Pontiac Star Chief (1954–1957): Deluxe, Custom a Catalina

1/23
Přehled fotografií
Zavřít
  • Pontiac Star Chief z roku 1954 byl první s rozvorem prodlouženým na 3 150 mm, používaným u vozů Oldsmobile a Buick z koncernu GM.
    Pontiac Star Chief z roku 1954 byl první s rozvorem prodlouženým na 3 150 mm, používaným u vozů Oldsmobile a Buick z koncernu GM.| Zdroj: Karel Haas
  • Typické pro modely ročníku 1954 byla částečně zakrytá zadní kola a boční lišty rozšířené a zlomené dolů kolem zadních blatníků.
    Typické pro modely ročníku 1954 byla částečně zakrytá zadní kola a boční lišty rozšířené a zlomené dolů kolem zadních blatníků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Zadní blatníky modelů 1954 byly na koncích zvýšené a ozdobené třemi hvězdami.
    Zadní blatníky modelů 1954 byly na koncích zvýšené a ozdobené třemi hvězdami.| Zdroj: classic.com
  • Sedan Pontiac Star Chief Custom z roku 1954.
    Sedan Pontiac Star Chief Custom z roku 1954.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Do modelového roku 1955 vstoupil Pontiac Star Chief s novou karoserií a novým motorem V8, nahrazujícím řadový osmiválec.
    Do modelového roku 1955 vstoupil Pontiac Star Chief s novou karoserií a novým motorem V8, nahrazujícím řadový osmiválec.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ovládací páka čtyřstupňové automatické převodovky GM Hydra-Matic byla umístěna pod volantem.
    Ovládací páka čtyřstupňové automatické převodovky GM Hydra-Matic byla umístěna pod volantem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ozdobné hvězdy se přestěhovaly ze zadního blatníku na boky za předními koly.
    Ozdobné hvězdy se přestěhovaly ze zadního blatníku na boky za předními koly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pro vozy Pontiac ročníku 1955 byly typické dvojité široké chromované lišty na kapotě.
    Pro vozy Pontiac ročníku 1955 byly typické dvojité široké chromované lišty na kapotě.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Novinkou ročníku 1955 bylo dvoudveřové kombi Star Chief Safari.
    Novinkou ročníku 1955 bylo dvoudveřové kombi Star Chief Safari.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Přístup k zavazadlům umožňovalo u kombi Safari vodorovně dělené zadní víko.
    Přístup k zavazadlům umožňovalo u kombi Safari vodorovně dělené zadní víko.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřdveřový Pontiac Star Chief Custom z roku 1955 už měl panoramatické přední okno.
    Čtyřdveřový Pontiac Star Chief Custom z roku 1955 už měl panoramatické přední okno.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Boční lišty a šikmé lišty na předních dveřích usnadňovaly dvoubarevné lakování karoserie.
    Boční lišty a šikmé lišty na předních dveřích usnadňovaly dvoubarevné lakování karoserie.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pontiac Star Chief z roku 1956 měl masivní přední nárazník, ve kterém byly umístěny pomocné světlomety.
    Pontiac Star Chief z roku 1956 měl masivní přední nárazník, ve kterém byly umístěny pomocné světlomety.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ročník 1956 byl jediný z druhé generace, který se obešel bez hvězd na bocích.
    Ročník 1956 byl jediný z druhé generace, který se obešel bez hvězd na bocích.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ozdoba na kapotě s hlavou indiána byla z jantarového plastu a rozsvítila se spolu se světlomety.
    Ozdoba na kapotě s hlavou indiána byla z jantarového plastu a rozsvítila se spolu se světlomety.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Uvnitř měl Star Chief 1956 lavicová sedadla, vpředu s dělenými opěradly.
    Uvnitř měl Star Chief 1956 lavicová sedadla, vpředu s dělenými opěradly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kombi Safari se i v roce 1956 nabízelo pouze ve dvoudveřovém provedení.
    Kombi Safari se i v roce 1956 nabízelo pouze ve dvoudveřovém provedení.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Posledním rokem druhé generace modelu Pontiac Star Chief byl modelový ročník 1957.
    Posledním rokem druhé generace modelu Pontiac Star Chief byl modelový ročník 1957.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Lišty na bocích se rozdvojily a vzadu rozšířily tak, aby se mezi ně vešly čtyři hvězdy a chromované výstupky zakončené koncovými světly.
    Lišty na bocích se rozdvojily a vzadu rozšířily tak, aby se mezi ně vešly čtyři hvězdy a chromované výstupky zakončené koncovými světly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Star Chief 1957 už neměl široké pásy na kapotě a „indián“ ze středu kapoty se přestěhoval nad světlomety.
    Star Chief 1957 už neměl široké pásy na kapotě a „indián“ ze středu kapoty se přestěhoval nad světlomety.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Koncová světla byla umístěna ve zvýšených zadních blatnících.
    Koncová světla byla umístěna ve zvýšených zadních blatnících.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Star Chief 1957 měl novou palubní desku s vodorovnou stupnicí rychloměru.
    Star Chief 1957 měl novou palubní desku s vodorovnou stupnicí rychloměru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V modelovém roce 1958 se začala prodávat třetí generace modelu Star Chief s dvojitými světlomety.
    V modelovém roce 1958 se začala prodávat třetí generace modelu Star Chief s dvojitými světlomety.| Zdroj: Wheelsage.org
Pontiac Star Chief z roku 1954 byl první s rozvorem prodlouženým na 3 150 mm, používaným u vozů Oldsmobile a Buick z koncernu GM.
Typické pro modely ročníku 1954 byla částečně zakrytá zadní kola a boční lišty rozšířené a zlomené dolů kolem zadních blatníků.
Zadní blatníky modelů 1954 byly na koncích zvýšené a ozdobené třemi hvězdami.
Sedan Pontiac Star Chief Custom z roku 1954.
Do modelového roku 1955 vstoupil Pontiac Star Chief s novou karoserií a novým motorem V8, nahrazujícím řadový osmiválec.
Ovládací páka čtyřstupňové automatické převodovky GM Hydra-Matic byla umístěna pod volantem.
Ozdobné hvězdy se přestěhovaly ze zadního blatníku na boky za předními koly.
Pro vozy Pontiac ročníku 1955 byly typické dvojité široké chromované lišty na kapotě.
Novinkou ročníku 1955 bylo dvoudveřové kombi Star Chief Safari.
Přístup k zavazadlům umožňovalo u kombi Safari vodorovně dělené zadní víko.
Čtyřdveřový Pontiac Star Chief Custom z roku 1955 už měl panoramatické přední okno.
Boční lišty a šikmé lišty na předních dveřích usnadňovaly dvoubarevné lakování karoserie.
Pontiac Star Chief z roku 1956 měl masivní přední nárazník, ve kterém byly umístěny pomocné světlomety.
Ročník 1956 byl jediný z druhé generace, který se obešel bez hvězd na bocích.
Ozdoba na kapotě s hlavou indiána byla z jantarového plastu a rozsvítila se spolu se světlomety.
Uvnitř měl Star Chief 1956 lavicová sedadla, vpředu s dělenými opěradly.
Kombi Safari se i v roce 1956 nabízelo pouze ve dvoudveřovém provedení.
Posledním rokem druhé generace modelu Pontiac Star Chief byl modelový ročník 1957.
Lišty na bocích se rozdvojily a vzadu rozšířily tak, aby se mezi ně vešly čtyři hvězdy a chromované výstupky zakončené koncovými světly.
Star Chief 1957 už neměl široké pásy na kapotě a „indián“ ze středu kapoty se přestěhoval nad světlomety.
Koncová světla byla umístěna ve zvýšených zadních blatnících.
Star Chief 1957 měl novou palubní desku s vodorovnou stupnicí rychloměru.
V modelovém roce 1958 se začala prodávat třetí generace modelu Star Chief s dvojitými světlomety.