Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 – Ve vrcholných verzích
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Testovaná motorizace má standardně 12,3“ digitální přístrojový štít, který lze nastavit do dvou zobrazení. Mapa se ukazuje, jen pokud zadáte cíl na navigaci.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Standardní volba jízdních režimů je u verze 4x4 rozšířena ještě o terénní mód a jízdu na sněhu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Palubní deska nissanu sází na vyvýšený středový displej, aby byl blíž zornému poli řidiče. Hodnotně vypadá koženkové čalounění s viditelnými švy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zajímavostí je posuvný volič bezstupňového automatu, který se snažit udržovat nízké otáčky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Proti předokolce je také jiný otočný ovladač.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Qashqai v testované motorizaci se prodává od prostřední výbavy N-Connecta. Ve standardu tak má vždy 12,3“ centrální dotykový displej s navigací a 360° kamerový systém
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vpředu rychle nacházíme ideální řidičskou pozici a těší nás i dobře tvarovaná sedadla.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zvětšení rozměrů karoserie se pozitivně projevilo na velikosti kabiny nissanu. Vzadu má 174 cm vysoký redaktor dostatek místa ve všech směrech, byť nad hlavou lehce ubírá prostor prosklená střecha.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Specialitou qashqaie je otevírání zadních dveří téměř do pravého úhlu, což usnadňuje nastupování.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Při rychlé změně směru jízdy se karoserie nissanu výrazně nakloní. Ve slalomu není pevný v kramfl ecích jako karoq i kvůli pomalejšímu řízení bez odezvy. V komfortu odpružení qashqai také lehce zaostává.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přestože kufr nissanu nevypadá na první pohled příliš hluboký, zdání klame. Standardní dvojitou podlahu lze vyjmout, čímž se výška pod plato natáhne o 12 cm.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Panely lze přitom různě ukotvit, takže přepážkou můžete kufr rozdělit na dvě části.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Standardem je také rezervní kolo, přičemž u qashqaie se nezapočítává do celkového objemu kufru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan pro model Qashqai vyhradil pouze jediný motor, přeplňovanou zážehovou třináctistovku s 12V mild-hybridem. S pohonem všech kol a automatem má výkon 116 kW, což není mnoho, a dynamikou za škodovkou výrazně zaostává. Agregát potěší tichým chodem a nízkou spotřebou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Continental EcoContact6 235/50 R19
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojový štít s 10,25“ displejem je u verze Sportline za příplatek 25 000 Kč, protože je součástí paket Plus. Vybrat lze z několika vzorů zobrazení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Modernizace se na interiéru karoqu projevila jen minimálně. Tvary palubní desky odpovídají standardům před pěti lety, takže i středová obrazovka je níž.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dvouspojkový automat se hodí k charakteru motoru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
I když se verze Sportline cítí velmi dobře na normálních silnicích, má i speciální terénní mód.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jízdní módy u karoqu upravují také nastavení adaptivního podvozku DCC.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vpředu si řidič užívá vzdušnost a sportovně tvarovaná sedadla verze Sportline mu poskytují výbornou oporu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Stále jsme překvapeni z toho, jak se mladoboleslavským konstruktérům u 4384 mm dlouhého auta podařilo vytvořit tak prostornou kabinu. Vzadu posez vylepšují výše ukotvené sedáky, které o něco lépe podepírají stehna, a před koleny máme o dva centimetry volného prostoru více.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škodovka těží ze standardního adaptivního odpružení, které zajišťuje velmi dobré fi ltrování nerovností a až plavný projev na hezké vozovce. Přitom karoq ukazuje i vysokou stabilitu a hbitost při sportovnější jízdě.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 225/50 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zavazadelníkem patří škodovka k premiantům segmentu kompaktních SUV. 521 litrů sice není nejvíce, přesto stále patří do špičky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Část udávaného objemu ale v našem případě zabírá dojezdové rezervní kolo pod podlahou, za které si musíte připlatit 3900 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Standardně naopak dostanete průvlak v zadním opěradle, který nissan mít nemůže.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Karoq si i po modernizaci ponechal širokou škálu pohonných jednotek, z nichž je výkonem 140 kW nejsilnější zážehový dvoulitr. Kompaktnímu SUV umožňuje tento agregát svižnou jízdu a potěší i sportovně laděné řidiče. Bohužel je ale o něco žíznivější, i když námi změřených 7,4 l/100 km není vůbec špatná hodnota.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Karoq má ve verzi Sportline vždy světlomety Matrix LED, což je novinka po modernizaci, stejně jako litá kola s aerodynamickými kryty
|
Svět motorů/Petr Homolka
Karoq má ve verzi Sportline vždy světlomety Matrix LED, což je novinka po modernizaci, stejně jako litá kola s aerodynamickými kryty
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4
|
Svět motorů/Petr Homolka