Podívali jsme se podrobně na fenomén Tesla: Co je to vůbec za auta?

23/22
Zavřít
  • Fenomén Tesla
    Fenomén Tesla| Zdroj: Svět motorů
  • Fenomén Tesla
    Fenomén Tesla| Zdroj: Svět motorů
  • Vzhled GM EV1 byl radikální a futuristický, ale ohlasy na něj pozitivní. Vyzdvihovanou předností bylo, jak dobře auto jede.
    Vzhled GM EV1 byl radikální a futuristický, ale ohlasy na něj pozitivní. Vyzdvihovanou předností bylo, jak dobře auto jede.| Zdroj: Svět motorů
  • Bylo to v době, kdy evropské automobilky sice s elektromobily také koketovaly, ale používaly obvykle ještě stejnosměrné motory s komutátorem a často méně než čtvrtinovým výkonem.
    Bylo to v době, kdy evropské automobilky sice s elektromobily také koketovaly, ale používaly obvykle ještě stejnosměrné motory s komutátorem a často méně než čtvrtinovým výkonem.| Zdroj: Svět motorů
  • Sportovní vůz Tzero byl mezi prvními elektromobily používajícími lithiové baterie, které se rozšířily díky notebookům a mobilním telefonům. V autech měly proti NiMH celou řadu nevýhod – byly výrazně dražší, choulostivější a nebezpečnější, neměly takovou životnost a vyžadovaly sofi stikované řízení. Proto o nich automobilky příliš neuvažovaly. Měly však také velkou výhodu ve vyšší specifi cké energii (Wh/kg) a vysokou účinnost při nabíjení.
    Sportovní vůz Tzero byl mezi prvními elektromobily používajícími lithiové baterie, které se rozšířily díky notebookům a mobilním telefonům. V autech měly proti NiMH celou řadu nevýhod – byly výrazně dražší, choulostivější a nebezpečnější, neměly takovou životnost a vyžadovaly sofi stikované řízení. Proto o nich automobilky příliš neuvažovaly. Měly však také velkou výhodu ve vyšší specifi cké energii (Wh/kg) a vysokou účinnost při nabíjení.| Zdroj: Svět motorů
  • Finální auto mělo v první verzi výkon 185 kW na zadních kolech a s 53kWh baterií reálný dojezd okolo 300 km. Kvůli velké baterii však stálo sto tisíc dolarů.
    Finální auto mělo v první verzi výkon 185 kW na zadních kolech a s 53kWh baterií reálný dojezd okolo 300 km. Kvůli velké baterii však stálo sto tisíc dolarů.| Zdroj: acz
  • Všechny baterie roadsterů dnes mají přes deset let. Běžně si drží 70 % původní kapacity. Dají se však najít i hodně ojeté kusy, kde už kapacita baterie klesla pod 50 %. Majitelé uvádějí, že dojezd klesal s časem a nájezdem lineárně po celou dobu.
    Všechny baterie roadsterů dnes mají přes deset let. Běžně si drží 70 % původní kapacity. Dají se však najít i hodně ojeté kusy, kde už kapacita baterie klesla pod 50 %. Majitelé uvádějí, že dojezd klesal s časem a nájezdem lineárně po celou dobu.| Zdroj: Svět motorů
  • Ač auto zvenčí prošlo jen jedním výraznějším faceliftem, ke změnám a vylepšením docházelo prakticky z roku na rok, a je dobré na to brát ohled, když se někde náhodou objeví levný ojetý Model S z prvních let výroby. Pod stejnou kapotou je dnes úplně jiné auto, s jinými motory a například bez tepelného čerpadla.
    Ač auto zvenčí prošlo jen jedním výraznějším faceliftem, ke změnám a vylepšením docházelo prakticky z roku na rok, a je dobré na to brát ohled, když se někde náhodou objeví levný ojetý Model S z prvních let výroby. Pod stejnou kapotou je dnes úplně jiné auto, s jinými motory a například bez tepelného čerpadla.| Zdroj: Tesla
  • Složitost v kombinaci s nedotaženým dílenským zpracováním znamenala celou řadu bolístek zejména v začátcích výroby. Větším problémem bylo rychlé opotřebení poddimenzovaných předních poloos, které automobilka běžně měnila i několikrát během záruky. Pozáruční výměna za nový typ vycházela v ČR ofi ciálně na necelých 20 000 korun.
    Složitost v kombinaci s nedotaženým dílenským zpracováním znamenala celou řadu bolístek zejména v začátcích výroby. Větším problémem bylo rychlé opotřebení poddimenzovaných předních poloos, které automobilka běžně měnila i několikrát během záruky. Pozáruční výměna za nový typ vycházela v ČR ofi ciálně na necelých 20 000 korun.| Zdroj: Svět motorů
  • Sedan Model 3 je sice od začátku levnější než zbytek nabídky, ale je na něm vidět, jak již automobilka měla více zkušeností. Je spolehlivější a leckdy i lépe zpracovaný (zejména pokud byl vyroben mimo USA). Hlavní bolístkou, která u něj přetrvává dodnes, je nekvalitní lak.
    Sedan Model 3 je sice od začátku levnější než zbytek nabídky, ale je na něm vidět, jak již automobilka měla více zkušeností. Je spolehlivější a leckdy i lépe zpracovaný (zejména pokud byl vyroben mimo USA). Hlavní bolístkou, která u něj přetrvává dodnes, je nekvalitní lak.| Zdroj: acz
  • Zjednodušení konstrukce Modelu Y (vpravo) proti Modelu 3 (vlevo). Ze 171 komponent rámu jsou nyní dvě, což umožnilo snížit počet svarů o více než 1600.
    Zjednodušení konstrukce Modelu Y (vpravo) proti Modelu 3 (vlevo). Ze 171 komponent rámu jsou nyní dvě, což umožnilo snížit počet svarů o více než 1600.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozbití „nerozbitného“ okna cybertrucku během představení produktu nejspíš nebylo připravené, zajistilo však na několik dní publicitu v médiích po celém světě
    Rozbití „nerozbitného“ okna cybertrucku během představení produktu nejspíš nebylo připravené, zajistilo však na několik dní publicitu v médiích po celém světě| Zdroj: Svět motorů
  • Elektrický tahač Tesla Semi je jednou z ukázek Muskových časových odhadů. Byl představen v roce 2017 s plánovanou výrobou o dva roky později. Ve skutečnosti se začal zákazníkům dodávat až v minulém roce.
    Elektrický tahač Tesla Semi je jednou z ukázek Muskových časových odhadů. Byl představen v roce 2017 s plánovanou výrobou o dva roky později. Ve skutečnosti se začal zákazníkům dodávat až v minulém roce.| Zdroj: Svět motorů
  • O čem to diskutují autor textu Jiří Zima (vlevo), Martin Vaculík (uprostřed) a Michal Dokoupil? Třeba o tom, zda je stále poznat, že podvozek tesel vycházel z konstrukce Mercedes-Benzu, nebo už je zřejmé, že si ho dnes tvoří značka Tesla sama.
    O čem to diskutují autor textu Jiří Zima (vlevo), Martin Vaculík (uprostřed) a Michal Dokoupil? Třeba o tom, zda je stále poznat, že podvozek tesel vycházel z konstrukce Mercedes-Benzu, nebo už je zřejmé, že si ho dnes tvoří značka Tesla sama.| Zdroj: Svět motorů
  • Před pár týdny poslal řidič teslu ze srázu i s celou rodinou. Model Y padal 75 metrů. Nejenže nehořel, ale posádka z něj byla vyproštěna živá a při vědomí.
    Před pár týdny poslal řidič teslu ze srázu i s celou rodinou. Model Y padal 75 metrů. Nejenže nehořel, ale posádka z něj byla vyproštěna živá a při vědomí.| Zdroj: San Mateo County Sheriff's Office/Facebook
  • Aplikace ukazuje dodání vozu a na stejném místě také navádí k seznámení s vozem prostřednictvím zhruba deseti krátkých a snadno pochopitelných videí.
    Aplikace ukazuje dodání vozu a na stejném místě také navádí k seznámení s vozem prostřednictvím zhruba deseti krátkých a snadno pochopitelných videí.| Zdroj: Svět motorů
  • Zobrazení stavu nabití dnes umí každá aplikace k elektromobilu. Zde však vidíte i konkrétní nabíjecí výkon a můžete jej plynule regulovat. Vzdáleně se lze podívat, co se děje v okolí auta, a případně zablikat, anebo zatroubit.
    Zobrazení stavu nabití dnes umí každá aplikace k elektromobilu. Zde však vidíte i konkrétní nabíjecí výkon a můžete jej plynule regulovat. Vzdáleně se lze podívat, co se děje v okolí auta, a případně zablikat, anebo zatroubit.| Zdroj: Svět motorů
  • Zobrazení stavu nabití dnes umí každá aplikace k elektromobilu. Zde však vidíte i konkrétní nabíjecí výkon a můžete jej plynule regulovat. Vzdáleně se lze podívat, co se děje v okolí auta, a případně zablikat, anebo zatroubit.
    Zobrazení stavu nabití dnes umí každá aplikace k elektromobilu. Zde však vidíte i konkrétní nabíjecí výkon a můžete jej plynule regulovat. Vzdáleně se lze podívat, co se děje v okolí auta, a případně zablikat, anebo zatroubit.| Zdroj: Svět motorů
  • Průměrná degradace kapacity baterie (respektive dojezdu) s nájezdem dle Plug in America
    Průměrná degradace kapacity baterie (respektive dojezdu) s nájezdem dle Plug in America| Zdroj: Svět motorů
  • Vůz automaticky naplánuje nabíjecí zastávky po cestě – místo i optimální dobu nabíjení. zatím však pracuje pouze s nabíječkami ve vlastní síti a ostatní provozovatele ignoruje.
    Vůz automaticky naplánuje nabíjecí zastávky po cestě – místo i optimální dobu nabíjení. zatím však pracuje pouze s nabíječkami ve vlastní síti a ostatní provozovatele ignoruje.| Zdroj: Svět motorů
  • Do systému náhradních dílů má automaticky přístup každý s Tesla účtem. Lze zde najít potřebné komponenty včetně obrázků ve vysokém rozlišení a produktového kódu.
    Do systému náhradních dílů má automaticky přístup každý s Tesla účtem. Lze zde najít potřebné komponenty včetně obrázků ve vysokém rozlišení a produktového kódu.| Zdroj: Svět motorů
  • Uživatelé autonomního řízení se mohou na obrazovce infotainmentu podívat, jak auto rozpoznává prostředí kolem sebe
    Uživatelé autonomního řízení se mohou na obrazovce infotainmentu podívat, jak auto rozpoznává prostředí kolem sebe| Zdroj: Svět motorů
Fenomén Tesla
Fenomén Tesla
Vzhled GM EV1 byl radikální a futuristický, ale ohlasy na něj pozitivní. Vyzdvihovanou předností bylo, jak dobře auto jede.
Bylo to v době, kdy evropské automobilky sice s elektromobily také koketovaly, ale používaly obvykle ještě stejnosměrné motory s komutátorem a často méně než čtvrtinovým výkonem.
Sportovní vůz Tzero byl mezi prvními elektromobily používajícími lithiové baterie, které se rozšířily díky notebookům a mobilním telefonům. V autech měly proti NiMH celou řadu nevýhod – byly výrazně dražší, choulostivější a nebezpečnější, neměly takovou životnost a vyžadovaly sofi stikované řízení. Proto o nich automobilky příliš neuvažovaly. Měly však také velkou výhodu ve vyšší specifi cké energii (Wh/kg) a vysokou účinnost při nabíjení.
Finální auto mělo v první verzi výkon 185 kW na zadních kolech a s 53kWh baterií reálný dojezd okolo 300 km. Kvůli velké baterii však stálo sto tisíc dolarů.
Všechny baterie roadsterů dnes mají přes deset let. Běžně si drží 70 % původní kapacity. Dají se však najít i hodně ojeté kusy, kde už kapacita baterie klesla pod 50 %. Majitelé uvádějí, že dojezd klesal s časem a nájezdem lineárně po celou dobu.
Ač auto zvenčí prošlo jen jedním výraznějším faceliftem, ke změnám a vylepšením docházelo prakticky z roku na rok, a je dobré na to brát ohled, když se někde náhodou objeví levný ojetý Model S z prvních let výroby. Pod stejnou kapotou je dnes úplně jiné auto, s jinými motory a například bez tepelného čerpadla.
Složitost v kombinaci s nedotaženým dílenským zpracováním znamenala celou řadu bolístek zejména v začátcích výroby. Větším problémem bylo rychlé opotřebení poddimenzovaných předních poloos, které automobilka běžně měnila i několikrát během záruky. Pozáruční výměna za nový typ vycházela v ČR ofi ciálně na necelých 20 000 korun.
Sedan Model 3 je sice od začátku levnější než zbytek nabídky, ale je na něm vidět, jak již automobilka měla více zkušeností. Je spolehlivější a leckdy i lépe zpracovaný (zejména pokud byl vyroben mimo USA). Hlavní bolístkou, která u něj přetrvává dodnes, je nekvalitní lak.
Zjednodušení konstrukce Modelu Y (vpravo) proti Modelu 3 (vlevo). Ze 171 komponent rámu jsou nyní dvě, což umožnilo snížit počet svarů o více než 1600.
Rozbití „nerozbitného“ okna cybertrucku během představení produktu nejspíš nebylo připravené, zajistilo však na několik dní publicitu v médiích po celém světě
Elektrický tahač Tesla Semi je jednou z ukázek Muskových časových odhadů. Byl představen v roce 2017 s plánovanou výrobou o dva roky později. Ve skutečnosti se začal zákazníkům dodávat až v minulém roce.
O čem to diskutují autor textu Jiří Zima (vlevo), Martin Vaculík (uprostřed) a Michal Dokoupil? Třeba o tom, zda je stále poznat, že podvozek tesel vycházel z konstrukce Mercedes-Benzu, nebo už je zřejmé, že si ho dnes tvoří značka Tesla sama.
Před pár týdny poslal řidič teslu ze srázu i s celou rodinou. Model Y padal 75 metrů. Nejenže nehořel, ale posádka z něj byla vyproštěna živá a při vědomí.
Aplikace ukazuje dodání vozu a na stejném místě také navádí k seznámení s vozem prostřednictvím zhruba deseti krátkých a snadno pochopitelných videí.
Zobrazení stavu nabití dnes umí každá aplikace k elektromobilu. Zde však vidíte i konkrétní nabíjecí výkon a můžete jej plynule regulovat. Vzdáleně se lze podívat, co se děje v okolí auta, a případně zablikat, anebo zatroubit.
Zobrazení stavu nabití dnes umí každá aplikace k elektromobilu. Zde však vidíte i konkrétní nabíjecí výkon a můžete jej plynule regulovat. Vzdáleně se lze podívat, co se děje v okolí auta, a případně zablikat, anebo zatroubit.
Průměrná degradace kapacity baterie (respektive dojezdu) s nájezdem dle Plug in America
Vůz automaticky naplánuje nabíjecí zastávky po cestě – místo i optimální dobu nabíjení. zatím však pracuje pouze s nabíječkami ve vlastní síti a ostatní provozovatele ignoruje.
Do systému náhradních dílů má automaticky přístup každý s Tesla účtem. Lze zde najít potřebné komponenty včetně obrázků ve vysokém rozlišení a produktového kódu.
Uživatelé autonomního řízení se mohou na obrazovce infotainmentu podívat, jak auto rozpoznává prostředí kolem sebe