Před padesáti lety se představila první Honda Civic!

16/31
Zavřít
  • Dvoudveřová Honda Civic Automatic v nejvyšší výbavě Hi-Deluxe.
    Dvoudveřová Honda Civic Automatic v nejvyšší výbavě Hi-Deluxe.| Zdroj: Honda
  • Honda Civic 1.generace
    Honda Civic 1.generace| Zdroj: acz
  • Honda Civic 1.generace
    Honda Civic 1.generace| Zdroj: acz
  • Honda Civic 1.generace
    Honda Civic 1.generace| Zdroj: acz
  • Honda Civic 1.generace
    Honda Civic 1.generace| Zdroj: acz
  • Honda Civic 1.generace
    Honda Civic 1.generace| Zdroj: acz
  • Honda Civic 1.generace
    Honda Civic 1.generace| Zdroj: acz
  • Honda Civic 1.generace
    Honda Civic 1.generace| Zdroj: acz
  • Honda Civic 1.generace
    Honda Civic 1.generace| Zdroj: acz
  • Honda Civic 1.generace
    Honda Civic 1.generace| Zdroj: acz
  • Honda Civic 1.generace
    Honda Civic 1.generace| Zdroj: acz
  • Honda Civic 1.generace
    Honda Civic 1.generace| Zdroj: acz
  • První generace Hondy Civic 1200 se představila veřejnosti v červenci 1972 ve dvoudveřovém provedení.
    První generace Hondy Civic 1200 se představila veřejnosti v červenci 1972 ve dvoudveřovém provedení.| Zdroj: Honda
  • Třídveřový hatchback Honda Civic s typickými větracími otvory po stranách kapoty a směrovými blikači pod nárazníkem.
    Třídveřový hatchback Honda Civic s typickými větracími otvory po stranách kapoty a směrovými blikači pod nárazníkem.| Zdroj: Honda
  • Přehledná palubní deska měla před volantem rychloměr a otáčkoměr a uprostřed palivoměr a teploměr a pod nimi rádio.
    Přehledná palubní deska měla před volantem rychloměr a otáčkoměr a uprostřed palivoměr a teploměr a pod nimi rádio.| Zdroj: Honda
  • Čtyřdveřová Honda Civic 1500 se vyráběla od roku 1973 s motorem série ED. Čtyřválec s objemem 1 488 cm3 měl výkon 65 koní.
    Čtyřdveřová Honda Civic 1500 se vyráběla od roku 1973 s motorem série ED. Čtyřválec s objemem 1 488 cm3 měl výkon 65 koní.| Zdroj: Honda
  • Sedan Honda Civic s motorem CVCC v nejvyšší výbavě s pneumatikami s bílými pruhy na bocích.
    Sedan Honda Civic s motorem CVCC v nejvyšší výbavě s pneumatikami s bílými pruhy na bocích.| Zdroj: Honda
  • Civic měl nezávislé zavěšení všech kol a pérování vinutými pružinami se soustřednými tlumiči.
    Civic měl nezávislé zavěšení všech kol a pérování vinutými pružinami se soustřednými tlumiči.| Zdroj: Honda
  • Poslední verzí Hondy Civic první generace bylo pětidveřové kombi Van, nabízené ve verzích Standard, Custom, DeLuxe, Automatic Custom a Automatic DeLuxe.
    Poslední verzí Hondy Civic první generace bylo pětidveřové kombi Van, nabízené ve verzích Standard, Custom, DeLuxe, Automatic Custom a Automatic DeLuxe.| Zdroj: Honda
  • Třídveřová Honda Civic z roku 1975 s motorem CVCC 1300 (SB2). Vůz měl pozměněnou masku chladiče a plastové zakončení nárazníků.
    Třídveřová Honda Civic z roku 1975 s motorem CVCC 1300 (SB2). Vůz měl pozměněnou masku chladiče a plastové zakončení nárazníků.| Zdroj: Honda
  • Nevýhodou třídveřového provedení byla vysoká nakládací hrana zavazadlového prostoru. Parkovací a couvací světla byla v nárazníku.
    Nevýhodou třídveřového provedení byla vysoká nakládací hrana zavazadlového prostoru. Parkovací a couvací světla byla v nárazníku.| Zdroj: Honda
  • Třídveřová Honda Civic 1200 z roku 1975 s výbavou Hi-Deluxe a motorem CVCC.
    Třídveřová Honda Civic 1200 z roku 1975 s výbavou Hi-Deluxe a motorem CVCC.| Zdroj: Honda
  • Čtyřdveřový sedan měl, stejně jako dvoudveřový model, víko kufru pod zadním oknem otevírané nahoru.
    Čtyřdveřový sedan měl, stejně jako dvoudveřový model, víko kufru pod zadním oknem otevírané nahoru.| Zdroj: Honda
  • Civic měl vnější zpětná zrcátka umístěná hodně vpředu na blatnících.
    Civic měl vnější zpětná zrcátka umístěná hodně vpředu na blatnících.| Zdroj: Honda
  • Pětidveřová Honda Civic 1500 se vyráběla od ledna 1974 do července 1978. V roce 1975 jich Honda vyrobila necelých 78 tisíc, o rok později jen 47 600.
    Pětidveřová Honda Civic 1500 se vyráběla od ledna 1974 do července 1978. V roce 1975 jich Honda vyrobila necelých 78 tisíc, o rok později jen 47 600.| Zdroj: Honda
  • Pětidveřový hatchback měl nahoru otvírané zadní dveře, ale na rozdíl od třídveřového hatchbacku měl výrazně nižší nakládací hranu, což usnadňovalo manipulaci se zavazadly.
    Pětidveřový hatchback měl nahoru otvírané zadní dveře, ale na rozdíl od třídveřového hatchbacku měl výrazně nižší nakládací hranu, což usnadňovalo manipulaci se zavazadly.| Zdroj: Honda
  • Vpředu měla Honda Civic dělená sedadla, vzadu lavici. Všechna sedadla měla bezpečnostní pásy.
    Vpředu měla Honda Civic dělená sedadla, vzadu lavici. Všechna sedadla měla bezpečnostní pásy.| Zdroj: Honda
  • Za příplatek si bylo možné pořídit dřevěný sportovní dvouramenný volant.
    Za příplatek si bylo možné pořídit dřevěný sportovní dvouramenný volant.| Zdroj: Honda
  • Třídveřová Honda Civic 1300 GL z roku 1978.
    Třídveřová Honda Civic 1300 GL z roku 1978.| Zdroj: Honda
  • V tomto provedení se loučila první generace Hondy Civic. Druhá generace Hondy Civic se vyráběla v letech 1979 až 1983 a byla o něco větší a silnější.
    V tomto provedení se loučila první generace Hondy Civic. Druhá generace Hondy Civic se vyráběla v letech 1979 až 1983 a byla o něco větší a silnější.| Zdroj: Honda
  • Motor CVCC debutoval v prosinci 1973. Měl hlavu válců s rozvodem OHC a účinnějším spalováním paliva. Motor CVCC nevyžadoval katalyzátor ani bezolovnaté palivo, a přitom splňoval americké emisní standardy.
    Motor CVCC debutoval v prosinci 1973. Měl hlavu válců s rozvodem OHC a účinnějším spalováním paliva. Motor CVCC nevyžadoval katalyzátor ani bezolovnaté palivo, a přitom splňoval americké emisní standardy.| Zdroj: Honda
Dvoudveřová Honda Civic Automatic v nejvyšší výbavě Hi-Deluxe.
Honda Civic 1.generace
Honda Civic 1.generace
Honda Civic 1.generace
Honda Civic 1.generace
Honda Civic 1.generace
Honda Civic 1.generace
Honda Civic 1.generace
Honda Civic 1.generace
Honda Civic 1.generace
Honda Civic 1.generace
Honda Civic 1.generace
První generace Hondy Civic 1200 se představila veřejnosti v červenci 1972 ve dvoudveřovém provedení.
Třídveřový hatchback Honda Civic s typickými větracími otvory po stranách kapoty a směrovými blikači pod nárazníkem.
Přehledná palubní deska měla před volantem rychloměr a otáčkoměr a uprostřed palivoměr a teploměr a pod nimi rádio.
Čtyřdveřová Honda Civic 1500 se vyráběla od roku 1973 s motorem série ED. Čtyřválec s objemem 1 488 cm3 měl výkon 65 koní.
Sedan Honda Civic s motorem CVCC v nejvyšší výbavě s pneumatikami s bílými pruhy na bocích.
Civic měl nezávislé zavěšení všech kol a pérování vinutými pružinami se soustřednými tlumiči.
Poslední verzí Hondy Civic první generace bylo pětidveřové kombi Van, nabízené ve verzích Standard, Custom, DeLuxe, Automatic Custom a Automatic DeLuxe.
Třídveřová Honda Civic z roku 1975 s motorem CVCC 1300 (SB2). Vůz měl pozměněnou masku chladiče a plastové zakončení nárazníků.
Nevýhodou třídveřového provedení byla vysoká nakládací hrana zavazadlového prostoru. Parkovací a couvací světla byla v nárazníku.
Třídveřová Honda Civic 1200 z roku 1975 s výbavou Hi-Deluxe a motorem CVCC.
Čtyřdveřový sedan měl, stejně jako dvoudveřový model, víko kufru pod zadním oknem otevírané nahoru.
Civic měl vnější zpětná zrcátka umístěná hodně vpředu na blatnících.
Pětidveřová Honda Civic 1500 se vyráběla od ledna 1974 do července 1978. V roce 1975 jich Honda vyrobila necelých 78 tisíc, o rok později jen 47 600.
Pětidveřový hatchback měl nahoru otvírané zadní dveře, ale na rozdíl od třídveřového hatchbacku měl výrazně nižší nakládací hranu, což usnadňovalo manipulaci se zavazadly.
Vpředu měla Honda Civic dělená sedadla, vzadu lavici. Všechna sedadla měla bezpečnostní pásy.
Za příplatek si bylo možné pořídit dřevěný sportovní dvouramenný volant.
Třídveřová Honda Civic 1300 GL z roku 1978.
V tomto provedení se loučila první generace Hondy Civic. Druhá generace Hondy Civic se vyráběla v letech 1979 až 1983 a byla o něco větší a silnější.
Motor CVCC debutoval v prosinci 1973. Měl hlavu válců s rozvodem OHC a účinnějším spalováním paliva. Motor CVCC nevyžadoval katalyzátor ani bezolovnaté palivo, a přitom splňoval americké emisní standardy.