Poznáš auto? Proč jsou si nová auta pořád podobnější
25
/
36
Prohlédnout znovu
Poznáš auto? Proč jsou si nová auta pořád podobnější
Ilustrační foto
|
auto.cz
Proč jsou si auta tolik podobná
|
Svět motorů
BMW 120d xDrive
|
acz
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus
|
Svět motorů
Hyundai i30 1.4i
|
Auto.cz
Seat Leon 2.0 TDI
|
auto.cz/David Rajdl
Kolem roku 2000 bylo v nižší střední třídě veselo. Každý z hráčů v hlavním proudu měl vlastní nezaměnitelnou tvář, člověk ani nemusel být zapálený fanda, aby na dálku poznal špičatý focus, hrbatý mégane nebo okatou corollu.
|
Svět motorů
Opel Astra
|
Svět motorů
Renault Megane
|
Svět motorů
Seat Leon
|
Svět motorů
Toyota Corolla
|
Svět motorů
Vděčným objektem jsou pro designéry masky chladiče – čím dál větší, výraznější a plastičtější. Jenže i tady dochází k opakování – původně přišlo s šestiúhelníkem Audi. Dnes má nějakou jeho formu kdekdo a originalita je fuč.
|
Svět motorů
DS
|
Svět motorů
Ford
|
Svět motorů
Hyundai
|
Svět motorů
Škoda
|
Svět motorů
Subaru
|
Svět motorů
Protože se dnes základní proporce a tvary karoserií kvůli bezpočtu legislativních a technologických omezení prakticky neliší, musejí hledat designéři hřiště jinde. Nejčastěji v osvětlení. Technologie LED umožňuje kreace, která jsme si před pár lety ani nedokázali představit.
|
Svět motorů
Hyundai i10
|
Svět motorů
Peugeot 2008
|
Svět motorů
Renault Captur
|
Svět motorů
Škoda Kamiq
|
Svět motorů
Toyota Prius
|
Svět motorů
Občas se vám při pohledu na nové auto může stát, že už jste ho někde viděli. To máte nejspíš čest s čím dál běžnější globalizací. Skvělým příkladem je kvarteto užitkových modelů koncernu PSA – stejné auto, stejná technika, jen špetka designového koření té které značky na přídi.
|
acz
Opel Combo
|
Svět motorů
Peugeot Rifter
|
Svět motorů
Toyota Proace City
|
Svět motorů
Originalitu a retrodesign za cenu ústupků například v podobě vyšší hlučnosti nebo spotřeby si mohou dovolit auta, jejichž kouzlo spočívá v něčem úplně jiném a záměrně se snaží podobat minulým generacím – typicky stylové offff -roady Jeep Wrangler a Mercedes-Benz třídy G.
|
auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz G
|
acz
Neotřelý design bývá vykoupen nějakým funkčním minusem. Třeba designéři DS3 Crossback a Toyoty C-HR se vyřádili na tvaru zadních dveří a jejich skel. V obou modelech si zadní cestující připadají jako v tanku a ani výhled za moc nestojí.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota C-HR 2.0 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.
|
acz
Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.
|
Chevrolet
Designér Jiří Král navrhoval auta se svým otcem Václavem ještě před masovým nástupem počítačů. Ty podle něj generují dokonale optimalizované plochy z křivek, které nejsou nic jiného než matematické rovnice. V každé instalaci programu stejné, postrádající emoce. Ty designu vdechne jen lidská ruka, která je vždy jiná a díky své nedokonalosti jedinečná a neopakovatelná.
|
Svět motorů
Jiří Král
|
Svět motorů
Zkoušeli jsme alkoholtestery: Jistota stojí tisíce, představa pár korun
Tipy na výlet: Škoda Muzeum láká na nové výstavy. K vidění budou skutečné legendy
Volva dostanou funkci, kterou již dlouho nabízejí třeba Waze či Google mapy
Kdy se mění čas v roce 2024? Dejte si pozor na zvýšené riziko nehody
Před startem Safari rallye: Udrží Toyota africkou neporazitelnost?
Světové Auto roku 2024 je Kia EV9. Cenu za design získala Toyota Prius