Zapomenuté škodovky: Vyzkoušeli jsme unikátní třídveřový favorit! Jaké je garde pro devadesátky?
Přístrojový štít převzalo kupé ze sériového favoritu, právě zde bychom jakékoliv designové osvěžení uvítali ze všeho nejvíce
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Hnědá palubní deska původního favoritu barevně dokonale ladí s čalouněním sedadel, podlahy, dveřních výplní i předních sloupků
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Pohodlná přední sedadla prototypu pocházejí z luxusnějšího Favoritu 136 LS, obložení karosářských panelů je však zcela unikátní
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Řadicí páka s vyznačeným pětistupňovým schématem se shoduje se sériovými favority, perforovaná manžeta a tunel mezi sedadly působí na svoji dobu moderně
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Prostor pro zadní cestující odpovídá standardu pro favorit, rozvor 2450 mm i využitelná délka kabiny zůstaly na svém
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Celočalouněné dveřní výplně představují jeden z estetických vrcholů ztvárnění kabiny
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
V souvislosti s přechodem od hatchbacku ke kupé se výrazně snížila výška karoserie
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Nuccio Bertone přinesl na svět počátkem osmdesátých let výjimečné dílo Citroën BX. Právě na jeho základě vytvořil skicu, kterou kvasinští vývojáři zhmotnili do fáze prototypu.
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Spodní část vozu ani délka standardního favoritu se při stavbě kupodivu nezměnily, skoro všechno ostatní je ale nové
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Nejmenší optický rozdíl mezi hatchbackem a kupé se skrývá v zadní stěně. Nebýt zešikmeného skla pátých dveří a poklesu výšky, těžko byste za jízdy před sebou odhalili, že jde o tak unikátní verzi
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Jedno z omezení dynamicky vytvarovaného kupé představovala nabídka jen jediného motoru. Čtyřválcová karburátorová třináctistovka OHV by přesto dokázala se sériovým vozem zatočit.
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Bezrámová konstrukce dveřních oken si vyžádala úpravu zavěšení zrcátek na samostatném panelu, seřizování kolíčkem zevnitř zůstalo
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Jednu z největších vnějších zvláštností kupé představují dveřní kliky, zapuštěné do výlisku pod hranou dveří. Funkčnost výborná.
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš