Ojetý VW Golf II (19E/1G1): Proč vůbec kupovat dvojku?
Pojďme si chvíli oddechnout a trochu zavzpomínat. Golf druhé generace pamatuje doby, kdy k autům ještě normálně patřila trocha smradu z výfuku a v létě propocená košile. Když na to přijde, klidně to může být ještě ta vaše…
Golf II, lidově Mk2 nebo taky „vejce“ (podle tvaru zádě). Už v devadesátých letech jsme ho přehlíželi, vlastně ani nebyl důvod ho sem jako ojetinu dovážet. Proti tomu, co už bylo na trhu k mání, vypadal staře, neohrabaně a málokdy v něm bylo k vidění něco víc než okna na kličku. Na posilovač řízení narazíte vzácně, na drahou klimatizaci jen v exemplárních případech – to už spíš bude ve felicii. Ale o výbavě golf nikdy moc nebyl, byť v jeho cenících figurovala řada zajímavých prvků.
Přežil vrstevníky
Samozřejmě že po autě, jehož se vyrobilo 6,3 milionu kusů, se jen tak zem neslehne. Když jsme si na známém inzertním serveru Mobile.de vymezili ročníky 1983-1991, tedy hlavní produkční dobu Golfu II, vyskočilo 1387 nabídek (po odstranění kabrioletů první generace). Dobových Opelů Kadett přitom jen 150 a Fordů Escort dokonce 88. Výmluvnější důkaz o odolnosti auta a možnostech jeho servisování už těžko předneseme. Samozřejmě že golfů se z této trojice kdysi prodalo nejvíc, ale rozhodně ne v takovém nepoměru.

Tady se projevila obrovská výhoda modelu: jednoduchý základ, slušná protikorozní ochrana a obrovské servisní zázemí. Platí pro něj dodnes, i když je to stařec. Máte-li přístup k internetu, seženete až na výjimky doslova cokoliv od karburátorů po těsnění nejmenšího okýnka. Pokud nestačí tuzemské e-shopy s náhradními díly, projděte si třeba stránky Volkswagen-classic-parts.de nebo Werk34.de.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!