Konec dlouhodobého testu Volkswagen ID.3 Pro S – To nejlepší teprve přijde

13/66
Přehled fotografií
Zavřít
  • Volkswagen ID.3 na jednom z výletů u zatopeného hnědouhelného dolu Berzdorfer See před vystaveným velkorýpadlem. Když se v našem regionu rozhodnou jezdit elektromobily všichni, budou takové stroje opět v permanenci.
    Volkswagen ID.3 na jednom z výletů u zatopeného hnědouhelného dolu Berzdorfer See před vystaveným velkorýpadlem. Když se v našem regionu rozhodnou jezdit elektromobily všichni, budou takové stroje opět v permanenci.| Zdroj: Svět motorů
  • Ačkoli auto nabité v únorovém počasí ukazuje uživateli na displeji 99 %, reálně nabilo baterii jen na 95 %. Z hodnoty „HV battery energy content“ lze vyčíst, kolik energie baterie nabídne, než vůz zobrazí stav 0 %.
    Ačkoli auto nabité v únorovém počasí ukazuje uživateli na displeji 99 %, reálně nabilo baterii jen na 95 %. Z hodnoty „HV battery energy content“ lze vyčíst, kolik energie baterie nabídne, než vůz zobrazí stav 0 %.| Zdroj: Svět motorů
  • Ačkoli auto nabité v únorovém počasí ukazuje uživateli na displeji 99 %, reálně nabilo baterii jen na 95 %. Z hodnoty „HV battery energy content“ lze vyčíst, kolik energie baterie nabídne, než vůz zobrazí stav 0 %.
    Ačkoli auto nabité v únorovém počasí ukazuje uživateli na displeji 99 %, reálně nabilo baterii jen na 95 %. Z hodnoty „HV battery energy content“ lze vyčíst, kolik energie baterie nabídne, než vůz zobrazí stav 0 %.| Zdroj: Svět motorů
  • Vnitřní odpor baterie (53 mikroohmu ) určený měřením poklesu napětí baterie při zátěži
    Vnitřní odpor baterie (53 mikroohmu ) určený měřením poklesu napětí baterie při zátěži| Zdroj: Svět motorů
  • Vývoj teploty baterie (modrá), teploty chladicího okruhu baterie (fialová) a spotřeby energie (červená) v čase od nastartování. Ve spotřebě je zahrnuto vyhřívání baterie i kabiny. Aktivní ohřev baterky při venkovních -2 °C se skokově vypnul po více než 20 minutách. Přerušení topení v šesté minutě bylo vinou auta, které si usmyslelo, že se automaticky vypne, když jen stojí na místě.
    Vývoj teploty baterie (modrá), teploty chladicího okruhu baterie (fialová) a spotřeby energie (červená) v čase od nastartování. Ve spotřebě je zahrnuto vyhřívání baterie i kabiny. Aktivní ohřev baterky při venkovních -2 °C se skokově vypnul po více než 20 minutách. Přerušení topení v šesté minutě bylo vinou auta, které si usmyslelo, že se automaticky vypne, když jen stojí na místě.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů
  • S pomocí válcové zkušebny jsme odhadli účinnost auta v závislosti na otáčkách při konstantní brzdné síle 500 N. Reportovaná spotřeba auta byla v takovém případě okolo 20 kWh/100 km (odpovídá jízdě po dálnici při 120 km/h). Z baterie na válce docházelo k přenosu výkonu s přibližně 65% účinností (fi alový průběh).
    S pomocí válcové zkušebny jsme odhadli účinnost auta v závislosti na otáčkách při konstantní brzdné síle 500 N. Reportovaná spotřeba auta byla v takovém případě okolo 20 kWh/100 km (odpovídá jízdě po dálnici při 120 km/h). Z baterie na válce docházelo k přenosu výkonu s přibližně 65% účinností (fi alový průběh).| Zdroj: Svět motorů
  • Odhad ztrát v baterii a vodičích v závislosti na autem odebíraném výkonu má kvadratický průběh. Při jízdě v běžném provozu mimo dálnici obvykle zůstává okamžitý odběr auta pod 30 kW, což znamená ztráty pod 0,5 kW (1,7 %).
    Odhad ztrát v baterii a vodičích v závislosti na autem odebíraném výkonu má kvadratický průběh. Při jízdě v běžném provozu mimo dálnici obvykle zůstává okamžitý odběr auta pod 30 kW, což znamená ztráty pod 0,5 kW (1,7 %).| Zdroj: Svět motorů
  • Displej před řidičem zobrazuje jen to nejnutnější, a navíc to samé jako průhledový displej.
    Displej před řidičem zobrazuje jen to nejnutnější, a navíc to samé jako průhledový displej.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Na nezvykle minimalistický interiér ID.3 si zvykáme pomalu.
    Na nezvykle minimalistický interiér ID.3 si zvykáme pomalu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Grafika multimediálního systému je přehledná a po chvíli jízdy je displej, který se hned po startu zasekává, i rychlý. Menu klimatizace nám zase přijde zbytečně překomplikované.
    Grafika multimediálního systému je přehledná a po chvíli jízdy je displej, který se hned po startu zasekává, i rychlý. Menu klimatizace nám zase přijde zbytečně překomplikované.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Jako samoúčelné vnímáme ukrytí voliče jízdních režimů za volantem. Mrzelo nás také, že vůz neumožňuje nastavení intenzity rekuperace pádly pod volantem.
    Jako samoúčelné vnímáme ukrytí voliče jízdních režimů za volantem. Mrzelo nás také, že vůz neumožňuje nastavení intenzity rekuperace pádly pod volantem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Naše varianta je pouze čtyřmístná, za auto se stejnou technikou a pěti místy k sezení se připlácí 4000 Kč
    Naše varianta je pouze čtyřmístná, za auto se stejnou technikou a pěti místy k sezení se připlácí 4000 Kč| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V interiéru už se setkáváme pouze s konektory USB typu C, ke kterým je potřeba si pořídit speciální kabel s tímto připojením na obou koncích
    V interiéru už se setkáváme pouze s konektory USB typu C, ke kterým je potřeba si pořídit speciální kabel s tímto připojením na obou koncích| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • I přes uložení elektromotoru u zadní nápravy zbývá v kufru dostatek místa. Navíc má pravidelný tvar a rovné boky plus dvojitou podlahu, kde vozíme změť nabíjecích kabelů.
    I přes uložení elektromotoru u zadní nápravy zbývá v kufru dostatek místa. Navíc má pravidelný tvar a rovné boky plus dvojitou podlahu, kde vozíme změť nabíjecích kabelů.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pod přední kapotou se volkswagenu na rozdíl od konkurence místo na další ukládací prostory nalézt nepodařilo
    Pod přední kapotou se volkswagenu na rozdíl od konkurence místo na další ukládací prostory nalézt nepodařilo| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Specifikem vozů na platformě MEB jsou zadní bubnové brzdy. Rozměr kol je u ID.3 od 18“ do 20“ (testovaný vůz).
    Specifikem vozů na platformě MEB jsou zadní bubnové brzdy. Rozměr kol je u ID.3 od 18“ do 20“ (testovaný vůz).| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Příplatkové vrcholné světlomety Matrix LED velmi dobře vykrývají okolní provoz a svítí daleko
    Příplatkové vrcholné světlomety Matrix LED velmi dobře vykrývají okolní provoz a svítí daleko| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů
  • V zimních podmínkách dojezd klesl zhruba na 250 km, na typické 50kW nabíječce trvá dobití vybité baterie do plna kolem dvou hodin. Nejvyšší podporovaný výkon testované vrcholné verze Pro S je 125 kW.
    V zimních podmínkách dojezd klesl zhruba na 250 km, na typické 50kW nabíječce trvá dobití vybité baterie do plna kolem dvou hodin. Nejvyšší podporovaný výkon testované vrcholné verze Pro S je 125 kW.| Zdroj: Svět motorů
  • Měření na válcové zkušebně
    Měření na válcové zkušebně| Zdroj: Svět motorů
  • S netradičním elektromobilním měřením nám vyšli vstříc ve válcové zkušebně DieselPower
    S netradičním elektromobilním měřením nám vyšli vstříc ve válcové zkušebně DieselPower| Zdroj: Svět motorů
  • Měření na válcové zkušebně
    Měření na válcové zkušebně| Zdroj: Svět motorů
  • Průměrná spotřeba elektrické energie VW ID.3 Pro S
    Průměrná spotřeba elektrické energie VW ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů
  • Průměrná spotřeba elektrické energie VW ID.3 Pro S
    Průměrná spotřeba elektrické energie VW ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů
  • Na mnoha nabíjecích stanicích mohou i neregistrovaní zákazníci zaplatit s pomocí kódu QR, kterým si stáhnou potřebnou aplikaci. Už toho využívají podvodníci se škodlivým softwarem, co vám vyluxuje bankovní konto.
    Na mnoha nabíjecích stanicích mohou i neregistrovaní zákazníci zaplatit s pomocí kódu QR, kterým si stáhnou potřebnou aplikaci. Už toho využívají podvodníci se škodlivým softwarem, co vám vyluxuje bankovní konto.| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen ID.3 Pro S
    Volkswagen ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů
  • U rozvodné skříně v kempu si většina lidí nabíjí mobilní telefon, někdo však také elektromobil. Těch 2,3 kW stačilo na dojezd 14 km za hodinu.
    U rozvodné skříně v kempu si většina lidí nabíjí mobilní telefon, někdo však také elektromobil. Těch 2,3 kW stačilo na dojezd 14 km za hodinu.| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai Kona Electric má veškerou techniku pohonu v přední části, zatímco baterie přesahuje až k zadní nápravě
    Hyundai Kona Electric má veškerou techniku pohonu v přední části, zatímco baterie přesahuje až k zadní nápravě| Zdroj: Svět motorů
  • Nízká baterie Volkswagenu ID.3 je pouze pod kabinou. V zadní části se najde dost místa pro motor i veškerou jeho řídicí elektroniku.
    Nízká baterie Volkswagenu ID.3 je pouze pod kabinou. V zadní části se najde dost místa pro motor i veškerou jeho řídicí elektroniku.| Zdroj: Svět motorů
  • Průměrná spotřeba elektrické energie VW ID.3 Pro S
    Průměrná spotřeba elektrické energie VW ID.3 Pro S| Zdroj: Svět motorů
Volkswagen ID.3 na jednom z výletů u zatopeného hnědouhelného dolu Berzdorfer See před vystaveným velkorýpadlem. Když se v našem regionu rozhodnou jezdit elektromobily všichni, budou takové stroje opět v permanenci.
Ačkoli auto nabité v únorovém počasí ukazuje uživateli na displeji 99 %, reálně nabilo baterii jen na 95 %. Z hodnoty „HV battery energy content“ lze vyčíst, kolik energie baterie nabídne, než vůz zobrazí stav 0 %.
Ačkoli auto nabité v únorovém počasí ukazuje uživateli na displeji 99 %, reálně nabilo baterii jen na 95 %. Z hodnoty „HV battery energy content“ lze vyčíst, kolik energie baterie nabídne, než vůz zobrazí stav 0 %.
Vnitřní odpor baterie (53 mikroohmu ) určený měřením poklesu napětí baterie při zátěži
Vývoj teploty baterie (modrá), teploty chladicího okruhu baterie (fialová) a spotřeby energie (červená) v čase od nastartování. Ve spotřebě je zahrnuto vyhřívání baterie i kabiny. Aktivní ohřev baterky při venkovních -2 °C se skokově vypnul po více než 20 minutách. Přerušení topení v šesté minutě bylo vinou auta, které si usmyslelo, že se automaticky vypne, když jen stojí na místě.
