Ve Francii, ale třeba i v USA se diamantem značí vyhrazené pruhy. Symbol auta s nápisem 2+ říká, že vůz s dvěma a více lidmi ho smí využít.|
Zdroj: Svět motorů
Španělské ekologické plakety umožňují vjezd do nízkoemisních zón v centrech měst, můžou vás pustit i do pruhu pro autobusy.|
Zdroj: Svět motorů
Ten je vyznačen červenou dvojitou čárou na pravé straně.|
Zdroj: Svět motorů
V ranních a odpoledních špičkách se u velkých německých měst otevírá krajnice jako další jízdní pruh. Na tuto možnost nebo její konec upozorňuje proměnné značení.|
Zdroj: Svět motorů
V ranních a odpoledních špičkách se u velkých německých měst otevírá krajnice jako další jízdní pruh. Na tuto možnost nebo její konec upozorňuje proměnné značení.|
Zdroj: Svět motorů
Systém několika kamer napojených na umělou inteligenci dokáže spočítat, kolik lidí sedí v autě. Kdo jede sám v pruhu pro dva, dostane fotku a pokutu.|
Zdroj: Svět motorů
Systém několika kamer napojených na umělou inteligenci dokáže spočítat, kolik lidí sedí v autě. Kdo jede sám v pruhu pro dva, dostane fotku a pokutu.|
Zdroj: Svět motorů
Přeškrtnutý kosočtverec jasně značí konec vyhrazeného pruhu. Na začátku je naopak potřeba dodat ještě informace o tom, kdo ho smí použít.|
Zdroj: Svět motorů
Přeškrtnutý kosočtverec jasně značí konec vyhrazeného pruhu. Na začátku je naopak potřeba dodat ještě informace o tom, kdo ho smí použít.|
Zdroj: Svět motorů
Podobně jako v Německu se i v USA v době špiček krajnice změní v další jízdní pruh. Pokud ale v daném úseku zůstane někdo stát třeba kvůli defektu, pruh se opět zruší.|
Zdroj: Svět motorů
Každá země značí vyhrazené pruhy po svém. Toto je značka z Belgie.|
Zdroj: Svět motorů
Vyhrazený pruh|
Zdroj: Svět motorů
Vyhrazený pruh pro auta, ve kterých nejde řidič sám|
Zdroj: Svět motorů
Vyhrazený pruh pro auta, ve kterých nejde řidič sám|
Zdroj: Svět motorů
Vyhrazený pruh pro auta, ve kterých nejde řidič sám|
Zdroj: Svět motorů
Vyhrazený pruh|
Zdroj: Svět motorů
Vyhrazený pruh|
Zdroj: Svět motorů
V Brně mají jezdci na skútrech proti Praze smůlu. Do vyhrazených pruhů nesmí. Praha pustila motocyklisty do buspruhů dodatkovými tabulkami loni v březnu.|
Zdroj: Svět motorů
Vyhrazené pruhy v Praze slouží jen taxíkům se zákazníkem. Kdo jede klienta teprve vyzvednout, měl by se zařadit do kolony s ostatními.|
Zdroj: Svět motorů
Když se před lety objevil vyhrazený pruh u pardubického nádraží, místní řidiči ho často z neznalosti nerespektovali. Kromě pokut ale dostávali i jeden bod. Dnes už jízda ve vyhrazeném pruhu bodovaným přestupkem není.|
Zdroj: Svět motorů
Na příjezdu do Ostravy v Místecké ulici mohou vyhrazený pruh používat jen autobusy. Taxíky ani motocykly ne. Stejné je to na Karlovarské třídě v Plzni.|
Zdroj: Svět motorů
V pražské Evropské ulici je směrem z letiště kamera, která pozná většinu neoprávněných uživatelů vyhrazeného pruhu. Pokuty zatím neposílá, jen rozbliká výstražnou tabuli.|
Zdroj: Svět motorů
Možnost vyznačit speciální pru pro autobusy umožnila vyhláška 100/1975 Sb. už od 1. ledna 1976. Vzpomínáte, jak tehdy značka návěst před vyhrazeným jízdním pruhem vypadala?|
Zdroj: Svět motorů