Poznáš auto? Proč jsou si nová auta pořád podobnější
26
/
36
Prohlédnout znovu
Poznáš auto? Proč jsou si nová auta pořád podobnější
Ilustrační foto
|
auto.cz
Proč jsou si auta tolik podobná
|
Svět motorů
BMW 120d xDrive
|
acz
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus
|
Svět motorů
Hyundai i30 1.4i
|
Auto.cz
Seat Leon 2.0 TDI
|
auto.cz/David Rajdl
Kolem roku 2000 bylo v nižší střední třídě veselo. Každý z hráčů v hlavním proudu měl vlastní nezaměnitelnou tvář, člověk ani nemusel být zapálený fanda, aby na dálku poznal špičatý focus, hrbatý mégane nebo okatou corollu.
|
Svět motorů
Opel Astra
|
Svět motorů
Renault Megane
|
Svět motorů
Seat Leon
|
Svět motorů
Toyota Corolla
|
Svět motorů
Vděčným objektem jsou pro designéry masky chladiče – čím dál větší, výraznější a plastičtější. Jenže i tady dochází k opakování – původně přišlo s šestiúhelníkem Audi. Dnes má nějakou jeho formu kdekdo a originalita je fuč.
|
Svět motorů
DS
|
Svět motorů
Ford
|
Svět motorů
Hyundai
|
Svět motorů
Škoda
|
Svět motorů
Subaru
|
Svět motorů
Protože se dnes základní proporce a tvary karoserií kvůli bezpočtu legislativních a technologických omezení prakticky neliší, musejí hledat designéři hřiště jinde. Nejčastěji v osvětlení. Technologie LED umožňuje kreace, která jsme si před pár lety ani nedokázali představit.
|
Svět motorů
Hyundai i10
|
Svět motorů
Peugeot 2008
|
Svět motorů
Renault Captur
|
Svět motorů
Škoda Kamiq
|
Svět motorů
Toyota Prius
|
Svět motorů
Občas se vám při pohledu na nové auto může stát, že už jste ho někde viděli. To máte nejspíš čest s čím dál běžnější globalizací. Skvělým příkladem je kvarteto užitkových modelů koncernu PSA – stejné auto, stejná technika, jen špetka designového koření té které značky na přídi.
|
acz
Opel Combo
|
Svět motorů
Peugeot Rifter
|
Svět motorů
Toyota Proace City
|
Svět motorů
Originalitu a retrodesign za cenu ústupků například v podobě vyšší hlučnosti nebo spotřeby si mohou dovolit auta, jejichž kouzlo spočívá v něčem úplně jiném a záměrně se snaží podobat minulým generacím – typicky stylové offff -roady Jeep Wrangler a Mercedes-Benz třídy G.
|
auto.cz/David Rajdl
Mercedes-Benz G
|
acz
Neotřelý design bývá vykoupen nějakým funkčním minusem. Třeba designéři DS3 Crossback a Toyoty C-HR se vyřádili na tvaru zadních dveří a jejich skel. V obou modelech si zadní cestující připadají jako v tanku a ani výhled za moc nestojí.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Toyota C-HR 2.0 Hybrid e-CVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.
|
acz
Mnohdy do proporcí a tvaru vozu promlouvá zvolená koncepce. Chevrolet Corvette přešel v nejnovější generaci na motor uložený uprostřed, jak to má už léta střední řada vozů Ferrari. Americká novinka jako by italskému sporťáku z oka vypadla.
|
Chevrolet
Designér Jiří Král navrhoval auta se svým otcem Václavem ještě před masovým nástupem počítačů. Ty podle něj generují dokonale optimalizované plochy z křivek, které nejsou nic jiného než matematické rovnice. V každé instalaci programu stejné, postrádající emoce. Ty designu vdechne jen lidská ruka, která je vždy jiná a díky své nedokonalosti jedinečná a neopakovatelná.
|
Svět motorů
Jiří Král
|
Svět motorů
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid