Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. VW Taigo 1.0 TSI DSG7 – Němci s cizími kořeny
83
/
92
Prohlédnout znovu
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. VW Taigo 1.0 TSI DSG7 – Němci s cizími kořeny
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Barokně zaoblené tvary interiéru opelu mají i po několika letech kouzlo – třeba v podobě klasického přístrojového štítu s analogovými přístroji s malým displejem uprostřed nebo tlačítkového ovládání klimatizace, které zvládnete i poslepu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzhledem k pomalejší práci šestistupňové planetové převodovky a delším převodům však svou výhodu nedokáže využít v dynamice. Proti volkswagenu má i méně kultivovaný chod a vyšší spotřebu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Loketní opěrka v zadních dveřích crosslandu je velmi malá a také se nám příliš nezamlouvá ta mezi předními sedadly, která dobře poslouží jen řidiči.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pozici za volantem lze označit za cestovatelskou a s dobrým výhledem ven. Přední sedadla by mohla mít lepší boční vedení a širší sedák.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Cestující na zadních sedadlech opelu se mohou těšit z nadbytku místa nad hlavou i slušné rezervy před koleny.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Při posunutí variabilní zadní lavice dopředu ale na nohy nezbude místo žádné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ukotvení bezpečnostního pásu pro cestujícího vzadu uprostřed do stropu ukazuje, že se s ním moc nepočítá.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Loketní opěrka v zadních dveřích crosslandu je velmi malá a také se nám příliš nezamlouvá ta mezi předními sedadly, která dobře poslouží jen řidiči.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Výhodou systému je sklápění zadních opěradel, s nimiž se do podlahy zasune i sedák.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Byť jeho podvozek po modernizaci o něco ztuhl, crossland nadále sází na pohodlí posádky a velmi dobře fi ltruje většinu nerovností. Mezi kužely není tak hbitý a při ztrátě přilnavosti je zřetelně nedotáčivý.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Základní objem 410 litrů lze u opelu díky podélně posuvné zadní lavici v rozmezí 15 cm zvětšit až na 520 litrů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rezervní kolo nenajdete v základní výbavě a ani mezi příplatky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tříválec opelu má ve spojení s automatem výkon 96 kW.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 215/50 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen sází uvnitř na modernější přístup, i když si středový displej ponechal v těle palubní desky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sedmistupňový dvouspojkový automat totiž dobře využívá charakteristiku kultivovaného motoru. Navíc umí plachtit, což snižuje spotřebu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Základní, 8“ přístrojový displej by mohl mít jemnější zobrazení a automatická klimatizace s dotykovými plochami se hůře ovládá.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vpředu volkswagen řidiči dopřává sportovnější posezení níže nad zemí, což doplňují i velmi dobře vytvarovaná sedadla s boční oporou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ani vzadu v taigu jsme se necítili stísněně, byť nad hlavou 174 cm vysoký redaktor nemá tolik volného prostoru. Pochválit musíme příjemnější sedadla, jejichž opěradla jsou v krajních pozicích vybrána.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Loketní opěrku vpředu využijí řidič i spolujezdec.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Chválíme dvojici konektorů pro připojení mobilních zařízení pro cestující vzadu, byť se jedná o stále méně rozšířené USB-C.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opěrka v zadních dveřích taiga je sice větší, ale tvrdý plast není zrovna příjemný.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jisté jízdní vlastnosti taigo ukázalo i při vyhýbacím manévru. Mezi kužely se propletlo rychle a hbitě. Lehkou nedotáčivost jemně koriguje stabilizace. Na 18“ kolech ale není tlumení nerovností až tak příkladné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Díky objemu 440 litrů patří i zavazadelník taiga k premiantům segmentu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dvojitou podlahu dostanete v základní výbavě, ale to je všechna variabilita – možný není ani středový průvlak.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Potěší i standardní dojezdové kolo nebo možnost umístit trojúhelník do víka.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Potěší i standardní dojezdové kolo nebo možnost umístit trojúhelník do víka.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Litrový agregát volkswagenu se musí spokojit s výkonem 81 kW, ale i to stačí k solidní svižné jízdě.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Hankook Ventus Prime3 215/45 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
|
Svět motorů/Petr Homolka
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším