Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo
|
Svět motorů
Díky novému volantu, sedmipalcovému displeji multimediálního systému, virtuálnímu přístrojovému štítu a upravené palubní desce umí současný model působit až luxusně. Původní tipo z roku 2015 připomínalo spíše auto pro rozvojové země.
|
Svět motorů
Přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-Jet s nepřímým vstřikem je určen na dlouhé cesty, kdy už je katalyzátor zahřátý a spotřeba klesá na udávanou úroveň
|
Svět motorů
Eda Drda je dodnes jedním z prvních majitelů hatchbacku. „Jedinou závadu jsem si způsobil stažením okna v mrazu,“ láteří nad sebou samým. Od loňska se v modrém tipu kombi prohání i jeho dcera Diana.
|
Svět motorů
Předností stylového crossoveru Tipo Cross nejsou jen atraktivní doplňky, ale především o 37 mm zvýšená světlost
|
Svět motorů
Turecké tipo se do předloňska exportovalo i do Ameriky jako Dodge Neon. Jeho nástupcem je sedan Attitude, postavený na bázi Mitsubishi Space Star, v zámoří známého pod jménem Mirage.
|
Svět motorů
Na textilní čalounění sedadel buďte zvláště opatrní – zašpiní se lehce, ale o to horší práci vyžaduje
|
Svět motorů
Zpuchřelá hadice sání motoru 1.4 T-Jet představuje technický nedostatek zpočátku produkce, u většiny vozů ji servisní akce vyřešila
|
Svět motorů
Původní koncept Ægea z jara 2015 předznamenal sériový model, který se na tureckém trhu dodnes jmenuje Egea
|
Svět motorů
Po šesti letech produkce se kombi pro letošek dočkalo nové vrcholné verze: mild-hybridní čtyřválec s dvouspojkovým automatem v luxusní verzi Red stojí 699 900 Kč
|
Svět motorů
Komfortní bezzátkové víčko nádrže dodnes neumějí nabídnout ani luxusní německé značky, zatím je výsadou jen fi atů, jeepů, lancií, fordů a renaultů
|
Svět motorů
Na pohled stejné originální koberce sedanu a ostatních karoserií se ve skutečnosti výrazně liší, zadní jsou pak zcela neslučitelné
|
Svět motorů
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Palubní deska prvních modelů působí až příliš jednoduše. Chválíme však skutečnost, že i pro základní displej lze dodat navigaci.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Přední sedadla jsou pohodlná a nenabídnou nic než sklápění, výškový a podélný posuv či vyhřívání. Je snad potřeba víc?
|
Svět motorů/Jiří Káš
Z prostorových podmínek vzadu je znát poslání tipa dobře posloužit i na dlouhých cestách
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Na přístupnost kufru sedanů Češi nadávají, přitom k velkému prostoru dostávají bonus v podobě tiché, pevné a aerodynamické karoserie
|
Svět motorů/Jiří Káš
Zákazníci tipa mají rádi pořádek v základní výbavě, a tak pod zavazadelníkem často najdete plnohodnotné rezervní kolo
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Klasický vznětový motor 1.6 MultiJet umí jet razantně a spotřebu udržíte na pěti litrech
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Tipo sedan 1.6 MultiJet (88 kW)
|
Svět motorů/Jiří Káš
Jedinou blížící se investici zachovalého sedanu představuje drolící se přední brzdové obložení. Ve značkovém servisu představuje výměna destiček a kotoučů osm a půl tisíce.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Zadní náprava si ještě dlouho na neduhy stáří stěžovat nebude, dokonce si stále vystačí s původním brzdovým obložením
|
Svět motorů/Jiří Káš
Jedinou připomínkou někdejšího drobného karambolu je odřený zadní nárazník, jde však pouze o poničené plasty
|
Svět motorů/Jiří Káš
O výborné kondici svědčí i takové drobnosti, jako jsou netknuté obě manžety řízení na přední nápravě
|
Svět motorů/Jiří Káš
Proražená pneumatika v minulosti napáchala skryté škody na plastovém krytu zadního podběhu
|
Svět motorů/Jiří Káš
Ladislav Roškota obdivuje zachovalý podvozek, kde po 127 000 km nenachází vůle ani úniky provozních kapalin. Není divu, základ vozu je stavěný pro turecké cesty necesty.
|
Svět motorů/Jiří Káš