Peugeot 305 (1977–1989): Náhrada za 304 a 404

18/20
Zavřít
  • Obdélníkové hlavní světlomety byly sdružené s předními směrovkami. Plastové nárazníky byly černé s lesklým proužkem.
    Obdélníkové hlavní světlomety byly sdružené s předními směrovkami. Plastové nárazníky byly černé s lesklým proužkem.| Zdroj: Peugeot
  • Design Peugeotu 305 vycházel z prototypu VSS zaměřeného na bezpečnost. Převzal od něj např. přední a zadní deformační zónu a ochranu před bočním nárazem.
    Design Peugeotu 305 vycházel z prototypu VSS zaměřeného na bezpečnost. Převzal od něj např. přední a zadní deformační zónu a ochranu před bočním nárazem.| Zdroj: Peugeot
  • Tříprostorový sedan Peugeot 305 měl samonosnou ocelovou karoserii navrženou italským stylistou Pininfarinou. Vůz s rozvorem náprav 2 620 mm byl dlouhý 4 237 mm.
    Tříprostorový sedan Peugeot 305 měl samonosnou ocelovou karoserii navrženou italským stylistou Pininfarinou. Vůz s rozvorem náprav 2 620 mm byl dlouhý 4 237 mm.| Zdroj: Peugeot
  • Ve stupňovité zádi měl sedan Peugeot 305 zavazadelník s objemem přes 300 litrů.
    Ve stupňovité zádi měl sedan Peugeot 305 zavazadelník s objemem přes 300 litrů.| Zdroj: Peugeot
  • Moderní palubní deska měla všechny ukazatele a ovladače před volantem a na středovém panelu.
    Moderní palubní deska měla všechny ukazatele a ovladače před volantem a na středovém panelu.| Zdroj: Peugeot
  • Top model SR poháněl řadový čtyřválec XR5 s objemem 1 472 cm3 a výkonem 74 k (54 kW).
    Top model SR poháněl řadový čtyřválec XR5 s objemem 1 472 cm3 a výkonem 74 k (54 kW).| Zdroj: Peugeot
  • Větrání kabiny měla na starost mřížka za okny zadních dveří.
    Větrání kabiny měla na starost mřížka za okny zadních dveří.| Zdroj: Peugeot
  • Široké zadní dveře měly stahovací okna a pevná trojúhelníková okénka. Dveře se otevíraly klikami zatažením k sobě.
    Široké zadní dveře měly stahovací okna a pevná trojúhelníková okénka. Dveře se otevíraly klikami zatažením k sobě.| Zdroj: Peugeot
  • V roce 1980 obohatilo nabídku pětidveřové kombi Peugeot 305 Break s nahoru vyklápěnými zadními dveřmi. Kombi mělo stejné rozměry jako sedan, bylo jen o 2 cm delší.
    V roce 1980 obohatilo nabídku pětidveřové kombi Peugeot 305 Break s nahoru vyklápěnými zadními dveřmi. Kombi mělo stejné rozměry jako sedan, bylo jen o 2 cm delší.| Zdroj: Peugeot
  • Průhledová kresba odhaluje umístění motoru vpředu napříč a nezávislé zavěšení všech kol.
    Průhledová kresba odhaluje umístění motoru vpředu napříč a nezávislé zavěšení všech kol.| Zdroj: Peugeot
  • Od kombi byla odvozena třídveřová dodávka (van) s plechovou výplní místo zadních bočních oken.
    Od kombi byla odvozena třídveřová dodávka (van) s plechovou výplní místo zadních bočních oken.| Zdroj: Peugeot
  • V roce 1981 bylo postaveno několik prototypů Peugeot 305 Rallye V6, určených pro závody WRC ve skupině B. Zadní kola poháněl vpředu podélně uložený 2,5litrový motor PRV V6.
    V roce 1981 bylo postaveno několik prototypů Peugeot 305 Rallye V6, určených pro závody WRC ve skupině B. Zadní kola poháněl vpředu podélně uložený 2,5litrový motor PRV V6.| Zdroj: Peugeot
  • Na základě Peugeotu 305 vzniklo několik aerodynamických studií nazvaných VERA. Odlehčený benzinový model VERA 01 s motorem o výkonu 63 koní, dosahoval rychlost až 175 km/h.
    Na základě Peugeotu 305 vzniklo několik aerodynamických studií nazvaných VERA. Odlehčený benzinový model VERA 01 s motorem o výkonu 63 koní, dosahoval rychlost až 175 km/h.| Zdroj: Peugeot
  • Pařížský autosalon byl v roce 1982 místem premiéry faceliftovaného provedení Peugeotu 305, označovaného jako fáze II. Úpravy na karoserii se týkaly především přídě s lesklou mřížkou chladiče.
    Pařížský autosalon byl v roce 1982 místem premiéry faceliftovaného provedení Peugeotu 305, označovaného jako fáze II. Úpravy na karoserii se týkaly především přídě s lesklou mřížkou chladiče.| Zdroj: Peugeot
  • Po faceliftu měly „třistapětky“ plastové boční lišty a nově řešené disky kol.
    Po faceliftu měly „třistapětky“ plastové boční lišty a nově řešené disky kol.| Zdroj: Peugeot
  • Kombi Peugeot 305 Break po faceliftu v roce 1982 s plastovými bočními lištami.
    Kombi Peugeot 305 Break po faceliftu v roce 1982 s plastovými bočními lištami.| Zdroj: Peugeot
  • Špičkovým modelem se v roce 1982 stal Peugeot GTX, poháněný 1,9litrovým motorem XU9 o výkonu 105 k (77 kW).
    Špičkovým modelem se v roce 1982 stal Peugeot GTX, poháněný 1,9litrovým motorem XU9 o výkonu 105 k (77 kW).| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 305 GTX měl kola z lehkých slitin a malý spoiler na víku kufru. Boky zdobily tenké proužky v úrovni klik dveří.
    Peugeot 305 GTX měl kola z lehkých slitin a malý spoiler na víku kufru. Boky zdobily tenké proužky v úrovni klik dveří.| Zdroj: Peugeot
  • Kombi Peugeot 305 GTX z roku 1983 měl boční plastové lišty osvěžené lesklými proužky.
    Kombi Peugeot 305 GTX z roku 1983 měl boční plastové lišty osvěžené lesklými proužky.| Zdroj: Peugeot
  • Velký zavazadlový prostor kombi měl rovnou podlahu těsně nad zadním nárazníkem, což usnadňovalo nakládání zavazadel.
    Velký zavazadlový prostor kombi měl rovnou podlahu těsně nad zadním nárazníkem, což usnadňovalo nakládání zavazadel.| Zdroj: Peugeot
Obdélníkové hlavní světlomety byly sdružené s předními směrovkami. Plastové nárazníky byly černé s lesklým proužkem.
Design Peugeotu 305 vycházel z prototypu VSS zaměřeného na bezpečnost. Převzal od něj např. přední a zadní deformační zónu a ochranu před bočním nárazem.
Tříprostorový sedan Peugeot 305 měl samonosnou ocelovou karoserii navrženou italským stylistou Pininfarinou. Vůz s rozvorem náprav 2 620 mm byl dlouhý 4 237 mm.
Ve stupňovité zádi měl sedan Peugeot 305 zavazadelník s objemem přes 300 litrů.
Moderní palubní deska měla všechny ukazatele a ovladače před volantem a na středovém panelu.
Top model SR poháněl řadový čtyřválec XR5 s objemem 1 472 cm3 a výkonem 74 k (54 kW).
Větrání kabiny měla na starost mřížka za okny zadních dveří.
Široké zadní dveře měly stahovací okna a pevná trojúhelníková okénka. Dveře se otevíraly klikami zatažením k sobě.
V roce 1980 obohatilo nabídku pětidveřové kombi Peugeot 305 Break s nahoru vyklápěnými zadními dveřmi. Kombi mělo stejné rozměry jako sedan, bylo jen o 2 cm delší.
Průhledová kresba odhaluje umístění motoru vpředu napříč a nezávislé zavěšení všech kol.
Od kombi byla odvozena třídveřová dodávka (van) s plechovou výplní místo zadních bočních oken.
V roce 1981 bylo postaveno několik prototypů Peugeot 305 Rallye V6, určených pro závody WRC ve skupině B. Zadní kola poháněl vpředu podélně uložený 2,5litrový motor PRV V6.
Na základě Peugeotu 305 vzniklo několik aerodynamických studií nazvaných VERA. Odlehčený benzinový model VERA 01 s motorem o výkonu 63 koní, dosahoval rychlost až 175 km/h.
Pařížský autosalon byl v roce 1982 místem premiéry faceliftovaného provedení Peugeotu 305, označovaného jako fáze II. Úpravy na karoserii se týkaly především přídě s lesklou mřížkou chladiče.
Po faceliftu měly „třistapětky“ plastové boční lišty a nově řešené disky kol.
Kombi Peugeot 305 Break po faceliftu v roce 1982 s plastovými bočními lištami.
Špičkovým modelem se v roce 1982 stal Peugeot GTX, poháněný 1,9litrovým motorem XU9 o výkonu 105 k (77 kW).
Peugeot 305 GTX měl kola z lehkých slitin a malý spoiler na víku kufru. Boky zdobily tenké proužky v úrovni klik dveří.
Kombi Peugeot 305 GTX z roku 1983 měl boční plastové lišty osvěžené lesklými proužky.
Velký zavazadlový prostor kombi měl rovnou podlahu těsně nad zadním nárazníkem, což usnadňovalo nakládání zavazadel.