Dacia Spring 45 Electric vs. VW e-Up – Nejlevnější elektroauto proti zavedenému konkurentovi

1/84
Zavřít
  • Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
    Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
    Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
    Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
    Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
    Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
    Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
    Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
    Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia kombinuje středový displej s „polodigitálním“ zobrazením. Působí soudobějším a rádoby modernějším dojemem, v praxi ale nic víc než analogový up nenabízí.
    Dacia kombinuje středový displej s „polodigitálním“ zobrazením. Působí soudobějším a rádoby modernějším dojemem, v praxi ale nic víc než analogový up nenabízí.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ovládání dacie je v některých ohledech intuitivnější než v e-upu, menu na dotykovém displeji zahrnuje pár funkcí a je přehledné. Palubní počítač se však nastavuje postaru tyčinkou za volantem a ruku musíte prostrkávat skrz věnec.
    Ovládání dacie je v některých ohledech intuitivnější než v e-upu, menu na dotykovém displeji zahrnuje pár funkcí a je přehledné. Palubní počítač se však nastavuje postaru tyčinkou za volantem a ruku musíte prostrkávat skrz věnec.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Středový 8“ displej pochází z minulé generace sandera. Dnes už také nevypadá nejmoderněji, ale sdružuje všechny potřebné funkce a obsluha je intuitivní. Archaické je ovládání oken tlačítky po stranách. Zadní skla lze obsluhovat jen zezadu, jsou však v základu také elektrická.
    Středový 8“ displej pochází z minulé generace sandera. Dnes už také nevypadá nejmoderněji, ale sdružuje všechny potřebné funkce a obsluha je intuitivní. Archaické je ovládání oken tlačítky po stranách. Zadní skla lze obsluhovat jen zezadu, jsou však v základu také elektrická.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volič působí lacině, otáčet s ním lze libovolně, ale při startování musí být v pozici N. Regulovat rekuperaci nelze, ale díky mírnému zpomalování vozu to nepůsobí nijak nepřirozeně.
    Volič působí lacině, otáčet s ním lze libovolně, ale při startování musí být v pozici N. Regulovat rekuperaci nelze, ale díky mírnému zpomalování vozu to nepůsobí nijak nepřirozeně.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ve springu se sedí vysoko a blízko dveřím, volant nelze nijak seřizovat. Je umístěn spíše níže a vyšším jedincům zakrývá přístroje. Do pravé nohy trochu tlačí středový panel. Chválíme velké a dobře přístupné odkládací schránky. Sedadla mají vystrčené bederní opěrky, které mohou tlačit. Celkově jsou pak hodně úzká, nepříliš pohodlná a integrovaná hlavová opěrka je hodně vzadu.
    Ve springu se sedí vysoko a blízko dveřím, volant nelze nijak seřizovat. Je umístěn spíše níže a vyšším jedincům zakrývá přístroje. Do pravé nohy trochu tlačí středový panel. Chválíme velké a dobře přístupné odkládací schránky. Sedadla mají vystrčené bederní opěrky, které mohou tlačit. Celkově jsou pak hodně úzká, nepříliš pohodlná a integrovaná hlavová opěrka je hodně vzadu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ve springu mají cestující lépe podepřená stehna a posez je přirozenější, v podélném směru je podobně místa jako v upu. Lépe si lze však podsunout nárty, nad hlavou ale pár centimetrů chybí.
    Ve springu mají cestující lépe podepřená stehna a posez je přirozenější, v podélném směru je podobně místa jako v upu. Lépe si lze však podsunout nárty, nad hlavou ale pár centimetrů chybí.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia má úchyty Isofi x „volně“ mezi sedadlem a opěradlem, nahmatat je lze ale snadno
    Dacia má úchyty Isofi x „volně“ mezi sedadlem a opěradlem, nahmatat je lze ale snadno| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Prudké změny směru springu nesvědčí, podvozek je příliš měkký, hodně se naklání a ani stabilizace vůz často nedokáže patřičně usměrnit. Vadí i řízení, které se nevrací do středové polohy. Při vyšších rychlostech umí reakce dacie vylekat.
    Prudké změny směru springu nesvědčí, podvozek je příliš měkký, hodně se naklání a ani stabilizace vůz často nedokáže patřičně usměrnit. Vadí i řízení, které se nevrací do středové polohy. Při vyšších rychlostech umí reakce dacie vylekat.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Spring narostl přes 3,7 m a proti upu má výhodu ve výrazně delším kufru. Ten je navíc i dobře přístupný a má čalouněné boky. Absentují však háčky a zadní opěradlo se sklápí jen v celku.
    Spring narostl přes 3,7 m a proti upu má výhodu ve výrazně delším kufru. Ten je navíc i dobře přístupný a má čalouněné boky. Absentují však háčky a zadní opěradlo se sklápí jen v celku.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Výhodou springu je možnost plnohodnotné rezervy (3000 Kč). Když si dáte práci, lze do ní smotat i nabíjecí kabel.
    Výhodou springu je možnost plnohodnotné rezervy (3000 Kč). Když si dáte práci, lze do ní smotat i nabíjecí kabel.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Páté dveře dacie jsou v podstatě jen plechový výlisek bez klasické výplně, chybí i madlo k zavírání
    Páté dveře dacie jsou v podstatě jen plechový výlisek bez klasické výplně, chybí i madlo k zavírání| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Skromný výkon 31 kW vypadá na papíře hůře než ve skutečnosti, ve městě víc nepotřebujete a i za ním se dá se springem žít.
    Skromný výkon 31 kW vypadá na papíře hůře než ve skutečnosti, ve městě víc nepotřebujete a i za ním se dá se springem žít.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Linglong Green-Max HP 050 165/70 R14
    Pneumatiky v testu: Linglong Green-Max HP 050 165/70 R14| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Hlavní zdroje světla jsou dole, nahoře najdete jen směrovky a diody pro denní svícení.
    Hlavní zdroje světla jsou dole, nahoře najdete jen směrovky a diody pro denní svícení.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia Spring 45 Electric
    Dacia Spring 45 Electric| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Zástrčka pro nabíjení je pod přední maskou, která se odjišťuje pod volantem.
    Zástrčka pro nabíjení je pod přední maskou, která se odjišťuje pod volantem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Výklopné kliky v dacií jsou přežitkem a nepůsobí tak bytelně jako klasická madla volkswagenu
    Výklopné kliky v dacií jsou přežitkem a nepůsobí tak bytelně jako klasická madla volkswagenu| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dacia nabízí standardně elektrické ovládání oken i vzadu, zcela stáhnout ale nejdou. Impulzní ovládání chybí oběma vozům, a to i vpředu.
    Dacia nabízí standardně elektrické ovládání oken i vzadu, zcela stáhnout ale nejdou. Impulzní ovládání chybí oběma vozům, a to i vpředu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Budíky mají velmi přehlednou grafiku a snaží se držet co nejtradičnější styl, zobrazení na displeji je minimalistické a palubní počítač ukazuje vždy jen jeden údaj
    Budíky mají velmi přehlednou grafiku a snaží se držet co nejtradičnější styl, zobrazení na displeji je minimalistické a palubní počítač ukazuje vždy jen jeden údaj| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Palubní deska je sice sestavená z tvrdých plastů, ale působí výrazně hodnotněji a bytelněji než v dacii. Vše se ovládá tlačítky, velký dotykový displej zde chybí, což je dnes hodně netypické. Malé a nepraktické jsou odkládací prostory.
    Palubní deska je sice sestavená z tvrdých plastů, ale působí výrazně hodnotněji a bytelněji než v dacii. Vše se ovládá tlačítky, velký dotykový displej zde chybí, což je dnes hodně netypické. Malé a nepraktické jsou odkládací prostory.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volič odpovídá klasickým automatům s tím, že stupeň rekuperace se nastavuje do boků a pohybem vzad se mění normální a brzdný režim.
    Volič odpovídá klasickým automatům s tím, že stupeň rekuperace se nastavuje do boků a pohybem vzad se mění normální a brzdný režim.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • U upu se nepočítalo s velkým středovým displejem a navigace se dříve nabízela jen externí. S rozmachem navigace v telefonech se přešlo na držák na palubní desce. Na malý displej se podařilo dostat aspoň parkovací kameru. Stejně jako ve springu chválíme jednoduchou obsluhu klimatizace.
    U upu se nepočítalo s velkým středovým displejem a navigace se dříve nabízela jen externí. S rozmachem navigace v telefonech se přešlo na držák na palubní desce. Na malý displej se podařilo dostat aspoň parkovací kameru. Stejně jako ve springu chválíme jednoduchou obsluhu klimatizace.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Proti springu si uvnitř upu připadáte jako v limuzíně, prostoru je o poznání více. Pravá noha má úplnou volnost, a hlavně se na vás netlačí dveře, byť ani levý loket si pohodlně neopřete. Sedák i volant jsou stavitelné výškově, což k nalezení příjemné pozice stačí. Opěradlo sice nemá výrazné boční vedení, ale tvar je příjemně univerzální a podstatně pohodlnější než ve springu.
    Proti springu si uvnitř upu připadáte jako v limuzíně, prostoru je o poznání více. Pravá noha má úplnou volnost, a hlavně se na vás netlačí dveře, byť ani levý loket si pohodlně neopřete. Sedák i volant jsou stavitelné výškově, což k nalezení příjemné pozice stačí. Opěradlo sice nemá výrazné boční vedení, ale tvar je příjemně univerzální a podstatně pohodlnější než ve springu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Na poměry minivozů je místo vzadu v upu slušné, sedáky jsou tužší než v dacii, ale příliš dobře nepodepírají stehna. Podsunutí nártů brání baterie umístěné pod předními sedadly.
    Na poměry minivozů je místo vzadu v upu slušné, sedáky jsou tužší než v dacii, ale příliš dobře nepodepírají stehna. Podsunutí nártů brání baterie umístěné pod předními sedadly.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Úchyty Isofix mají vyhrazené kastlíky. Chybějí jim sice krytky, ale jsou dobře přístupné.
    Úchyty Isofix mají vyhrazené kastlíky. Chybějí jim sice krytky, ale jsou dobře přístupné.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen si počíná naprosto suverénně, působí hbitým dojmem, byť proti spalovacím verzím je vyšší hmotnost trochu znát a lehká nedotáčivost se dostavuje. Vše je však naprosto bezpečné.
    Volkswagen si počíná naprosto suverénně, působí hbitým dojmem, byť proti spalovacím verzím je vyšší hmotnost trochu znát a lehká nedotáčivost se dostavuje. Vše je však naprosto bezpečné.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Přístup do kufru upu je přes vysokou nákladovou hranu horší a lakované plochy se snadnou poškrábají. Chválíme jen vysokou využitelnou výšku a alespoň pevné háčky na bocích, celkem jsou čtyři.
    Přístup do kufru upu je přes vysokou nákladovou hranu horší a lakované plochy se snadnou poškrábají. Chválíme jen vysokou využitelnou výšku a alespoň pevné háčky na bocích, celkem jsou čtyři.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V upu se musíte spokojit s lepicí sadou, pro uložení kabelů ale ani moc prostoru nezbývá
    V upu se musíte spokojit s lepicí sadou, pro uložení kabelů ale ani moc prostoru nezbývá| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen jen na tom lépe a naleznete zde výplň i vnitřní madlo
    Volkswagen jen na tom lépe a naleznete zde výplň i vnitřní madlo| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Up má v principu stejný elektromotor jako spring: synchronní s permanentními magnety, ale výrazně vyšší výkon 61 kW. Dynamika je tedy o poznání lepší, spotřeba se drží však podobně nízko: většinou mezi 10 a 13 kWh/100 km.
    Up má v principu stejný elektromotor jako spring: synchronní s permanentními magnety, ale výrazně vyšší výkon 61 kW. Dynamika je tedy o poznání lepší, spotřeba se drží však podobně nízko: většinou mezi 10 a 13 kWh/100 km.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Nabíjecí konektor je skryt pod tradičním víčkem na pravém boku.
    Nabíjecí konektor je skryt pod tradičním víčkem na pravém boku.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatiky v testu: Goodyear Effi cientgrip Compact 165/65 R15
    Pneumatiky v testu: Goodyear Effi cientgrip Compact 165/65 R15| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Up má denní svícení LED lemující mřížky v nárazníku. Světlomety jsou také halogenové, ale svítí výrazně lépe než v dacii.
    Up má denní svícení LED lemující mřížky v nárazníku. Světlomety jsou také halogenové, ale svítí výrazně lépe než v dacii.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V případě upu se zadní okénka jen vyklápějí, což je u minivozů v řadě případů obvyklé řešení
    V případě upu se zadní okénka jen vyklápějí, což je u minivozů v řadě případů obvyklé řešení| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Volkswagen e-Up
    Volkswagen e-Up| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
Dacia Spring 45 Electric vs. Volkswagen e-Up
Dacia kombinuje středový displej s „polodigitálním“ zobrazením. Působí soudobějším a rádoby modernějším dojemem, v praxi ale nic víc než analogový up nenabízí.
Dacia Spring 45 Electric
Ovládání dacie je v některých ohledech intuitivnější než v e-upu, menu na dotykovém displeji zahrnuje pár funkcí a je přehledné. Palubní počítač se však nastavuje postaru tyčinkou za volantem a ruku musíte prostrkávat skrz věnec.
Středový 8“ displej pochází z minulé generace sandera. Dnes už také nevypadá nejmoderněji, ale sdružuje všechny potřebné funkce a obsluha je intuitivní. Archaické je ovládání oken tlačítky po stranách. Zadní skla lze obsluhovat jen zezadu, jsou však v základu také elektrická.
Dacia Spring 45 Electric
Volič působí lacině, otáčet s ním lze libovolně, ale při startování musí být v pozici N. Regulovat rekuperaci nelze, ale díky mírnému zpomalování vozu to nepůsobí nijak nepřirozeně.
Dacia Spring 45 Electric
Dacia Spring 45 Electric
Dacia Spring 45 Electric
Dacia Spring 45 Electric
Ve springu se sedí vysoko a blízko dveřím, volant nelze nijak seřizovat. Je umístěn spíše níže a vyšším jedincům zakrývá přístroje. Do pravé nohy trochu tlačí středový panel. Chválíme velké a dobře přístupné odkládací schránky. Sedadla mají vystrčené bederní opěrky, které mohou tlačit. Celkově jsou pak hodně úzká, nepříliš pohodlná a integrovaná hlavová opěrka je hodně vzadu.
Ve springu mají cestující lépe podepřená stehna a posez je přirozenější, v podélném směru je podobně místa jako v upu. Lépe si lze však podsunout nárty, nad hlavou ale pár centimetrů chybí.
Dacia Spring 45 Electric
Dacia Spring 45 Electric
Dacia Spring 45 Electric
Dacia má úchyty Isofi x „volně“ mezi sedadlem a opěradlem, nahmatat je lze ale snadno
Dacia Spring 45 Electric
Dacia Spring 45 Electric
Prudké změny směru springu nesvědčí, podvozek je příliš měkký, hodně se naklání a ani stabilizace vůz často nedokáže patřičně usměrnit. Vadí i řízení, které se nevrací do středové polohy. Při vyšších rychlostech umí reakce dacie vylekat.
Dacia Spring 45 Electric
Dacia Spring 45 Electric
Dacia Spring 45 Electric
Dacia Spring 45 Electric
Dacia Spring 45 Electric
Dacia Spring 45 Electric
Spring narostl přes 3,7 m a proti upu má výhodu ve výrazně delším kufru. Ten je navíc i dobře přístupný a má čalouněné boky. Absentují však háčky a zadní opěradlo se sklápí jen v celku.
Výhodou springu je možnost plnohodnotné rezervy (3000 Kč). Když si dáte práci, lze do ní smotat i nabíjecí kabel.
Dacia Spring 45 Electric
Páté dveře dacie jsou v podstatě jen plechový výlisek bez klasické výplně, chybí i madlo k zavírání
Skromný výkon 31 kW vypadá na papíře hůře než ve skutečnosti, ve městě víc nepotřebujete a i za ním se dá se springem žít.
Dacia Spring 45 Electric
Pneumatiky v testu: Linglong Green-Max HP 050 165/70 R14
Dacia Spring 45 Electric
Hlavní zdroje světla jsou dole, nahoře najdete jen směrovky a diody pro denní svícení.
Dacia Spring 45 Electric
Zástrčka pro nabíjení je pod přední maskou, která se odjišťuje pod volantem.
Výklopné kliky v dacií jsou přežitkem a nepůsobí tak bytelně jako klasická madla volkswagenu
Dacia nabízí standardně elektrické ovládání oken i vzadu, zcela stáhnout ale nejdou. Impulzní ovládání chybí oběma vozům, a to i vpředu.
Budíky mají velmi přehlednou grafiku a snaží se držet co nejtradičnější styl, zobrazení na displeji je minimalistické a palubní počítač ukazuje vždy jen jeden údaj
Volkswagen e-Up
Palubní deska je sice sestavená z tvrdých plastů, ale působí výrazně hodnotněji a bytelněji než v dacii. Vše se ovládá tlačítky, velký dotykový displej zde chybí, což je dnes hodně netypické. Malé a nepraktické jsou odkládací prostory.
Volič odpovídá klasickým automatům s tím, že stupeň rekuperace se nastavuje do boků a pohybem vzad se mění normální a brzdný režim.
U upu se nepočítalo s velkým středovým displejem a navigace se dříve nabízela jen externí. S rozmachem navigace v telefonech se přešlo na držák na palubní desce. Na malý displej se podařilo dostat aspoň parkovací kameru. Stejně jako ve springu chválíme jednoduchou obsluhu klimatizace.
Volkswagen e-Up
Volkswagen e-Up
Volkswagen e-Up
Volkswagen e-Up
Proti springu si uvnitř upu připadáte jako v limuzíně, prostoru je o poznání více. Pravá noha má úplnou volnost, a hlavně se na vás netlačí dveře, byť ani levý loket si pohodlně neopřete. Sedák i volant jsou stavitelné výškově, což k nalezení příjemné pozice stačí. Opěradlo sice nemá výrazné boční vedení, ale tvar je příjemně univerzální a podstatně pohodlnější než ve springu.
Na poměry minivozů je místo vzadu v upu slušné, sedáky jsou tužší než v dacii, ale příliš dobře nepodepírají stehna. Podsunutí nártů brání baterie umístěné pod předními sedadly.
Volkswagen e-Up
Volkswagen e-Up
Úchyty Isofix mají vyhrazené kastlíky. Chybějí jim sice krytky, ale jsou dobře přístupné.
Volkswagen e-Up
Volkswagen e-Up
Volkswagen si počíná naprosto suverénně, působí hbitým dojmem, byť proti spalovacím verzím je vyšší hmotnost trochu znát a lehká nedotáčivost se dostavuje. Vše je však naprosto bezpečné.
Volkswagen e-Up
Volkswagen e-Up
Volkswagen e-Up
Volkswagen e-Up
Volkswagen e-Up
Volkswagen e-Up
Přístup do kufru upu je přes vysokou nákladovou hranu horší a lakované plochy se snadnou poškrábají. Chválíme jen vysokou využitelnou výšku a alespoň pevné háčky na bocích, celkem jsou čtyři.
V upu se musíte spokojit s lepicí sadou, pro uložení kabelů ale ani moc prostoru nezbývá
Volkswagen e-Up
Volkswagen e-Up
Volkswagen jen na tom lépe a naleznete zde výplň i vnitřní madlo
Volkswagen e-Up
Up má v principu stejný elektromotor jako spring: synchronní s permanentními magnety, ale výrazně vyšší výkon 61 kW. Dynamika je tedy o poznání lepší, spotřeba se drží však podobně nízko: většinou mezi 10 a 13 kWh/100 km.
Volkswagen e-Up
Nabíjecí konektor je skryt pod tradičním víčkem na pravém boku.
Pneumatiky v testu: Goodyear Effi cientgrip Compact 165/65 R15
Volkswagen e-Up
Up má denní svícení LED lemující mřížky v nárazníku. Světlomety jsou také halogenové, ale svítí výrazně lépe než v dacii.
Volkswagen e-Up
V případě upu se zadní okénka jen vyklápějí, což je u minivozů v řadě případů obvyklé řešení
Volkswagen e-Up