Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI vs. Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Pracoviště pilota xceedu je návrat do dob nedávno minulých. Palubní deska je výrazně oreintované na řidiče, kaplička přístrojů zdařile kombinuje analogové ukazatele a barevný informační displej mezi nimi. Retro prvkem se pomalu stává i masivní páka řazení, no zkrátka jsme se tady cítili jako doma. Chválíme samostatný panel klimatizace.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Na první pohled jsou oba vozy velmi podobně dimenzované, v průměru je ale uvnitř kia nepatrně větší. Testovaná specifi kace GT-Line měla sedačky řidiče s příjemným bočním vedením, pozice řidiče za volantem je mnohem nižší než v omodě.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Takhle by to ve vyhýbáku opravdu nemělo vypadat. Kia se sice tolik nenaklání a je mnohem komunikativnější, na limitu ale vystřeluje záď jako z praku. Zkušený řidič vítán.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Zavazadelník kie nabízí papírově výrazně větší objem než její čínský konkurent, v praxi se ale oba kufry až tolik neodlišují. Zatímco má kufr omody vždy dvě poschodí, podlážka v kii může mít buď vyšší, nebo nižší polohu. Rozdíl je zhruba 10 cm.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Přeplňovaná zážehová patnáctistovka xceedu má charakterní projev, ráda se vytáčí a všech 103 kW a 253 Nm jí s přehledem věříme. Sedmistupňová převodovka s dvojicí suchých spojek řadí hezky až po gumovém rozběhu, spotřebu ale drží na uzdě.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
S miniaturní modernizací xceedu se změnila především grafi ka předních i zadních full LED světlometů. Nutno říct, že v noci si ji nemáte s čím splést – a s omodou už vůbec ne.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Základním obutím specifi kace Exclusive jsou šestnáctky, 1.5 T-GDI má osmnáctky|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kia XCeed 1.5 T-GDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kabina omody nabízí ryze moderní pohled na konstrukci rodinného SUV. To znamená velké plochy v „minimalistickém stylu“, ale také kvalitní materiály, hezké zpracování a pohodlná křesla čalouněná umělou kůží. Infotainment je svižný a funkční, nicméně jeho grafi ka s malými tlačítky a velkými plochami na nás působí lehce nedodělaně.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 se tváří jako velký drsňácký off -road, téměř 10 centimetrů přidané výšky proti ceedu ale v interiéru není vidět. Prostornost je podobně jako u korejského soka průměrná. Vertikální prostor výrazně zmenšuje střešní okno testované specifi kace Premium|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 je průměr segmentu. Předvádí nikterak záludné, ale ani sofi stikované chování, karoserie si vždy výrazně dřepne do vnější strany oblouku, limit znamená nedotáčivost.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kufr omody má papírově 370 litrů, v praxi ale tak malý nebude. Na vině bude pravděpodobně rozdílná metodika měření, na naše VDA se Čína asi ještě nezvládla adaptovat. V obou případech jsme pod kufrem našli dojezdovou rezervu, což chválíme|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
O pohon omody se stará agregát Kunpeng vlastní konstrukce koncernu Chery. Dává 110 kW a 275 Nm a na jeho plný potenciál si vždy po nastartování musíte přepnout z režimu Eco do Normal nebo Sport. Převodovka využívá mokré spojky a je vyvinuta ve spolupráci s německou společností Getrag. Potěšily nás plynové vzpěry pod kapotou.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Zatímco xceed je nezaměnitelný ze zadního pohledu, omodu si zase určitě nespletete s ničím při čelním pohledu. Nenechte se zmást – hlavní světlomety se trendově nachází až v nárazníku.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda má osmnáctipalcová kola již ve standardu, škoda že vypadají být malá|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Omoda 5 1.6 TGDI|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert