Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. VW Taigo 1.0 TSI DSG7 – Němci s cizími kořeny

Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7
92 Fotogalerie
Leoš Káňa
Diskuze (0)

Podíl vozů SUV na prodejích neustále roste a velkou zásluhu na tom mají i jejich nejmenší zástupci. Opel a Volkswagen na tomto poli představují tradiční soupeře, a tak jsme proti sobě postavili jejich modely Crossland a Taigo.

Značka bez zástupce v segmentu malých crossoverů a SUV jako by neexistovala. Některé mají dokonce dva a více. Mezi ně patří i Opel, který v této velikostní třídě nabízí osvědčený model Crossland a o něco novější a stylovější mokku. Jenže první jmenovaný je aktuálně tahounem prodejů německé značky u nás, protože v kategorii B-SUV je v letošním roce na českém trhu druhým nejprodávanějším vozem. Světu se přitom představil již v lednu 2017 s příponou X, což tehdy bylo běžné označení Opelu pro SUV. Vznikl ve spolupráci s francouzským koncernem PSA (jeho součástí – nyní Stellantis – se Opel stal o něco později) a je postaven na platformě PF1, používané tehdy ve skupině PSA pro malé automobily segmentů A a B.

Ještě více se v kategorii malých SUV‚ tedy do délky 4,3 m, rozvášnil Volkswagen. Ten do ní loni vpustil již třetího zástupce. Taigo je v konkurenci modelů T-Cross a T-Roc nejdelší, ale zároveň nejlevnější. Také jeho příběh je zajímavý, protože rovněž nemá německé kořeny. Jedná se totiž o sourozence modelu Nivus na platformě MQB A0, který automobilka uvedla v roce 2020 v Jižní Americe. Už tehdy se však počítalo s příchodem do Evropy. Výroba taiga probíhá ve Španělsku a v nabídce evropského Volkswagenu má zastávat výraznou roli. Zatím se jen rozkoukává, ale prodeje pomalu rostou.

Výrazné tváře

Crossland sice světlo světa spatřil již dávno, ale před dvěma roky prošel výraznější modernizací – při ní přišel také o příponu X. Přepracovaná přední část tehdy dostala zcela nový výraz označovaný slovem Vizor, který nyní najdete i u ostatních modelů značky. Nejdůležitějším prvkem je absence klasické masky chladiče. V tomto místě najdete nyní leskle černý panel s chromovaným orámováním, který navazuje na standardní světlomety LED. Jednodušší příď působí hodnotněji a lehce opticky vůz rozšiřuje. Bytelně naopak vypadá stříbrně nalakovaný rám kolem mřížky v nárazníku, jenž je od provedení Elegance standardem. Vzadu nebyly změny až tak zásadní, omezily se na zatmavení skupinovek a velký nápis Crossland uprostřed víka kufru. Proti předchozímu provedení je design nápaditější, ale stále patří spíše do konzervativnější části segmentu. Navíc silueta pětidveřové karoserie zůstala stejná a SUV dál působí vyšší než širší.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi