Plymouth Duster (1970–1976): Kupé pro Valianta

15/20
Zavřít
  • V modelovém roce 1970 převzal Plymouth Duster od sedanu Valiant prakticky beze změn celý předek s širokou maskou chladiče.
    V modelovém roce 1970 převzal Plymouth Duster od sedanu Valiant prakticky beze změn celý předek s širokou maskou chladiče.| Zdroj: Plymouth
  • Podle loga, které pro Duster vytvořil Thomas Bertsch, designer interiérů automobilky Chrysler, byl duster ničivý prachový vír, nazývaný také „twister“.
    Podle loga, které pro Duster vytvořil Thomas Bertsch, designer interiérů automobilky Chrysler, byl duster ničivý prachový vír, nazývaný také „twister“.| Zdroj: Plymouth
  • Plymouth Duster 340 s černými pruhy na bocích poháněl motor V8 s objemem 5 563 cm3 a nejvyšším výkonem 278 koní.
    Plymouth Duster 340 s černými pruhy na bocích poháněl motor V8 s objemem 5 563 cm3 a nejvyšším výkonem 278 koní.| Zdroj: Plymouth
  • Proti stupňovité zádi sedanu Valiant byl dvoudveřový Duster  semi-fastback se střechou plynule splývající směrem k zádi spolu se silně skloněným zadním oknem.
    Proti stupňovité zádi sedanu Valiant byl dvoudveřový Duster semi-fastback se střechou plynule splývající směrem k zádi spolu se silně skloněným zadním oknem.| Zdroj: Plymouth
  • Plymouth Duster z roku 1971 měl vzadu dvojice vodorovných koncových světel bez rámečků.
    Plymouth Duster z roku 1971 měl vzadu dvojice vodorovných koncových světel bez rámečků.| Zdroj: Plymouth
  • Kupé Plymouth Duster 340 s pohonem zadních kol vidlicovým osmiválcem měl pohotovostní hmotnost 1 483 kg a dosahoval rychlost přes 200 km/h.
    Kupé Plymouth Duster 340 s pohonem zadních kol vidlicovým osmiválcem měl pohotovostní hmotnost 1 483 kg a dosahoval rychlost přes 200 km/h.| Zdroj: Plymouth
  • Boční linie Dusteru s mírně zvednutými zadními blatníky připomínala láhev Coca-Coly. Boky ozvláštňoval výrazný prolis.
    Boční linie Dusteru s mírně zvednutými zadními blatníky připomínala láhev Coca-Coly. Boky ozvláštňoval výrazný prolis.| Zdroj: Plymouth
  • Modelový rok 1972 nepřinesl žádné zásadní změny. K malé obměně došlo u pozičních světel na bocích a do masky chladiče se vrátily malé obdélníkové pomocné světlomety.
    Modelový rok 1972 nepřinesl žádné zásadní změny. K malé obměně došlo u pozičních světel na bocích a do masky chladiče se vrátily malé obdélníkové pomocné světlomety.| Zdroj: Plymouth
  • Některé speciální edice Dusteru měly vinylový potah části střechy orámovaný lištou.
    Některé speciální edice Dusteru měly vinylový potah části střechy orámovaný lištou.| Zdroj: Plymouth
  • I v České republice se dal koupit kvalitně restaurovaný Plymouth Duster s osmiválcovým motorem.
    I v České republice se dal koupit kvalitně restaurovaný Plymouth Duster s osmiválcovým motorem.| Zdroj: Plymouth
  • Plymouth Duster 360 poháněl vidlicový osmiválec LA s objemem 5 898 cm3 a karburátorem Carter, jehož výkon byl snížen kvůli emisním omezením na 248 koní.
    Plymouth Duster 360 poháněl vidlicový osmiválec LA s objemem 5 898 cm3 a karburátorem Carter, jehož výkon byl snížen kvůli emisním omezením na 248 koní.| Zdroj: Plymouth
  • V souladu s designovými změnami modelů Valiant dostal Duster v modelovém roce 1973 novou kapotu, přední masku, přední blatníky a nárazníky.
    V souladu s designovými změnami modelů Valiant dostal Duster v modelovém roce 1973 novou kapotu, přední masku, přední blatníky a nárazníky.| Zdroj: Plymouth
  • Od roku 1973 se zadní světla montovala zvenku a byla orámovaná.
    Od roku 1973 se zadní světla montovala zvenku a byla orámovaná.| Zdroj: Plymouth
  • Plymouth Gold Duster z roku 1973 s vinylovou střechou, pruhy na bocích a pneumatikami s bílými boky.
    Plymouth Gold Duster z roku 1973 s vinylovou střechou, pruhy na bocích a pneumatikami s bílými boky.| Zdroj: Plymouth
  • Duster měl „zlomenou“ palubní desku a obdélníkový rychloměr před volantem. Páka ovládání automatické převodovky byla umístěna na sloupku řízení.
    Duster měl „zlomenou“ palubní desku a obdélníkový rychloměr před volantem. Páka ovládání automatické převodovky byla umístěna na sloupku řízení.| Zdroj: Plymouth
  • Plymouth Duster z roku 1974 byl již vybaven bezpečnostními pásy. Novinkou byl Duster 360 s kotoučovými brzdami s posilovačem a pruhy na bocích.
    Plymouth Duster z roku 1974 byl již vybaven bezpečnostními pásy. Novinkou byl Duster 360 s kotoučovými brzdami s posilovačem a pruhy na bocích.| Zdroj: Plymouth
  • Také v roce 1974 se dal koupit speciál Gold Duster s ozdobnými pruhy na bocích a vinylovou střechou.
    Také v roce 1974 se dal koupit speciál Gold Duster s ozdobnými pruhy na bocích a vinylovou střechou.| Zdroj: Plymouth
  • V roce 1975 se Plymouth Duster vrátil k jednodušší mřížce chladiče s hlouběji ponořenými pomocnými světlomety.
    V roce 1975 se Plymouth Duster vrátil k jednodušší mřížce chladiče s hlouběji ponořenými pomocnými světlomety.| Zdroj: Plymouth
  • V posledním roce výroby měl Plymouth Duster 340 efektní široké pruhy na bocích a na kapotě falešný nasávací otvor.
    V posledním roce výroby měl Plymouth Duster 340 efektní široké pruhy na bocích a na kapotě falešný nasávací otvor.| Zdroj: Plymouth
  • Dustery z roku 1976 měly kola a nárazníky lakované v barvě karoserie. Za povšimnutí stojí děrované puklice kol.
    Dustery z roku 1976 měly kola a nárazníky lakované v barvě karoserie. Za povšimnutí stojí děrované puklice kol.| Zdroj: Plymouth
V modelovém roce 1970 převzal Plymouth Duster od sedanu Valiant prakticky beze změn celý předek s širokou maskou chladiče.
Podle loga, které pro Duster vytvořil Thomas Bertsch, designer interiérů automobilky Chrysler, byl duster ničivý prachový vír, nazývaný také „twister“.
Plymouth Duster 340 s černými pruhy na bocích poháněl motor V8 s objemem 5 563 cm3 a nejvyšším výkonem 278 koní.
Proti stupňovité zádi sedanu Valiant byl dvoudveřový Duster  semi-fastback se střechou plynule splývající směrem k zádi spolu se silně skloněným zadním oknem.
Plymouth Duster z roku 1971 měl vzadu dvojice vodorovných koncových světel bez rámečků.
Kupé Plymouth Duster 340 s pohonem zadních kol vidlicovým osmiválcem měl pohotovostní hmotnost 1 483 kg a dosahoval rychlost přes 200 km/h.
Boční linie Dusteru s mírně zvednutými zadními blatníky připomínala láhev Coca-Coly. Boky ozvláštňoval výrazný prolis.
Modelový rok 1972 nepřinesl žádné zásadní změny. K malé obměně došlo u pozičních světel na bocích a do masky chladiče se vrátily malé obdélníkové pomocné světlomety.
Některé speciální edice Dusteru měly vinylový potah části střechy orámovaný lištou.
I v České republice se dal koupit kvalitně restaurovaný Plymouth Duster s osmiválcovým motorem.
Plymouth Duster 360 poháněl vidlicový osmiválec LA s objemem 5 898 cm3 a karburátorem Carter, jehož výkon byl snížen kvůli emisním omezením na 248 koní.
V souladu s designovými změnami modelů Valiant dostal Duster v modelovém roce 1973 novou kapotu, přední masku, přední blatníky a nárazníky.
Od roku 1973 se zadní světla montovala zvenku a byla orámovaná.
Plymouth Gold Duster z roku 1973 s vinylovou střechou, pruhy na bocích a pneumatikami s bílými boky.
Duster měl „zlomenou“ palubní desku a obdélníkový rychloměr před volantem. Páka ovládání automatické převodovky byla umístěna na sloupku řízení.
Plymouth Duster z roku 1974 byl již vybaven bezpečnostními pásy. Novinkou byl Duster 360 s kotoučovými brzdami s posilovačem a pruhy na bocích.
Také v roce 1974 se dal koupit speciál Gold Duster s ozdobnými pruhy na bocích a vinylovou střechou.
V roce 1975 se Plymouth Duster vrátil k jednodušší mřížce chladiče s hlouběji ponořenými pomocnými světlomety.
V posledním roce výroby měl Plymouth Duster 340 efektní široké pruhy na bocích a na kapotě falešný nasávací otvor.
Dustery z roku 1976 měly kola a nárazníky lakované v barvě karoserie. Za povšimnutí stojí děrované puklice kol.