovna nejproblémovější typ vstřikování.
Sportovní sedadla mívají pravidelně prodřené bočnice. Kvalitní přečalounění interiéru začíná na 20 000 Kč.
Volkswagen Golf
Interiér úrovně CL vypadá chudě, ale mohlo být hůř. Základní verze C (později bez označení) neměla ani hodiny a dolní část středové konzoly.
Pětistupňový manuál byl podle verze příplatkový, nebo standardní. Verze s úsporným rychloběhem nosily dlouho označení 4+E, na čtyřku se fakticky dosahovalo nejvyšší rychlosti.
Ať dvouoký, či čtyřoký, tento golf už na dnešní poměry svítí slabě. Jen v případě halogenů značky Hella to bude o fous lepší.
Podvozek GTI z ptačí perspektivy. Plastová palivová nádrž golfu nejenže nikdy neshnije, ale s 55 litry zaručovala i velmi slušný dojezd – u dieselů i hodně přes 1000 km.
Volkswagen Rallye Golf
Volkswagen Golf Country
Design dvou- i čtyřramenných volantů se měnil při modernizacích v letech 1987 a 1989. Zde poslední provedení čtyřramenného volantu v interiéru vzácného „terénního“ Golfu Country s vyvýšenou karoserií a rezervou na pátých dveřích.
V létě 1985 došlo u všech motorů k plošnému zavedení hydraulických zdvihátek ventilů. Poznáte je i podle tohoto širokého přidaného kanálu v hlavě válců pro „vratku“ oleje.
Široce rozvidlená přední ramena na nerovnostech „necestovala“ a přispívala k přesnému držení stopy. Stabilizátor (jen u některých verzí) spojuje s ramenem jen krátká masivní ojnička.
Luxusní Golf Carat (1984-1986) měl výhradně pětidveřovou karoserii, motor 1.8/66 kW (dle trhu karburační i vstřikový) a velmi bohatou výbavu včetně standardní metalízy, servořízení, elektrických oken i vzadu či palubního počítače.
Čtyřkolky Syncro s viskózní spojkou dostaly lepší zadní nápravu s kyvnými rameny, takže měly paradoxně lepší podvozek než GTI
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Golf GL měl vždy komfortnější výbavu a po skončení luxusních verzí Carat příplatkově nabízel i některé její prvky
Takto krásný interiér uvidíte tady a pak už jen v muzeu. Tím spíš se dlouho nerozmýšlejte! Model z období těsně před modernizací už nabízí i výškově nastavitelné přední pásy.
Blok motoru je kus litiny jak z dob krále Klacka, kovanou klikovku nezničíte nikdy a ničím. Hydroštely tu už jsou a nové rozvody taky. Všimněte si vylepšené izolace dělicí stěny.
Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.
Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.
Takový stav brzdových trubek i prahů by mohly závidět leckteré tříleté vozy. Celou podlahu kryje silná vrstva vosku. Tato verze ještě nemá zátěžový regulátor zadních brzd.
S mechanickým vstřikovacím čerpadlem jsme si připomněli krásný rituál – z kabiny ovládáte přesuvník vstřiku. Mění načasování čerpadla a je to taková obdoba sytiče, usnadňující studené starty.
Malinký joystick ovládá zrcátka, zde ještě důmyslným bovdenovým mechanismem. U pozdějších verzí už bylo konvenční elektrické ovládání.
Volkswagen Golf
Volkswagen Jetta
Volkswagen Jetta
Volkswagen Jetta
Volkswagen Jetta