Volkswagen ID.3 Pro S
S pomocí válcové zkušebny jsme odhadli účinnost auta v závislosti na otáčkách při konstantní brzdné síle 500 N. Reportovaná spotřeba auta byla v takovém případě okolo 20 kWh/100 km (odpovídá jízdě po dálnici při 120 km/h). Z baterie na válce docházelo k přenosu výkonu s přibližně 65% účinností (fi alový průběh).
Odhad ztrát v baterii a vodičích v závislosti na autem odebíraném výkonu má kvadratický průběh. Při jízdě v běžném provozu mimo dálnici obvykle zůstává okamžitý odběr auta pod 30 kW, což znamená ztráty pod 0,5 kW (1,7 %).
Displej před řidičem zobrazuje jen to nejnutnější, a navíc to samé jako průhledový displej.
Volkswagen ID.3 Pro S
Na nezvykle minimalistický interiér ID.3 si zvykáme pomalu.
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Grafika multimediálního systému je přehledná a po chvíli jízdy je displej, který se hned po startu zasekává, i rychlý. Menu klimatizace nám zase přijde zbytečně překomplikované.
Jako samoúčelné vnímáme ukrytí voliče jízdních režimů za volantem. Mrzelo nás také, že vůz neumožňuje nastavení intenzity rekuperace pádly pod volantem.
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Naše varianta je pouze čtyřmístná, za auto se stejnou technikou a pěti místy k sezení se připlácí 4000 Kč
V interiéru už se setkáváme pouze s konektory USB typu C, ke kterým je potřeba si pořídit speciální kabel s tímto připojením na obou koncích
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
I přes uložení elektromotoru u zadní nápravy zbývá v kufru dostatek místa. Navíc má pravidelný tvar a rovné boky plus dvojitou podlahu, kde vozíme změť nabíjecích kabelů.
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Pod přední kapotou se volkswagenu na rozdíl od konkurence místo na další ukládací prostory nalézt nepodařilo
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Specifikem vozů na platformě MEB jsou zadní bubnové brzdy. Rozměr kol je u ID.3 od 18“ do 20“ (testovaný vůz).
Volkswagen ID.3 Pro S
Příplatkové vrcholné světlomety Matrix LED velmi dobře vykrývají okolní provoz a svítí daleko
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
V zimních podmínkách dojezd klesl zhruba na 250 km, na typické 50kW nabíječce trvá dobití vybité baterie do plna kolem dvou hodin. Nejvyšší podporovaný výkon testované vrcholné verze Pro S je 125 kW.
Měření na válcové zkušebně
S netradičním elektromobilním měřením nám vyšli vstříc ve válcové zkušebně DieselPower
Měření na válcové zkušebně
Průměrná spotřeba elektrické energie VW ID.3 Pro S
Průměrná spotřeba elektrické energie VW ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Volkswagen ID.3 Pro S
Na mnoha nabíjecích stanicích mohou i neregistrovaní zákazníci zaplatit s pomocí kódu QR, kterým si stáhnou potřebnou aplikaci. Už toho využívají podvodníci se škodlivým softwarem, co vám vyluxuje bankovní konto.
Volkswagen ID.3 Pro S
U rozvodné skříně v kempu si většina lidí nabíjí mobilní telefon, někdo však také elektromobil. Těch 2,3 kW stačilo na dojezd 14 km za hodinu.
Hyundai Kona Electric má veškerou techniku pohonu v přední části, zatímco baterie přesahuje až k zadní nápravě
Nízká baterie Volkswagenu ID.3 je pouze pod kabinou. V zadní části se najde dost místa pro motor i veškerou jeho řídicí elektroniku.
Průměrná spotřeba elektrické energie VW ID.3 Pro S