Zajímavostí Pragy Alfa je potah střechy tvořený střechovicí. Ano, materiálem používaným na střechy kabrioletů.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Přístrojové desce dominuje rychloměr a hodiny. Všimněte si, že vůz už měl také denní počitadlo ujeté vzdálenosti. Klíčkem vlevo ovládáte zapalování.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Volant vozu vypadá z dnešního pohledu trochu jako kormidlo lodi. Vpravo dole je vidět hlava řadicí páky ovládající čtyřstupňovou převodovku.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa platila za luxusní vůz, otipovaný pro šest pasažérů včetně řidiče. Ti seděli ve třech řadách.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Svým rozvorem a délkou alfa odpovídá dnešním vozům nejvyšší třídy v dlouhé verzi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Víko zavazdelníku lze otevřít po odjištění dvou zámků, ovládaných dvojicí kliček|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
V době vzniku vozu vyhláška předepisovala mít na autě dvě rezervní kola. Důvodem byl stav tehdejších cest a také úroveň pneumatik.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Šestiválcový rozdělovač zapalování vyrobila firma Bosch. Vůbec od Bosche je na autě řada komponentů.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Alfa měla logo výrobce dokonce na kapotě, jak to známe z rolls-royceů, jaguarů a mercedesů|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Zatímco přední dveře se otevírají proti směru jízdy, ty zadní po směru. Dne nevídané řešení.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Auta třicátých let měla klakson situovaný vně vozidla. Snad aby byla lépe slyšet.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga byla automobilka zahrnutá do strojírenského kombinátu ČKD|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Ve 30. letech byla auta zcela běžně opatřená chromovanými díly. Chrom prošel na tomto autě renovací.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
V případě selhání elektrického startéru lze motor natočit manuálně klikou. Musí se to ale umět, jinak můžete přijít o prsty.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Praga Alfa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Druhé vydání z roku 1937 přineslo také zcela nový rám karoserie. Zajímavostí je výztuha tvaru písmene X.|
Zdroj: Praga