Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. VW Taigo 1.0 TSI DSG7 – Němci s cizími kořeny

Leoš Káňa Leoš Káňa 19. 8. 2022 • 07:47
92
Zobrazit náhledy (92)
Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Opel Crossland 1.2 Turbo ATG vs. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Barokně zaoblené tvary interiéru opelu mají i po několika letech kouzlo – třeba v podobě klasického přístrojového štítu s analogovými přístroji s malým displejem uprostřed nebo tlačítkového ovládání klimatizace, které zvládnete i poslepu. Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Vzhledem k pomalejší práci šestistupňové planetové převodovky a delším převodům však svou výhodu nedokáže využít v dynamice. Proti volkswagenu má i méně kultivovaný chod a vyšší spotřebu. Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Loketní opěrka v zadních dveřích crosslandu je velmi malá a také se nám příliš nezamlouvá ta mezi předními sedadly, která dobře poslouží jen řidiči. Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Pozici za volantem lze označit za cestovatelskou a s dobrým výhledem ven. Přední sedadla by mohla mít lepší boční vedení a širší sedák. Cestující na zadních sedadlech opelu se mohou těšit z nadbytku místa nad hlavou i slušné rezervy před koleny. Při posunutí variabilní zadní lavice dopředu ale na nohy nezbude místo žádné. Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Ukotvení bezpečnostního pásu pro cestujícího vzadu uprostřed do stropu ukazuje, že se s ním moc nepočítá. Loketní opěrka v zadních dveřích crosslandu je velmi malá a také se nám příliš nezamlouvá ta mezi předními sedadly, která dobře poslouží jen řidiči. Výhodou systému je sklápění zadních opěradel, s nimiž se do podlahy zasune i sedák. Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Byť jeho podvozek po modernizaci o něco ztuhl, crossland nadále sází na pohodlí posádky a velmi dobře fi ltruje většinu nerovností. Mezi kužely není tak hbitý a při ztrátě přilnavosti je zřetelně nedotáčivý. Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Základní objem 410 litrů lze u opelu díky podélně posuvné zadní lavici v rozmezí 15 cm zvětšit až na 520 litrů. Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Rezervní kolo nenajdete v základní výbavě a ani mezi příplatky. Tříválec opelu má ve spojení s automatem výkon 96 kW. Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 215/50 R17 Opel Crossland 1.2 Turbo ATG Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen sází uvnitř na modernější přístup, i když si středový displej ponechal v těle palubní desky. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Sedmistupňový dvouspojkový automat totiž dobře využívá charakteristiku kultivovaného motoru. Navíc umí plachtit, což snižuje spotřebu. Základní, 8“ přístrojový displej by mohl mít jemnější zobrazení a automatická klimatizace s dotykovými plochami se hůře ovládá. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Vpředu volkswagen řidiči dopřává sportovnější posezení níže nad zemí, což doplňují i velmi dobře vytvarovaná sedadla s boční oporou. Ani vzadu v taigu jsme se necítili stísněně, byť nad hlavou 174 cm vysoký redaktor nemá tolik volného prostoru. Pochválit musíme příjemnější sedadla, jejichž opěradla jsou v krajních pozicích vybrána. Loketní opěrku vpředu využijí řidič i spolujezdec. Chválíme dvojici konektorů pro připojení mobilních zařízení pro cestující vzadu, byť se jedná o stále méně rozšířené USB-C. Opěrka v zadních dveřích taiga je sice větší, ale tvrdý plast není zrovna příjemný. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Jisté jízdní vlastnosti taigo ukázalo i při vyhýbacím manévru. Mezi kužely se propletlo rychle a hbitě. Lehkou nedotáčivost jemně koriguje stabilizace. Na 18“ kolech ale není tlumení nerovností až tak příkladné. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Díky objemu 440 litrů patří i zavazadelník taiga k premiantům segmentu. Dvojitou podlahu dostanete v základní výbavě, ale to je všechna variabilita – možný není ani středový průvlak. Potěší i standardní dojezdové kolo nebo možnost umístit trojúhelník do víka. Potěší i standardní dojezdové kolo nebo možnost umístit trojúhelník do víka. Litrový agregát volkswagenu se musí spokojit s výkonem 81 kW, ale i to stačí k solidní svižné jízdě. Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Pneumatiky v testu: Hankook Ventus Prime3 215/45 R18 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7 Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG7

Podíl vozů SUV na prodejích neustále roste a velkou zásluhu na tom mají i jejich nejmenší zástupci. Opel a Volkswagen na tomto poli představují tradiční soupeře, a tak jsme proti sobě postavili jejich modely Crossland a Taigo.

Značka bez zástupce v segmentu malých crossoverů a SUV jako by neexistovala. Některé mají dokonce dva a více. Mezi ně patří i Opel, který v této velikostní třídě nabízí osvědčený model Crossland a o něco novější a stylovější mokku. Jenže první jmenovaný je aktuálně tahounem prodejů německé značky u nás, protože v kategorii B-SUV je v letošním roce na českém trhu druhým nejprodávanějším vozem. Světu se přitom představil již v lednu 2017 s příponou X, což tehdy bylo běžné označení Opelu pro SUV. Vznikl ve spolupráci s francouzským koncernem PSA (jeho součástí – nyní Stellantis – se Opel stal o něco později) a je postaven na platformě PF1, používané tehdy ve skupině PSA pro malé automobily segmentů A a B.

Ještě více se v kategorii malých SUV‚ tedy do délky 4,3 m, rozvášnil Volkswagen. Ten do ní loni vpustil již třetího zástupce. Taigo je v konkurenci modelů T-Cross a T-Roc nejdelší, ale zároveň nejlevnější. Také jeho příběh je zajímavý, protože rovněž nemá německé kořeny. Jedná se totiž o sourozence modelu Nivus na platformě MQB A0, který automobilka uvedla v roce 2020 v Jižní Americe. Už tehdy se však počítalo s příchodem do Evropy. Výroba taiga probíhá ve Španělsku a v nabídce evropského Volkswagenu má zastávat výraznou roli. Zatím se jen rozkoukává, ale prodeje pomalu rostou.

Výrazné tváře

Crossland sice světlo světa spatřil již dávno, ale před dvěma roky prošel výraznější modernizací – při ní přišel také o příponu X. Přepracovaná přední část tehdy dostala zcela nový výraz označovaný slovem Vizor, který nyní najdete i u ostatních modelů značky. Nejdůležitějším prvkem je absence klasické masky chladiče. V tomto místě najdete nyní leskle černý panel s chromovaným orámováním, který navazuje na standardní světlomety LED. Jednodušší příď působí hodnotněji a lehce opticky vůz rozšiřuje. Bytelně naopak vypadá stříbrně nalakovaný rám kolem mřížky v nárazníku, jenž je od provedení Elegance standardem. Vzadu nebyly změny až tak zásadní, omezily se na zatmavení skupinovek a velký nápis Crossland uprostřed víka kufru. Proti předchozímu provedení je design nápaditější, ale stále patří spíše do konzervativnější části segmentu. Navíc silueta pětidveřové karoserie zůstala stejná a SUV dál působí vyšší než širší.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata