Pontiac Tempest (1961–1963): Kompakt s transaxle a nezávislým zavěšením všech kol

19/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • Vylepšený kabriolet s klubovkovými předními sedadly dostal označení LeMans.
    Vylepšený kabriolet s klubovkovými předními sedadly dostal označení LeMans.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Dvoudveřový Pontiac Tempest se začal vyrábět až koncem roku 1961.
    Dvoudveřový Pontiac Tempest se začal vyrábět až koncem roku 1961.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Dvoumístný koncept Pontiac Tempest Monte Carlo byl poháněný motorem V8 a v letech 1961 a 1962 byl k vidění na mnoha automobilových výstavách.
    Dvoumístný koncept Pontiac Tempest Monte Carlo byl poháněný motorem V8 a v letech 1961 a 1962 byl k vidění na mnoha automobilových výstavách.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Kombi Safari z roku 1961 mělo tři boční okna na každé straně.
    Kombi Safari z roku 1961 mělo tři boční okna na každé straně.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Safari mělo velký zavazadlový prostor přístupný po vyklopení zadních dveří směrem nahoru.
    Safari mělo velký zavazadlový prostor přístupný po vyklopení zadních dveří směrem nahoru.| Zdroj: Flickr
  • Sedan Pontiac Tempest měl rozvor náprav 2 845 mm a byl dlouhý 4 808 mm.
    Sedan Pontiac Tempest měl rozvor náprav 2 845 mm a byl dlouhý 4 808 mm.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Krouticí moment motoru se přenášel na zadní kola přes převodovku umístěnou vzadu ohebným hnacím hřídelem, umístěným v rouře zakřivené směrem dolů.
    Krouticí moment motoru se přenášel na zadní kola přes převodovku umístěnou vzadu ohebným hnacím hřídelem, umístěným v rouře zakřivené směrem dolů.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Dvoudveřové kupé Pontiac Tempest z roku 1962.
    Dvoudveřové kupé Pontiac Tempest z roku 1962.| Zdroj: Drivingline.com
  • Kabriolety Tempest se začaly vyrábět až v modelovém roce 1962.
    Kabriolety Tempest se začaly vyrábět až v modelovém roce 1962.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Ostré prolisy na bocích byly zakončeny malými šikmými křidélky.
    Ostré prolisy na bocích byly zakončeny malými šikmými křidélky. | Zdroj: WheelsAge.org
  • Čtyřdveřový sedan Pontiac Tempest z roku 1962.
    Čtyřdveřový sedan Pontiac Tempest z roku 1962.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Modely 1962 měly dvojité světlomety a přední masku rozdělenou do tří částí s vodorovným mřížováním.
    Modely 1962 měly dvojité světlomety a přední masku rozdělenou do tří částí s vodorovným mřížováním.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Dvoudveřový Tempest z roku 1962 měl široké sloupky C s ostrou hranou uprostřed.
    Dvoudveřový Tempest z roku 1962 měl široké sloupky C s ostrou hranou uprostřed.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Novinkou modelového ročníku 1962 byla plně synchronizovaná čtyřstupňová manuální převodovka s řadicí pákou na podlaze.
    Novinkou modelového ročníku 1962 byla plně synchronizovaná čtyřstupňová manuální převodovka s řadicí pákou na podlaze.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Lépe vybavené kupé s dlouhým názvem Pontiac Tempest Sport Coupe LeMans z roku 1962.
    Lépe vybavené kupé s dlouhým názvem Pontiac Tempest Sport Coupe LeMans z roku 1962.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Poslední modelový rok Tempestu první generace přinesl osamostatnění řady LeMans, která dosáhla téměř 50% podílu na prodeji Tempestů.
    Poslední modelový rok Tempestu první generace přinesl osamostatnění řady LeMans, která dosáhla téměř 50% podílu na prodeji Tempestů.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Vpředu se Tempest 1963 vrátil k typickému „nosu“ uprostřed masky chladiče a změnily se prolisy na bocích.
    Vpředu se Tempest 1963 vrátil k typickému „nosu“ uprostřed masky chladiče a změnily se prolisy na bocích.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Oblíbené kombi Pontiac Tempest Safari se vyrábělo i v modelovém roce 1963.
    Oblíbené kombi Pontiac Tempest Safari se vyrábělo i v modelovém roce 1963.| Zdroj: Drivingline.com
  • Všechny přístroje Tempestu byly soustředěny v kapličce před volantem, vystupující z neobvykle tvarované palubní desky.
    Všechny přístroje Tempestu byly soustředěny v kapličce před volantem, vystupující z neobvykle tvarované palubní desky.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Modely 1963 mohly být poháněny vidlicovým osmiválcem s objemem 5,3 litru a výkonem 264 koní.
    Modely 1963 mohly být poháněny vidlicovým osmiválcem s objemem 5,3 litru a výkonem 264 koní.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Sedan Pontiac Tempest z roku 1963 byl dlouhý skoro 5 metrů (4 935 mm).
    Sedan Pontiac Tempest z roku 1963 byl dlouhý skoro 5 metrů (4 935 mm).| Zdroj: WheelsAge.org
  • Nejrychlejším Tempestem byl závodní Super Duty. Tento patřil patřící Stanu Antlocerovi a byl vydražen za 226 521 dolarů.
    Nejrychlejším Tempestem byl závodní Super Duty. Tento patřil patřící Stanu Antlocerovi a byl vydražen za 226 521 dolarů.| Zdroj: Musclecardefinition.com
Vylepšený kabriolet s klubovkovými předními sedadly dostal označení LeMans.
Dvoudveřový Pontiac Tempest se začal vyrábět až koncem roku 1961.
Dvoumístný koncept Pontiac Tempest Monte Carlo byl poháněný motorem V8 a v letech 1961 a 1962 byl k vidění na mnoha automobilových výstavách.
Kombi Safari z roku 1961 mělo tři boční okna na každé straně.
Safari mělo velký zavazadlový prostor přístupný po vyklopení zadních dveří směrem nahoru.
Sedan Pontiac Tempest měl rozvor náprav 2 845 mm a byl dlouhý 4 808 mm.
Krouticí moment motoru se přenášel na zadní kola přes převodovku umístěnou vzadu ohebným hnacím hřídelem, umístěným v rouře zakřivené směrem dolů.
Dvoudveřové kupé Pontiac Tempest z roku 1962.
Kabriolety Tempest se začaly vyrábět až v modelovém roce 1962.
Ostré prolisy na bocích byly zakončeny malými šikmými křidélky.
Čtyřdveřový sedan Pontiac Tempest z roku 1962.
Modely 1962 měly dvojité světlomety a přední masku rozdělenou do tří částí s vodorovným mřížováním.
Dvoudveřový Tempest z roku 1962 měl široké sloupky C s ostrou hranou uprostřed.
Novinkou modelového ročníku 1962 byla plně synchronizovaná čtyřstupňová manuální převodovka s řadicí pákou na podlaze.
Lépe vybavené kupé s dlouhým názvem Pontiac Tempest Sport Coupe LeMans z roku 1962.
Poslední modelový rok Tempestu první generace přinesl osamostatnění řady LeMans, která dosáhla téměř 50% podílu na prodeji Tempestů.
Vpředu se Tempest 1963 vrátil k typickému „nosu“ uprostřed masky chladiče a změnily se prolisy na bocích.
Oblíbené kombi Pontiac Tempest Safari se vyrábělo i v modelovém roce 1963.
Všechny přístroje Tempestu byly soustředěny v kapličce před volantem, vystupující z neobvykle tvarované palubní desky.
Modely 1963 mohly být poháněny vidlicovým osmiválcem s objemem 5,3 litru a výkonem 264 koní.
Sedan Pontiac Tempest z roku 1963 byl dlouhý skoro 5 metrů (4 935 mm).
Nejrychlejším Tempestem byl závodní Super Duty. Tento patřil patřící Stanu Antlocerovi a byl vydražen za 226 521 dolarů.