Panther J72 (1972–1981): Splněný sen Roberta Jankela

2/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Dvoumístný roadster Panther J72 měl obdélníkovou masku chladiče s chromovaným rámem a jemným mřížováním.
    Dvoumístný roadster Panther J72 měl obdélníkovou masku chladiče s chromovaným rámem a jemným mřížováním.| Zdroj: En.amklassiek.nl
  • Roadster Panther J72 byl hodně podobný předválečnému sportovnímu vozu SS 100 z roku 1936.
    Roadster Panther J72 byl hodně podobný předválečnému sportovnímu vozu SS 100 z roku 1936.| Zdroj: Wheelsage.org
  • SS 100 měl za čelním oknem jako alternativu dva větrné průhledné štítky, které po odstranění předního okna kladly menší odpor.
    SS 100 měl za čelním oknem jako alternativu dva větrné průhledné štítky, které po odstranění předního okna kladly menší odpor.| Zdroj: Wheelsage.org
  • SS 100 měl, stejně jako J72, „zvlněnou“ palubní desku, ale přístroje byly umístěny jinak a horní hrana nebyla měkce obložená.
    SS 100 měl, stejně jako J72, „zvlněnou“ palubní desku, ale přístroje byly umístěny jinak a horní hrana nebyla měkce obložená.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Panther J72 používal mechaniku z typu Jaguar XJ, včetně 5,3litrového motoru V12. Nabízel se také s řadovými šestiválci Jaguar XK s objemem 3,8 a 4,2 litru.
    Panther J72 používal mechaniku z typu Jaguar XJ, včetně 5,3litrového motoru V12. Nabízel se také s řadovými šestiválci Jaguar XK s objemem 3,8 a 4,2 litru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vzadu měl Panther J72 benzinovou nádrž a zvenku upevněné náhradní kolo. Koncové svítilny byly upevněné v rozích na nárazníku.
    Vzadu měl Panther J72 benzinovou nádrž a zvenku upevněné náhradní kolo. Koncové svítilny byly upevněné v rozích na nárazníku.| Zdroj: Panthercarclub.com
  • Panther J72 s nataženou plátěnou střechou. Okna ve dveřích se dala vysunout. Častou výbavou byl venkovní nosič zavazadel.
    Panther J72 s nataženou plátěnou střechou. Okna ve dveřích se dala vysunout. Častou výbavou byl venkovní nosič zavazadel.| Zdroj: En.amklassiek.nl
  • Vozy Panther J72 s pohonem řadovým šestiválcem se obešly bez přídavných vzduchových vstupů na bocích a nad nárazníkem.
    Vozy Panther J72 s pohonem řadovým šestiválcem se obešly bez přídavných vzduchových vstupů na bocích a nad nárazníkem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Velké přední okno udržovaly v čistotě tři stěrače a okénka po stranách chránila cestující před větrem.
    Velké přední okno udržovaly v čistotě tři stěrače a okénka po stranách chránila cestující před větrem.| Zdroj: Classicmotorsport.com
  • Zajímavým detailem byla přední světla umístěná v kapkovitých krytech většího průměru opatřená kovovou sítí zabraňující rozbití světlometu odlétajícím kamením.
    Zajímavým detailem byla přední světla umístěná v kapkovitých krytech většího průměru opatřená kovovou sítí zabraňující rozbití světlometu odlétajícím kamením.| Zdroj: Svs-ltd.com
  • Panther J72 z roku 1976. Prodloužené přední blatníky tvořily prahy pod dveřmi.
    Panther J72 z roku 1976. Prodloužené přední blatníky tvořily prahy pod dveřmi.| Zdroj: Svs-ltd.com
  • Karoserie Pantheru J72 byla ručně vyráběna z hliníkového plechu. J72 měl rozvor 2 770 mm a vnější rozměry 4 090 x 1 690 x 1 320 mm.
    Karoserie Pantheru J72 byla ručně vyráběna z hliníkového plechu. J72 měl rozvor 2 770 mm a vnější rozměry 4 090 x 1 690 x 1 320 mm.| Zdroj: Svs-ltd.com
  • Nejsilnější Panther J72 poháněl vidlicový dvanáctiválec Jaguar XJ12 s rozvodem OHC a objemem 5 344 cm3, používaný v Jaguaru E-Type série III.
    Nejsilnější Panther J72 poháněl vidlicový dvanáctiválec Jaguar XJ12 s rozvodem OHC a objemem 5 344 cm3, používaný v Jaguaru E-Type série III.| Zdroj: Svs-ltd.com
  • V roce 1982 byl J72 vystřídán podobně koncipovaným roadsterem Kallista s motory Ford (čtyřválec a V6).
    V roce 1982 byl J72 vystřídán podobně koncipovaným roadsterem Kallista s motory Ford (čtyřválec a V6).| Zdroj: Proxibid
  • Britský designér Robert Jankel (1938–2005), zakladatel společnosti Panther Westwinds a autor designu J72.
    Britský designér Robert Jankel (1938–2005), zakladatel společnosti Panther Westwinds a autor designu J72.| Zdroj: Jankel.com
Dvoumístný roadster Panther J72 měl obdélníkovou masku chladiče s chromovaným rámem a jemným mřížováním.
Roadster Panther J72 byl hodně podobný předválečnému sportovnímu vozu SS 100 z roku 1936.
SS 100 měl za čelním oknem jako alternativu dva větrné průhledné štítky, které po odstranění předního okna kladly menší odpor.
SS 100 měl, stejně jako J72, „zvlněnou“ palubní desku, ale přístroje byly umístěny jinak a horní hrana nebyla měkce obložená.
Panther J72 používal mechaniku z typu Jaguar XJ, včetně 5,3litrového motoru V12. Nabízel se také s řadovými šestiválci Jaguar XK s objemem 3,8 a 4,2 litru.
Vzadu měl Panther J72 benzinovou nádrž a zvenku upevněné náhradní kolo. Koncové svítilny byly upevněné v rozích na nárazníku.
Panther J72 s nataženou plátěnou střechou. Okna ve dveřích se dala vysunout. Častou výbavou byl venkovní nosič zavazadel.
Vozy Panther J72 s pohonem řadovým šestiválcem se obešly bez přídavných vzduchových vstupů na bocích a nad nárazníkem.
Velké přední okno udržovaly v čistotě tři stěrače a okénka po stranách chránila cestující před větrem.
Zajímavým detailem byla přední světla umístěná v kapkovitých krytech většího průměru opatřená kovovou sítí zabraňující rozbití světlometu odlétajícím kamením.
Panther J72 z roku 1976. Prodloužené přední blatníky tvořily prahy pod dveřmi.
Karoserie Pantheru J72 byla ručně vyráběna z hliníkového plechu. J72 měl rozvor 2 770 mm a vnější rozměry 4 090 x 1 690 x 1 320 mm.
Nejsilnější Panther J72 poháněl vidlicový dvanáctiválec Jaguar XJ12 s rozvodem OHC a objemem 5 344 cm3, používaný v Jaguaru E-Type série III.
V roce 1982 byl J72 vystřídán podobně koncipovaným roadsterem Kallista s motory Ford (čtyřválec a V6).
Britský designér Robert Jankel (1938–2005), zakladatel společnosti Panther Westwinds a autor designu J72.