Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec dlouhodobého testu Volkswagen ID.3 Pro S – To nejlepší teprve přijde

Ačkoli auto nabité v únorovém počasí ukazuje uživateli na displeji 99 %, reálně nabilo baterii jen na 95 %. Z hodnoty „HV battery energy content“ lze vyčíst, kolik energie baterie nabídne, než vůz zobrazí stav 0 %.
Ačkoli auto nabité v únorovém počasí ukazuje uživateli na displeji 99 %, reálně nabilo baterii jen na 95 %. Z hodnoty „HV battery energy content“ lze vyčíst, kolik energie baterie nabídne, než vůz zobrazí stav 0 %.
Vnitřní odpor baterie (53 mikroohmu ) určený měřením poklesu napětí baterie při zátěži
Vývoj teploty baterie (modrá), teploty chladicího okruhu baterie (fialová) a spotřeby energie (červená) v čase od nastartování. Ve spotřebě je zahrnuto vyhřívání baterie i kabiny. Aktivní ohřev baterky při venkovních -2 °C se skokově vypnul po více než 20 minutách. Přerušení topení v šesté minutě bylo vinou auta, které si usmyslelo, že se automaticky vypne, když jen stojí na místě.
66 Fotogalerie
Diskuze (9)

Po roce a 34.265 km skončila roční služba prvního elektromobilu od koncernu VW na nové platformě MEB – modelu ID3. Vůz fungoval zcela bez závad, očekávané aktualizace softwaru řešící vysokou zimní spotřebu jsme se však už nedočkali.

Po Renaultu Zoe a Hyundaii Kona prošel ročním testem Světa motorů už třetí elektromobil. Nejvážnější závadou byla vybitá 12V baterie u kony, bez které se elektromobil s 400 volty pod podlahou pro mnohé překvapivě nehne z místa. Obyčejná 12V baterka stála též za jednou komplikací u ID.3, k čemuž se ještě dostaneme. Celkově však první model koncernu VW postavený na platformě MEB, určené výhradně elektromobilům, zvládl roční test bez zaváhání. Neměl jedinou závadu, nikdy se nestalo, že by někoho nedovezl do cíle. Vlastně hned na začátku s ním fotograf Jiří Pekárek neodjel na reportáž, protože se nedokázal pohnout z garáže. Vyškolila jej úporná snaha výrobce udělat jednoduché věci ještě jednoduššími, takže ID.3 je připraveno k jízdě, jakmile usedne řidič na sedačku. Stiskem tlačítka Start jej naopak vypnete. Po vysvětlení této zvláštnosti už jezdili v ID.3 všichni, překvapivě nejen na krátké vzdálenosti. Bez jakýchkoliv politických tlaků na elektromobilitu se nám v redakci vytvořila skupina kolegů (jmenovitě Dita Žílová a Michal Dokoupil), kteří si elektromobily berou i na dlouhé vzdálenosti a spalovací auta považují už za cosi zbytečně hlučného, podivně uškubaného a celkově vrtošivého.

Poprvé zadokolka

Oba dříve testované elektromobily byly předokolkami. Hyundai Kona Electric byl v rámci výrobních úspor postavený na platformě sdílené se spalovacími modely. Volkswagen ID.3 využívá elektrickou platformu MEB, díky čemuž je jeho baterie pouze v prostoru pod kabinou, zatímco v zadní části se najde dost místa pro elektromotor.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (9)