Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 – Ve vrcholných verzích
Nissan Qashqai loni dorazil v třetí generaci, Škoda Karoq se letos začala prodávat ve zmodernizované verzi. Dvě oblíbená kompaktní SUV jsme vyzkoušeli ve vrcholných specifikacích s benzinovými motory, pohony všech kol a automatickými převodovkami.
Když v roce 2007 Nissan Qashqai vstoupil na trh, odstartoval úspěšnou jízdu kompaktních SUV. Jen v Evropě se ho od té doby prodaly více než tři miliony a pravidelně se objevoval v první desítce všech nejžádanějších modelů. Své pozice ale v posledních letech vyklidil. Aktuální, třetí generace vyjíždí na moderní platformě CMF-C. Karoserie získala řadu dílů z odlehčených materiálů – dveře jsou z hliníku a zadní víko kufru z kompozitu, což ušetřilo na hmotnosti 36 kg. Přitom rozměrově qashqai výrazně narostl – na délku o 35 a na šířku o 32 mm (o 20 mm se protáhl rozvor náprav).
Škoda Karoq, postavená na platformě MQB A, se představila v roce 2017 a v mladoboleslavské hierarchii se zařadila pod větší model Kodiaq. Že se Škodovka vydala správným směrem, ukazují statistiky – domácí automobilka dosud vyrobila zhruba 570.000 karoqů. Omlazené provedení se světu představilo loni na podzim, prodávat se začalo letos na jaře.
Moderní a zmodernizovaný
Jde o velmi úspěšné modely, a proto ani nepřekvapí, že qashqai s karoqem už proti sobě stály v testu v čísle 2/2018. Tehdy ale vítězná mladoboleslavská novinka vyzvala druhou generaci japonského SUV a porovnávali jsme základní motorizace.
Qashqai uměl vždy zaujmout neotřelým designem, novinka v tomto trendu pokračuje. Třetí generace je však vytesána mnohem přímočařeji a preferuje výrazné zlomy, břitké hrany a ostré prolisy. Nejvíce se jich nacházíme na přední části, které dominuje maska chladiče do písmene V a tenké světlomety rozdělené do dvou proužků. Ty jsou vždy diodové, od výbavy Tekna dokonce adaptivní LED Matrix. Ve výši znaku se přední část lomí, tato linie postupuje do boků a vzadu vytváří jakousi odtrhovou hranu. Dynamicky působí svislé průřezy po stranách nárazníku. Ty vůz opticky rozšiřují, a navíc přivádějí chladicí vzduch k předním kolům.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!