Peugeot 305 (1977–1989): Náhrada za 304 a 404
11
/
20
Prohlédnout znovu
Peugeot 305 (1977–1989): Náhrada za 304 a 404
Obdélníkové hlavní světlomety byly sdružené s předními směrovkami. Plastové nárazníky byly černé s lesklým proužkem.
|
Peugeot
Design Peugeotu 305 vycházel z prototypu VSS zaměřeného na bezpečnost. Převzal od něj např. přední a zadní deformační zónu a ochranu před bočním nárazem.
|
Peugeot
Tříprostorový sedan Peugeot 305 měl samonosnou ocelovou karoserii navrženou italským stylistou Pininfarinou. Vůz s rozvorem náprav 2 620 mm byl dlouhý 4 237 mm.
|
Peugeot
Ve stupňovité zádi měl sedan Peugeot 305 zavazadelník s objemem přes 300 litrů.
|
Peugeot
Moderní palubní deska měla všechny ukazatele a ovladače před volantem a na středovém panelu.
|
Peugeot
Top model SR poháněl řadový čtyřválec XR5 s objemem 1 472 cm3 a výkonem 74 k (54 kW).
|
Peugeot
Větrání kabiny měla na starost mřížka za okny zadních dveří.
|
Peugeot
Široké zadní dveře měly stahovací okna a pevná trojúhelníková okénka. Dveře se otevíraly klikami zatažením k sobě.
|
Peugeot
V roce 1980 obohatilo nabídku pětidveřové kombi Peugeot 305 Break s nahoru vyklápěnými zadními dveřmi. Kombi mělo stejné rozměry jako sedan, bylo jen o 2 cm delší.
|
Peugeot
Průhledová kresba odhaluje umístění motoru vpředu napříč a nezávislé zavěšení všech kol.
|
Peugeot
Od kombi byla odvozena třídveřová dodávka (van) s plechovou výplní místo zadních bočních oken.
|
Peugeot
V roce 1981 bylo postaveno několik prototypů Peugeot 305 Rallye V6, určených pro závody WRC ve skupině B. Zadní kola poháněl vpředu podélně uložený 2,5litrový motor PRV V6.
|
Peugeot
Na základě Peugeotu 305 vzniklo několik aerodynamických studií nazvaných VERA. Odlehčený benzinový model VERA 01 s motorem o výkonu 63 koní, dosahoval rychlost až 175 km/h.
|
Peugeot
Pařížský autosalon byl v roce 1982 místem premiéry faceliftovaného provedení Peugeotu 305, označovaného jako fáze II. Úpravy na karoserii se týkaly především přídě s lesklou mřížkou chladiče.
|
Peugeot
Po faceliftu měly „třistapětky“ plastové boční lišty a nově řešené disky kol.
|
Peugeot
Kombi Peugeot 305 Break po faceliftu v roce 1982 s plastovými bočními lištami.
|
Peugeot
Špičkovým modelem se v roce 1982 stal Peugeot GTX, poháněný 1,9litrovým motorem XU9 o výkonu 105 k (77 kW).
|
Peugeot
Peugeot 305 GTX měl kola z lehkých slitin a malý spoiler na víku kufru. Boky zdobily tenké proužky v úrovni klik dveří.
|
Peugeot
Kombi Peugeot 305 GTX z roku 1983 měl boční plastové lišty osvěžené lesklými proužky.
|
Peugeot
Velký zavazadlový prostor kombi měl rovnou podlahu těsně nad zadním nárazníkem, což usnadňovalo nakládání zavazadel.
|
Peugeot
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší