Peugeot 305 (1977–1989): Náhrada za 304 a 404
18
/
20
Prohlédnout znovu
Peugeot 305 (1977–1989): Náhrada za 304 a 404
Obdélníkové hlavní světlomety byly sdružené s předními směrovkami. Plastové nárazníky byly černé s lesklým proužkem.
|
Peugeot
Design Peugeotu 305 vycházel z prototypu VSS zaměřeného na bezpečnost. Převzal od něj např. přední a zadní deformační zónu a ochranu před bočním nárazem.
|
Peugeot
Tříprostorový sedan Peugeot 305 měl samonosnou ocelovou karoserii navrženou italským stylistou Pininfarinou. Vůz s rozvorem náprav 2 620 mm byl dlouhý 4 237 mm.
|
Peugeot
Ve stupňovité zádi měl sedan Peugeot 305 zavazadelník s objemem přes 300 litrů.
|
Peugeot
Moderní palubní deska měla všechny ukazatele a ovladače před volantem a na středovém panelu.
|
Peugeot
Top model SR poháněl řadový čtyřválec XR5 s objemem 1 472 cm3 a výkonem 74 k (54 kW).
|
Peugeot
Větrání kabiny měla na starost mřížka za okny zadních dveří.
|
Peugeot
Široké zadní dveře měly stahovací okna a pevná trojúhelníková okénka. Dveře se otevíraly klikami zatažením k sobě.
|
Peugeot
V roce 1980 obohatilo nabídku pětidveřové kombi Peugeot 305 Break s nahoru vyklápěnými zadními dveřmi. Kombi mělo stejné rozměry jako sedan, bylo jen o 2 cm delší.
|
Peugeot
Průhledová kresba odhaluje umístění motoru vpředu napříč a nezávislé zavěšení všech kol.
|
Peugeot
Od kombi byla odvozena třídveřová dodávka (van) s plechovou výplní místo zadních bočních oken.
|
Peugeot
V roce 1981 bylo postaveno několik prototypů Peugeot 305 Rallye V6, určených pro závody WRC ve skupině B. Zadní kola poháněl vpředu podélně uložený 2,5litrový motor PRV V6.
|
Peugeot
Na základě Peugeotu 305 vzniklo několik aerodynamických studií nazvaných VERA. Odlehčený benzinový model VERA 01 s motorem o výkonu 63 koní, dosahoval rychlost až 175 km/h.
|
Peugeot
Pařížský autosalon byl v roce 1982 místem premiéry faceliftovaného provedení Peugeotu 305, označovaného jako fáze II. Úpravy na karoserii se týkaly především přídě s lesklou mřížkou chladiče.
|
Peugeot
Po faceliftu měly „třistapětky“ plastové boční lišty a nově řešené disky kol.
|
Peugeot
Kombi Peugeot 305 Break po faceliftu v roce 1982 s plastovými bočními lištami.
|
Peugeot
Špičkovým modelem se v roce 1982 stal Peugeot GTX, poháněný 1,9litrovým motorem XU9 o výkonu 105 k (77 kW).
|
Peugeot
Peugeot 305 GTX měl kola z lehkých slitin a malý spoiler na víku kufru. Boky zdobily tenké proužky v úrovni klik dveří.
|
Peugeot
Kombi Peugeot 305 GTX z roku 1983 měl boční plastové lišty osvěžené lesklými proužky.
|
Peugeot
Velký zavazadlový prostor kombi měl rovnou podlahu těsně nad zadním nárazníkem, což usnadňovalo nakládání zavazadel.
|
Peugeot
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid